A partir del divendres els autònoms podran sol·licitar les noves ajudes de la Generalitat

El Conseller d’Hisenda i Model Econòmic, Arcadi España, ha anunciat a Orihuela un nou paquet de mesures econòmiques per a ajudar empresaris i autònoms a fer front a la crisi per la situació a Ucraïna.

Es tracta de dos noves subvencions, una destinada als autònoms i una altra als empresaris de la Comunitat. El pressupost total de les ajudes destinades als autònoms és de 45 milions d’euros, dels quals cadascun rebrà 300 euros. Aquesta nova ajuda es podrà sol·licitar des d’aquest divendres.

En el cas dels empresaris, les ajudes arribaran en forma de línies bonificades per l’Institut Valencià de Finances i es podran sol·licitar en les pròximes setmanes. Des de la Generalitat destaquen el seu compromís amb la comarca de la Vega Baixa durant la DANA i la pandèmia i fan pública la seua intenció d’«ajudar els empresaris i treballadors autònoms a tirar avant en un moment molt difícil».

Arcadi ha fet balanç també de les ajudes que ha rebut la ciutat d’Orihuela del pla Resistir Plus i ha destacat la «gran resistència» dels empresaris davant les crisis. Des de l’Ajuntament d’Orihuela, afirmen que «és un alleujament saber que hi ha un Consell que té clar que ningú ha de quedar-se arrere».

La Conselleria d’Hisenda ha anunciat la celebració d’una jornada al setembre per a explicar al teixit productiu de la Comunitat les mesures que s’han posat a la disposició dels empresaris.

Per a poder sol·licitar aquestes ajudes a autònoms i empresaris s’ha de demanar cita en línia i emplenar un qüestionari, a més aquesta ajuda és compatible amb l’anunciada dies arrere pel Govern d’Espanya de 200 euros.

Últimes notícies

Les sol·licituds d’asil cauen un 12,6 % a la Comunitat Valenciana fins a les 6.976

Les peticions d’asil a la Comunitat Valenciana han baixat d’un any a l’altre de 7.981 a 6.976, un 12,6 % menys, sobretot per l’enduriment de polítiques migratòries i normatives com el Reglament d’Estrangeria.

La visita de l’ambaixador xinés obri noves oportunitats comercials i culturals per a la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca ha rebut l’ambaixador de la República Popular de la Xina a Espanya per a reforçar les inversions, el comerç i els intercanvis culturals amb la Comunitat Valenciana.

Així serà la rebaixa de l’IRPF valencià que el Consell vol portar prompte a Les Corts

La nova llei d’Acompanyament dels comptes de la Generalitat per a 2026 preveu una rebaixa dels tipus autonòmics de l’IRPF en pràcticament tots els trams, amb especial impacte en les rendes mitjanes i baixes, i canvis en successions i donacions per a afavorir el relleu en l’empresa familiar.

Les persones amb discapacitat guanyen drets a la Comunitat Valenciana amb les últimes lleis del Consell

El Consell reforça la protecció de les persones amb discapacitat, especialment sordcegues, amb noves lleis sobre gossos d assistència i accessibilitat universal consensuades amb ONCE i CERMI.

Condemnat a més de 23 anys de presó per maltractar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi

Un home de 56 anys ha acceptat 23 anys, 6 mesos i un dia de presó per maltractar, amenaçar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi. La sentència també condemna un amic seu per encobriment i fixa altes indemnitzacions per a la família de la víctima.

Derribo del bloc ‘Txernòbil’ de Campanar per a fer 133 vivendes noves

L'Ajuntament de València ha iniciat el derribo del bloc conegut com 'Txernòbil', a Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena de protecció pública, dins del PAI Pare Doménech.

Derribem el bloc ‘Txernòbil’ de Campanar: així seran les 133 noves vivendes

L’Ajuntament de València ha iniciat el derribament del bloc conegut com ‘Txernòbil’, al barri de Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena d’elles de protecció pública, i a una profunda reurbanització de l’entorn.

Onada de protestes este dimecres davant Les Corts per taxis, concertada i serveis socials

Taxistes, patronal de VTC, docents de la concertada, personal de centres socials i la Xarxa pel Finançament Just han convocat este dimecres diverses concentracions davant Les Corts per a pressinar el Consell i els grups parlamentaris.