11 C
València
Dissabte, 7 febrer, 2026

Dotze rescats durant Setmana Santa: El GERA del Consorci de Bombers intervé en situacions d’emergència

VALÈNCIA – El Grup Especial de Rescat a Altura (GERA) del Consorci Provincial de Bombers de València (CPBV) ha dut a terme un operatiu destacable durant les vacances de Setmana Santa, amb un total de dotze rescats en entorns naturals. Aquest dispositiu especial s’ha realitzat entre el Dijous Sant i el Dilluns de Pasqua, comprenent diverses localitzacions de la província.

Els rescats s’han dut a terme en termes municipals com Bellús, Llaurí, Vallada, Bunyol i Chulilla, tal com ha informat la institució provincial. Les causes d’aquestes emergències han estat variades, incloent-hi caigudes amb lesions, torciments, desorientacions durant rutes de senderisme, així com problemes d’atrapament en cavitats. Entre les dotze persones auxiliades, vuit han requerit la intervenció de l’helicòpter V-990 del Consorci, que va proporcionar assistència mèdica immediata gràcies a l’equip sanitari a bord.

El president del Consorci Provincial de Bombers de València, Avelino Mascarell, ha elogi unitat al GERA per la seva eficàcia i compromís davant situacions de risc. “El personal del Consorci ha demostrat una vegada més la seva preparació tècnica, permetent que les víctimes rebin atenció ràpida i eficaç, a vegades, essencial per a la seva recuperació”, ha destacat Mascarell.

A més, ha subratllat la importància de la prevenció en aquestes dates d’alta afluència a la muntanya, instat a la població a extremar tot tipus de precaucions a l’hora de gaudir dels espais naturals. “És fonamental planificar adequadament les activitats i equipar-se correctament per garantir una experiència segura”, ha afegit.

El Consorci manté cursos informatius i consells per a la pràctica segura d’activitats a l’aire lliure, que inclouen recomanacions com usar calçat adequat, portar aigua suficient, i estar preparat per a possibles canvis meteorològics, així com conèixer bé la ruta a seguir i ajustar-la a les capacitats de cada persona.

També es fa èmfasi en la situació actual, amb les pluges recents que podrien haver alterat algunes zones, la qual cosa fa que les rutes poden ser més relliscoses o que les marques de senderisme siguin menys visibles. En aquest cas, és molt important informar a familiars o amics sobre l’activitat programada, l’itinerari i l’hora de retorn, facilitat la ràpida activació del telèfon d’emergència 1-1-2 si es presenta una situació d’urgència.

Mascarell ha reiterat el compromís del Consorci amb la seguretat ciutadana, insistint en la importància de la prevenció i una resposta eficaç davant emergències al medi natural.

RESCAT A XELLA – El GERA ha participat recentment en el rescat d’una dona de 73 anys amb demència a Xella. Després d’un avís a les 13.11 hores, es van mobilitzar els efectius necessaris, que incloïen l’helicòpter V-990 amb metge, brutges BRIFO i comandaments del Consorci. Al voltant de les 14.00 hores, els equips van localitzar la dona en una zona embarrancada, i gràcies a la intervenció ràpida dels rescats, ha estat traslladada a un lloc segur i reunida amb els seus familiars, presentant un estat de salut “bastant bo” segons el Consorci.

Últimes notícies

Emergències gestiona en dos dies 624 incidents pel temporal de vent en la Comunitat Valenciana

Emergències i el 1·1·2 han gestionat 624 incidents pel vent en dos dies, amb 314 a València. Es desactiven les alertes per vent i seguix l'avís costaner.

València Basket busca passar pàgina en la seua visita a Estepona

El conjunt taronja afronta a Estepona el seu primer partit després de l'eliminació europea, amb la volta de Queralt Casas i la baixa de Leo Fiebich. Burgos demana màxima mentalitat.

El temporal de vent deixa ratxes de 148 km/h a Xodos i deu intervencions a la província de València

L'episodi de vent ha deixat una ratxa màxima de 148 km/h a Xodos i ha motivat deu actuacions de bombers a la província de València. L'avís groc s'ha mantingut en quasi tota la Comunitat Valenciana.

Retards en les línies C1 i C2 de Rodalia València pel vent en la catenària

C1 i C2 de Rodalia València registren retards, detencions i possibles canvis de recorregut per danys en la catenària causats pel vent. El tram Alfafar-València Nord s'ha resolt, però entre La Pobla Llarga i Xàtiva se circula per via única; Metrovalencia opera amb normalitat.

El ponent dispara les màximes i la Comunitat suma sis de les deu més altes d’Espanya

El vent de ponent va elevar les temperatures per damunt de 20 °C en nombrosos punts de la Comunitat Valenciana. La regió va col·locar sis registres entre les deu màximes del país, amb 26,1 °C a Miramar.

Tres detinguts per una onada de robatoris en cotxes per a sostraure balises V-16 a Sant Vicent

Tres hòmens han sigut detinguts per una cadena de robatoris en una sola matinada a Sant Vicent del Raspeig. Buscaven balises V-16, a més de ferramentes i diners.

Aemet ha establit l’avís taronja en el litoral d’Alacant per ones de 4 metres este dissabte

Aemet ha establit per al dissabte un avís taronja en el litoral d'Alacant per ones de 3 a 4 metres i vent del sud-oest de 60-70 km/h. Abans regixen avisos grocs per vent i fenòmens costaners a Alacant, València i Castelló.

L’ex director d’Emergències: es va descartar evacuar per la presa de Forata per a evitar el pànic

L'ex director general d'Emergències ha declarat que el Cecopi va considerar evacuar pel risc en la presa de Forata, però el va descartar per a evitar el pànic. També ha sostingut que l'És-Alert no es va plantejar fins a les 19.00, una versió que xoca amb la de José Miguel Basset.