Gasolineres ‘a la vora del tancament’: no han cobrat la bonificació de 20 cèntims

Moltes gasolineres espanyoles estan “a la vora del tancament“. Així ho asseguren les patronals de les estacions de servei, Agrupació Espanyola de Venedors al detall de Carburants i Combustibles (AEVECAR) i la Confederació Espanyola d’Empresaris d’Estacions de Servei (CEEES), que denuncien que més de la meitat d’aquests establiments encara no han cobrat les quantitats compromeses pel Govern per a complir amb la bonificació de 20 cèntims per litre de carburant aprovada.

És diners que han hagut d’avançar i que encara no han rebut, la qual cosa els deixa en una complicada situació.

A més, expliquen que “fins hui, no hi ha resposta per part del Ministeri d’Hisenda sobre quan es podran cobrar les quantitats avançades pels empresaris del sector, la qual cosa està causant greus perjudicis a les empreses, siga com siga la seua grandària, però amb especial incidència en les xicotetes, que estan abocades al tancament si no cobren de manera imminent”.

La mala execució d’una mesura benintencionada ha creat una situació d’asfíxia econòmica, caos administratiu i inseguretat jurídica” entre les estacions de servei, afirmen les patronals en una nota, en la qual denuncien l’elevada “incertesa” sobre el pagament per part de l’Agència Tributària d’aquestes ajudes.

La bonificació va entrar en vigor el passat 1 d’abril, i més d’un mes després moltes estacions de servei segueixen sense haver cobrat els diners promesos.

Les estacions de servei diuen compartir el “fons” de la mateixa “per ser beneficiosa per als consumidors“, però indiquen que “està resultant molt perjudicial per a les gasolineres pel seu mal disseny i pitjor execució“.

En aquest sentit, remarquen que “la falta de desenvolupament del Reial decret llei 6/2022 provoca que en cada comunitat autònoma s’actue de manera diferent, que les factures de cada proveïment de carburant pot ser que no s’ajusten als requeriments d’Hisenda quant a l’aplicació dels impostos i puga haver-hi sancions a posteriori, que s’estiguen exigint albarans de venda en algunes regions per a pagar les bestretes i que, en definitiva, s’haja creat una situació que pot definir-se com d’asfíxia econòmica, caos administratiu i inseguretat jurídica“.

Tant AEVECAR com CEEES critiquen les declaracions d’alguns membres del Govern que acusen els operadors d’estar apujant els preus de manera artificial per a quedar-se amb els 20 cèntims de subvenció. “Aquestes manifestacions creen una situació de malestar i projecten l’ombra de la sospita sobretot un col·lectiu que actua com a col·laborador obligatori de l’Administració” en aplicació d’aquesta mesura, defensen.

Per això exigeixen “respecte per als empresaris d’un sector que s’han vist obligats a demanar crèdits per a poder avançar la bonificació, fer front a despeses informàtiques per a adequar l’emissió de les factures i assumir les despeses de personal extranecessari per a cobrir la demanda creada“.

Per a finalitzar, AEVECAR i CEEES afirmen que “les empreses de les estacions de servei, grans i xicotetes, realitzen diàriament un enorme esforç i sacrifici perquè els consumidors puguen beneficiar-se de la bonificació dels 20 cèntims, fins i tot a costa de posar en risc la supervivència dels seus negocis”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Mor un menor de 16 anys després de ser rescatat de la mar en una platja de Benicàssim

Un menor de 16 anys va morir després de ser rescatat de la mar entre les platges de Els Terrers i Torre S. Vicent, a Benicàssim, malgrat els esforços dels servicis d'emergència per reanimar-ho.

Els avisos per vent fort a Castelló conclouen este divendres a les 8 del matí

Aemet confirma que este dijous serà l'últim dia de vent fort a la província de Castelló, on s'han registrat ratxes de fins a 110 km/h, i que els avisos acabaran el divendres a les 8 del matí.

El fort vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan de Benicàssim

El festival SanSan cancel·la per motius de seguretat tots els concerts previstos per a la seua jornada inaugural a Benicàssim a causa del fort vent i a l'alerta groga a la província de Castelló. L'organització garantix devolucions per a les entrades de dia i reembossaments proporcionals per als abonaments.

El vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan a Benicàssim

El festival SanSan de Benicàssim ha cancel·lat tots els concerts previstos per a la primera jornada per les fortes ratxes de vent i prioritzar la seguretat del públic, artistes i personal.

Rescatat en helicòpter un conductor després de caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit

Un conductor és rescatat en helicòpter després d'eixir-se de la via i caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit, en la zona de Pont Serrans. El ferit és estabilitzat en el lloc i evacuat fins a la carretera per al seu trasllat sanitari.

El València Basket busca segellar la passada davant el Virtus Bolonya en una Eurolliga al límit

El València Basket visita la pista del Virtus Bolonya amb l'opció de deixar quasi assegurat el seu bitllet a la següent ronda de l'Eurolliga, en una classificació extremadament igualada i amb baixes importants.

Educació activa el protocol d’agressions després de l’atac a una mestra en una escola infantil d’Elda

La Conselleria de Educacion ha activat el protocol d'agressions despues que una mare bufetejara a una mestra de l'escola infantil Almafra d'Elda. L'Ajuntament i la comunitat educativa han condemnat l'atac i expressat el seu suport a la docent.

Tres persones ateses després de l’incendi d’una vivenda a Mislata

Tres persones han resultat afectades en l'incendi d'un pis a Mislata. Dos dones van ser donades d'alta en el lloc i un home de 44 anys va ser traslladat a l'Hospital General de València per inhalació de fum.