El dispositiu especial de Halloween acaba amb 32 persones detingudes i 56 actes per diverses infraccions

Policia Local de València |Policia Local de València

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Gloria Calero, ha agraït este dilluns el treball policial durant el pont de Tots els Sants i ha subratllat que el dispositiu especial de Halloween de la Policia Nacional ha conclòs sense grans incidents a destacar en la majoria de poblacions de la Comunitat Valenciana. Gloria Calero ha informat que la Policia Nacional ha detingut en la passada nit a 32 persones per diversos fets delictius –1 a Castelló, 10 a València i 21 a Alacant– i s’han aixecat 56 actes per diferents infraccions.

A Castelló i Alacant

A Castelló, com a incidència a assenyalar, la Policia va intervenir en una baralla amb arma blanca amb lesions lleus entorn d’una discoteca i es va procedir a la detenció de l’agressor. Finalment, a Alacant, la Policia va detectar gran afluència de persones als carrers, però no es va intervenir en cap botelló. S’han inspeccionat un total de 10 establiments, segons ha informat la delegada del Govern.

Policia Local de València. El regidor de Protecció Ciutadana de l’Ajuntament, Aarón Cano: » Ha estat una nit moguda però controlada»

D’altra banda, la Policia Local de València va detenir anit a 5 persones en el dispositiu per a la nit de Halloween, dos per violència domèstica, un per violència de gènere, una persona per robatori amb violència i una altra per un delicte contra la seguretat viària. També va intervenir en una concentració de persones que es va produir en els voltants del cementiri general així com en una batussa en els voltants d’un local d’oci situat en la Marina. Dos homes van ser agredits amb arma blanca al carrer Garrigues, es desconeix encara a l’autor o autors de l’agressió i es va denunciar a 9 locals per incomplir les mesures sanitàries en vigor.

Policia Local de València | Policia Local de València

Es mobilitzaren 400 agents

El dispositiu especial de la Policia Local de València al costat de la Policia Nacional que va mobilitzar a més de 400 agents ha evitat la concentració de persones i botellons en diversos punts de la ciutat» ha assenyalat Aarón Cano, regidor de Protecció Ciutadana de l’Ajuntament de València que va seguir anit al costat del comissari cap de la Policia Local, José Vicente Herrera el dispositiu en la plaça de la Verge, Benimaclet, plaça d’Hondures i La Marina.

«El d’enguany, ens recorda al Halloween de fa dos anys, abans de la pandèmia, es tracta d’una de les nits en les quals ix més gent de tot l’any. Crec que el dispositiu ha respost al repte que sempre suposa esta nit. La nostra prioritat ha estat la seguretat en tot moment» ha afegit el responsable de l’àrea de Protecció Ciutadana.

El dispositiu contemplava nou zones d’actuació preferent i altres quatre prioritàries.

La Policia Local de València va intervenir en Benimaclet on van realitzar una acta per contaminació acústica, en la plaça del Carmen on van evitar un botelló, en la Marina on van imposar cinc denúncies per incomplir el Reglament General de Circulació, en la plaça de la Verge, tres actes per consum d’alcohol i una per contaminació acústica, en la plaça d’Hondures van identificar a cinc persones i van aixecar dos actes per contaminació acústica, Cruz Cubierta on es va evitar un altre botelló i es va atendre una dona per una intoxicació etílica.

Així mateix es va intervenir en altres localitzacions de la ciutat com la zona Centre, quatre actes per drogues, avinguda d’Aragó on es van denunciar dos botellons i es va desallotjar a 150 persones, avinguda Suècia, desallotjament de 50 persones, palau de Congressos, carrer Poeta Durán, carrer Ruaya o carrer Miraculós on també es va intervenir per a desallotjar a grups de persones.

«El balanç és el d’una nit com unes altres de Halloween, però hem de reflexionar en el que està succeint esta nit amb el consum d’alcohol» ha manifestat el regidor Aarón Cano que ha lamentat que unes certes persones convertesquen Halloween en un pretext per a «fer coses que no fan la resta de l’any. En tot cas, ha estat una nit moguda, però controlada» ha afegit el regidor de Protecció Ciutadana.

Policia Local de València | Policia Local de València

Últimes notícies

L’onada de calor dispara els 40 graus en municipis de València i Alacant

L’onada de calor ha deixat hui fins a 40,4 graus en Alcoi i valors de 40 graus en Ontinyent i Fontanars dels Alforins, mentres que a les capitals s’han quedat al voltant dels 30 graus.

Mathew Ryan continuarà en la porteria del Levante una temporada més

El porter australià Mathew Ryan ha decidit continuar en el Levante la pròxima temporada després de dubtar sobre el seu futur i disputar el Mundial amb Austràlia. El club ha confirmat que s’incorporarà de manera immediata a la pretemporada.

Els veïns d’Artana i Eslida tornen a casa després de l’incendi de la Vall d’Uixó

L'incendi forestal de la Vall d'Uixó ha quedat estabilitzat després de set dies i quasi 9.600 hectàrees cremades, i permet el retorn dels veïns d'Artana i Eslida. Les autoritats avisen que el foc encara no està controlat ni extingit i demanen no accedir a la zona.

32,1 milions per a immunitzar nadons i xiquets contra el VRS en la Comunitat Valenciana

El Consell ha autoritzat 32,1 milions per a adquirir 70.000 dosis contra el VRS per a la campanya 2026-2027, i ha aprovat també mesures en justícia, formació digital, medi ambient i agricultura.

El Huerto del Cura suma prestigi amb l’ingrés en l’Itinerari Europeu de Jardins Històrics

El Jardín Artístico Nacional Huerto del Cura, a Elx, ha formalitzat l’ingrés en l’Itinerari Europeu de Jardins Històrics, certificat pel Consell d’Europa, fet que reforça el seu valor patrimonial i turístic.

Sagunt a Escena obri la 43a edició amb dos obres inspirades en el Segle d’Or

El Teatre Romà estrena 'El Narciso en su opinión', mentre l''Off Romà' combina teatre clàssic i dansa contemporània

El dèficit de la Comunitat Valenciana baixa al 0,71% del PIB fins als 1.180 milions

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana s’ha reduït una dècima fins al 0,71% del PIB, amb 1.180 milions acumulats fins maig, en un context de menor gasto per la dana i superàvit de la Seguretat Social.

1,7 milions de la Diputació per als pobles afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Diputació de Castelló ha aprovat una modificació pressupostària d’1,7 milions d’euros per a impulsar la recuperació dels municipis danyats per l’incendi forestal declarat el 25 de juliol a la Serra d’Espadà, amb ajudes específiques per a pobles menuts i convenis per a la Vall d’Uixó i Onda.
FILMOTECA D'ESTIU