Desmantellat a Alacant un grup que conreava marihuana i proveïa a una associació cannábica

ALACANT, 2 (EUROPA PRESS)

La Guàrdia Civil ha detingut a quatre persones, dos homes i dos dones, en el marc de l’operació Vialo, que ha permès desmantellar un grup criminal dedicat al cultiu i distribució clandestí de marihuana a Sant Vicent del Raspeig, segons ha informat l’Institut Armat en un comunicat.

Els fets investigats per l’Àrea d’Investigació del Lloc Principal de Sant Vicent del Raspeig van començar a principis d’enguany, després de les queixes de veïns d’una urbanització per una forta olor a marihuana que emanava d’una de les parcel·les d’este municipi.

Amb la finalitat de comprovar els fets, els agents van iniciar l’operació Vialo. En una primera fase, els agents van identificar a les persones que accedien a la parcel·la en qüestió i van vincular a un d’ells com a titular d’una associació cannábica a Alacant.

A mesura que van avançar les investigacions, es va comprovar que la parcel·la proveïa de marihuana i els seus derivats tant a esta associació com a clients de forma clandestina. El passat 18 de setembre, després de confirmar que el grup criminal estava compost per dos parelles, dos homes i dos dones de nacionalitats ucraïnesa i russa d’entre 37 i 44 anys, es va procedir a l’explotació de l’operació.

Els investigadors, amb el suport d’agents de la Companyia de Sant Vicent del Raspeig, van dur a terme dos registres domiciliaris: un en la parcel·la de Sant Vicent del Raspeig i un altre en un habitatge de Santa Pola. Així mateix, es va inspeccionar la seu de l’associació cannábica a Alacant.

Durant els registres es van intervenir 16 quilograms de cobdells de 12 varietats de marihuana, 50 cigarrets de marihuana, 500 mil·lilitres de resina de haixix, 40 grams de pol·len de haixix, 12 litres d’alcohol de cànnabis –conegut com a tintura mare de cànnabis–, bombons elaborats amb diverses drogues i cinc vehicles a motor.

Per a ocultar la seua activitat il·lícita, els detinguts havien instal·lat una infraestructura fotovoltaica amb plaques solars, evitant així alertar a la companyia elèctrica sobre l’elevat consum energètic necessari per al cultiu. També van trobar un laboratori per a la fabricació de resina d’haixix, així com dos zulos ocults preparats per a amagar la droga i el material relacionat amb el seu cultiu i preparació.

Els quatre sospitosos van ser detinguts i acusats de delictes contra la salut pública pel cultiu i tràfic de drogues, així com pertinença a organització criminal. A més, l’autoritat judicial va ordenar el tancament cautelar de l’establiment de l’associació cannábica.

El Jutjat de Primera Instància i Instrucció de Sant Vicent del Raspeig ha decretat l’ingrés a la presó preventiva per als dos homes i una de les dones.

Últimes notícies

El PSPV denuncia un fort retall d’inversions de la Generalitat a Alacant en els comptes de 2026

El PSPV-PSOE d’Alacant ha assegurat que la Generalitat ha reduït més de la mitat les inversions territorialitzades a la província en els pressupostos de 2026, mentre que el Govern d’Espanya preveu una aportació rècord als municipis alacantins.

PP i Vox aproven a soles les conclusions de la comissió de la DANA del 29 d’octubre

El ple de Les Corts ha aprovat amb PP i Vox el dictamen de la comissió d’investigació sobre la DANA del 29 d’octubre de 2024, rebutjat per PSPV i Compromis, que acusen el Consell de voler exculpar-se de la gestio d’una tragèdia amb 230 morts.

Pedro Martínez apel·la a la tranquil·litat abans de la final entre València Basket i Barça

Pedro Martínez assegura que el València Basket arriba a la final de la Lliga Endesa contra el Barça amb la tranquil·litat del treball ben fet, el factor pista a favor i molta il·lusió.

Pradilla encén l’afició taronja abans de la final contra el Barça al Roig Arena

Jaime Pradilla destaca la il·lusió del vestidor del Valencia Basket abans d’afrontar la final de la Lliga Endesa contra el Barça, que començarà este dijous al Roig Arena.

Orgull LGTBI a València: la Delegació del Govern es declara espai refugi

La Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana ha celebrat un acte institucional pel Dia de l’Orgull LGTBI amb desplegament de bandera i un conversatori amb entitats i les ministres Ana Redondo i Diana Morant, reivindicant la llibertat i la dignitat del col·lectiu.

Milers de metges ixen al carrer a València i Alacant per a defensar la sanitat pública

Metges i facultatius han omplit este dimecres els carrers de València i Alacant per a protestar contra l’Anteprojecte d’Estatut Marc i reclamar millors condicions laborals i assistència digna per als pacients. El Sindicat Mèdic CESMCV avisa que les mobilitzacions continuaran i no descarta una vaga indefinida.

Les víctimes de la dana claven foc a Les Corts pel tancament de la investigació

Les principals associacions de víctimes de la dana del 29 d’octubre han qualificat de vergonya el tancament de la comissió d’investigació en Les Corts i han acusat Carlos Mazón de riure’s de les famílies afectades.

Temperatures de rècord a la Comunitat Valenciana des de dilluns: calor extrema a l’interior

El calor s’intensificarà des d’este cap de setmana a la Comunitat Valenciana i, entre dilluns 22 i divendres 26 de juny, la temperatura mitjana podria marcar rècords diaris des de 1950, amb especial incidència en l’interior.