La Comunitat creixerà en 2022 més del 4%, per damunt de la mitjana d’Espanya, segons la CEV

La Confederació Empresarial de la Comunitat Valenciana (CEV) estima que l’economia de la Comunitat podria créixer per damunt del 4% i a nivells superiors als de la mitjana d’Espanya i de la zona euro. Així es recull en el seu Informe de Conjuntura i Perspectives Econòmiques corresponent al primer trimestre de 2022.

De la mateixa manera, la CEV adverteix que els alts nivells d’inflació i les expectatives de pujades de tipus d’interés «restaran dinamisme al consum de les llars, però que al mateix temps el turisme internacional, les inversions i els fons europeus continuaran contribuint al creixement agregat».

De cara al futur més pròxim, la incertesa que impera sobre la duració de la guerra i la seua incidència en els mercats energètics i de matèries primeres pertorba les decisions dels agents econòmics i entela, per això, tot pronòstic macroeconòmic, explica la patronal valenciana.

Gràfica amb l’evolució de l’Indice de Producció Industrial per branques d’activitat | Elaborat per la CEV

No obstant això, de l’anàlisi de les dades actualitzades que inclou l’informe, així com de les expectatives de futur de les organitzacions empresarials sectorials de la Comunitat Valenciana, es pot inferir que l’economia regional haurà millorat durant el segon trimestre de l’any en termes d’activitat i ocupació.

D’aquí ve que, per al conjunt de l’any, en un escenari central amb alts nivells d’incertesa, estime que l’economia de la Comunitat podria créixer per damunt del 4% i a nivells superiors als de la mitjana espanyola i europea.

Últimes notícies

Pedro Martínez rep pensa oferta del Real Madrid mentre el València Basket mou fitxa per a que es quede

Pedro Martínez ha rebut una oferta del Real Madrid, que està disposat a pagar la seua clàusula d’1 milió d’euros, mentres el València Basket li ha presentat una nova proposta per a intentar retenir-lo després del títol de la Lliga Endesa.

Així queda el risc d’incendis forestals demà en la Comunitat Valenciana

Emergències de la Generalitat ha advertit que este dimarts hi haurà risc extrem d’incendis forestals en tota la província d’Alacant i en el litoral i interior sud de Castelló, amb calor intensa i possibilitat de tempestes seques.

Evacuen una nau industrial a Villena per un incendi que deixa un treballador ferit per fum

Un incendi en una nau industrial al polígon Rubial de Villena ha obligat a desallotjar els treballadors i ha deixat un home de 38 anys ferit lleu per inhalació de fum.

Canvi en la cúpula de Mercadona amb l’eixida pactada d’Héctor Hernández

Héctor Hernández ha deixat el Comitè de Direcció de Mercadona per acord mutu després de 23 anys. L’empresa redistribuïx funcions clau i incorpora Enric Carbonell al màxim òrgan executiu.

Altibaixos en les màximes a la Comunitat amb fins a 36 °C a Elx

Les temperatures màximes han tingut pujades i baixades a la Comunitat Valenciana en una jornada marcada pels 36 graus registrats a Elx, segons Aemet.

Dos persones majors ferides en un accident de trànsit en la CV-724 a Dénia

Una dona de 71 anys i un home de 78 han resultat ferits en un accident de trànsit este dilluns en la CV-724, al terme municipal de Dénia, i han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia.

Bautista s’acomiada del seu últim Wimbledon després de perdre amb Fonseca en primera ronda

Roberto Bautista, de 38 anys, s’ha acomiadat en primera ronda del seu últim Wimbledon després de perdre davant el brasiler Joao Fonseca en tres sets, malgrat tindre opcions en l’inici del partit.

Darius Thompson trenca el seu contracte amb el Valencia Basket abans del 2028

El Valencia Basket i Darius Thompson han pactat este juny la rescissió del contracte que els unia fins a 2028. L’exterior nord-americà, clau en l’aposta per l’Eurolliga, ha perdut protagonisme fins a quedar fora de les últimes convocatòries.