Desapareixen en un naufragi a Indonèsia un exfutbolista valencià i tres dels seus fills

Els quatre desapareguts després del naufragi d’una embarcació a Indonèsia, en aigües pròximes a l’illa de Padar, són Fernando Martín Carreras, exfutbolista i entrenador de l’equip femení B del València CF, i tres dels seus fills. Segons el servici d’emergència indonesi SAR, es tracta del tècnic de 44 anys, dos dels seus fills i una filla.

En l’embarcació viatjaven també la mare, Andrea Ortuño, i una altra de les filles, que van ser rescatades al costat de quatre tripulants i un guia turístic. La família es trobava d’excursió en una zona molt transitada per visitants, amb eixides habituals des de Labuan Baix, punt de partida de les rutes cap a Padar, a l’est de la turística Bali.

Operatiu de rescat i suport consular

Les autoritats indonèsies han confirmat que continuen les labors de busca i rescat, que podrien estendre’s entre tres i quatre dies, d’acord amb fonts diplomàtiques. Este termini anticipa un rastreig sostingut per a cobrir la zona afectada i comprovar qualsevol indici que arribe des de la mar.

El consolat d’Espanya a Jakarta està parant atenció consular a la mare i a la filla rescatades. Un oficial de l’ambaixada s’ha desplaçat a Labuan Baix per a acompanyar-les i facilitar la coordinació amb les autoritats locals implicades en l’operatiu.

L’enfonsament es va produir al voltant de les 20.30 hores del divendres, les 13.30 GMT, després d’una avaria en el motor segons el reporte preliminar. Una falla mecànica d’este tipus pot deixar a l’embarcació sense propulsió i maniobra, augmentant en minuts l’exposició a l’onatge i el risc de sinistre, especialment si l’incident es produïx al final del dia.

En paral·lel, els supervivents compten amb acompanyament consular mentres es definix l’abast de les pròximes jornades de busca, en les quals cada avís i troballa seran verificats en l’àrea de Padar i els seus voltants.

Últimes notícies

Mor un treballador de l’Arenal Sound de Borriana durant l’última jornada del festival

Un treballador de l’Arenal Sound de Borriana ha mort este diumenge, últim dia del festival, després de ser traslladat a l’Hospital de la Plana, presumptament per causes naturals.

Entrenament sorpresa de Carlos Alcaraz a Alacant abans de tornar al circuit

Carlos Alcaraz ha reaparegut amb un entrenament sorpresa en el complex Arena de la Platja de Sant Joan d’Alacant per a preparar el seu retorn a la competició en el Masters 1.000 de Cincinnati, després de quasi quatre mesos lesionat al canell dret.

Gulácsi reforça la porteria del Villarreal amb un fitxatge de dos anys

El Villarreal ha incorporat el porter hongarés Péter Gulácsi, de 36 anys, procedent del Red Bull Leipzig, amb un contracte de dos temporades.

Les màximes baixen dels 40 graus i Alcoi registra 37,9 com a valor més alt

Les temperatures han baixat este dilluns dels 40 graus a la Comunitat Valenciana i el valor més alt s’ha registrat a Alcoi, amb 37,9 graus, segons Aemet. Les capitals de província han quedat per davall dels 33 graus.

Armoni Brooks arriba cedit al Valencia Basket per a la temporada 2026-27

El Valencia Basket ha incorporat l’escorta nord-americà Armoni Brooks cedit des del LDLC ASVEL Villeurbanne per a la temporada 2026-27, després de destacar a l’EuroLeague amb l’Armani Olimpia Milan. El jugador, de 28 anys i amb experiència a la NBA i a la G League, arriba com a especialista en el tir exterior.

Un cotxe es calfa en ple carrer de Novelda i els ocupants en ixen il·lesos

Un cotxe ha quedat calfat este dilluns en plena via urbana a Novelda, però els ocupants han pogut eixir-ne il·lesos. Bombers i Policia Local han intervingut per controlar el foc i evitar danys majors.

Les persones amb ELA en dependència extrema cobren fins a 9.850 € al mes sense llista d’espera

La Generalitat ha reconegut el grau màxim de dependència a 102 persones amb ELA fins a juliol de 2026, amb prestacions de fins a 9.850 euros mensuals i sense llistes d’espera per al Grado III+ a la Comunitat Valenciana.

El PP retreu al PSPV l’augment de 16.000 milions del deute valencià

La portaveu d'Economia del PP en Les Corts, Mari Carmen Contelles, acusa el PSPV d'haver augmentat en quasi 16.000 milions el deute de la Generalitat durant els governs del Botànic i li nega autoritat per a donar lliçons de gestió econòmica. També reclama una reforma estable del sistema de finançament acordada en el Consell de Política Fiscal i Financera.
FILMOTECA D'ESTIU