Detinguts dos joves especialitzats en cometre estafes a Alacant i Màlaga pel mètode del ‘rip deal’

Es feien passar per homes de negocis, agents immobiliaris o col·leccionistes de joies d’alt nivell per a enganyar a les seues víctimes

ALACANT, 13 (EUROPA PRESS)

Agents de la Policia Nacional han detingut a Alacant dos joves de 25 anys com a presumptes autors dels delictes d’estafa i pertinença a organització criminal. Els arrestats suposadament formaven part d’un entramat delinqüencial que operava per la costa del Mediterrani, especialitzat en la comissió de delictes d’estafa amb la modalitat del ‘rip deal’. En este cas, se’ls han pogut atribuir dos fets delictius a Alacant i Màlaga, amb una quantia estimada estafada entre tots dos de 56.000 euros.

La investigació va tenir el seu origen en el mes de juny de l’any 2024 quan en dependències de la Policia Nacional a Alacant es va interposar un denúncia per part d’una de les víctimes d’esta organització. El denunciant manifestava haver sigut enganyat per dos homes que es van fer passar per experts compradors i col·leccionistes de joies i rellotges amb l’excusa de voler adquirir una sèrie de rellotges d’alta gamma que la víctima tractava de vendre en portals de compra-venda d’articles de segona mà.

Segons ha informat la Policia en un comunicat, el denunciant va manifestar als agents que, després d’un primer contacte amb els suposats compradors, va acudir al dia de l’efectiva venda, proveït de quatre rellotges d’alta gamma i conegudes marques, així com diverses peces d’or, amb la creença que duria a terme una venda sense incidents.

La “posada en escena” dels presumptes compradors va ser “mil·limètricament preparada”: van reservar una sala en un hotel d’Alacant i van acudir amb una màquina de comptar bitllets de curs legal per a fer “parenceria” dels diners reals que portaven però que no anava a ser lliurat a la seua víctima.

Després d’escenificar el conteig de bitllets, fins a 36.000 euros que un dels supòsits col·leccionistes introduïa en una borsa opaca, van començar una sèrie d'”excuses” per a “accelerar” la venda de manera precipitada, moment que van aprofitar per a fer el cambi a la borsa amb els diners per una altra amb bitllets falsificats “bastament” i acomiadar-se, portant amb si els rellotges d’alta gamma i les peces d’or.

Quan l’enganyat es va adonar de l’argúcia ja no va poder contactar novament amb els estafadors i va acudir a la Policia Nacional a denunciar el succeït.

FET SIMILAR A MÀLAGA

Agents de Policia Judicial es van adonar que a la ciutat de Màlaga s’estava investigant uns fets comesos en l’estiu del 2023 pel mateix mètode i que, a més, el principal autor coincidiria amb les característiques físiques de l’ocorregut a Alacant.

En este cas, els autors s’haurien fet passar per agents immobiliaris en una transacció de compravenda de finques i, després d’enganyar a la seua víctima, haurien aconseguit que esta portara amb si la quantitat de 20.000 euros en metàl·lic a una de les cites, diners amb el qual pagaria part del treball de mediació entre el corredor de finques i el comprador que, en este cas, es tractava d’un dels autors que es faria passar per un diplomàtic d’un país d’Orient Mitjà.

El denunciant, amb domicili a Ronda (Màlaga), tenia dos propietats -terrens rústics- a la venda en un portal en Internet, concretament a Arcos de la Frontera (Cadis) i a Ronda. Després de diverses negociacions, per a la signatura del contracte de venda d’estes finques, els autors de l’estafa i el denunciant es van veure en un hotel a Màlaga capital, lloc on suposadament li van arrabassar la borsa amb 20.000 euros que portava la víctima de l’estafa en voler abandonar les negociacions després de sospitar dels autors.

FASE D’EXPLOTACIÓ

Les gestions d’investigació van permetre la identificació de tres homes suposadament relacionats amb la trama delincuencial els qui, d’una manera o un altre, haurien participat en la comissió dels fets. Un d’ells suposadament va participar de forma directa en els fets comesos a Alacant i Màlaga.

Els agents van establir un dispositiu de localització, que va culminar amb la detenció de dos dels investigats, de nacionalitat croata, quan concorrien per un conegut centre comercial de la ciutat d’Alacant, i als quals se’ls va intervenir més de 12.000 euros en bitllets de 200 euros, per la qual cosa els investigadors creuen que podrien estar tramant la comissió d’un altre delicte d’estafa.

Els fets van ser posats en coneixement del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia de la ciutat d’Alacant encara que la investigació seguix oberta pel que no es descarten més detencions futures.

Anuncios

Últimes notícies

Les màximes superen els 25 graus en nombrosos observatoris de la Comunitat Valenciana

Les temperatures màximes han sobrepassat els 25 graus en nombrosos observatoris de la Comunitat Valenciana, amb pics pròxims als 28 graus i tempestes menys intenses en el nord de Castelló.

Una acusació demana un acarament entre Pradas i Suárez pel retard del Es-Alert en la DANA

Una acusació particular sol·licita un acarament entre Salomé Pradas i Jorge Suárez per a esclarir per què es va retardar més d'una hora l'enviament del missatge És-Alert durant la DANA del 29 d'octubre de 2024.

Educació rebaixa els servicis mínims en 2n de Batxillerat i manté només l’avaluació final

Educació proposa uns servicis mínims més flexibles en la vaga del professorat de 2n de Batxillerat, limitats a l'avaluació final, però els sindicats rebutgen l'oferta i anuncien que la impugnaran.

El Govern aprova la licitació del corredor d’autobús Madrid-València, tercer eix del nou mapa concessional

El Govern dona llum verda a la licitació del corredor Madrid-València, que unifica tres concessions d'autobús en 22 rutes, amb 275 parades i previsió de més de mig milió de viatgers anuals des de 2025.

Continua la retirada de pins secs en Serra Gelada i els treballs s’amplien a Benidorm

Medi Ambient manté la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia la intervenció al terme municipal de Benidorm, amb tales, desbrossaments i mesures preventives enfront d'incendis i riscos per a la població.

La Universitat d’Alacant i la de Machala impulsen un ecosistema d’emprenedoria i innovació a l’Equador

La Universitat d'Alacant i la Universitat Tècnica de Machala han firmat un conveni per a crear un ecosistema d'emprenedoria i innovació a la província equatoriana de l'Or, basat en el model de quàdruple hèlice.

Medi Ambient retira pins secs en Serra Gelada i amplia els treballs a Benidorm

Medi Ambient continua la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia les actuacions al terme municipal de Benidorm per a reduir el risc d'incendis i millorar l'estat de la muntanya.

Cinema Jove homenatja a Greta Gerwig pel seu impacte en el paper de la dona a Hollywood

La 41 edició de Cinema Jove dedicarà un cicle a Greta Gerwig, repassant la seua evolució del cinema independent als grans èxits de taquilla i la seua mirada feminista a Hollywood.