17 C
València
Dilluns, 26 gener, 2026

Dotze rescats durant Setmana Santa: El GERA del Consorci de Bombers intervé en situacions d’emergència

VALÈNCIA – El Grup Especial de Rescat a Altura (GERA) del Consorci Provincial de Bombers de València (CPBV) ha dut a terme un operatiu destacable durant les vacances de Setmana Santa, amb un total de dotze rescats en entorns naturals. Aquest dispositiu especial s’ha realitzat entre el Dijous Sant i el Dilluns de Pasqua, comprenent diverses localitzacions de la província.

Els rescats s’han dut a terme en termes municipals com Bellús, Llaurí, Vallada, Bunyol i Chulilla, tal com ha informat la institució provincial. Les causes d’aquestes emergències han estat variades, incloent-hi caigudes amb lesions, torciments, desorientacions durant rutes de senderisme, així com problemes d’atrapament en cavitats. Entre les dotze persones auxiliades, vuit han requerit la intervenció de l’helicòpter V-990 del Consorci, que va proporcionar assistència mèdica immediata gràcies a l’equip sanitari a bord.

El president del Consorci Provincial de Bombers de València, Avelino Mascarell, ha elogi unitat al GERA per la seva eficàcia i compromís davant situacions de risc. “El personal del Consorci ha demostrat una vegada més la seva preparació tècnica, permetent que les víctimes rebin atenció ràpida i eficaç, a vegades, essencial per a la seva recuperació”, ha destacat Mascarell.

A més, ha subratllat la importància de la prevenció en aquestes dates d’alta afluència a la muntanya, instat a la població a extremar tot tipus de precaucions a l’hora de gaudir dels espais naturals. “És fonamental planificar adequadament les activitats i equipar-se correctament per garantir una experiència segura”, ha afegit.

El Consorci manté cursos informatius i consells per a la pràctica segura d’activitats a l’aire lliure, que inclouen recomanacions com usar calçat adequat, portar aigua suficient, i estar preparat per a possibles canvis meteorològics, així com conèixer bé la ruta a seguir i ajustar-la a les capacitats de cada persona.

També es fa èmfasi en la situació actual, amb les pluges recents que podrien haver alterat algunes zones, la qual cosa fa que les rutes poden ser més relliscoses o que les marques de senderisme siguin menys visibles. En aquest cas, és molt important informar a familiars o amics sobre l’activitat programada, l’itinerari i l’hora de retorn, facilitat la ràpida activació del telèfon d’emergència 1-1-2 si es presenta una situació d’urgència.

Mascarell ha reiterat el compromís del Consorci amb la seguretat ciutadana, insistint en la importància de la prevenció i una resposta eficaç davant emergències al medi natural.

RESCAT A XELLA – El GERA ha participat recentment en el rescat d’una dona de 73 anys amb demència a Xella. Després d’un avís a les 13.11 hores, es van mobilitzar els efectius necessaris, que incloïen l’helicòpter V-990 amb metge, brutges BRIFO i comandaments del Consorci. Al voltant de les 14.00 hores, els equips van localitzar la dona en una zona embarrancada, i gràcies a la intervenció ràpida dels rescats, ha estat traslladada a un lloc segur i reunida amb els seus familiars, presentant un estat de salut “bastant bo” segons el Consorci.

Últimes notícies

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana malgrat el fre de la dana

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana amb 6.081 concerts, més de tres milions d'assistents i 108,5 milions de recaptació. La dana de finals d'octubre va restar dinamisme en els dos últims mesos de l'any.

La Generalitat impulsa un grup de treball per a reforçar la seguretat dels unflables

Emergències i Interior ha acordat amb el sector crear un grup de treball per a actualitzar la normativa d'unflables. La proposta inclou un operador qualificat amb formació per a supervisar muntatge, ús i desmuntatge.

Més de 30 mitjans d’AMDComVal acudeixen a FITUR per a difondre l’oferta turística de la Comunitat Valenciana

Enguany, el pavelló de la Comunitat Valenciana a FITUR ha tancat amb un total de més de 206.000 visites, de les quals més de 100.000 es van registrar durant el cap de setmana.

La jutgessa de la DANA cita a tres escortes de Mazón com a testimonis el 9 de febrer

La jutgessa del cas sobre la gestió de la DANA ha anomenat a tres escortes de Carlos Mazón per a declarar el 9 de febrer i encadena noves testificals al març. L'objectiu és aclarir crides i decisions durant la vesprada del 29 d'octubre de 2024.

El porter de l’edifici del canonge assassinat declara que l’entrada de xics era freqüent

Arranca el juí amb jurat per l'assassinat del canonge emèrit a València amb la declaració del porter de l'edifici. La Fiscalia apunta a coautoria i la defensa ho nega.

Pérez Llorca ha defés que protegir les senyes d’identitat no exclou i ha anomenat al diàleg

El president ha sostingut que reforçar les senyes d'identitat valencianes no implica excloure a ningú i ha reclamat acords per a aprovar la futura llei. Després de reunir-se amb les diputacions, ha detallat mesures en cultura, llengua, sanitat, aigua i atenció mental.

L’argentí Guido Rodríguez fitxa pel València

Guido Rodríguez arriba al València procedent del West Ham després d'un acord entre clubs. El club no precisa la duració del vincle i el jugador torna a LaLiga.

Els gestors de l’asil d’Aspe neguen apropiació indeguda i admeten que no va haver-hi comptabilitat

Dos responsables de l'asil d'Aspe han negat haver-se apropiat de fons i han assegurat que la residència mai va tindre comptabilitat formal. La Fiscalia els atribuïx administració deslleial, apropiació indeguda i estafa per un forat de 2,15 milions i demana 13 i 8 anys de presó.