Demanen en el Congrés que el flamenc s’incloga en els cicles d’FP

El PP ha registrat una proposició no de llei en el Congrés dels Diputats en la qual reclama la introducció del flamenc en els cicles formatius i certificats de professionalitat d’FP per a crear un marc educatiu concorde a les necessitats d’un sector que representa “la nostra expressió artística més universal d’Espanya i obrir un camí professional als milers de persones que mantenen viu el flamenc«.

La iniciativa permetria que artistes flamencs ja consolidats, sense cap formació reglada, pogueren acreditar la seua experiència professional, la qual cosa suposaria «dignificar les contractacions laborals«.

Així, la formació reclama l’adopció de mesures que «permeten la implantació de l’ensenyament de les activitats professionals relacionades amb el flamenc, aprovant els títols formatius d’FP que constituirien les ofertes de formació referides al Catàleg Nacional de Qualificacions Professionals«.

Igualment, que es «regulen els certificats de professionalitat de Nivell 1 i Nivell 2 corresponents a les qualificacions d’activitats relacionades amb el flamenc«, que s’inclourien en l’esmentat Catàleg.

La iniciativa del grup parlamentari popular permetria que artistes flamencs ja consolidats i sense cap formació reglada pogueren acreditar la seua experiència professional, la qual cosa suposaria “dignificar” les contractacions laborals, ha destacat el PP en un comunicat.

En l’exposició de motius de la proposició no de llei, s’explica que la proposta consisteix “a obrir un camí professional als milers de professionals que engrandeixen amb el seu treball i mantenen viu el flamenc”.

Últimes notícies

Docents i sindicats acumulen 14 multes per accions durant la vaga educativa

La Coordinadora d'Asemblees Docents ha denunciat 14 expedients sancionadors, per més de 8.600 euros, relacionats amb la vaga del professorat iniciada en maig.

L’interior de València s’enfila per damunt dels 41 graus en plena onada de calor

Les màximes han superat els 41 graus en diversos punts de l’interior de la província de València, amb 41,5 graus a Requena (Casas del Río), segons l’Associació Valenciana de Meteorologia.

València obri els centres d’emergències socials i allarga l’horari de les piscines per l’onada de calor

L’Ajuntament de València ha activat refugis climàtics, ha obert centres d’emergències socials i ha retardat el tancament de les piscines municipals davant la previsió de temperatures extremes. També ha suspés activitats a l’aire lliure, ha tancat la Devesa i ha adaptat serveis municipals i obres.

Nivell 3 de preemergència per calor extrema i risc màxim d’incendis a la Comunitat Valenciana

Emergències ha activat el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals fins al 21 d’agost i restringix l’accés a parcs naturals. A més, recomana adaptar els festejos de bous al carrer per a protegir els animals davant l’onada de calor.

Les exportacions valencianes creixen un 5 % i superen els 20.180 milions fins juny

Les exportacions de la Comunitat Valenciana han arribat a 20.180,3 milions d'euros en el primer semestre de 2026, un 5 % més que un any abans. València lidera les vendes a l'exterior, mentres la indústria agroalimentària i els béns d'equip trauen pit.

L’episodi de calor torna a calfar el Mediterrani fins als 30 graus

L’onada de calor que torna a afectar la Comunitat Valenciana ha mantingut el Mediterrani al voltant dels 30 graus, una situació que els experts qualifiquen de preocupant.

Xàtiva estrena 41 nous trens de Rodalia amb més capacitat i comoditats

El ministre de Transports, Óscar Puente, ha presentat a Xàtiva els primers 41 trens Civia 465 per a les línies C1, C2 i C6, amb un 30 % més de capacitat i millores de confort. Els combois començaran a circular des d’hui i s’aniran incorporant de forma progressiva fins a 2027.

La calor ofegant dispara la sensació tèrmica fins als 49 graus a Sumacàrcer

La Comunitat Valenciana ha patit fins primera hora de la vesprada màximes pròximes als 39 graus i sensacions tèrmiques de fins a 49 per la combinació de calor i una humitat que ha fregat el 90 % en diversos punts del territori.