Detingudes huit persones pel cultiu i tràfic de marihuana

Ejemplo de shortcode con estilo
Agents de la Policia Nacional han desarticulat una organització criminal presumptament dedicada al cultiu i tràfic de marihuana i al blanqueig de capitals, la qual estava assentada a València i província. L’operació s’ha saldat amb la detenció de huit homes amb edats compreses entre els 18 i els 42 anys, d’origen albanés i s’ha desmantellat […]

Agents de la Policia Nacional han desarticulat una organització criminal presumptament dedicada al cultiu i tràfic de marihuana i al blanqueig de capitals, la qual estava assentada a València i província. L’operació s’ha saldat amb la detenció de huit homes amb edats compreses entre els 18 i els 42 anys, d’origen albanés i s’ha desmantellat dos plantacions de marihuana, intervenint-se més de 1000 plantes amb un pes total de 250 quilos aproximadament, 4 quilos de cabdells de marihuana envasada al buit, 6.500 euros en efectiu, un vehicle i nombrós material per al cultiu i processament de la marihuana.

Les recerques es van iniciar el mes d’agost per part de la Udyco de València, després de tenir coneixement que possiblement s’estava conreant marihuana en una nau aparentment abandonada de la localitat valenciana de Catarroja. Després d’una sèrie de vigilàncies es va poder comprovar com la nau era visitada esporàdicament i en diferents franges horàries per diversos homes que prenien mesures de seguretat en els seus desplaçaments. No obstant això la recerca va sofrir una bolcada quan estes persones van desmantellar la nau i van desaparéixer.

Després d’una sèrie de recerques els agents van tornar a localitzar a estes persones residint en dos habitatges de la capital del Túria així com dos nous immobles a la província, una nau a Quart de Poblet i un xalet en la localitat de Godelleta que complien els requisits per a albergar plantacions indoor de marihuana. Sobre este últim immoble la Policia Local de Godelleta va aportar informació rellevant per als investigadors.

Organització estratificada

Després de comprovar els investigadors la professionalitat de l’organització, en la qual la mateixa estava perfectament estratificada, vivint els cuidadors de les plantacions a l’interior de les mateixes de forma molt precària i sense poder sortir, mentre el següent graó es limitava a proporcionar aliments i suport material a estos últims, portant un alt nivell de vida. Davant la possibilitat que els investigats tornaren a desmantellar les instal·lacions, els policies van practicar sengles registres.

L’entrada i registre de la nau es va dur a terme amb la participació del grup GOES, ja que les grans dimensions i compartimentació de la nau feia especialment dificultós el seu assegurament. En ella es van trobar dos plantacions de marihuana perfectament instal·lades i una tercera en procés. Les plantacions estaven custodiades per dos joves de 18 i 19 anys que vivien en condicions molt precàries i als quals l’organització li havia retirat el passaport, els quals van tractar de fugir quan es van veure sorpresos, sent interceptats.

Altres registres practicats

En el xalet de Godelleta es va localitzar una altra plantació custodiada per altres dos homes, mentre que en els registres practicats a València a més de 6500 euros es va trobar documentació que va posar en alerta als investigadors sobre un altre immoble situat en la localitat de Cerdà, on es van intervenir quatre quilos de cabdells envasats al buit i gran quantitat de material relacionat amb el tràfic de marihuana.

Finalment, després de practicar cinc registres en les localitats de València, Quart de Poblet, Godelleta i Cerdà, s’ha detingut a vuit homes com a presumptes autors dels delictes de tràfic de drogues, defraudació de fluid elèctric i pertinença a organització criminal, a més a cinc dels arrestats se’ls imputen també els delictes de blanqueig de capitals i contra els drets dels treballadors.

Esta operació policial ha permés desarticular una organització criminal dedicada al cultiu i tràfic de marihuana, desmantellar dos plantacions de marihuana indoor i intervenir més de 1.000 plantes, a més de 6.500 euros, quatre quilos de cabdells envasats al buit, un vehicle i nombrós material per al cultiu de marihuana.

Els detinguts, dos d’ells amb antecedents policials, han passat a disposició judicial.

Últimes notícies

El torró de Xixona reivindica nous usos a Brussel·les

Una delegació de Xixona ha portat al Parlamento Europeo receptes amb torró i xocolate per a mostrar que poden anar més enllà del postre nadalenc. També ha demanat suport per a declarar el 7 de novembre dia mundial del torró.

Avaria a Metrovalencia: retards en quatre línies

Una avaria elèctrica ha causat retards en quatre línies de Metrovalencia, al centre de València. La incidència ja s’ha reparat, però encara hi ha demores.

El president d’Adif presenta la dimissió després de reunir-se amb Carlos Cuerpo en plena crisi ferroviària

L’eixida de Luis Pedro Marco de la Peña arriba un dia després de la dimissió d’Óscar Puente i amb la investigació de l’accident d’Urda oberta

Fallas 2027: horaris per als petards i zones lliures a València

Les normes per a les Fallas 2027 a València limitaran els petards de nit, establiran espais sense pirotècnia i prohibiran les parades de mojitos.

Alacant anuncia els Reis Mags i les Carteres Reials de 2027

Nacho Lloret, César Quintanilla i Javier Portillo representaran els Reis Mags en la cavalcada d’Alacant del 5 de gener de 2027. També s’han anunciat les tres Carteres Reials.

Alacant i Castelló, en avís groc per pluges intenses

L’avís groc afecta el litoral sud d’Alacant i el litoral nord de Castelló entre dimecres 4 i dijous 5 de novembre. Les pluges poden deixar fins a 30 litres per metre quadrat en una hora.

Xixona busca suport europeu per a protegir el torró

Xixona ha demanat suport europeu per a promocionar i protegir el torró. La reunió també ha abordat les dificultats dels xicotets productors i la falta d’ajudes per a la Fira de Nadal de 2026.

Xest recupera infraestructures amb més de 200 milions després de la dana

El Govern ha destinat més de 200 milions a reconstruir Xest després de la dana de 2024. La inversió també acompanya un projecte de vivenda protegida.