13.7 C
València
Dilluns, 17 novembre, 2025

Desmantellat a Alacant un grup que conreava marihuana i proveïa a una associació cannábica

ALACANT, 2 (EUROPA PRESS)

La Guàrdia Civil ha detingut a quatre persones, dos homes i dos dones, en el marc de l’operació Vialo, que ha permès desmantellar un grup criminal dedicat al cultiu i distribució clandestí de marihuana a Sant Vicent del Raspeig, segons ha informat l’Institut Armat en un comunicat.

Els fets investigats per l’Àrea d’Investigació del Lloc Principal de Sant Vicent del Raspeig van començar a principis d’enguany, després de les queixes de veïns d’una urbanització per una forta olor a marihuana que emanava d’una de les parcel·les d’este municipi.

Amb la finalitat de comprovar els fets, els agents van iniciar l’operació Vialo. En una primera fase, els agents van identificar a les persones que accedien a la parcel·la en qüestió i van vincular a un d’ells com a titular d’una associació cannábica a Alacant.

A mesura que van avançar les investigacions, es va comprovar que la parcel·la proveïa de marihuana i els seus derivats tant a esta associació com a clients de forma clandestina. El passat 18 de setembre, després de confirmar que el grup criminal estava compost per dos parelles, dos homes i dos dones de nacionalitats ucraïnesa i russa d’entre 37 i 44 anys, es va procedir a l’explotació de l’operació.

Els investigadors, amb el suport d’agents de la Companyia de Sant Vicent del Raspeig, van dur a terme dos registres domiciliaris: un en la parcel·la de Sant Vicent del Raspeig i un altre en un habitatge de Santa Pola. Així mateix, es va inspeccionar la seu de l’associació cannábica a Alacant.

Durant els registres es van intervenir 16 quilograms de cobdells de 12 varietats de marihuana, 50 cigarrets de marihuana, 500 mil·lilitres de resina de haixix, 40 grams de pol·len de haixix, 12 litres d’alcohol de cànnabis –conegut com a tintura mare de cànnabis–, bombons elaborats amb diverses drogues i cinc vehicles a motor.

Per a ocultar la seua activitat il·lícita, els detinguts havien instal·lat una infraestructura fotovoltaica amb plaques solars, evitant així alertar a la companyia elèctrica sobre l’elevat consum energètic necessari per al cultiu. També van trobar un laboratori per a la fabricació de resina d’haixix, així com dos zulos ocults preparats per a amagar la droga i el material relacionat amb el seu cultiu i preparació.

Els quatre sospitosos van ser detinguts i acusats de delictes contra la salut pública pel cultiu i tràfic de drogues, així com pertinença a organització criminal. A més, l’autoritat judicial va ordenar el tancament cautelar de l’establiment de l’associació cannábica.

El Jutjat de Primera Instància i Instrucció de Sant Vicent del Raspeig ha decretat l’ingrés a la presó preventiva per als dos homes i una de les dones.

Últimes notícies

Tempestes de curta duració deixen 11,6 l/m² en una hora a Vilamarxant (València)

La Comunitat Valenciana registra tempestes breus i intenses amb abundant aparell elèctric i moviment de nord a sud. Vilamarxant suma 11,6 l/m² en una hora

Merino retrau al Govern reduir el CPFF a un instrument al seu servici

Ruth Merino ha criticat que el CPFF s'haja centrat en objectius d'estabilitat i no en la reforma del sistema de finançament. Ha exigit un fons transitori i claredat sobre el extraFLA per a evitar que la Comunitat Valenciana seguisca en desavantatge.

Mazón lamenta després de la seua compareixença en el Congrés: ‘M’hauria agradat poder parlar més i millor’

El president en funcions ha assenyalat que li hauria agradat parlar més i millor després de quasi quatre hores de preguntes en la comissió que investiga la DANA. Ha defés que va actuar amb la informació disponible i ha acusat la Confederació Hidrològica del Xúquer d'avisar tard.

València Basket celebrarà la seua junta d’accionistes en el Roig Arena l’11 de desembre

El club va convocar la junta per a l'11 de desembre en el Roig Arena, on presentarà els comptes d'un exercici marcat pel trasllat. En l'orde del dia figura la ratificació de contractes amb Licampa 1617.

El València presentarà un pressupost de 102,17 milions i no preveu ni beneficis ni pèrdues

El club presentarà el 17 de desembre un pressupost de 102,17 milions per a 2025-26 que preveu equilibri. El deute augmenta i cau l'ingrés per TV.

Morant acusa a Mazón de no prendre’s de debò la dana i qüestiona la renúncia a l’escorta

Diana Morant ha acusat a Carlos Mazón de no prendre's de debò la dana en renunciar a l'escorta i desconnectar-se. Sumar i PSOE han demanat responsabilitats.

La jutgessa de la DANA a València incorpora gravacions del Cecopi i cita a la directora general de la Secretaria del Gabinet del President

La investigació sobre la gestió de la DANA a València incorpora les gravacions del 29 d'octubre en el Cecopi i cita com a testimoni a Pilar Montes. La jutgessa emet sis actuacions, desestima recursos i demana dades sobre dos defuncions per a decidir si són víctimes.

PLD Space accelera els assajos del Miura 5 a Terol amb 10 bancs de proves

PLD Space prova diàriament els subsistemes del Miura 5 a Terol amb 10 bancs i 155.000 m², validant components en menys de 24 hores. L'estratègia 'Test like you fly' busca retallar temps i assegurar la fiabilitat abans del llançament