Demanen en el Congrés que el flamenc s’incloga en els cicles d’FP

El PP ha registrat una proposició no de llei en el Congrés dels Diputats en la qual reclama la introducció del flamenc en els cicles formatius i certificats de professionalitat d’FP per a crear un marc educatiu concorde a les necessitats d’un sector que representa “la nostra expressió artística més universal d’Espanya i obrir un camí professional als milers de persones que mantenen viu el flamenc«.

La iniciativa permetria que artistes flamencs ja consolidats, sense cap formació reglada, pogueren acreditar la seua experiència professional, la qual cosa suposaria «dignificar les contractacions laborals«.

Així, la formació reclama l’adopció de mesures que «permeten la implantació de l’ensenyament de les activitats professionals relacionades amb el flamenc, aprovant els títols formatius d’FP que constituirien les ofertes de formació referides al Catàleg Nacional de Qualificacions Professionals«.

Igualment, que es «regulen els certificats de professionalitat de Nivell 1 i Nivell 2 corresponents a les qualificacions d’activitats relacionades amb el flamenc«, que s’inclourien en l’esmentat Catàleg.

La iniciativa del grup parlamentari popular permetria que artistes flamencs ja consolidats i sense cap formació reglada pogueren acreditar la seua experiència professional, la qual cosa suposaria “dignificar” les contractacions laborals, ha destacat el PP en un comunicat.

En l’exposició de motius de la proposició no de llei, s’explica que la proposta consisteix “a obrir un camí professional als milers de professionals que engrandeixen amb el seu treball i mantenen viu el flamenc”.

Últimes notícies

L’atur baixa en 2.445 persones al juny a la Comunitat Valenciana i se situa en 281.651 inscrits

L’atur registrat a la Comunitat Valenciana ha baixat en 2.445 persones al juny i suma 11.964 desocupats menys que fa un any. La província de València ha reduït 414 aturats i la afiliació a la Seguretat Social ha crescut en 12.374 persones.

Nits tòrrides a la Comunitat: les mínimes no baixen dels 25 graus i arriben als 26,3

Les mínimes han tornat a quedar-se esta matinada per damunt dels 25 graus en nombrosos municipis valencians, amb un valor màxim de 26,3 ºC a Benidorm i nits molt càlides especialment a la província de València.

Oratge més fresc i possibles pluges febles entre el nord d’Alacant i el sud de València

La Comunitat Valenciana espera este dijous intervals de núvols, possibles pluges febles al nord d’Alacant i sud de València i un descens de les màximes, abans d’un divendres més solejat i càlid, sobretot a l’interior de la província de València.

Diana Morant es presenta a les primàries del PSPV per optar a la Presidència de la Generalitat

La secretària general del PSPV-PSOE i ministra Diana Morant ha anunciat a Gandia que concorrerà a les primàries del partit per ser la primera presidenta de la Generalitat, amb un projecte centrat en educació, sanitat, vivenda i reactivació econòmica.

Tres detinguts per una estafa massiva amb falses inversions en criptomonedes destapada a Castelló

La Guàrdia Civil ha desarticulat una xarxa que presumptament estafava grans quantitats de diners amb falses inversions en criptomonedes, arran de la denúncia d’un veí d’Orpesa enganyat amb prop de 340.000 euros.

Detingut a Múrcia per estafar 5.000 euros a una dona amb la falsa promesa de regularitzar-la

La Policia Nacional ha detingut a Múrcia un home acusat d'estafar 5.000 euros a una dona estrangera en situació irregular amb la promesa falsa d'aconseguir-li permís de residència i treball. La víctima, que exercia la prostitució, el va conéixer en un club d'alterne d'Elx i va acabar denunciant-lo per estafa i coaccions.

L’Autocine Star torna a encendre la pantalla a València coincidint amb el seu 45é aniversari

L’Autocine Star de València ha reobert després d’una renovació completa del recinte de més de 10.000 metres quadrats i incorpora una nova proposta gastronòmica i millores ambientals, coincidint amb el 45é aniversari.

Així queden els 11 diumenges i festius amb obertura comercial autoritzada per a 2027

L’Observatori del Comerç Valencià ha fixat els 11 diumenges i festius amb obertura comercial autoritzada per a 2027 i ha obert la porta a canviar-los si hi ha alertes meteorològiques o sanitàries.