Desenvolupen un robot intel·ligent per a la detecció del càncer

La Generalitat Valenciana, a través de la Conselleria d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, dirigida per la consellera Nuria Montes, ha recolzat el desenvolupament d’un nou robot intel·ligent per a l’exploració dermatològica capaç d’assistir en la detecció i delimitació dels principals tipus de càncer de pell mitjançant una tècnica automatitzada que no requerix contacte i es completa en tan sols uns segons.

En l’execució d’este projecte estratègic, batejat com AD-DERMA, ha participat l’empresa Mercé V. Electromedicina al costat del Centre Tecnològic AINIA. Tots dos han comptat amb el suport de l’AVI i finançament de la Unió Europea en el marc del programa Comunitat Valenciana FEDER per al període 2021-2027.

A través d’esta iniciativa es pretén posar a la disposició dels professionals sanitaris una eina amb major autonomia, intel·ligència i versatilitat que les actuals solucions existents en el mercat, que no faciliten el diagnòstic dels tipus de càncer de pell més freqüents i perillosos, com són el carcinoma basocel·lular i el melanoma.

El nou dispositiu permetrà estalviar temps en la detecció d’estes malalties, reduirà els costos sanitaris associats a l’operativa en consulta, diagnòstic i intervenció, contribuint a disminuir, a més, les llistes d’espera.

Esta nova tecnologia, que combina robòtica col·laborativa, sensors fotònics d’alta resolució espacial i espectral i Intel·ligència Artificial, assistirà als especialistes automatitzant les exploracions i digitalitzant la zona afectada. D’aqueixa manera, contribuirà a la detecció precoç de càncer de pell, un factor decisiu en la curació d’esta malaltia.

A més dels avantatges que oferix en la fase de diagnòstic, el robot té un potencial ús rellevant en les cirurgies, ja que, en ser capaç de delimitar la zona afectada en temps real, pot ajudar a retirar íntegrament el teixit tumoral sense necessitat de segones intervencions.

En l’execució d’esta iniciativa han participat dos socis, AINIA i Mercé V. Electromedicina, que, com a empresa que proveïx productes i equipament mèdic d’alta tecnologia, coneix les necessitats, els requisits i certificacions que ha de complir un producte o dispositiu mèdic, i el funcionament la cadena de vendes i de subministrament.

Per part seua, el centre tecnològic ha aportat el seu coneixement previ en l’àrea de salut i diagnòstic mitjançant tecnologies fotòniques en l’àmbit de la dermatologia, així com la seua experiència en el desenvolupament i ús de tecnologies robòtiques.

Experimentació amb pacients

Les dos entitats han col·laborat amb el Servei de Dermatologia de l’Institut Valencià d’Oncologia (IVO), on el Dr. Onofre Sanmartín ha coordinat l’estudi observacional per a validar la seua eficàcia amb pacients reals.

AD-DERMA s’alinea directament amb els reptes i solucions identificades pel comité d’especialistes en Salut de l’AVI, que entre altres propostes de R+D+i, advoca pel desenvolupament de nou instrumental d’ajuda i tecnologies de suport a la cirurgia. Així mateix, el projecte s’enquadra en els eixos principals de l’Estratègia Especialització Intel·ligent de la Comunitat Valenciana, S3, que coordina la Conselleria d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La Policia Nacional investiga una agressió sexual a una dona prop de la platja de Gandia

La Policia Nacional manté oberta la investigació per una agressió sexual patida per una dona estrangera de 38 anys en un carrer pròxim a la platja de Gandia, ocorreguda de matinada.

Compromís reclama un model europeu per a accelerar la vivenda pública a València

Compromís per València proposa aplicar models europeus de construcció industrialitzada per a accelerar la vivenda pública, començant per les 644 vivendes previstes en Patraix.

Nou dia d’aturs en FGV amb servicis mínims del 75% en totes les línies

Les seccions sindicals de SEMAF en FGV afronten una nova jornada d'aturs amb servicis mínims del 75% en totes les línies, que es repetirà el dijous i la setmana vinent.

Detingut l’encarregat d’un bar a Godelleta per ocultar un saló d’estètica, un taller il·legal i mercaderia robada

La Guàrdia Civil ha detingut a l'encarregat d'un bar a Godelleta després de localitzar en la mateixa nau un saló de bellesa sense llicència, un taller clandestí i un magatzem amb productes robats llestos per a la seua venda.

Els Arts celebra el seu vinté aniversari amb una nova Salome de Strauss

El Palau de les Arts programa Salome de Richard Strauss entre el 25 d'abril i el 9 de maig en una producció de Damiano Michieletto dirigida musicalment per James Gaffigan.

Només 19 dels 121 bombers forestals van treballar durant la dana de València del 29 d’octubre

Durant la dana de València del 29 d'octubre només van actuar 19 dels 121 bombers forestals disponibles i el 85% de la plantilla va ser enviat a casa a les 19.30 hores, malgrat les greus inundacions.

Ortí insistix en el diàleg salarial amb els docents mentres el STEPV prepara una vaga indefinida

La consellera d'Educació, Carmen Ortí, defén la seua voluntat de diàleg sobre les millores salarials del professorat valencià, mentres el STEPV denúncia la falta d'un compromís real i crida a organitzar una vaga indefinida al maig.

Ciutadans demana que declare davant la jutgessa el tècnic que va visar les vivendes públiques d’Alacant

Ciutadans sol·licita que el tècnic de Vivenda que va visar els pisos públics de la Platja de Sant Joan declare davant la jutgessa que investiga presumptes irregularitats en l'adjudicació de la promoció Els Naus.