La Comunitat creixerà en 2022 més del 4%, per damunt de la mitjana d’Espanya, segons la CEV

La Confederació Empresarial de la Comunitat Valenciana (CEV) estima que l’economia de la Comunitat podria créixer per damunt del 4% i a nivells superiors als de la mitjana d’Espanya i de la zona euro. Així es recull en el seu Informe de Conjuntura i Perspectives Econòmiques corresponent al primer trimestre de 2022.

De la mateixa manera, la CEV adverteix que els alts nivells d’inflació i les expectatives de pujades de tipus d’interés «restaran dinamisme al consum de les llars, però que al mateix temps el turisme internacional, les inversions i els fons europeus continuaran contribuint al creixement agregat».

De cara al futur més pròxim, la incertesa que impera sobre la duració de la guerra i la seua incidència en els mercats energètics i de matèries primeres pertorba les decisions dels agents econòmics i entela, per això, tot pronòstic macroeconòmic, explica la patronal valenciana.

Gràfica amb l’evolució de l’Indice de Producció Industrial per branques d’activitat | Elaborat per la CEV

No obstant això, de l’anàlisi de les dades actualitzades que inclou l’informe, així com de les expectatives de futur de les organitzacions empresarials sectorials de la Comunitat Valenciana, es pot inferir que l’economia regional haurà millorat durant el segon trimestre de l’any en termes d’activitat i ocupació.

D’aquí ve que, per al conjunt de l’any, en un escenari central amb alts nivells d’incertesa, estime que l’economia de la Comunitat podria créixer per damunt del 4% i a nivells superiors als de la mitjana espanyola i europea.

Últimes notícies

Dolores es bolca en un emotiu minut de silenci pel crim masclista en la caserna de la Guàrdia Civil

Centenars de veïns de Dolores es concentren davant l'ajuntament per a guardar un minut de silenci pel crim masclista ocorregut en una vivenda de la caserna de la Guàrdia Civil i mostrar el seu suport a la família.

El guàrdia civil acusat de matar a la seua dona i fill no tenia denúncies prèvies per maltractament

El guàrdia civil de 55 anys acusat d'assassinar a la seua esposa i al seu fill a la casa caserna de Dolores no constava en el sistema Viogén ni tenia denúncies prèvies per maltractament.

El professorat valencià intensifica la vaga amb noves manifestacions la setmana vinent

Els sindicats de docents de la Comunitat Valenciana han convocat una nova bateria de manifestacions i concentracions la setmana vinent dins de la vaga indefinida per a exigir millores en ràtios, plantilles, infraestructures, climatització, ensenyança en valencià i salaris.

Dos persones resulten ferides per l’explosió d’un fogó en un concurs de truites a la Vila Joiosa

Un home de 77 anys i una dona de 66 han patit cremades lleus en explotar la bombona d'un fogó de càmping gas durant un concurs de truites a la Vila Joiosa.

El pacient espanyol amb hantavirus evoluciona de manera favorable i continua estable

L'únic pacient espanyol amb hantavirus ingressat a l'hospital Gómez Ulla continua estable i millorant, mentres els seus 13 companys del vaixell Hondius i altres contactes continuen asimptomàtics.

Investiguen com a violència masclista les morts d’un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill a Dolores

La Delegacion del Govern contra la Violència de Genero investiga com a possible violència masclista la mort d'un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill en una vivenda de la caserna de Dolores, on el municipi ha decretat tres dies de dol i un minut de silenci.

La Real acomiada a Elustondo davant un València que busca tancar la permanència

La Reial Societat es prepara per a acomiadar a Anoeta a Aritz Elustondo en un dol davant un València que aspira a certificar de manera matemàtica la seua permanència en Primera Divisió.

Llevant i Mallorca es juguen la vida en un dol directe per la permanència

Llevant i Mallorca arriben empatats a 39 punts i s'enfronten en el Ciutat de València en un partit decisiu, on la victòria acosta la salvació i la derrota pot sentenciar el descens.