A partir del divendres els autònoms podran sol·licitar les noves ajudes de la Generalitat

El Conseller d’Hisenda i Model Econòmic, Arcadi España, ha anunciat a Orihuela un nou paquet de mesures econòmiques per a ajudar empresaris i autònoms a fer front a la crisi per la situació a Ucraïna.

Es tracta de dos noves subvencions, una destinada als autònoms i una altra als empresaris de la Comunitat. El pressupost total de les ajudes destinades als autònoms és de 45 milions d’euros, dels quals cadascun rebrà 300 euros. Aquesta nova ajuda es podrà sol·licitar des d’aquest divendres.

En el cas dels empresaris, les ajudes arribaran en forma de línies bonificades per l’Institut Valencià de Finances i es podran sol·licitar en les pròximes setmanes. Des de la Generalitat destaquen el seu compromís amb la comarca de la Vega Baixa durant la DANA i la pandèmia i fan pública la seua intenció d’«ajudar els empresaris i treballadors autònoms a tirar avant en un moment molt difícil».

Arcadi ha fet balanç també de les ajudes que ha rebut la ciutat d’Orihuela del pla Resistir Plus i ha destacat la «gran resistència» dels empresaris davant les crisis. Des de l’Ajuntament d’Orihuela, afirmen que «és un alleujament saber que hi ha un Consell que té clar que ningú ha de quedar-se arrere».

La Conselleria d’Hisenda ha anunciat la celebració d’una jornada al setembre per a explicar al teixit productiu de la Comunitat les mesures que s’han posat a la disposició dels empresaris.

Per a poder sol·licitar aquestes ajudes a autònoms i empresaris s’ha de demanar cita en línia i emplenar un qüestionari, a més aquesta ajuda és compatible amb l’anunciada dies arrere pel Govern d’Espanya de 200 euros.

Últimes notícies

TJ Shorts arriba al València Basket amb la mirada posada en un títol

TJ Shorts ja s'ha incorporat al València Basket i assegura que el seu objectiu és guanyar el màxim i tindre opcions reals de lluitar per un títol a final de temporada.

Docents i sindicats acumulen 14 multes per accions durant la vaga educativa

La Coordinadora d'Asemblees Docents ha denunciat 14 expedients sancionadors, per més de 8.600 euros, relacionats amb la vaga del professorat iniciada en maig.

L’interior de València s’enfila per damunt dels 41 graus en plena onada de calor

Les màximes han superat els 41 graus en diversos punts de l’interior de la província de València, amb 41,5 graus a Requena (Casas del Río), segons l’Associació Valenciana de Meteorologia.

València obri els centres d’emergències socials i allarga l’horari de les piscines per l’onada de calor

L’Ajuntament de València ha activat refugis climàtics, ha obert centres d’emergències socials i ha retardat el tancament de les piscines municipals davant la previsió de temperatures extremes. També ha suspés activitats a l’aire lliure, ha tancat la Devesa i ha adaptat serveis municipals i obres.

Nivell 3 de preemergència per calor extrema i risc màxim d’incendis a la Comunitat Valenciana

Emergències ha activat el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals fins al 21 d’agost i restringix l’accés a parcs naturals. A més, recomana adaptar els festejos de bous al carrer per a protegir els animals davant l’onada de calor.

Les exportacions valencianes creixen un 5 % i superen els 20.180 milions fins juny

Les exportacions de la Comunitat Valenciana han arribat a 20.180,3 milions d'euros en el primer semestre de 2026, un 5 % més que un any abans. València lidera les vendes a l'exterior, mentres la indústria agroalimentària i els béns d'equip trauen pit.

L’episodi de calor torna a calfar el Mediterrani fins als 30 graus

L’onada de calor que torna a afectar la Comunitat Valenciana ha mantingut el Mediterrani al voltant dels 30 graus, una situació que els experts qualifiquen de preocupant.

Xàtiva estrena 41 nous trens de Rodalia amb més capacitat i comoditats

El ministre de Transports, Óscar Puente, ha presentat a Xàtiva els primers 41 trens Civia 465 per a les línies C1, C2 i C6, amb un 30 % més de capacitat i millores de confort. Els combois començaran a circular des d’hui i s’aniran incorporant de forma progressiva fins a 2027.