Detingut per inventar-se part d’una denúncia d’un robatori amb violència a Alacant

ALACANT, 4 (EUROPA PRESS)

Agents de la Policia Nacional han detingut a Alacant a un home acusat de simulació de delicte, ja que va denunciar haver sigut víctima d’un violent assalt en la via pública, però després va admetre que s’havia inventat part dels fets, segons ha explicat la Prefectura Superior en un comunicat.

En un primer moment, el denunciant va assenyalar que dos homes se li van acostar en ple carrer, li van arrabassar una motxilla que portava en les mans –amb un ordinador portàtil, les claus del seu cotxe, una targeta bancària i documentació de la seua empresa– i que, durant el forcejament, un dels supòsits atacants va traure una navalla automàtica i ho va amenaçar. Per por, segons el seu relat, va lliurar les seues pertinences i els presumptes autors van fugir.

Amb les primeres indagacions, els agents van sospitar de la versió inicial i per a esclarir l’ocorregut van citar de nou al denunciant perquè ampliara la seua declaració. Durant este interrogatori es va mostrar «nerviós i esquiu», fins que finalment va reconèixer que havia alterat el seu relat.

Va admetre que sí li havien robat la motxilla, però sense amenaces ni usant un arma, una cosa que va assegurar durant la seua primera declaració. A més, va manifestar que els presumptes lladres havien realitzat una compra de 40 euros amb la seua targeta bancària en una cafeteria.

En analitzar els moviments realitzats amb la targeta sostreta, els agents van descobrir que la transacció no es corresponia amb un bar o cafeteria, sinó amb un lloc churrero ambulant, on no era habitual una despesa de tal magnitud. Estes proves es van sumar a les ja existents, la qual cosa va evidenciar la falsedat parcial de la denúncia.

El detingut, de 40 anys i nacionalitat colombiana, no tenia antecedents policials per fets delictius. Les actuacions van ser posades en coneixement del jutjat d’instrucció de guàrdia de l’Alacant.

Últimes notícies

L’incendi de la Vall d’Uixó ja arrasa 10.000 hectàrees i es relaxa el confinament en tres pobles

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control, amb 10.000 hectàrees calcinades, 10.000 persones evacuades i un confinament parcialment alçat en La Vilavella, Betxí i Onda.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 10.000 hectàrees i es relaxa el confinament en tres pobles

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control després de cremar unes 10.000 hectàrees, mentres es lleva parcialment el confinament a la Vilavella, Betxí i Onda i es mantenen 10.000 persones desallotjades.

Danjuma lidera la remuntada del València davant el Derby County en St. George’s Park

El València CF ha remuntat i s’ha imposat 1-2 al Derby County FC amb dos gols d’Arnaut Danjuma en un amistós de pretemporada jugat a porta tancada a St. George’s Park.

Educació reclama ajornar la Conferència d’Universitats per l’emergència d’incendis

La Conselleria d’Educació ha sol·licitat a la ministra Diana Morant que suspenga la Conferència General de Política Universitària prevista per a dimecres per la situació d’emergència pels incendis, especialment el de la Vall d’Uixó. També ha demanat ajornar la Conferència Sectorial d’Educació.

La mare de Violeta Mangriñán, jubilada i al front de l’incendi de la Vall d’Uixó

La mare d’Elvira Mangriñán, veïna d’Aín i ja jubilada, s’ha incorporat al dispositiu contra l’incendi de la Vall d’Uixó, que ha arrasat 8.500 hectàrees, i la seua filla li ho ha agraït públicament en xarxes socials.

Els veïns de la Vilavella tornen a casa però seguixen confinats i només ixen per menjar i aigua

Els aproximadament 3.000 veïns de la Vilavella han tornat a les seues vivendes després del desallotjament per lincendi de la Vall dUixó, però continuen sota confinament domiciliari i només poden eixir per a comprar menjar i arreplegar aigua.

Trump difon el vídeo de Ferran Torres amb la gorra de ‘Make Spain Great Again’

Donald Trump ha compartit diverses vegades a Truth Social un vídeo de Ferran Torres celebrant el títol mundial amb una gorra roja amb el lema 'Make Spain Great Again'. La Casa Blanca ja ha reaccionat i el mateix president ha elogiat el davanter valencià.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua molt actiu i afronta una vesprada llarga i complicada

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua molt actiu, amb 8.500 hectàrees calcinades i una vesprada que es preveu llarga i complicada per l’orografia i l’oratge. Els mitjans aeris ja operen al complet i es treballa intensament als fronts d’Alcudia de Veo i Tales.
FILMOTECA D'ESTIU