Desmantellat a Alacant un grup que conreava marihuana i proveïa a una associació cannábica

ALACANT, 2 (EUROPA PRESS)

La Guàrdia Civil ha detingut a quatre persones, dos homes i dos dones, en el marc de l’operació Vialo, que ha permès desmantellar un grup criminal dedicat al cultiu i distribució clandestí de marihuana a Sant Vicent del Raspeig, segons ha informat l’Institut Armat en un comunicat.

Els fets investigats per l’Àrea d’Investigació del Lloc Principal de Sant Vicent del Raspeig van començar a principis d’enguany, després de les queixes de veïns d’una urbanització per una forta olor a marihuana que emanava d’una de les parcel·les d’este municipi.

Amb la finalitat de comprovar els fets, els agents van iniciar l’operació Vialo. En una primera fase, els agents van identificar a les persones que accedien a la parcel·la en qüestió i van vincular a un d’ells com a titular d’una associació cannábica a Alacant.

A mesura que van avançar les investigacions, es va comprovar que la parcel·la proveïa de marihuana i els seus derivats tant a esta associació com a clients de forma clandestina. El passat 18 de setembre, després de confirmar que el grup criminal estava compost per dos parelles, dos homes i dos dones de nacionalitats ucraïnesa i russa d’entre 37 i 44 anys, es va procedir a l’explotació de l’operació.

Els investigadors, amb el suport d’agents de la Companyia de Sant Vicent del Raspeig, van dur a terme dos registres domiciliaris: un en la parcel·la de Sant Vicent del Raspeig i un altre en un habitatge de Santa Pola. Així mateix, es va inspeccionar la seu de l’associació cannábica a Alacant.

Durant els registres es van intervenir 16 quilograms de cobdells de 12 varietats de marihuana, 50 cigarrets de marihuana, 500 mil·lilitres de resina de haixix, 40 grams de pol·len de haixix, 12 litres d’alcohol de cànnabis –conegut com a tintura mare de cànnabis–, bombons elaborats amb diverses drogues i cinc vehicles a motor.

Per a ocultar la seua activitat il·lícita, els detinguts havien instal·lat una infraestructura fotovoltaica amb plaques solars, evitant així alertar a la companyia elèctrica sobre l’elevat consum energètic necessari per al cultiu. També van trobar un laboratori per a la fabricació de resina d’haixix, així com dos zulos ocults preparats per a amagar la droga i el material relacionat amb el seu cultiu i preparació.

Els quatre sospitosos van ser detinguts i acusats de delictes contra la salut pública pel cultiu i tràfic de drogues, així com pertinença a organització criminal. A més, l’autoritat judicial va ordenar el tancament cautelar de l’establiment de l’associació cannábica.

El Jutjat de Primera Instància i Instrucció de Sant Vicent del Raspeig ha decretat l’ingrés a la presó preventiva per als dos homes i una de les dones.

Últimes notícies

L’incendi de la Devesa de El Saler continua fora de control després de calcinar 31 hectàrees

L’incendi forestal declarat este dijous a la Devesa de El Saler continua actiu i sense control després de cremar 31,38 hectàrees. Més de 250 efectius, 12 mitjans aeris i 40 terrestres treballen en l’extinció, mentre s’han evacuat la pedania, càmpings i diversos recursos naturals.

Les persones desallotjades d’El Saler hauran de passar la nit fora per l’incendi encara actiu

Les persones desallotjades d’El Saler i dels càmpings pròxims no podran tornar a casa esta nit perquè l’incendi continua actiu i amb risc per canvi de vent. 250 professionals treballen en l’extinció al parc natural de l’Albufera i les carreteres CV-500 i CV-421 continuen tallades.

Les persones desallotjades d’El Saler hauran de passar la nit fora per l’incendi encara actiu

Les persones desallotjades d’El Saler i dels càmpings pròxims per l’incendi forestal no podran tornar esta nit, ja que el foc continua actiu i treballen 250 efectius en l’extinció al parc natural de l’Albufera.

El canvi de vent complica l’incendi d’El Saler en una hora clau

L’incendi forestal declarat en la Devesa d’El Saler afronta des de les 19.00 hores una hora clau per un canvi de vent que pot portar el foc cap al mar o cap al nucli urbà. Tots els mitjans aeris disponibles i un pelotó complet de la UME treballen en el front principal del foc.

El Villarreal coneix els rivals en la fase lliga de la Champions

El Villarreal ha quedat encadrat en un exigent grup de la nova fase lliga de la Lliga de Campions, on s'enfrontarà a PSG, Liverpool, Borussia Dortmund, Manchester United, Nápoles, Fenerbahce, Sabah i Slavia Praga, segons ha determinat el sorteig celebrat a Mònaco.

L’incendi d’El Saler arrasa 48 hectàrees però no entra al nucli urbà

L’incendi forestal declarat a El Saler ha cremat 48 hectàrees i continua sense control, però no ha entrat al nucli urbà, evacuat de manera preventiva junt amb diversos càmpings.

Tunde deixa el Levante i fitxa pel West Brom per tres milions

El Levante ha venut l’extrem Kareem Tunde, de 21 anys i format en la pedrera granota, al West Bromwich Albion per una quantitat pròxima als tres milions d’euros.

Oriol Rey ressalta el canvi d’actitud del Llevant després del 3-0 contra l’Espanyol

El centrecampista del Llevant Oriol Rey ha posat en valor el canvi d’actitud de l’equip després del 3-0 encaixat davant l’Espanyol i ha destacat la unió del vestuari en el seu partit número cent com a granota.