Desmantellat a Alacant un grup que conreava marihuana i proveïa a una associació cannábica

ALACANT, 2 (EUROPA PRESS)

La Guàrdia Civil ha detingut a quatre persones, dos homes i dos dones, en el marc de l’operació Vialo, que ha permès desmantellar un grup criminal dedicat al cultiu i distribució clandestí de marihuana a Sant Vicent del Raspeig, segons ha informat l’Institut Armat en un comunicat.

Els fets investigats per l’Àrea d’Investigació del Lloc Principal de Sant Vicent del Raspeig van començar a principis d’enguany, després de les queixes de veïns d’una urbanització per una forta olor a marihuana que emanava d’una de les parcel·les d’este municipi.

Amb la finalitat de comprovar els fets, els agents van iniciar l’operació Vialo. En una primera fase, els agents van identificar a les persones que accedien a la parcel·la en qüestió i van vincular a un d’ells com a titular d’una associació cannábica a Alacant.

A mesura que van avançar les investigacions, es va comprovar que la parcel·la proveïa de marihuana i els seus derivats tant a esta associació com a clients de forma clandestina. El passat 18 de setembre, després de confirmar que el grup criminal estava compost per dos parelles, dos homes i dos dones de nacionalitats ucraïnesa i russa d’entre 37 i 44 anys, es va procedir a l’explotació de l’operació.

Els investigadors, amb el suport d’agents de la Companyia de Sant Vicent del Raspeig, van dur a terme dos registres domiciliaris: un en la parcel·la de Sant Vicent del Raspeig i un altre en un habitatge de Santa Pola. Així mateix, es va inspeccionar la seu de l’associació cannábica a Alacant.

Durant els registres es van intervenir 16 quilograms de cobdells de 12 varietats de marihuana, 50 cigarrets de marihuana, 500 mil·lilitres de resina de haixix, 40 grams de pol·len de haixix, 12 litres d’alcohol de cànnabis –conegut com a tintura mare de cànnabis–, bombons elaborats amb diverses drogues i cinc vehicles a motor.

Per a ocultar la seua activitat il·lícita, els detinguts havien instal·lat una infraestructura fotovoltaica amb plaques solars, evitant així alertar a la companyia elèctrica sobre l’elevat consum energètic necessari per al cultiu. També van trobar un laboratori per a la fabricació de resina d’haixix, així com dos zulos ocults preparats per a amagar la droga i el material relacionat amb el seu cultiu i preparació.

Els quatre sospitosos van ser detinguts i acusats de delictes contra la salut pública pel cultiu i tràfic de drogues, així com pertinença a organització criminal. A més, l’autoritat judicial va ordenar el tancament cautelar de l’establiment de l’associació cannábica.

El Jutjat de Primera Instància i Instrucció de Sant Vicent del Raspeig ha decretat l’ingrés a la presó preventiva per als dos homes i una de les dones.

Últimes notícies

Golejada del Barcelona per a iniciar la Lliga amb un 0-5 a Elx

El Barcelona ha iniciat la defensa del títol amb una contundent victòria per 0-5 al camp de l’Elx, en un partit on ha destacat el potencial ofensiu malgrat no tindre un davanter centre pur. Raphinha, amb un doblet, Adeyemi, Fermín i Gordon, en un debut brillant, han firmat els gols.

Gerard lamenta el gol final encaixat pel Villarreal al Metropolitano

Gerard Moreno, autor del 1-1 de penalti davant l Atlético de Madrid, ha lamentat que el Villarreal encaixara un segon gol que considera molt evitable i ha destacat el marge de millora amb el nou entrenador, Íñigo Pérez.

El Villarreal d’Íñigo Pérez ix del Metropolitano frustrat després de deixar escapar la victòria

Íñigo Pérez admet que el Villarreal se’n va del Metropolitano amb frustració després d’un 2-2 en què guanyava 1-2 i jugava amb superioritat numèrica. El tècnic defensa que el seu equip ha interpretat el partit quasi a la perfecció, però lamenta haver deixat escapar més punts en este inici de LALIGA.

Tete Morente entra en l’onze inicial de l’Elx contra un Barça amb Espart i Adeyemi

Tete Morente és l’únic canvi en l’alineació de l’Elx respecte a la primera jornada, en un duel contra el Barcelona on destaquen el canterà Xavi Espart i el debut de Karim Adeyemi en LaLiga.

Giuliano salva un punt per a l’Atlético davant el Villarreal amb deu

L’Atlético de Madrid ha empatat 2-2 contra el Villarreal gràcies a un gol final de Giuliano Simeone, en inferioritat numèrica després de l’expulsió de Le Normand i amb dos penals a favor del conjunt groguet.

Troben el cadàver d’un home a Gátova sense relació amb l’incendi ni el desallotjament

S’ha localitzat el cos sense vida d’un home a Gátova, on este diumenge tornen prop d’un miler de veïns desallotjats per l’incendi de Segorbe. La Policia descarta que la mort tinga cap vincle amb el foc o amb l’operatiu de desallotjament.

Osasuna debuta en Lliga davant un Llevant que vol canviar la dinàmica

Osasuna inaugura la seua temporada en Lliga este dilluns a El Sadar davant un Llevant que necessita millorar la imatge oferida en el debut davant l’Espanyol.

Aemet activa més avisos per fortes pluges i tronades a Castelló i València

Aemet ha ampliat per a este diumenge l’avís groc per fortes pluges i tronades al sud de Castelló i al litoral de València, que se sumen a l’interior nord valencià.