La Comunitat creixerà en 2022 més del 4%, per damunt de la mitjana d’Espanya, segons la CEV

La Confederació Empresarial de la Comunitat Valenciana (CEV) estima que l’economia de la Comunitat podria créixer per damunt del 4% i a nivells superiors als de la mitjana d’Espanya i de la zona euro. Així es recull en el seu Informe de Conjuntura i Perspectives Econòmiques corresponent al primer trimestre de 2022.

De la mateixa manera, la CEV adverteix que els alts nivells d’inflació i les expectatives de pujades de tipus d’interés «restaran dinamisme al consum de les llars, però que al mateix temps el turisme internacional, les inversions i els fons europeus continuaran contribuint al creixement agregat».

De cara al futur més pròxim, la incertesa que impera sobre la duració de la guerra i la seua incidència en els mercats energètics i de matèries primeres pertorba les decisions dels agents econòmics i entela, per això, tot pronòstic macroeconòmic, explica la patronal valenciana.

Gràfica amb l’evolució de l’Indice de Producció Industrial per branques d’activitat | Elaborat per la CEV

No obstant això, de l’anàlisi de les dades actualitzades que inclou l’informe, així com de les expectatives de futur de les organitzacions empresarials sectorials de la Comunitat Valenciana, es pot inferir que l’economia regional haurà millorat durant el segon trimestre de l’any en termes d’activitat i ocupació.

D’aquí ve que, per al conjunt de l’any, en un escenari central amb alts nivells d’incertesa, estime que l’economia de la Comunitat podria créixer per damunt del 4% i a nivells superiors als de la mitjana espanyola i europea.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Març de 2026 es tanca en la Comunitat Valenciana com un mes fred i molt humit

Març de 2026 ha sigut fred i molt humit en la Comunitat Valenciana, amb temperatures per davall de l'habitual i pluges que han duplicat la mitjana climàtica recent.

Arranca en el Suprem el juí a Ábalos, Koldo i Aldama per presumpta corrupció en contractes de màscares

El Tribunal Suprem celebra la primera sessió del juí contra José Luis Ábalos, el seu exasesor Koldo García i el comisionista Víctor de Aldama per presumpta corrupció en contractes de màscares en 2020.

València i París reforcen la seua cooperació per a previndre inundacions després de la dana de 2024

València i París han obert una nova etapa de col·laboració per a millorar la prevenció i gestió d'inundacions després de la dana d'octubre de 2024, amb intercanvis tècnics i projectes conjunts.

El Suprem obri el juí a Ábalos, Koldo i Aldama per la suposada trama de màscares

El Tribunal Suprem ha iniciat el juí contra José Luis Ábalos, el seu exasesor Koldo García i el comisionista Víctor de Aldama per presumpta corrupció en contractes públics de màscares firmats en 2020.

Detinguts un pare i el seu fill per una plantació interior de marihuana a Sax

La Guàrdia Civil ha detingut a Sax a un pare i el seu fill per gestionar una plantació interior de marihuana en dos vivendes connectades il·legalment a la xarxa electrica.

Detingut a Elx per robar 450 metres de canonades de gas i provocar greus fugides

Un home de 41 anys ha sigut detingut a Elx acusat de robar 450 metres de canonades de gas en edificis i via pública, causant fugides amb greu risc d'explosió i danys valorats en desenes de milers d'euros.

Fele Martínez rebrà el premi Skyliner 2026 del Skyline Benidorm Film Festival

L'actor alacantí Fele Martínez serà distingit amb el Skyliner 2026 del Skyline Benidorm Film Festival per una carrera que unix cinema, televisió i teatre i la seua estreta relació amb el certamen.

Investiguen a una comerciant per vendre més de 400 articles falsificats a Xirivella

La Guàrdia Civil investiga a una dona a Xirivella per un presumpte delicte contra la propietat industrial després de confiscar 419 productes falsificats valorats en més de 80.000 euros.