Històrica inundació en Venècia amb un mort i més del 80% de la ciutat baix l’aigua

Imatge de l'emblemàtica plaça de Sant Marc de Venècia completament inundada i amb la presència de militars

Imatge de l’emblemàtica plaça de Sant Marc de Venècia completament inundada i amb la presència de militars | EFE

 

Venècia viu una de les pitjors inundacions que es recorden. La coneguda com a ‘acqua alta’ ha fet pujar l’aigua fins als 187 centímetres, la segona marea més alta de la història de la ciutat italiana. Açò ha provocat que més del 80% de la població estiga en estos moments completament inundada, mentres que un home de 78 anys ha mort electrocutat en sa casa en l’illa de Pellestrina degut a l’entrada d’aigua.  

 

Moltes cases i edificis institucionals, com ara palaus, han quedat inundats per esta situació històrica que només la supera la del 4 de novembre de l’any 1966, quan l’aigua va arribar als 194 centímetres, només 7 per baix dels que hi ha ara. Per esta raó, l’alcalde de Venècia, Luigi Brugano, demanarà l’estat de crisi en la Regió de Vèneto i la declaració d’estat d’emergència a la Presidència del Consell de Ministres. La mateixa basílica de Sant Marc s’ha vist afectada per la pujada del nivell de l’aigua. 

 

A més, l’alcalde qualifica la situació de «dramàtica» i també demana a la ciutadania i a les empreses que facen balanç dels danys patits. Este és el vídeo en directe de la situació molt complicada que es viu en estos moments en la ciutat.

 

 

Els habitants i els molts turistes que es troben estos dies en la zona estan patint molt els efectes de la marea alta, ja que pràcticament tots els punts es troben inundats, comerços i restaurants inclosos, i es fa molt difícil moure’s pels carrers sense banyar-se, amb aigua que, en els pitjors dels casos, pot arribar a cobrir una persona sencera. Estes són algunes de les imàtgens:

 

 

Les causes de les greus inundacions que continuaran

Estes greus inundacions, típiques en la tardor en Venècia, s’han produït per diferents factors combinats. Les baixes pressions en una zona fàcilment inundable i el fort vent del sud-est han fet augmentar perillosament el nivell de l’aigua del mar Adriàtic, mentres que les fortes pluges i la Lluna plena han contribuït a agreujar la situació. Les previsions indiquen que la situació complicada durarà encara uns quants dies, ja que, fins ben bé dissabte, la marea alta es mantindrà per damunt dels 100 centímetres d’altura.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

A judici a Alacant una parella acusada de matar i esquarterar un home per quedar-se amb la casa

Una parella està sent jutjada amb jurat a l’Audiència d’Alacant acusada de matar i esquarterar el propietari de la vivenda on vivia la dona per quedar-se amb la casa i la pensió. La Fiscalia demana 17 anys de presó per a cadascun, mentre les defenses asseguren que l’home hauria mort per un infart.

Morant assegura que el professorat ha guanyat la batalla moral davant un Consell incapaç de gestionar la crisi educativa

Diana Morant afirma que, després de cinc setmanes de vaga de professors a la Comunitat Valenciana, el professorat ha guanyat la batalla moral davant un Consell que considera incapaç i desinteressat en gestionar la crisi educativa.

El València Basket busca el 2-0 davant un Joventut esgotat però amb les idees clares

El Roig Arena acollirà divendres el segon partit de la semifinal entre València Basket i Asisa Joventut, amb 1-0 per als taronja i dubtes físics en la Penya després d’un exigent tram final de temporada.

Els sindicats tomben quasi tota l’oferta d’Educació i exigixen més negociació

Els cinc sindicats de la taula docent han rebutjat la major part dels acords parcials plantejats per la Conselleria d’Educació i han demanat reprendre unes negociacions iniciades fa quasi un mes, mentre la consellera defensa que la seua oferta és 'ambiciosa'.

Bernabé veu positiu que Oltra torne a la política si suma el vot d’esquerra a València

La delegada del Govern i candidata del PSPV a l’alcaldia de València, Pilar Bernabé, ha afirmat que està encantada que Mónica Oltra aspire a l’alcaldia si aconseguix unir el vot d’esquerra que ara es perd. També ha defensat que la seua línia roja per a futurs pactes és la intolerància i ha recalcat el lideratge de Diana Morant a la Generalitat.

La falta de jornalers deixa sense collir part de les collites a Alacant

Asaja Alicante alerta que l’escassetat de mà d’obra s’ha convertit en un problema estructural al camp alacantí i ja ha deixat un 10 % de la collita de nísperos sense collir per falta de jornalers.

Pilar Bernabé reivindica el PSOE per la seua rapidesa davant els casos de corrupció

Pilar Bernabé, delegada del Govern i candidata del PSPV-PSOE a l alcaldia de València, assegura que se sent orgullosa de militar en un partit que actua amb contundencia i rapidesa davant casos de presumpta corrupcio i carrega contra la gestio del PP en situacions similars.

Bernabé exigeix a Pérez Llorca que actue i critica que Mazón continue “atrinxerat” després dels whatsapps de la DANA

La delegada del Govern, Pilar Bernabé, ha demanat al president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, que assumisca responsabilitats per uns missatges de Carlos Mazón durant la DANA que qualifica de “indecència” i “vergonya” per a la política valenciana.