Detingut a Madrid per robar l’exclusiva bicicleta d’un pilot de MotoGP a Cheste

La Guàrdia Civil ha detingut a Madrid a un home de 44 anys que havia sostret la bicicleta d’un pilot de MotoGP durant el Gran Premi celebrat del 14 al 16 de novembre en el Circuit Ricardo Tormo de Cheste. Es tracta d’una peça molt exclusiva, de la qual només existixen dos models en el món i valorada entre 15.000 i 20.000 euros, la qual cosa explica l’interés per una investigació ràpida i centrada en seguir el seu rastre.

Segons la investigació, el robatori es va produir en la zona de motor-home, una àrea d’accés restringit utilitzada per equips i pilots. Els agents van analitzar el punt on van ocórrer els fets i van comprovar les imatges de seguretat, no sols del circuit, sinó també d’instal·lacions pròximes, per a reconstruir moviments i temps.

Seguiment per cambres i coordinació entre províncies

Entre els vídeos revisats es van visualitzar les càmeres d’una gasolinera pròxima en les quals una persona va entrar amb la bicicleta mentres es feia passar per personal d’una escuderia. Eixe intent de mimetitzar-se amb l’activitat del pàdoc va apuntar a una acció planificada per a evitar sospites en un entorn amb gran trànsit.

A partir d’eixes evidències, els investigadors van identificar a un home amb domicili a Madrid, que es trobava de permís penitenciari i acumulava diversos antecedents per delictes contra el patrimoni. El sospitós, a més, estava sent investigat per la comissió de diversos furts i per haver sostret un vehicle de motor d’un concessionari, circumstàncies que van reforçar la línia de treball.

Els guàrdies civils van comprovar, a través de cambres i de testimonis, que portava la bicicleta extreta de la zona de motor-home el mateix dia en què va desaparéixer. Amb eixos indicis, es va fixar la seua localització i finalment ha sigut localitzat esta setmana en un barri de Madrid, on es va practicar la detenció.

La investigació ha sigut duta a terme per l’Equip de Policia Judicial de Riba-roja de Túria (València) en coordinació amb el Lloc Principal de Majadahonda (Madrid). La col·laboració entre unitats va permetre creuar informació operativa i acurtar terminis en la busca, clave quan l’objecte sostret pot canviar ràpidament de mans.

Les diligències han sigut entregades en la Secció Civil i d’Instrucció del Tribunal d’Instància de Requena número 2 (València), que continuarà amb la tramitació del cas. L’avanç del procediment es recolzarà en les imatges recaptades i en els testimoniatges que situen al detingut amb la bicicleta, a l’espera que es depuren responsabilitats penals.

Últimes notícies

Les víctimes de la DANA veuen l’escrit de Mazón com una prova que ha de ser investigat

Associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre consideren que l’escrit remés per Carlos Mazón al jutjat reforça la necessitat que siga investigat pel retard en l’avís Es-Alert, que veuen clau en les 232 morts.

Carlos Romero transmet calma al Villarreal i confia que els triomfs arribaran prompte

Carlos Romero ha assegurat en la presentació dels fitxatges del Villarreal que l’equip està tranquil i confiat, malgrat no haver guanyat encara en Lliga, i afronta amb il·lusió el retorn a La Cerámica i el repte de la Champions.

La parella detinguda per la desaparició del seu bebé serà traslladada al jutjat d’Amposta

La parella arrestada este dimecres a València per la presumpta desaparició del seu bebé a Tarragona serà traslladada en els pròxims dies al jutjat d’Amposta, que porta una causa secreta oberta pel cas.

Les màximes pugen fins als 36,5 graus a Utiel en un dia de calor intensa

Les temperatures màximes han pujat cinc graus este dimecres a la Comunitat Valenciana i han arribat als 36,5 graus a Utiel, amb diversos municipis d’interior per damunt dels 36 graus.

La Fiscalia rebutja que Bernabé entregue els missatges de la DANA del 29-O

La Fiscalia ha demanat desestimar la petició de Salomé Pradas perquè la delegada del Govern, Pilar Bernabé, entregue totes les seues comunicacions sobre l’emergència per la DANA del 29 d’octubre, en considerar-la innecessària i merament prospectiva.

València tindrà una còpia del mural de Luis de la Fuente vandalitzat a Barcelona

L’Ajuntament de València ha encarregat a l’artista Alberto León la reproducció ampliada del mural de Luis de la Fuente, destruït a Barcelona, en una façana municipal del barri de Russafa.

Ajuntaments socialistes se concentren per a donar suport al poble de Ceuta

Diversos ajuntaments socialistes, especialment de la Comunitat Valenciana, s'han concentrat este dimecres per a mostrar el seu suport a Ceuta i reclamar més col·laboració institucional i recursos per a la ciutat autònoma.

Alicia Giménez Bartlett amenaça en enviar Petra Delicado al convent si es repetix

Alicia Giménez Bartlett presenta la novel·la Bajo el cielo infernal, un nou cas de Petra Delicado marcat per la seua viudetat i una trama complexa al barri de la Mina.