A partir del divendres els autònoms podran sol·licitar les noves ajudes de la Generalitat

El Conseller d’Hisenda i Model Econòmic, Arcadi España, ha anunciat a Orihuela un nou paquet de mesures econòmiques per a ajudar empresaris i autònoms a fer front a la crisi per la situació a Ucraïna.

Es tracta de dos noves subvencions, una destinada als autònoms i una altra als empresaris de la Comunitat. El pressupost total de les ajudes destinades als autònoms és de 45 milions d’euros, dels quals cadascun rebrà 300 euros. Aquesta nova ajuda es podrà sol·licitar des d’aquest divendres.

En el cas dels empresaris, les ajudes arribaran en forma de línies bonificades per l’Institut Valencià de Finances i es podran sol·licitar en les pròximes setmanes. Des de la Generalitat destaquen el seu compromís amb la comarca de la Vega Baixa durant la DANA i la pandèmia i fan pública la seua intenció d’«ajudar els empresaris i treballadors autònoms a tirar avant en un moment molt difícil».

Arcadi ha fet balanç també de les ajudes que ha rebut la ciutat d’Orihuela del pla Resistir Plus i ha destacat la «gran resistència» dels empresaris davant les crisis. Des de l’Ajuntament d’Orihuela, afirmen que «és un alleujament saber que hi ha un Consell que té clar que ningú ha de quedar-se arrere».

La Conselleria d’Hisenda ha anunciat la celebració d’una jornada al setembre per a explicar al teixit productiu de la Comunitat les mesures que s’han posat a la disposició dels empresaris.

Per a poder sol·licitar aquestes ajudes a autònoms i empresaris s’ha de demanar cita en línia i emplenar un qüestionari, a més aquesta ajuda és compatible amb l’anunciada dies arrere pel Govern d’Espanya de 200 euros.

Últimes notícies

Mor als 84 anys Manuel Boix, referent internacional de l’art valencià

L’artiste plàstic Manuel Boix, nascut a l’Alcúdia en 1942 i Premi Nacional d’Arts Plàstiques, ha mort als 84 anys. La vetla tindrà lloc este dijous a la casa familiar abans de la seua incineració en un acte íntim.

Sergio García torna a l’Obert d’Espanya de golf a Madrid

Sergio García ha confirmat que tornarà a disputar l’Obert d’Espanya, que es jugarà del 8 a l’11 d’octubre al Club de Campo Villa de Madrid, on coincidirà amb figures com Jon Rahm i Shane Lowry.

Hábitat València convertix la fira en un gran aparador del millor disseny espanyol

Hábitat València i les fires Textilhogar, Espacio Cocina SICI i 360 by Cevisama ocuparan 112.000 m² a Feria Valencia amb 1.221 marques de producte de gamma mitjana-alta i una previsió de 40.000 professionals visitants.

La covid es dispara un 125 % en una setmana a la Comunitat Valenciana

La incidència d’infeccions respiratòries per covid-19 ha augmentat un 125 % en una setmana a la Comunitat Valenciana, fins als 117,2 casos per cada 100.000 habitants, mentres la grip baixa i el VRS es manté a zero.

Els testimonis defenen que la protesta de Greenpeace a Sagunt no va causar danys

Agents de la Guàrdia Civil, responsables portuaris i periodistes han coincidit en el juí que l’acció de Greenpeace a Sagunt en 2021 va ser pacífica, sense danys materials ni risc materialitzat per al trànsit marítim.

El Suprem confirma 4 anys de presó a Santi Mina per abusos sexuals

El Tribunal Suprem ha confirmat la condemna a quatre anys de presó al futbolista i exjugador del València Santi Mina per un delicte d’abusos sexuals comesos en 2017 a Mojácar, i ha mantingut la indemnització de 25.000 euros fixada pel TSJA.

El CCCC mostra el vídeoassaig de Joan Morey sobre veu i comunicació contemporània

El Centre del Carme Cultura Contemporània exposa fins al 22 de novembre el projecte de videoart de Joan Morey, un assaig audiovisual que connecta escultures barroques, poder de la veu i formes de comunicació actuals.

El Front Abolicionista reclama a Les Corts mesures fermes contra la prostitució

Representants del Front Abolicionista s’han concentrat davant Les Corts per exigir una estratègia valenciana contra les violències sexuals i una llei estatal abolicionista del sistema prostitucional.