A partir del divendres els autònoms podran sol·licitar les noves ajudes de la Generalitat

El Conseller d’Hisenda i Model Econòmic, Arcadi España, ha anunciat a Orihuela un nou paquet de mesures econòmiques per a ajudar empresaris i autònoms a fer front a la crisi per la situació a Ucraïna.

Es tracta de dos noves subvencions, una destinada als autònoms i una altra als empresaris de la Comunitat. El pressupost total de les ajudes destinades als autònoms és de 45 milions d’euros, dels quals cadascun rebrà 300 euros. Aquesta nova ajuda es podrà sol·licitar des d’aquest divendres.

En el cas dels empresaris, les ajudes arribaran en forma de línies bonificades per l’Institut Valencià de Finances i es podran sol·licitar en les pròximes setmanes. Des de la Generalitat destaquen el seu compromís amb la comarca de la Vega Baixa durant la DANA i la pandèmia i fan pública la seua intenció d’«ajudar els empresaris i treballadors autònoms a tirar avant en un moment molt difícil».

Arcadi ha fet balanç també de les ajudes que ha rebut la ciutat d’Orihuela del pla Resistir Plus i ha destacat la «gran resistència» dels empresaris davant les crisis. Des de l’Ajuntament d’Orihuela, afirmen que «és un alleujament saber que hi ha un Consell que té clar que ningú ha de quedar-se arrere».

La Conselleria d’Hisenda ha anunciat la celebració d’una jornada al setembre per a explicar al teixit productiu de la Comunitat les mesures que s’han posat a la disposició dels empresaris.

Per a poder sol·licitar aquestes ajudes a autònoms i empresaris s’ha de demanar cita en línia i emplenar un qüestionari, a més aquesta ajuda és compatible amb l’anunciada dies arrere pel Govern d’Espanya de 200 euros.

Últimes notícies

El alcalde d’Alacant haurà de donar explicacions per les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan

La comissió municipal que investiga possibles irregularitats en l’adjudicació de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan ha citat l’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, a comparéixer el 24 de juliol, després de la petició conjunta de tota l’oposició.

L’incendi de Soneja continua sense perimetrar amb 300 efectius desplegats i l’onada de calor com a principal amenaça

La Generalitat manté el desallotjament preventiu de Azuébar mentre 16 mitjans aeris treballen en la zona i el Seprona investiga l’origen del foc

Nit sufocant en pobles de tot el territori en l’inici d’una nova onada de calor

Diversos municipis de Castelló, València i Alacant han encadenat una nit tòrrida amb mínimes superiors als 26 graus en l’inici d’una nova onada de calor que podria deixar màximes de fins a 44 graus.

Onada de calor amb fins a 40 graus este dilluns a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta este dilluns un dia de cel ras i temperatures màximes de fins a 40 graus a l’interior de València, que augmentaran encara més dimarts amb valors de fins a 44 graus al sud de la província.

Juan Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra evitar el protocol

Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a favor d’Isaac del Toro, però ha destacat que això li permet esquivar les obligacions de protocol.

Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra que s’estalvia el protocol

El xabier Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a mans d’Isaac del Toro, però assegura que el resultat és bo i que així evita el protocol d’entrevistes.

Desallotgen veïns d’Azuébar pel ràpid avanç de l’incendi forestal de Soneja

L’avanç de l’incendi forestal declarat a Soneja i la intensa fumera han obligat a desallotjar preventivament veïns d’Azuébar i a activar la situació 2 del pla d’incendis, amb un ampli desplegament de mitjans aeris, terrestres i de la UME.

L’incendi de Soneja es complica i ja mobilitza 10 mitjans aeris a Castelló

L’incendi forestal declarat diumenge a Soneja ha mobilitzat almenys 10 mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres, i continua amb evolució negativa, segons el Consorci de Bombers de Castelló.