Dotze rescats durant Setmana Santa: El GERA del Consorci de Bombers intervé en situacions d’emergència

VALÈNCIA – El Grup Especial de Rescat a Altura (GERA) del Consorci Provincial de Bombers de València (CPBV) ha dut a terme un operatiu destacable durant les vacances de Setmana Santa, amb un total de dotze rescats en entorns naturals. Aquest dispositiu especial s’ha realitzat entre el Dijous Sant i el Dilluns de Pasqua, comprenent diverses localitzacions de la província.

Els rescats s’han dut a terme en termes municipals com Bellús, Llaurí, Vallada, Bunyol i Chulilla, tal com ha informat la institució provincial. Les causes d’aquestes emergències han estat variades, incloent-hi caigudes amb lesions, torciments, desorientacions durant rutes de senderisme, així com problemes d’atrapament en cavitats. Entre les dotze persones auxiliades, vuit han requerit la intervenció de l’helicòpter V-990 del Consorci, que va proporcionar assistència mèdica immediata gràcies a l’equip sanitari a bord.

El president del Consorci Provincial de Bombers de València, Avelino Mascarell, ha elogi unitat al GERA per la seva eficàcia i compromís davant situacions de risc. «El personal del Consorci ha demostrat una vegada més la seva preparació tècnica, permetent que les víctimes rebin atenció ràpida i eficaç, a vegades, essencial per a la seva recuperació», ha destacat Mascarell.

A més, ha subratllat la importància de la prevenció en aquestes dates d’alta afluència a la muntanya, instat a la població a extremar tot tipus de precaucions a l’hora de gaudir dels espais naturals. «És fonamental planificar adequadament les activitats i equipar-se correctament per garantir una experiència segura», ha afegit.

El Consorci manté cursos informatius i consells per a la pràctica segura d’activitats a l’aire lliure, que inclouen recomanacions com usar calçat adequat, portar aigua suficient, i estar preparat per a possibles canvis meteorològics, així com conèixer bé la ruta a seguir i ajustar-la a les capacitats de cada persona.

També es fa èmfasi en la situació actual, amb les pluges recents que podrien haver alterat algunes zones, la qual cosa fa que les rutes poden ser més relliscoses o que les marques de senderisme siguin menys visibles. En aquest cas, és molt important informar a familiars o amics sobre l’activitat programada, l’itinerari i l’hora de retorn, facilitat la ràpida activació del telèfon d’emergència 1-1-2 si es presenta una situació d’urgència.

Mascarell ha reiterat el compromís del Consorci amb la seguretat ciutadana, insistint en la importància de la prevenció i una resposta eficaç davant emergències al medi natural.

RESCAT A XELLA – El GERA ha participat recentment en el rescat d’una dona de 73 anys amb demència a Xella. Després d’un avís a les 13.11 hores, es van mobilitzar els efectius necessaris, que incloïen l’helicòpter V-990 amb metge, brutges BRIFO i comandaments del Consorci. Al voltant de les 14.00 hores, els equips van localitzar la dona en una zona embarrancada, i gràcies a la intervenció ràpida dels rescats, ha estat traslladada a un lloc segur i reunida amb els seus familiars, presentant un estat de salut «bastant bo» segons el Consorci.

Últimes notícies

Evacuen una nau industrial a Villena per un incendi que deixa un treballador ferit per fum

Un incendi en una nau industrial al polígon Rubial de Villena ha obligat a desallotjar els treballadors i ha deixat un home de 38 anys ferit lleu per inhalació de fum.

Canvi en la cúpula de Mercadona amb l’eixida pactada d’Héctor Hernández

Héctor Hernández ha deixat el Comitè de Direcció de Mercadona per acord mutu després de 23 anys. L’empresa redistribuïx funcions clau i incorpora Enric Carbonell al màxim òrgan executiu.

Altibaixos en les màximes a la Comunitat amb fins a 36 °C a Elx

Les temperatures màximes han tingut pujades i baixades a la Comunitat Valenciana en una jornada marcada pels 36 graus registrats a Elx, segons Aemet.

Dos persones majors ferides en un accident de trànsit en la CV-724 a Dénia

Una dona de 71 anys i un home de 78 han resultat ferits en un accident de trànsit este dilluns en la CV-724, al terme municipal de Dénia, i han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia.

Bautista s’acomiada del seu últim Wimbledon després de perdre amb Fonseca en primera ronda

Roberto Bautista, de 38 anys, s’ha acomiadat en primera ronda del seu últim Wimbledon després de perdre davant el brasiler Joao Fonseca en tres sets, malgrat tindre opcions en l’inici del partit.

Darius Thompson trenca el seu contracte amb el Valencia Basket abans del 2028

El Valencia Basket i Darius Thompson han pactat este juny la rescissió del contracte que els unia fins a 2028. L’exterior nord-americà, clau en l’aposta per l’Eurolliga, ha perdut protagonisme fins a quedar fora de les últimes convocatòries.

La major mostra del Museu de l’Or de Bogotà arriba al Marq amb 300 peces úniques

El Marq d’Alacant acull fins al 2 de maig de 2027 la mostra més gran del Museu de l’Or de Bogotà, amb 291 objectes arqueològics i creacions indígenes actuals que exploren la connexió entre l’or, els rituals i l’univers.

Barrachina viatja a Brussel·les per a defensar el regadiu valencià davant la Unió Europea

El conseller Miguel Barrachina viatjarà dilluns i dimarts a Brussel·les junt amb Fecoreva per a defensar el paper clau del regadiu mediterrani en la seguretat alimentària, la competitivitat agrària i l equilibri territorial. La delegació es reunirà amb institucions europees i participarà en una mesa redona al Parlament Europeu.