Els dies que la vacuna tardarà en ser efectiva contra el coronavirus

Ejemplo de shortcode con estilo
  El coronavirus està sent la gran preocupació de tots els espanyols. La pandèmia continua assotant amb duresa al país i per desgràcia esta situació també s’està veient en tot el món.   Després del primer Estat d’Alarma decretat al març han canviat molt les coses. En aquells dies es va estimar que la vacuna […]

 

El coronavirus està sent la gran preocupació de tots els espanyols. La pandèmia continua assotant amb duresa al país i per desgràcia esta situació també s’està veient en tot el món.

 

Després del primer Estat d’Alarma decretat al març han canviat molt les coses. En aquells dies es va estimar que la vacuna arribaria en un termini de 15 mesos. Afortunadament, les dates s’han avançat i ja hi ha grans pronòstics sobre les vacunes.

 

Comença el pla de vacunació del govern

Moderna o Pfizer són alguna de les vacunes que més efectivitat ha generat en els diferents assajos. Tot i que els països encara no han subministrat les vacunes, ja existixen moltes persones que s’han vacunat contra el coronavirus. Ells són els voluntaris. Per este motiu es creu que la vacuna no és perillosa.

 

Ara ve un altre gran debat. La gran majoria d’espanyols es pregunta sobre el temps que tarda la vacuna en fer efecte. Molts estan aterrits pel fet de vacunar-se, encara que els experts han assegurat que esta por no ha d’existir.

 

Els que sí que estan per la labor de vacunar-se no deixen de preguntar-se sobre el temps que tarda la dosi en fer efecte, per a saber quan es començaria a ser immune al virus. Recordem que el govern d’Espanya ja està preparant amb el pla de vacunació, una cosa que fins fa uns mesos es veia com una cosa molt llunyana.

 

El mateix Pedro Sánchez va dir que amb l’arribada de les vacunes a Espanya, el país està vivint el principi de la fi de la pandèmia. Però ara el debat és un altre, la gent vol més informació sobre esta vacuna. Gener serà el mes clau a on els primers grups començaran a vacunar-se. El que diferents experts han volgut remarcar és que tot i que la població es vaja vacunant, no cal relaxar les mesures. És important que, tot i haver rebut la vacuna contra el coronavirus, cada persona continue portant mascareta, ja que els efectes no són immediats.

 

La vacuna no té efecte immediat

Aquí es comença a buidar un dels grans dubtes. La immunitat no consistix en vacunar-se i deixar de ser vulnerable al virus, sinó que es tracta d’un procés de dies, fins i tot setmanes. La vacuna creada per Pfizer va anunciar que la seua vacuna experimental presentava una eficàcia del 95% a partir dels 28 dies després de la primera dosi.

 

Estem parlant d‘un mes. Per tant, és important remarcar que l’efecte no serà immediat, pel que una volta vacunats cal continuar adoptant totes les mesures de seguretat i d’higiene pel bé propi i el de tots.

 

Pfizer, que és una de les vacunes amb major efectivitat, ha avisat sobre esta dada. Aproximadament es tardaran uns 28 dies en conseguir esta no vulnerabilitat al virus. Estem davant d’una data estimada que pot comprendre més dies.

 

La mascareta continuarà sent obligatòria l’any ue ve

A demés, segons el citat pla de vacunació del govern, durant el 2021 en Espanya conviuran moltes persones vacunades amb unes altres que no ho estan, pel que tot apunta al fet que la mascareta serà de nou el complement de moda del pròxim any.

 

La gran majoria de vacunes han avisat d’esta dada. El seu efecte no és immediat, pel que és important que una volta vacunats, els ciutadans continuen extremant totes les precaucions. Vicente Larraga, expert en crear vacunes, ha assegurat a Cadena Ser que les vacunes comencen a fer efecte a partir dels 15-28 dies. L’expert ha remarcat que «comencen a fer efecte», pel fet que es tracta d’un procés.

 

D’esta manera les persones vacunades no estaran del tot protegides fins que passen tres o quatre setmanes. A partir del pròxim mes de gener la vacuna ja serà una realitat, pel que deixarà de ser una hipòtesi.

Últimes notícies

València ha passat una vesprada sense incidents destacats

El centre de València ha viscut una vesprada tranquil·la, tot i la vigilància policial davant d’una convocatòria de disturbis vinculada a Blocus.

Detenen un menor per difondre missatges de Blocus Valencia

Un menor ha sigut detingut per difondre missatges de Blocus Valencia que convidaven a entrar en altres aplicacions i xats. És la cinquena detenció davant d’una convocatòria de possibles disturbis.

El buit de les víctimes mortals de la dana de 2024 centra la manifestació pel segon aniversari

Més de 3.500 persones han recorregut el centre de València en el segon aniversari de la dana, en homenatge a les 234 víctimes mortals.

Presó provisional sense fiança per a un altre detingut a Valencia per la seua relació amb Blocus

Un jutjat de Catarroja ha decretat presó provisional sense fiança per a un detingut a Alfafar, investigat per la seua vinculació amb Blocus.

València recorda les víctimes de la dana amb una pancarta de 233 morts

La marxa pel segon aniversari de la dana ha començat a València amb el record de les 233 persones mortes i la reclamació de responsabilitats.

Pau Navarro demana disculpes i reivindica el suport de l’afició del Vila-real

El defensa ha demanat disculpes a qui s’haja sentit molest i ha insistit que la marxa d’aficionats no justifica els mals resultats del Vila-real.

Comerços del centre de València abaixen la persiana davant el risc de disturbis

Nombrosos establiments del centre de València han tancat esta vesprada per precaució davant de possibles saquejos i disturbis convocats pel canal Blocus.

València manté un ampli dispositiu policial durant la nit de Halloween

El reforç policial al centre de València continuarà fins a les primeres hores de diumenge davant de les crides a provocar altercats i saquejos.