Dotze rescats durant Setmana Santa: El GERA del Consorci de Bombers intervé en situacions d’emergència

Ejemplo de shortcode con estilo
Durant les vacances de Setmana Santa, el Grup Especial de Rescat a Altura del Consorci Provincial de Bombers de València ha realitzat dotze rescats en diferents municipis de la província, amb incidències variades que van des de caigudes fins a desorientacions en senderisme.

VALÈNCIA – El Grup Especial de Rescat a Altura (GERA) del Consorci Provincial de Bombers de València (CPBV) ha dut a terme un operatiu destacable durant les vacances de Setmana Santa, amb un total de dotze rescats en entorns naturals. Aquest dispositiu especial s’ha realitzat entre el Dijous Sant i el Dilluns de Pasqua, comprenent diverses localitzacions de la província.

Els rescats s’han dut a terme en termes municipals com Bellús, Llaurí, Vallada, Bunyol i Chulilla, tal com ha informat la institució provincial. Les causes d’aquestes emergències han estat variades, incloent-hi caigudes amb lesions, torciments, desorientacions durant rutes de senderisme, així com problemes d’atrapament en cavitats. Entre les dotze persones auxiliades, vuit han requerit la intervenció de l’helicòpter V-990 del Consorci, que va proporcionar assistència mèdica immediata gràcies a l’equip sanitari a bord.

El president del Consorci Provincial de Bombers de València, Avelino Mascarell, ha elogi unitat al GERA per la seva eficàcia i compromís davant situacions de risc. «El personal del Consorci ha demostrat una vegada més la seva preparació tècnica, permetent que les víctimes rebin atenció ràpida i eficaç, a vegades, essencial per a la seva recuperació», ha destacat Mascarell.

A més, ha subratllat la importància de la prevenció en aquestes dates d’alta afluència a la muntanya, instat a la població a extremar tot tipus de precaucions a l’hora de gaudir dels espais naturals. «És fonamental planificar adequadament les activitats i equipar-se correctament per garantir una experiència segura», ha afegit.

El Consorci manté cursos informatius i consells per a la pràctica segura d’activitats a l’aire lliure, que inclouen recomanacions com usar calçat adequat, portar aigua suficient, i estar preparat per a possibles canvis meteorològics, així com conèixer bé la ruta a seguir i ajustar-la a les capacitats de cada persona.

També es fa èmfasi en la situació actual, amb les pluges recents que podrien haver alterat algunes zones, la qual cosa fa que les rutes poden ser més relliscoses o que les marques de senderisme siguin menys visibles. En aquest cas, és molt important informar a familiars o amics sobre l’activitat programada, l’itinerari i l’hora de retorn, facilitat la ràpida activació del telèfon d’emergència 1-1-2 si es presenta una situació d’urgència.

Mascarell ha reiterat el compromís del Consorci amb la seguretat ciutadana, insistint en la importància de la prevenció i una resposta eficaç davant emergències al medi natural.

RESCAT A XELLA – El GERA ha participat recentment en el rescat d’una dona de 73 anys amb demència a Xella. Després d’un avís a les 13.11 hores, es van mobilitzar els efectius necessaris, que incloïen l’helicòpter V-990 amb metge, brutges BRIFO i comandaments del Consorci. Al voltant de les 14.00 hores, els equips van localitzar la dona en una zona embarrancada, i gràcies a la intervenció ràpida dels rescats, ha estat traslladada a un lloc segur i reunida amb els seus familiars, presentant un estat de salut «bastant bo» segons el Consorci.

Últimes notícies

Juan Carlos Ferrero s’incorpora a l’equip tècnic de Ben Sheltton per a la temporada 2027

Juan Carlos Ferrero s’unirà a l’equip tècnic de Ben Shelton en 2027, junt amb Bryan Shelton. El nord-americà és el número quatre del món.

L’Acero i l’Hércules B es reparteixen els punts sense gols a Sagunt

El CD Acero i l’Hércules B han empatat 0-0 a El Fornás, en la novena jornada del grup VI de Tercera Federació. Els locals han tingut les millors ocasions, però no han pogut marcar.

Novembre comença amb màximes superiors als 26 graus en diversos punts de la Comunitat Valenciana

El primer dia de novembre ha deixat màximes superiors als 26 graus en diversos punts de la Comunitat Valenciana. València ha registrat 26,3 graus.

Mor als 81 anys Miquel Navarro, referent de l’escultura valenciana

L’escultor de Mislata ha mort als 81 anys. La seua obra, present en museus internacionals, ha convertit paisatges urbans en escultures.

El PSPV-PSOE recorda les víctimes al Paredón de Paterna

Pilar Bernabé ha homenatjat a Paterna les víctimes de la repressió franquista i els militants socialistes morts, amb una ofrena floral i intervencions.

El Villarreal busca davant del PSG equilibrar el seu balanç a casa

El Villarreal ha sumat dos victòries, una derrota i un empat a casa davant d’equips francesos. El PSG visita La Cerámica este dimarts.

Manu Sánchez és dubte davant del Celta a Vigo per una lesió muscular

Manu Sánchez té una lesió lleu als isquiotibials de la cama dreta i és dubte per al pròxim partit del Levante contra el Celta, a Vigo.

Queda en llibertat el menor detingut per Blocus a València

La Fiscalia de Menors ha deixat en llibertat el jove de 16 anys arrestat al centre de València per la seua presumpta relació amb Blocus.