El dispositiu especial de Halloween acaba amb 32 persones detingudes i 56 actes per diverses infraccions

Policia Local de València |Policia Local de València

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Gloria Calero, ha agraït este dilluns el treball policial durant el pont de Tots els Sants i ha subratllat que el dispositiu especial de Halloween de la Policia Nacional ha conclòs sense grans incidents a destacar en la majoria de poblacions de la Comunitat Valenciana. Gloria Calero ha informat que la Policia Nacional ha detingut en la passada nit a 32 persones per diversos fets delictius –1 a Castelló, 10 a València i 21 a Alacant– i s’han aixecat 56 actes per diferents infraccions.

A Castelló i Alacant

A Castelló, com a incidència a assenyalar, la Policia va intervenir en una baralla amb arma blanca amb lesions lleus entorn d’una discoteca i es va procedir a la detenció de l’agressor. Finalment, a Alacant, la Policia va detectar gran afluència de persones als carrers, però no es va intervenir en cap botelló. S’han inspeccionat un total de 10 establiments, segons ha informat la delegada del Govern.

Policia Local de València. El regidor de Protecció Ciutadana de l’Ajuntament, Aarón Cano: » Ha estat una nit moguda però controlada»

D’altra banda, la Policia Local de València va detenir anit a 5 persones en el dispositiu per a la nit de Halloween, dos per violència domèstica, un per violència de gènere, una persona per robatori amb violència i una altra per un delicte contra la seguretat viària. També va intervenir en una concentració de persones que es va produir en els voltants del cementiri general així com en una batussa en els voltants d’un local d’oci situat en la Marina. Dos homes van ser agredits amb arma blanca al carrer Garrigues, es desconeix encara a l’autor o autors de l’agressió i es va denunciar a 9 locals per incomplir les mesures sanitàries en vigor.

Policia Local de València | Policia Local de València

Es mobilitzaren 400 agents

El dispositiu especial de la Policia Local de València al costat de la Policia Nacional que va mobilitzar a més de 400 agents ha evitat la concentració de persones i botellons en diversos punts de la ciutat» ha assenyalat Aarón Cano, regidor de Protecció Ciutadana de l’Ajuntament de València que va seguir anit al costat del comissari cap de la Policia Local, José Vicente Herrera el dispositiu en la plaça de la Verge, Benimaclet, plaça d’Hondures i La Marina.

«El d’enguany, ens recorda al Halloween de fa dos anys, abans de la pandèmia, es tracta d’una de les nits en les quals ix més gent de tot l’any. Crec que el dispositiu ha respost al repte que sempre suposa esta nit. La nostra prioritat ha estat la seguretat en tot moment» ha afegit el responsable de l’àrea de Protecció Ciutadana.

El dispositiu contemplava nou zones d’actuació preferent i altres quatre prioritàries.

La Policia Local de València va intervenir en Benimaclet on van realitzar una acta per contaminació acústica, en la plaça del Carmen on van evitar un botelló, en la Marina on van imposar cinc denúncies per incomplir el Reglament General de Circulació, en la plaça de la Verge, tres actes per consum d’alcohol i una per contaminació acústica, en la plaça d’Hondures van identificar a cinc persones i van aixecar dos actes per contaminació acústica, Cruz Cubierta on es va evitar un altre botelló i es va atendre una dona per una intoxicació etílica.

Així mateix es va intervenir en altres localitzacions de la ciutat com la zona Centre, quatre actes per drogues, avinguda d’Aragó on es van denunciar dos botellons i es va desallotjar a 150 persones, avinguda Suècia, desallotjament de 50 persones, palau de Congressos, carrer Poeta Durán, carrer Ruaya o carrer Miraculós on també es va intervenir per a desallotjar a grups de persones.

«El balanç és el d’una nit com unes altres de Halloween, però hem de reflexionar en el que està succeint esta nit amb el consum d’alcohol» ha manifestat el regidor Aarón Cano que ha lamentat que unes certes persones convertesquen Halloween en un pretext per a «fer coses que no fan la resta de l’any. En tot cas, ha estat una nit moguda, però controlada» ha afegit el regidor de Protecció Ciutadana.

Policia Local de València | Policia Local de València

Últimes notícies

Les 16.000 persones evacuades busquen allotjament mentre el foc continua actiu a la Vall d’Uixó

La majoria de les 16.000 persones evacuades per l'incendi de la Vall d'Uixó s'han traslladat a cases de familiars o amics, mentre unes 500 han passat la nit en pavellons i instal·lacions municipals de localitats veïnes.

Els incendis forestals cremen més de 152.000 hectàrees a Espanya, sis vegades més que en 2025

Els incendis forestals han cremat 152.678 hectàrees a Espanya fins al 26 de juliol, sis vegades més que en el mateix període de 2025, i han disparat els grans focs i els anomenats incendis de sexta generació.

Alquiler més barat i més vivenda assequible: així serà el nou decret

El Govern central ultima un decret llei que preveu pròrrogues obligatòries de dos anys als contractes, regula l’alquiler de temporada i d’habitacions i establix incentius fiscals als propietaris que abaixen la renda. El text també puja l’IVA dels pisos turístics al 21 % i inclou canvis en la llei del sòl, encara en debat polític.

Les autonomies es mouen davant la pressió turística i el repunt dels pisos turístics

L’augment del turisme i dels pisos turístics ha intensificat el debat a Espanya, amb protestes més fortes a Balears, Canàries o Barcelona, mentre en la Comunitat Valenciana i altres territoris la contestació és mínima i se centra en l’habitatge.

Vint mitjans aeris es reforcen en l’incendi de la Vall d’Uixó i els terrestres es concentren en Betxí

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control, amb més de 16.000 persones desallotjades i els treballs centrats ara en Betxí. Este diumenge s’incorporen vint mitjans aeris i es manté un ampli dispositiu terrestre, inclosa la UME.

La nit dona un xicotet respir al gran incendi de la Vall d’Uixó però seguix fora de control

La nit ha sigut lleugerament més favorable en la Vall d’Uixó i la Serra d’Espadà, però l’incendi forestal continua actiu, sense control i amb condicions encara adverses de temperatura, humitat i vent.

L’erosió costanera pel canvi climàtic ja colpeja tots els continents

La tercera edició del World Ocean Assessment alerta que l’erosió costanera causada pel canvi climàtic afecta totes les zones del món, augmenta la contaminació per plàstics i creix el paper clau de l’aqüicultura en la seguretat alimentària futura.

Nit de por a la Vall d’Uixò amb el foc acostant-se al nucli urbà

La Vall d'Uixò ha passat una nit llarga i complicada pel gran incendi forestal iniciat dissabte, que ha obligat a desallotjar entre 7.000 i 8.000 veïns i ha acostat el foc al nucli urbà.