Demanen en el Congrés que el flamenc s’incloga en els cicles d’FP

El PP ha registrat una proposició no de llei en el Congrés dels Diputats en la qual reclama la introducció del flamenc en els cicles formatius i certificats de professionalitat d’FP per a crear un marc educatiu concorde a les necessitats d’un sector que representa “la nostra expressió artística més universal d’Espanya i obrir un camí professional als milers de persones que mantenen viu el flamenc«.

La iniciativa permetria que artistes flamencs ja consolidats, sense cap formació reglada, pogueren acreditar la seua experiència professional, la qual cosa suposaria «dignificar les contractacions laborals«.

Així, la formació reclama l’adopció de mesures que «permeten la implantació de l’ensenyament de les activitats professionals relacionades amb el flamenc, aprovant els títols formatius d’FP que constituirien les ofertes de formació referides al Catàleg Nacional de Qualificacions Professionals«.

Igualment, que es «regulen els certificats de professionalitat de Nivell 1 i Nivell 2 corresponents a les qualificacions d’activitats relacionades amb el flamenc«, que s’inclourien en l’esmentat Catàleg.

La iniciativa del grup parlamentari popular permetria que artistes flamencs ja consolidats i sense cap formació reglada pogueren acreditar la seua experiència professional, la qual cosa suposaria “dignificar” les contractacions laborals, ha destacat el PP en un comunicat.

En l’exposició de motius de la proposició no de llei, s’explica que la proposta consisteix “a obrir un camí professional als milers de professionals que engrandeixen amb el seu treball i mantenen viu el flamenc”.

Últimes notícies

Mazón i Argüeso hauran de donar explicacions sobre la DANA al Congrés el 21 de setembre

L’expresident de la Generalitat Carlos Mazón i l’exsecretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso compareixeran el 21 de setembre davant la comissió de la DANA al Congrés, en plena pressió política perquè s’amplien les declaracions sobre la gestió de la tragèdia del 29 d’octubre de 2024.

Preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i Túria per risc d’inundacions

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat la preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i baix Túria i demana als ajuntaments que posen en marxa els seus plans municipals davant el risc d’inundacions.

Elx arriba als 36,9 graus malgrat la brusca baixada de temperatures per un front fred

Un front fred ha travessat este dimecres la Comunitat Valenciana i ha fet baixar les temperatures entre 4 i 8 graus en pocs minuts, encara que Elx ha registrat la màxima del dia amb 36,9 graus. Altres localitats del sud com Orihuela o Pego també han superat els 35 graus.

L’Elx veu amb bons ulls que Messi entre en el projecte de l’Eldense

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, ha assegurat que seria un orgull tindre Leo Messi com a líder del projecte del Deportivo Eldense, i ha ratificat la confiança en l’entrenador Martín Anselmi tot i el mal inici de Lliga.

Diakhaby es lesiona a l’aductor i deixa el centre de la defensa en quadre

Mouctar Diakhaby patix una lesió a l’aductor llarg de la cama esquerra i estarà diverses setmanes de baixa, deixant només un central del primer equip disponible.

Lemar reivindica l’alt nivell de la plantilla de l’Elx malgrat el mal inici

Thomas Lemar assegura en la seua presentació amb l’Elx que la plantilla té molt nivell i que, tot i el mal inici, el grup és fort i unit. El lateral Rubén Sánchez també confia en el projecte il·licità i es definix com un jugador potent i versàtil.

Eze Ponce torna a lElx motivat per LaLiga: oportunitat irrebutjable

Eze Ponce ha sigut presentat com a nou davanter de lElx amb un contracte duna temporada més una opcional i ha remarcat que tornar a LaLiga era una ocasió que no podia deixar passar, tot i el mal inici dequip.

Kevin Lomónaco es presenta amb l’Elx: ‘Sabia el club que era i era un somni’

El central argentí Kevin Lomónaco, de 24 anys, s’ha presentat com a nou jugador de l’Elx i ha assegurat que fitxar pel club il·licità era un somni. El defensa ha signat per quatre temporades, es veu preparat per debutar contra l’Athletic Club i confia a ajudar l’equip a revertir la situació.