17.6 C
València
Dimarts, 27 gener, 2026

Demanen en el Congrés que el flamenc s’incloga en els cicles d’FP

El PP ha registrat una proposició no de llei en el Congrés dels Diputats en la qual reclama la introducció del flamenc en els cicles formatius i certificats de professionalitat d’FP per a crear un marc educatiu concorde a les necessitats d’un sector que representa “la nostra expressió artística més universal d’Espanya i obrir un camí professional als milers de persones que mantenen viu el flamenc“.

La iniciativa permetria que artistes flamencs ja consolidats, sense cap formació reglada, pogueren acreditar la seua experiència professional, la qual cosa suposaria “dignificar les contractacions laborals“.

Així, la formació reclama l’adopció de mesures que “permeten la implantació de l’ensenyament de les activitats professionals relacionades amb el flamenc, aprovant els títols formatius d’FP que constituirien les ofertes de formació referides al Catàleg Nacional de Qualificacions Professionals“.

Igualment, que es “regulen els certificats de professionalitat de Nivell 1 i Nivell 2 corresponents a les qualificacions d’activitats relacionades amb el flamenc“, que s’inclourien en l’esmentat Catàleg.

La iniciativa del grup parlamentari popular permetria que artistes flamencs ja consolidats i sense cap formació reglada pogueren acreditar la seua experiència professional, la qual cosa suposaria “dignificar” les contractacions laborals, ha destacat el PP en un comunicat.

En l’exposició de motius de la proposició no de llei, s’explica que la proposta consisteix “a obrir un camí professional als milers de professionals que engrandeixen amb el seu treball i mantenen viu el flamenc”.

Últimes notícies

El PSPV, decebut amb Pérez Llorca, demana un cordó sanitari enfront de Vox

El PSPV s'ha mostrat decebut després de reunir-se amb Pérez Llorca. Ha demanat un cordó sanitari enfront de Vox, a més d'exigir l'acta a Mazón i acceptar el finançament del Govern.

Familiars i veïns increpen al detingut pel crim del menor a Sueca a la seua arribada al jutjat

Familiars i veïns han increpat al detingut per la mort del menor de 13 anys a Sueca quan ha arribat als jutjats sota escorta. El sospitós es va entregar el dissabte i va confessar el crim; l'autòpsia ha confirmat múltiples punyalades.

València acollirà durant tres anys el Spain Sail Gran Premi del SailGP

València serà seu del Spain Sail Gran Premi durant tres anys com a part del Rolex SailGP Championship. La primera cita serà el 5 i 6 de setembre i les entrades eixiran al febrer.

Familiars increpen al detingut pel menor assassinat a Sueca a la seua arribada al jutjat

Familiars i veïns han increpat al detingut per la mort d'un menor de 13 anys a Sueca a la seua arribada als jutjats. L'home, pare d'un amic, es va entregar el dissabte i va confessar el crim; la zona ha estat acordonada i amb forta presència policial.

La Comunitat Valenciana va crear 98.800 ocupacions en 2025 i va reduir l’atur al 10,39%

La Comunitat Valenciana va tancar 2025 amb 2,47 milions d'ocupats després de sumar 98.800 ocupacions. L'atur va baixar en 47.100 persones i la taxa es va situar en el 10,39%.

Detingut després de robar mostraris de joies valorats en 1,5 milions en una àrea de servici

La Policia Nacional ha detingut a un home i ha recuperat mostraris de joies valorats en més de 1,5 milions després d'un robatori en una estació de servici de la A-3 a Conca. El material va ser trobat en un domicili de Alcorcón tres dies després.

L’Advocacia de la Generalitat ha confirmat que va donar el vistiplau al confinament durant la DANA

El coordinador jurídic ha declarat que l'encaix legal permetia restringir moviments i que el vistiplau va ser verbal. Després de les crides no es va demanar informe formal.

El menor de 13 anys de Sueca va morir en el bany de la casa de l’agressor

L'agressió que va posar fi a la vida d'un xiquet de 13 anys a Sueca es va produir en el bany de la vivenda del suposat autor. El detingut es va entregar, va confessar i passarà a disposició judicial el dimarts.