17.8 C
València
Dilluns, 12 gener, 2026

Díhuit persones hospitalitzades pels incidents dels últims dies

càrregues

Díhuit persones hospitalitzades per la violència d’esta setmana| EFE

 

Díhuit persones estan hospitalitzades pels episodis violents dels últims dies en Catalunya en el marc de les protestes per la sentència del Tribunal Suprem, segons les últimes dades facilitades pel Departament de Salut. Un d’ells hospitalitzats està molt greu, ingressat en l’Hospital de la Vall d’Hebron. Això sí, està estable dins de la gravetat. A part, dos més han perdut la visió d’un ull i estan ingressats en l’Hospital de Sant Pau.

 

En este últim hospital, també hi ha un tercer afectat per lesions oculars que està pendent d’una operació per a intentar evitar que també perda la visió. Eixes lesions oculars se sumen al ferit durant la protesta a l’aeroport del Prat de dilluns que va perdre un ull després ser operat.

 

Empitjora el policia que ha patit la pedrada

En l’Hospital de Sant Pau de Barcelona hi ha ingressats 5 ferits greus, tres per lesions oculars, un de poca gravetat i un altre, ingressat el dia 16 d’octubre, que evoluciona favorablement. L’ingressat de poca gravetat té una lesió facial.

 

En el Sagrat Cor hi ha dos ingressats, un greu i un altre de menys gravetat. En l’Hospital del Mar hi ha un ingressat menys greu des del dia 18 i en l’Hospital Clínic un altre hospitalitzat que està estable.

 

Mentrestant, en l’Hospital de la Vall d’Hebron, ha empitjorat l’estat del policia que va rebre una pedrada durant els incidents d’este divendres, passant de greu a molt greu. El policia va ser ingressat amb un traumatisme cranioencefàlic i presenta dificultats respiratòries. Es tracta d’un policia gallec que estava en observació en l’UCI, però que ha patit complicacions en les últimes hores.

 

També en la Vall d’Hebron, ha empitjorat l’estat de la xica que va ser ingressada, amb les mateixes ferides que el policia, en un dels episodis de caos que es van produir en Barcelona.

 

2 ingressats en Girona i 3 en Tarragona

En Girona, hi ha dos ingressats en l’Hospital Trueta, els dos greus. Un dels hospitalitzats va entrar el dia 16 d’octubre.

 

En Tarragona hi ha tres ingressats. Dos en l’Hospital Joan XXIII, hi ha dos ferits lleus ingressats, un d’ells des del dia 17 d’octubre. El tercer ingressat està en l’Hospital de Sant Pau i Santa Tecla, de poca gravetat i està ingressat des del dia 18.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Pérez Llorca defén prolongar la central de Cofrentes i la sobirania energètica

Pérez Llorca ha defés prolongar la vida útil de Cofrentes més enllà de 2030 i ha vinculat la decisió a la sobirania energètica. També ha anunciat el desbloqueig de 8.000 expedients elèctrics dins de la simplificació administrativa.

La jutgessa de la DANA rebutja investigar el mòbil de Feijóo i citar a Rufián

La magistrada que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha denegat la pericial del mòbil d'Alberto Núñez Feijóo i la citació com a testimoni de Gabriel Rufián. Delimita la investigació a diligències pertinents i descarta proves sense relació directa amb els fets.

Condemnada la exalcaldesa d’Orihuela i huit persones més pel contracte de les escombraries

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a nou dels 33 acusats en la causa matriu del cas Brugal per irregularitats en el contracte de neteja i residus d'Orihuela. Les penes inclouen presó, inhabilitació i indemnització solidària pròxima a 600.000 euros, i la sentència pot recórrer-se.

Catalá anuncia límits i control per als apartaments turístics a València

L'alcaldessa ha assegurat que estos allotjaments 'passaran a ser molt limitats, molt controlats i sempre legals' i ha oferit revertir-los a ús residencial. Hi ha unes mil sancions tramitades i tancaments a reincidents.

Morant insta a Pérez Llorca a no doblegar-se davant Gènova i a donar suport al nou model de finançament autonòmic

Diana Morant ha demanat a Juanfran Pérez Llorca que no se sotmeta a Gènova i recolze el nou model de finançament autonòmic, que xifra en 3.700 milions per a la Comunitat. Ha urgit a més al fet que els diputats valencians del PP el voten a favor per a assegurar la seua aprovació.

Pérez Llorca acusa el Govern de dividir amb la reforma del finançament autonòmic

El president ha denunciat que l'Executiu usa la reforma per a polaritzar en vespres de comicis i ha exigit negociar amb el PP. També ha demanat un fons transitori d'anivellament per a la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca creu que el confinament del 29-O no hauria evitat morts

Pérez Llorca ha sostingut que confinar a la població durant la DANA del 29 d'octubre de 2024 no hauria evitat víctimes. També ha reclamat més seguretat en el jutjat pels incidents registrats.

Morant acusa el PP d’iniciar els ‘jocs de la fam’ després de l’acarament per la dana

La líder del PSPV ha acusat el PP de passar de 'tot es va fer bé' a culpar-se per la gestió de la dana i ha demanat la compareixença urgent de Pérez Llorca. També ha assenyalat a la cúpula popular per la 'negligent' actuació i s'ha mostrat disposada a revelar les seues wasaps del dia de la tempesta.