Demanen en el Congrés que el flamenc s’incloga en els cicles d’FP

El PP ha registrat una proposició no de llei en el Congrés dels Diputats en la qual reclama la introducció del flamenc en els cicles formatius i certificats de professionalitat d’FP per a crear un marc educatiu concorde a les necessitats d’un sector que representa “la nostra expressió artística més universal d’Espanya i obrir un camí professional als milers de persones que mantenen viu el flamenc«.

La iniciativa permetria que artistes flamencs ja consolidats, sense cap formació reglada, pogueren acreditar la seua experiència professional, la qual cosa suposaria «dignificar les contractacions laborals«.

Així, la formació reclama l’adopció de mesures que «permeten la implantació de l’ensenyament de les activitats professionals relacionades amb el flamenc, aprovant els títols formatius d’FP que constituirien les ofertes de formació referides al Catàleg Nacional de Qualificacions Professionals«.

Igualment, que es «regulen els certificats de professionalitat de Nivell 1 i Nivell 2 corresponents a les qualificacions d’activitats relacionades amb el flamenc«, que s’inclourien en l’esmentat Catàleg.

La iniciativa del grup parlamentari popular permetria que artistes flamencs ja consolidats i sense cap formació reglada pogueren acreditar la seua experiència professional, la qual cosa suposaria “dignificar” les contractacions laborals, ha destacat el PP en un comunicat.

En l’exposició de motius de la proposició no de llei, s’explica que la proposta consisteix “a obrir un camí professional als milers de professionals que engrandeixen amb el seu treball i mantenen viu el flamenc”.

Últimes notícies

El Sevilla domina els duels de Lliga al camp del Levante amb huit triomfs

El Sevilla ha sumat huit victòries i el Levante cinc en els disset enfrontaments de Primera al Ciutat de València, amb quatre empats més al balanç.

El Villarreal busca trencar la seua mala ratxa al Bernabéu en Lliga

El Villarreal visita este dissabte el Santiago Bernabéu en Lliga, un estadi on només ha guanyat dos vegades en vint-i-sis partits. Les dos úniques victòries grogues han arribat en l’última dècada, mentre arrossega ara tres derrotes seguides.

Detinguts dos hòmens a Calp per un robatori violent amb un ferit hospitalitzat

La Guàrdia Civil ha detingut a Calp dos hòmens de 25 i 37 anys acusats d’un robatori violent a dos veïns, un dels quals ha hagut de ser ingressat a l’hospital per un colp al cap.

Pérez Llorca rebutja la vaga general i defensa el Pla Viu de lloguer assequible a Alacant

Juanfran Pérez Llorca considera que Espanya no està per a vagues generals després de l’anunci sindical per la vivenda i destaca a Alacant les noves vivendes de lloguer assequible del Pla Viu en Rabasa.

Catalá defensa que el 9 d’Octubre es celebre amb “tota la solemnitat” davant l’acampada per la vivenda

L’alcaldessa de València, María José Catalá, afirma que l’Ajuntament farà “tot el possible” perquè el 9 d’Octubre es desenvolupe amb normalitat i seguretat malgrat l’acampada per la vivenda en la plaça.

Els números de Javier Aguirre en els seus debuts a LaLiga il·lusionen el valencianisme

Javier Aguirre debuta este diumenge amb el Valencia en LaLiga i arriba avalat per cinc estrenes amb punts en sis intents, tot i que la més recent va acabar en derrota amb el Mallorca.

Una base de dades de la UV rescata 400 sanitaris valencians represaliats pel franquisme

La Universitat de València ha obert una base de dades que identifica 400 metges i científics valencians represaliats pel franquisme després de trenta anys d’investigació liderada per Josep Lluís Barona.

Pérez Llorca descarta avançar les eleccions autonòmiques a la Comunitat Valenciana

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha assegurat a Alacant que no s'ha plantejat avançar les eleccions autonòmiques a la Comunitat Valenciana per a fer-les coincidir amb unes generals.