Detinguts cinc homes per quatre delictes d’agressió sexual i robatoris a la platja de la Malva-rosa

Agents de la Policia Nacional han detingut a València cinc homes entre 16 i 24 anys, d’origen marroquí, com a presumptes autors d’un total de quatre delictes d’agressió sexual, set robatoris amb violència i intimidació, dos furts i un delicte de lesions.

Els detinguts actuaven en grup, aprofitant les hores nocturnes a les quals l’escassetat de llum els permetia abordar les víctimes per sorpresa a la platja de la Malva-rosa de València.

Dos dels detinguts han ingressat a la presó i un tercer, menor d’edat, a un centre de règim tancat. S’han recuperat set telèfons mòbils d’alta gamma, joies i altres efectes personals que han estat tornats a les víctimes.

La investigació duta a terme per la Unitat d’Atenció a la Família i la Dona (UFAM) de la Brigada Provincial de Policia Judicial de València, es va iniciar quan els agents van tindre coneixement que durant el mes d’octubre passat, dos dones van denunciar haver estat agredides sexualment a la platja de la Malvarrosa de València durant la matinada mentre es trobaven a la sorra.

Els agressors les van abordar aprofitant la foscor de la zona, intimidant i agredint a més els acompanyants de les víctimes per robar-los els telèfons mòbils.

Posteriorment, i gràcies a la investigació duta a terme per part del Grup de Policia Judicial de la Comissaria de districte de Marítim, en què es va detindre cinc homes i es va identificar un sisé com a presumptes responsables de dos delictes més d’agressió sexual a dos dones, comeses a la mateixa zona i sota el mateix modus operandi, es va aconseguir aclarir els fets investigats inicialment per la Unitat d’Atenció a la Família i la Dona (UFAM), ja que dos dels detinguts en esta ocasió, van ser reconeguts fotogràficament per les primeres víctimes com a presumptes autors de dos agressions sexuals i quatre robatoris amb violència.

Després de diverses indagacions, els agents van aconseguir relacionar novament este grup de joves amb tres delictes de robatori més amb violència, dos delictes de furt i un delicte de lesions, tots ells perpetrats en un curt espai de temps a la mateixa zona. Finalment, es van recuperar diversos efectes personals com joies i telèfons mòbils d’alta gamma que van ser tornats als seus propietaris legítims.

En esta investigació hi va participar també el Grup d’Atenció al Ciutadà (GAC) de la Brigada Provincial de Seguretat Ciutadana de València i el Grup Operatiu de Resposta (GOR) de la Comissaria de districte de Marítim.

Els detinguts comptaven amb antecedents policials i tres es trobaven en situació irregular a Espanya, ingressant-ne dos a la presó i un altre, menor d’edat, en un centre de règim tancat.

Últimes notícies

Anselmi confia en el bloc de l’Elx per a plantar cara al Barça al Martínez Valero

Martín Anselmi ha explicat que la clau perquè l’Elx competa davant el Barcelona és mantindre la seua essència i actuar com un bloc. El tècnic argentí ha demanat el suport d’un Martínez Valero ple i ha confirmat que Ponce, Buonanotte i Osorio estan llestos per a debutar.

Alzira es recompon després del diluvi amb ratxes de 146 km/h i greus danys materials

Alzira es recupera del fort episodi de pluja i vent registrat el dijous, amb ratxes de fins a 146 km/h que han causat importants destrosses en arbres, vivendes, empreses i en la parròquia de Santa Catalina, però sense danys personals greus.

Els nous trens de Rodalia encenen el debat polític a la Comunitat Valenciana

L’enviament de trens més nous per a Rodalia en la Comunitat Valenciana ha obert una dura pugna política: el PSPV defensa la mesura mentre PP, Compromís i Vox la titllen d’insuficient o de burla.

Íñigo Pérez demana més agressivitat al Villarreal abans de visitar l’Atlético

L’entrenador del Villarreal assegura que l’equip ha de corregir la passivitat defensiva mostrada davant el Racing per competir al Metropolitano contra l’Atlético de Madrid.

L’habitatge del futur es flexiona: noves arquitectes replantegen com volem viure

Tres joves arquitectes plantegen models d’habitatge més flexibles, sostenibles i socials per a afrontar la crisi residencial i adaptar-se a noves formes de vida i treball.

Una bandera gegant celebrarà els 35 anys d’independència d’Ucraïna a Alacant

La comunitat ucraïnesa d’Alacant, la més nombrosa d’Espanya, commemorarà diumenge el 35 aniversari de la restauració de la independència amb una marxa solidària amb una bandera de 100 metres. Torrevella se sumarà dissabte amb una concentració, una marxa i una programació cultural fins a la nit.

L’eclipsi dispara un 14 % les compres de turistes estrangers a Espanya

Les compres presencials amb targetes estrangeres a Espanya han augmentat quasi un 14 % durant la setmana de l’eclipsi, especialment a Castelló i València, mentres el consum dels espanyols s’ha mantingut o ha baixat.

Suspés el presó per a l’home que va apunyalar un jove en un pub d’Ondara

La Audiencia d’Alacant ha imposat tres anys de presó a un home que va apunyalar el cosí d’un rival en un pub d’Ondara l’1 de gener de 2023. La pena queda suspesa perquè ha reparat el mal i està en tractament de deshabituació de drogues.