Dos presos agredixen amb pals de granera a un funcionari en Fontcalent

Presó de Fontcalent, Alacant

Presó de Fontcalent, Alacant | Google Maps

El sindicat ACAIP-UGT en el Centre Penitenciari d’Alacant Compliment (Fontcalent) ha denunciat este dilluns l’agressió que va patir un funcionari, amb pals de granera, en una baralla entre dos interns este diumenge. Els fets es van produir després de sopar, durant la pujada a cel·les, quan dos interns es van enfrontar amb pals de granera en una de les galeries del mòdul 4.

 

El funcionari, que es trobava de servici i controlant la tornada a les cel·les, va actuar per a evitar que s’agrediren i va rebre «diferents colps». A pesar d’això, per la ràpida actuació dels altres funcionaris de servici es va poder controlar la situació.

 

De totes maneres, el funcionari va haver de ser atés pels servicis mèdics del centre i, posteriorment, en urgències hospitalàries per contusions de diferent consideració en mà i muscle que mantindran al treballador de baixa per un temps indeterminat.

 

Denuncien la «massificació» del centre

ACAIP ha assenyalat que en el mòdul 4 del Centre Penitenciari d’Alacant Compliment es troben els interns multireincidents i més conflictius. El diumenge albergava a 66 interns, han detallat des del sindicat, que ha indicat que l’operativitat del mòdul «es complica» quan el nombre d’interns supera els 60 «a causa de les característiques d’estos reclusos, amb greus problemes d’addiccions i de respecte a les normes penitenciàries».

 

En este sentit, des d’ACAIP-UGT han denunciat «reiteradament» la massificació del Centre Penitenciari d’Alacant que actualment atén a vora 900 interns «i que el mes passat va superar el 185% de la seua ocupació».

 

La situació es deu a la falta de personal

Segons el sindicat, la massificació «provoca que no es puga fer una correcta separació interior dels reclusos, agreujada per l’absència d’un mòdul d’aïllament a on puguen ser traslladats els interns protagonistes d’incidents com els produïts ahir». Especialment, denuncien la falta de personal, motiu pel que s’han tancat dos mòduls.

 

Per això, han considerat «urgent» dotar al Centre Penitenciari d’Alacant del personal «necessari per a procedir a l’obertura dels departaments tancats per a poder atendre bé a la població reclusa, fer una adequada separació interior tal com establix la Llei General Penitenciària i intentar evitar incidents com els produïts en la vesprada d’ahir».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Consum arriba al 50% del seu pla d’expansió amb una nova tenda a Viladecans

Consum ha arribat al 50% del seu pla d’expansió de 2026 amb la inauguració, este dijous, d’un nou supermercat a Viladecans, el novè obert enguany. La cooperativa valenciana preveu sumar encara nou establiments més abans que acabe l’any, amb noves tendes a la Comunitat Valenciana, Catalunya i Andalusia.

Acció Ecologista-Agró afirma que la majoria d’incendis forestals es podrien evitar

Acció Ecologista-Agró assegura que la major part dels incendis forestals d’este estiu a la Comunitat Valenciana són evitables i reclama a la Generalitat una estratègia potent contra les causes humanes.

Detinguda a Granada una dona amb més de 200 antecedents i ordre de cerca per estafa

La Policia Nacional ha detingut a Granada una dona de 53 anys amb més de 200 antecedents, buscada per una estafa a Torremolinos i amb prohibició d'acostar-se a València per un delicte agreujat de furt.

Les sales de cine de sis autonomies perden 3,5 milions en ajudes per un canvi de criteri d’Hisenda

Les sales de cine de sis comunitats, entre elles la Comunitat Valenciana, perdran 3,5 milions d’euros en ajudes per un canvi d’interpretació d’Hisenda que FECE atribuïx a un error de Cultura, ministeri que nega qualsevol responsabilitat.

Aemet activa avís taronja per pluges de fins a 120 l/m² en poques hores

Aemet ha activat per a este dijous l’avís taronja al litoral d’Alacant i al sud de València per pluges molt intenses que podrien arreplegar fins a 120 litres per metre quadrat en només dos o tres hores.

Controlada una fuga de resina d’un camió amb mercaderies perilloses a l’A-7 en Cox

Els bombers han controlat una fuga de resina d’un camió amb mercaderies perilloses que ha eixit de la via a l’A-7 en Cox. El conductor ha resultat ferit i ha sigut atés pels servicis d’emergència.

Naixen 44 cries de tortuga marina a la platja de Muchavista d’El Campello

Un total de 44 cries de tortuga bova han naixcut esta matinada a la platja de Muchavista d’El Campello, on un dispositiu amb més de 200 voluntaris ha vigilat el niu les 24 hores al dia.

Onze vols xàrter des de Castelló per a portar el taulell a la fira Cersaie

L’aeroport de Castelló ha programat onze vols xàrter entre el 20 i el 25 de setembre per a traslladar prop de 2.000 professionals ceràmics a la fira Cersaie de Bolonya, que se sumaran a la ruta regular amb Ryanair.