11.1 C
València
Dimecres, 26 novembre, 2025

La Comunitat creixerà en 2022 més del 4%, per damunt de la mitjana d’Espanya, segons la CEV

La Confederació Empresarial de la Comunitat Valenciana (CEV) estima que l’economia de la Comunitat podria créixer per damunt del 4% i a nivells superiors als de la mitjana d’Espanya i de la zona euro. Així es recull en el seu Informe de Conjuntura i Perspectives Econòmiques corresponent al primer trimestre de 2022.

De la mateixa manera, la CEV adverteix que els alts nivells d’inflació i les expectatives de pujades de tipus d’interés «restaran dinamisme al consum de les llars, però que al mateix temps el turisme internacional, les inversions i els fons europeus continuaran contribuint al creixement agregat».

De cara al futur més pròxim, la incertesa que impera sobre la duració de la guerra i la seua incidència en els mercats energètics i de matèries primeres pertorba les decisions dels agents econòmics i entela, per això, tot pronòstic macroeconòmic, explica la patronal valenciana.

Gràfica amb l’evolució de l’Indice de Producció Industrial per branques d’activitat | Elaborat per la CEV

No obstant això, de l’anàlisi de les dades actualitzades que inclou l’informe, així com de les expectatives de futur de les organitzacions empresarials sectorials de la Comunitat Valenciana, es pot inferir que l’economia regional haurà millorat durant el segon trimestre de l’any en termes d’activitat i ocupació.

D’aquí ve que, per al conjunt de l’any, en un escenari central amb alts nivells d’incertesa, estime que l’economia de la Comunitat podria créixer per damunt del 4% i a nivells superiors als de la mitjana espanyola i europea.

Últimes notícies

Ciutadans demana a la jutgessa de la DANA tornar a citar a la periodista que va menjar amb Mazón el 29-O

L'acusació popular de Ciutadans ha sol·licitat una nova declaració de Maribel Vilaplana en detectar contradiccions sobre el reservat i el temps que va passar amb Carlos Mazón el 29 d'octubre.

Dos detinguts i tres investigats per robar coure en obres del canal d’accés a València

La Guàrdia Civil ha detingut a dos persones i ha investigat a altres tres per sostraure coure de catenària en les obres del canal d'accés ferroviari a València. Els implicats, treballadors de la UTE, han venut material per 23.000 euros i han usat documentació aliena per a ocultar la seua identitat.

Parkiduo aterra a Madrid amb el seu model de lloguer compartit de garatges

La plataforma Parkiduo ha fet el salt a Madrid amb un sistema que permet compartir una mateixa plaça de garatge per franges horàries. El model reduïx costos per a conductors i augmenta els ingressos dels propietaris mentres optimitza l'ús de l'espai.

Un incendi al costat de les vies retarda 30 minuts la línia C-6 entre Sagunt i Almenara

Un incendi pròxim a les vies està provocant retards mitjans d'uns 30 minuts en la línia C-6 entre València Nord i Castelló. La circulació es manté per una sola via entre Sagunt i Almenara.

Cel buidat, temperatures en descens i vent fort en zones de Castelló i Alacant

Este dimecres hi haurà cel poc nuvolós o buidat, baixaran les temperatures i s'esperen ratxes molt fortes del nord-oest en el nord de Castelló i en el litoral d'Alacant, que amainaran a la vesprada. El dijous seguiran els cels buidats, amb mínimes més baixes i màximes en lleuger ascens.

Alerta groga per vent a Castelló i temporal marítim a Castelló i nord d’Alacant

S'ha establit l'alerta groga per vent en tota la província de Castelló, amb ratxes de fins a 80 km/h, i per fenòmens costaners a Castelló i el nord d'Alacant.

Mor el policia agredit a Vinalesa quan va intentar impedir un robatori

L'agent de 41 anys, veí de Vinalesa, ha mort després de setmanes ingressat per l'agressió patida el 8 de novembre. Hi ha un detingut a la presó provisional i un menor en llibertat sense mesures.

4-0 en Dortmund: el Vila-real es desfigura i queda a la vora del KO europeu

El Vila-real s'ha quedat sense marge d'error després d'un 4-0 en el camp del Borussia Dortmund. Un gol en el descompte i una expulsió amb penal van encadenar la solsida.