Detinguts cinc homes per quatre delictes d’agressió sexual i robatoris a la platja de la Malva-rosa

Agents de la Policia Nacional han detingut a València cinc homes entre 16 i 24 anys, d’origen marroquí, com a presumptes autors d’un total de quatre delictes d’agressió sexual, set robatoris amb violència i intimidació, dos furts i un delicte de lesions.

Els detinguts actuaven en grup, aprofitant les hores nocturnes a les quals l’escassetat de llum els permetia abordar les víctimes per sorpresa a la platja de la Malva-rosa de València.

Dos dels detinguts han ingressat a la presó i un tercer, menor d’edat, a un centre de règim tancat. S’han recuperat set telèfons mòbils d’alta gamma, joies i altres efectes personals que han estat tornats a les víctimes.

La investigació duta a terme per la Unitat d’Atenció a la Família i la Dona (UFAM) de la Brigada Provincial de Policia Judicial de València, es va iniciar quan els agents van tindre coneixement que durant el mes d’octubre passat, dos dones van denunciar haver estat agredides sexualment a la platja de la Malvarrosa de València durant la matinada mentre es trobaven a la sorra.

Els agressors les van abordar aprofitant la foscor de la zona, intimidant i agredint a més els acompanyants de les víctimes per robar-los els telèfons mòbils.

Posteriorment, i gràcies a la investigació duta a terme per part del Grup de Policia Judicial de la Comissaria de districte de Marítim, en què es va detindre cinc homes i es va identificar un sisé com a presumptes responsables de dos delictes més d’agressió sexual a dos dones, comeses a la mateixa zona i sota el mateix modus operandi, es va aconseguir aclarir els fets investigats inicialment per la Unitat d’Atenció a la Família i la Dona (UFAM), ja que dos dels detinguts en esta ocasió, van ser reconeguts fotogràficament per les primeres víctimes com a presumptes autors de dos agressions sexuals i quatre robatoris amb violència.

Després de diverses indagacions, els agents van aconseguir relacionar novament este grup de joves amb tres delictes de robatori més amb violència, dos delictes de furt i un delicte de lesions, tots ells perpetrats en un curt espai de temps a la mateixa zona. Finalment, es van recuperar diversos efectes personals com joies i telèfons mòbils d’alta gamma que van ser tornats als seus propietaris legítims.

En esta investigació hi va participar també el Grup d’Atenció al Ciutadà (GAC) de la Brigada Provincial de Seguretat Ciutadana de València i el Grup Operatiu de Resposta (GOR) de la Comissaria de districte de Marítim.

Els detinguts comptaven amb antecedents policials i tres es trobaven en situació irregular a Espanya, ingressant-ne dos a la presó i un altre, menor d’edat, en un centre de règim tancat.

Últimes notícies

249 efectius vigilaran les carreteres valencianes durant l’eclipsi solar del 12 d’agost

Un dispositiu especial amb 2.500 agents de Policia Nacional i Guàrdia Civil controlaran la mobilitat el 12 d’agost a la Comunitat Valenciana per l’eclipsi solar, amb parcs naturals tancats i recomanacions d’extrema precaució per risc d’incendis.

Mor ofegat un home de 39 anys a la platja de Puçol

Un home de 39 anys ha mort ofegat este diumenge a la platja de Puçol. Els servicis sanitaris no han pogut reanimar-lo malgrat els intents.

11 anys de presó per violar una menor i amenaçar-la amb difondre fotos íntimes

La Secció Segona de l'Audiència Provincial de Valencia ha condemnat a 11 anys de presó un home que va agredir sexualment una menor de 15 anys i la va coaccionar amb fotos íntimes. La sentència, fruit de la conformitat entre les parts, també inclou llibertat vigilada, inhabilitació i indemnització.

Tres homes de Paterna intenten robar un banc a Benifaió amb el mètode del butró

La Guàrdia Civil ha detingut tres hòmens de Paterna quan presumptament intentaven atracar una sucursal bancària a Benifaió amb el mètode del butró. Un dels sospitosos ha resultat ferit en intentar fugir i ha hagut de rebre atenció mèdica.

Pirotècnia Vulcano lamenta l’incident del Castell de l’Olla i col·labora per aclarir-lo

Pirotècnia Vulcano ha expressat el seu pesar per l’incident al Castell de l’Olla d’Altea, amb diversos ferits, i ha obert una investigació interna mentre col·labora amb les autoritats.

L’Elx encadena dotze estrenes sense guanyar en Primera Divisió

L’Elx debutarà dilluns a Abanca-Riazor davant el Deportivo després d’encadenar dotze jornades inaugurals sense victòria en Primera. L’últim triomf en un estrena a la màxima categoria es remunta a fa 53 anys.

A presó tres membres d’una xarxa que ha saquejat vivendes al nord d’Alacant

Tres persones han ingressat a presó per integrar suposadament una xarxa especialitzada en robatoris de joies, or i rellotges en vivendes del nord de la província d’Alacant. La Guàrdia Civil ha aclarit 40 robatoris i ha intervingut centenars de peces de gran valor.

La Policia investiga la mort d’un home en l’estany del parc Ribalta de Castelló

La Policia Nacional investiga la mort d’un home trobat este diumenge al matí en l’estany del parc Ribalta de Castelló, després de procedir al llançament del cadàver a les 9 hores. La UDEV porta el cas i encara es desconeixen les causes del decés.