Desmantellat a Alacant un grup que conreava marihuana i proveïa a una associació cannábica

ALACANT, 2 (EUROPA PRESS)

La Guàrdia Civil ha detingut a quatre persones, dos homes i dos dones, en el marc de l’operació Vialo, que ha permès desmantellar un grup criminal dedicat al cultiu i distribució clandestí de marihuana a Sant Vicent del Raspeig, segons ha informat l’Institut Armat en un comunicat.

Els fets investigats per l’Àrea d’Investigació del Lloc Principal de Sant Vicent del Raspeig van començar a principis d’enguany, després de les queixes de veïns d’una urbanització per una forta olor a marihuana que emanava d’una de les parcel·les d’este municipi.

Amb la finalitat de comprovar els fets, els agents van iniciar l’operació Vialo. En una primera fase, els agents van identificar a les persones que accedien a la parcel·la en qüestió i van vincular a un d’ells com a titular d’una associació cannábica a Alacant.

A mesura que van avançar les investigacions, es va comprovar que la parcel·la proveïa de marihuana i els seus derivats tant a esta associació com a clients de forma clandestina. El passat 18 de setembre, després de confirmar que el grup criminal estava compost per dos parelles, dos homes i dos dones de nacionalitats ucraïnesa i russa d’entre 37 i 44 anys, es va procedir a l’explotació de l’operació.

Els investigadors, amb el suport d’agents de la Companyia de Sant Vicent del Raspeig, van dur a terme dos registres domiciliaris: un en la parcel·la de Sant Vicent del Raspeig i un altre en un habitatge de Santa Pola. Així mateix, es va inspeccionar la seu de l’associació cannábica a Alacant.

Durant els registres es van intervenir 16 quilograms de cobdells de 12 varietats de marihuana, 50 cigarrets de marihuana, 500 mil·lilitres de resina de haixix, 40 grams de pol·len de haixix, 12 litres d’alcohol de cànnabis –conegut com a tintura mare de cànnabis–, bombons elaborats amb diverses drogues i cinc vehicles a motor.

Per a ocultar la seua activitat il·lícita, els detinguts havien instal·lat una infraestructura fotovoltaica amb plaques solars, evitant així alertar a la companyia elèctrica sobre l’elevat consum energètic necessari per al cultiu. També van trobar un laboratori per a la fabricació de resina d’haixix, així com dos zulos ocults preparats per a amagar la droga i el material relacionat amb el seu cultiu i preparació.

Els quatre sospitosos van ser detinguts i acusats de delictes contra la salut pública pel cultiu i tràfic de drogues, així com pertinença a organització criminal. A més, l’autoritat judicial va ordenar el tancament cautelar de l’establiment de l’associació cannábica.

El Jutjat de Primera Instància i Instrucció de Sant Vicent del Raspeig ha decretat l’ingrés a la presó preventiva per als dos homes i una de les dones.

Últimes notícies

Veïns desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó reben atenció a Nules i la Vilavella

Els desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó són reallotjats en diversos recursos de Nules, la Vilavella i Castelló, amb punts d’atenció i repartiment d’aigua potable.

Sánchez demana prudència tot i la millora dels incendis d’Àvila i Madrid

Pedro Sánchez ha assegurat que l’evolució dels incendis d’Àvila, Madrid i Toledo és favorable, però ha advertit que les pròximes dotze hores seran decisives. També ha demanat paciència i confiança a les persones confinades o desallotjades mentre continua la tasca de contenció.

El president de l’Elche critica que LaLiga comence amb el mercat obert

El president de l’Elche, Joaquín Buitrago, considera que començar LaLiga amb el mercat d’estiu obert distorsiona la planificació esportiva, però es mostra tranquil amb la situació del club i amb el cas d’Abiel Osorio.

L’informe d’Emergències de les 21.30 del 29-O assegurava que la hidrologia no donava problemes

Un informe d’Emergències de la Generalitat remés a les 21.35 hores del 29 d’octubre de 2024 afirmava que no hi havia informació de problemes hidrològics durant la dana en què van morir 231 persones a València, malgrat les greus incidències recollides al document.

Els veïns de Tales reclamen tornar uns minuts per alimentar els animals

Els veïns de Tales, encara desallotjats per l’incendi de la Vall d'Uixó, demanen que els deixen entrar uns minuts al poble per donar menjar i aigua als animals. La Guàrdia Civil manté el tall de la carretera i rebutja, de moment, qualsevol accés.

La Comunitat Valenciana batrà rècord d’ingressos de finançament en 2027 amb 16.311 milions

La Comunitat Valenciana rebrà en 2027 unes entregues a compte rècord de 16.311 milions, un 8,8 % més que en 2026, que s’elevaran fins als 18.968 milions si es compta la liquidació de 2025. El ministre Arcadi España critica que el Consell haja demanat ajornar el Consell de Política Fiscal i Financera i rebutge negociar el nou model de finançament.

Més Guàrdia Civil per l’Arenal Sound mentre seguix l’incendi de la Vall d’Uixó

La Delegació del Govern ha anunciat un reforç de la Guàrdia Civil amb agents d’altres províncies per cobrir l’Arenal Sound i l’incendi de la Vall d’Uixó.

L’abandó rural convertix el territori en una mecha forestal contínua

El geògraf de la Universitat de València Javier Berenguer alerta que l’abandó rural ha creat una 'mecha forestal ininterrompuda' i augmenta el risc d’incendis, especialment en la frontera entre vivendes i muntanya a la Comunitat Valenciana.
FILMOTECA D'ESTIU