‘Dolor i glòria’, la pel·lícula rodada en Paterna per Almodóvar, elegida per als Òscars 2020

Dolor y gloria, Almodóvar

Cartell de ‘Dolor i glòria’ | Twitter (@PopCultureEs)

 

L’Acadèmia de les Arts i les Ciències Cinematogràfiques d’Espanya ha elegit la pel·lícula ‘Dolor i glòria’, dirigida per Pedro Almodóvar, per a representar a Espanya en la 92 edició dels premis Òscars, que s’entregaran el 9 de febrer de 2020.

 

Es tracta de la tercera volta que una pel·lícula dirigida pel cineasta manxec opta a la categoria de Millor pel·lícula de parla no anglesa, un premi que va conseguir en 1999 per ‘Tot sobre ma mare’ i per al que va ser candidat en 1988 amb ‘Dones a la vora d’un atac de nervis’.

 

A més, Almodóvar va ser guardonat amb ell per ‘Parle amb ella’, pel·lícula amb la que també va ser candidat a l’Òscar a Millor direcció. ‘Campions’, dirigida per Javier Fesser, va ser elegida per a representar a Espanya en la passada edició dels Òscars, encara que finalment no va conseguir colar-se entre les favorites de l’Acadèmia de Hollywood.

 

Fins a hui, només quatre pel·lícules espanyoles s’han alçat amb el premi en la categoria de ‘Millor Pel·lícula de parla no anglesa’: ‘Tornar a començar’, de José Luis Garci; ‘Belle Époque’, de Fernando Trueba; ‘Tot sobre ma mare’, de Pedro Almodóvar; i ‘Mar endins’, d’Alejandro Amenábar, que a més va ser l’última pel·lícula espanyola que va optar a l’Òscar en esta categoria.

 

També pots llegir…

Anuncios

Últimes notícies

Maleït idioma, el castellà, segons Trump

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla del rebuig de Donald Trump al castellà i utilitza eixe episodi per a reflexionar sobre el supremacisme lingüístic i la situació de les llengües minoritzades, especialment el valencià

José Muñoz acusa el Consell de no tindre ‘projecte propi’ i reclama que la Comunitat recupere pes a Espanya

El síndic del PSPV-PSOE defensa en un desdejuni d’AMDComVal una agenda valenciana basada en finançament, autogovern, servicis públics i vertebració territorial

CCOO denuncia 70 hores d’espera i col·lapse en les urgències de l’Hospital Clínic de València

CCOO alerta que les urgències de l'Hospital Clínic de València acumulen esperes de fins a 70 hores i un 70% més de pacients de la capacitat prevista, la qual cosa convertix l'àrea en una planta d'hospitalització encoberta i eleva el risc assistencial i laboral.

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton es traslladen a l’estadi Ciutat de València

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton canvien de la Ciutat de les Arts i les Ciències a l'estadi Ciutat de València per un conflicte de soroll, amb ajustos en la distribució del públic i opcions de reembossament.

Els sindicats denuncien servicis mínims abusius en 2n de Batxillerat per la vaga indefinida

Els sindicats del comité de vaga qualifiquen d'abusius els servicis mínims fixats per la Conselleria per al professorat de 2n de Batxillerat davant la vaga indefinida des de l'11 de maig.

Les empreses valencianes acceleren l’automatització malgrat la falta de talent en intel·ligència artificial

Més de la mitat de les empreses valencianes prioritza automatitzar processos per a guanyar eficiència, encara que reconeix una forta falta de talent especialitzat en intel·ligència artificial i un ús encara tàctic d'esta tecnologia.

El Consell aprova un acord de 27 milions per a fàrmacs contra l’esclerosi múltiple

El Consell ha autoritzat un acord marc de més de 27 milions d'euros per a garantir el subministrament de medicaments contra l'esclerosi múltiple en la sanitat pública valenciana durant els pròxims anys.

El Consell destina 14,7 milions al manteniment de depuradores a Castelló

El Consell ha autoritzat la EPSAR un contracte de 14,7 milions per a garantir el manteniment i la continuïtat dels sistemes de sanejament i depuració d'aigües residuals en diversos municipis de Castelló.