La Comunitat creixerà en 2022 més del 4%, per damunt de la mitjana d’Espanya, segons la CEV

La Confederació Empresarial de la Comunitat Valenciana (CEV) estima que l’economia de la Comunitat podria créixer per damunt del 4% i a nivells superiors als de la mitjana d’Espanya i de la zona euro. Així es recull en el seu Informe de Conjuntura i Perspectives Econòmiques corresponent al primer trimestre de 2022.

De la mateixa manera, la CEV adverteix que els alts nivells d’inflació i les expectatives de pujades de tipus d’interés «restaran dinamisme al consum de les llars, però que al mateix temps el turisme internacional, les inversions i els fons europeus continuaran contribuint al creixement agregat».

De cara al futur més pròxim, la incertesa que impera sobre la duració de la guerra i la seua incidència en els mercats energètics i de matèries primeres pertorba les decisions dels agents econòmics i entela, per això, tot pronòstic macroeconòmic, explica la patronal valenciana.

Gràfica amb l’evolució de l’Indice de Producció Industrial per branques d’activitat | Elaborat per la CEV

No obstant això, de l’anàlisi de les dades actualitzades que inclou l’informe, així com de les expectatives de futur de les organitzacions empresarials sectorials de la Comunitat Valenciana, es pot inferir que l’economia regional haurà millorat durant el segon trimestre de l’any en termes d’activitat i ocupació.

D’aquí ve que, per al conjunt de l’any, en un escenari central amb alts nivells d’incertesa, estime que l’economia de la Comunitat podria créixer per damunt del 4% i a nivells superiors als de la mitjana espanyola i europea.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Generalitat enaltix als CEVEX com els millors ambaixadors i anuncia un congrés a Peníscola

La Generalitat recupera l'esperit del Vaixell Faller amb una recepció en l'Edifici del Rellotge i situa als CEVEX com a pont amb la diàspora. Anuncia un congrés a Peníscola

Metrovalencia oferix més de 2.700 places d’aparcament gratuïtes en Falles

La xarxa habilita 1.513 places P+M i 1.248 municipals, totes gratuïtes i al costat d'estacions, per a accedir a València en dies amb més de 500 carrers tallats.

Emergències demana extremar precaucions pel fort vent a Castelló: alerta taronja a l’interior nord

La Generalitat ha elevat a taronja l'avís per vent a l'interior nord de Castelló per a demà, amb ratxes que podrien aconseguir els 100 km/h. Es manté el nivell groc en la resta.

Awa Fam prioritza a Espanya i aparca la WNBA mentres brilla en el Premundial

La pivot de 19 anys del València Basket va apostar per centrar-se en la selecció en el Premundial de Puerto Rico i aparcar, de moment, el seu salt a la WNBA. Va firmar 7 punts davant Nova Zelanda i 9 enfront del Senegal i va avisar del desafiament de jugar contra l'amfitriona.

Milers de persones clamen No a la guerra i exigixen frenar el conflicte a Orient Mitjà

Milers de persones es mobilitzen en més de 150 ciutats espanyoles per a exigir la fi de la guerra a l'Iran i a Orient Mitjà, en una crida pacífica i transversal.

València encarrega un mapa d’infraestructures crítiques i risc d’inundació

L'Ajuntament encarregarà un modelatge hidrodinàmic a escala de carrer amb 200.000 euros per a anticipar inundacions, prioritzar mesures i protegir infraestructures crítiques.

STEPV denuncia l’agressió a un docent en un centre d’Alcoi i exigix mesures a Educació

El sindicat va condemnar l'atac patit per un professor presumptament a les mans de familiars d'un alumne i va reclamar més recursos i una resposta institucional.

La Guàrdia Civil ha desmantellat a Elda una plantació de cànnabis després d’interceptar un cotxe amb 812 plantes

La Guàrdia Civil ha desmantellat a Elda una instal·lació de cultiu de cànnabis després de detindre a un home que traslladava 812 plantes. En la nau s'han trobat 89 plantes, 12,7 quilos llestos per a la seua distribució i un enganxament il·legal a la llum.