Demanen en el Congrés que el flamenc s’incloga en els cicles d’FP

El PP ha registrat una proposició no de llei en el Congrés dels Diputats en la qual reclama la introducció del flamenc en els cicles formatius i certificats de professionalitat d’FP per a crear un marc educatiu concorde a les necessitats d’un sector que representa “la nostra expressió artística més universal d’Espanya i obrir un camí professional als milers de persones que mantenen viu el flamenc«.

La iniciativa permetria que artistes flamencs ja consolidats, sense cap formació reglada, pogueren acreditar la seua experiència professional, la qual cosa suposaria «dignificar les contractacions laborals«.

Així, la formació reclama l’adopció de mesures que «permeten la implantació de l’ensenyament de les activitats professionals relacionades amb el flamenc, aprovant els títols formatius d’FP que constituirien les ofertes de formació referides al Catàleg Nacional de Qualificacions Professionals«.

Igualment, que es «regulen els certificats de professionalitat de Nivell 1 i Nivell 2 corresponents a les qualificacions d’activitats relacionades amb el flamenc«, que s’inclourien en l’esmentat Catàleg.

La iniciativa del grup parlamentari popular permetria que artistes flamencs ja consolidats i sense cap formació reglada pogueren acreditar la seua experiència professional, la qual cosa suposaria “dignificar” les contractacions laborals, ha destacat el PP en un comunicat.

En l’exposició de motius de la proposició no de llei, s’explica que la proposta consisteix “a obrir un camí professional als milers de professionals que engrandeixen amb el seu treball i mantenen viu el flamenc”.

Últimes notícies

El foc de la Vall d’Uixó continua actiu una setmana després però permet el retorn de 2.800 veïns

L'incendi forestal de la Vall d'Uixó encadena set dies actiu i encara no s'ha estabilitzat, però els avanços han permés que 2.800 persones de nou municipis hagen tornat a casa mentre 5.200 continuen desallotjades.

Carlos Espí fitxa pel Real Madrid fins 2031 després de brillar al Levante

El davanter valencià Carlos Espí deixa el Levante UD i firma pel Real Madrid per cinc temporades, fins al 30 de juny de 2031, després d’una irrupció destacada en l’elit.

Carlos Espí, màxim golejador granota, fitxa pel Real Madrid

El Levante UD ha tancat amb el Real Madrid el traspàs del davanter Carlos Espí, màxima venda d’un jugador de la seua pedrera. El punta valencià, de 20 anys, s’acomiada com a màxim golejador granota de l’última temporada.

1.800 veïns poden tornar a casa pel bon avanç de l’incendi de la Vall d’Uixó

La millora en l’evolució de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó ha permés el retorn de 1.800 persones a Alfondeguilla, Chóvar i Sueras, encara amb el foc sense estabilitzar i unes 5.200 persones desalojades.

L’abstenció de Vox frena la reprovació de Barcala pel cas dels pisos de Les Naus

L’abstenció dels quatre regidors de Vox en el ple d’Alacant ha impedit la reprovació de l’alcalde Luis Barcala, reclamada per l’esquerra per la seua negativa a declarar en la comissió sobre les vivendes públiques de Les Naus.

Veïns d’Ayódar reclamen més prevenció per a evitar nous incendis forestals

Els habitants d’Ayódar han tornat a les seues cases després de l’evacuació per l’incendi de la Vall d'Uixó i exigixen més prevenció per a evitar que es repetisquen focs com este.

El president de la CHJ admet que hi hagué “molt poc temps de maniobra” al barranc del Poyo

Miguel Polo ha detallat al jutjat els missatges que va enviar després de la DANA de 2024, admetent que al barranc del Poyo hi hagué molt poc temps de maniobra i incidint en l’impacte sobre l’abastiment d’aigua i les infraestructures.

El festival FRESCA! tanca la sisena edició amb un 90% d’ocupació

El festival FRESCA!, impulsat per la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats i l’IVC, ha tancat la sisena edició a Alacant amb un 90% d’ocupació i un augment del 12% d’espectadors respecte a 2024. Cinc dels nou muntatges de gran format han esgotat entrades a Casa Mediterráneo, mentre que FRESCA! Al Carrer ha oferit dos espectacles gratuïts en els Jardins de la Diputació.
FILMOTECA D'ESTIU