Desmantellada des de Sevilla una xarxa de sextorsión amb dos detinguts a València

La Policia Nacional ha desmantellat des de Sevilla un grup criminal dedicat a la sextorsión en internet. En l’operació han sigut detingudes dos persones a València i s’investiga a altres 21 per fer xantatge a usuaris de pàgines de contacte sexual mitjançant amenaces greus dirigides contra ells i els seus familiars.

Modus operandi i abast

Les perquisicions es van iniciar després d’una anomenada anònima que va alertar de coaccions a usuaris de webs de cites. A mesura que va avançar la investigació, els agents van comprovar el ‘modus operandi’: els presumptes autors suplantaven a un individu de nacionalitat albanokosovar i, després de captar a les víctimes, exigien lliuraments de diners sota l’amenaça de causar-los lesions greus, fins i tot la mort, a elles o als seus afins.

Especialistes en delinqüència econòmica i fiscal de Sevilla van establir un dispositiu de vigilància que va permetre confirmar els fets, identificar als dos implicats i intervindre diversos efectes, entre ells diversos telèfons mòbils. L’anàlisi d’eixe material va permetre descobrir un grup perfectament organitzat que, simulant ser dones interessades en trobades, conduïa a les víctimes a un intercanvi i, a continuació, activava les amenaces per a forçar el pagament.

La investigació ha permés localitzar 73 denúncies en tot el territori nacional, a més d’un nombre significatiu d’afectats que no van formalitzar denúncia malgrat haver patit coaccions similars. Esta dada indica que l’activitat delictiva va tindre un impacte més ampli que el reflectit inicialment en les denúncies registrades.

Els agents van identificar una estructura encapçalada per dos persones i secundada per almenys 23 col·laboradors que actuaven com a testaferros o ‘hòmens de palla’. Aportaven les seues dades personals per a obrir comptes bancaris i línies telefòniques usades en l’activitat il·lícita, amb la finalitat de facilitar els cobraments i dificultar el rastreig. El benefici econòmic acreditat ascendix a quasi 200.000 euros.

L’operació va culminar amb la detenció de dos persones a València que van ser posades a disposició judicial. Es va decretar l’ingrés a la presó per a una d’elles, mentres que la segona va quedar en llibertat amb mesures cautelars i prohibició d’abandonar el territori nacional. Les diligències continuen obertes entorn de la resta d’investigats.

Últimes notícies

Maria Àngels Francés prendrà possessió com a presidenta de l’AVL este dijous al Palau

Maria Àngels Francés prendrà possessió este dijous com a nova presidenta de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua en un acte solemne al Palau de la Generalitat presidit per Juanfran Pérez Llorca.

Alerta groga per fortes pluges i tempestes a l’interior nord de Castelló este dimecres

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat l’alerta groga per pluges intenses i tempestes amb possible granissat este dimecres a l’interior nord de Castelló, on es poden acumular fins a 20 litres per metre quadrat en una hora.

Ford Almussafes reprén la producció amb més calma gràcies a l’aliança amb Geely

La planta de Ford a Almussafes ha tornat hui a produir vehicles després de les vacacions d’agost, amb un ambient de més tranquil·litat per l’aliança estratègica amb Geely i la reactivació de la negociació de l’Acord per l’Electrificació 2030.

Detingut un matrimoni per furtar joies a ancians que ella cuidava a la Safor

La Guàrdia Civil ha detingut una parella a la Safor per furtar joies en cases de persones majors dependents, aprofitant la faena d’ella com a cuidadora domiciliària. El marit presumptament venia les peces en establiments de compra i venda d’or.

Un escriptor d’Alacant farà sis etapes del Camí de Santiago vestit de legionari romà

Miguel Fornera, jove escriptor d’Altea, recorrerà del 5 al 10 de setembre unes sis etapes del Camí de Santiago, uns 110 quilòmetres, vestit com un legionari romà del segle I dC i acompanyat d’un xicotet grup també caracteritzat d’època.

L’1 de setembre arriba amb núvols i oratge més fresc en la Comunitat Valenciana

El primer dia de setembre arriba a la Comunitat Valenciana amb intervals de núvols, poc risc de pluja febla amb fang al sud i màximes en descens o sense canvis. Dimarts farà més calor i augmenta el risc de tronades a l’interior de Castelló.

PLD Space alça 288 milions per a industrialitzar el coet Miura 5

PLD Space ha ampliat la seua ronda de finançament Sèrie C amb 108 milions addicionals, fins als 288 milions, per impulsar la industrialització del coet Miura 5 i l’inici de les operacions comercials.

Tallada l’A-3 cap a València per l’incendi d’un vehicle a Requena

L’A-3 roman tallada en sentit València a l’altura de Requena des de les 05.41 hores per l’incendi d’un vehicle, amb desviament per la N-III.