Gasolineres ‘a la vora del tancament’: no han cobrat la bonificació de 20 cèntims

Moltes gasolineres espanyoles estan «a la vora del tancament«. Així ho asseguren les patronals de les estacions de servei, Agrupació Espanyola de Venedors al detall de Carburants i Combustibles (AEVECAR) i la Confederació Espanyola d’Empresaris d’Estacions de Servei (CEEES), que denuncien que més de la meitat d’aquests establiments encara no han cobrat les quantitats compromeses pel Govern per a complir amb la bonificació de 20 cèntims per litre de carburant aprovada.

És diners que han hagut d’avançar i que encara no han rebut, la qual cosa els deixa en una complicada situació.

A més, expliquen que “fins hui, no hi ha resposta per part del Ministeri d’Hisenda sobre quan es podran cobrar les quantitats avançades pels empresaris del sector, la qual cosa està causant greus perjudicis a les empreses, siga com siga la seua grandària, però amb especial incidència en les xicotetes, que estan abocades al tancament si no cobren de manera imminent”.

«La mala execució d’una mesura benintencionada ha creat una situació d’asfíxia econòmica, caos administratiu i inseguretat jurídica» entre les estacions de servei, afirmen les patronals en una nota, en la qual denuncien l’elevada «incertesa» sobre el pagament per part de l’Agència Tributària d’aquestes ajudes.

La bonificació va entrar en vigor el passat 1 d’abril, i més d’un mes després moltes estacions de servei segueixen sense haver cobrat els diners promesos.

Les estacions de servei diuen compartir el «fons» de la mateixa «per ser beneficiosa per als consumidors«, però indiquen que «està resultant molt perjudicial per a les gasolineres pel seu mal disseny i pitjor execució«.

En aquest sentit, remarquen que «la falta de desenvolupament del Reial decret llei 6/2022 provoca que en cada comunitat autònoma s’actue de manera diferent, que les factures de cada proveïment de carburant pot ser que no s’ajusten als requeriments d’Hisenda quant a l’aplicació dels impostos i puga haver-hi sancions a posteriori, que s’estiguen exigint albarans de venda en algunes regions per a pagar les bestretes i que, en definitiva, s’haja creat una situació que pot definir-se com d’asfíxia econòmica, caos administratiu i inseguretat jurídica«.

Tant AEVECAR com CEEES critiquen les declaracions d’alguns membres del Govern que acusen els operadors d’estar apujant els preus de manera artificial per a quedar-se amb els 20 cèntims de subvenció. «Aquestes manifestacions creen una situació de malestar i projecten l’ombra de la sospita sobretot un col·lectiu que actua com a col·laborador obligatori de l’Administració» en aplicació d’aquesta mesura, defensen.

Per això exigeixen «respecte per als empresaris d’un sector que s’han vist obligats a demanar crèdits per a poder avançar la bonificació, fer front a despeses informàtiques per a adequar l’emissió de les factures i assumir les despeses de personal extranecessari per a cobrir la demanda creada«.

Per a finalitzar, AEVECAR i CEEES afirmen que “les empreses de les estacions de servei, grans i xicotetes, realitzen diàriament un enorme esforç i sacrifici perquè els consumidors puguen beneficiar-se de la bonificació dels 20 cèntims, fins i tot a costa de posar en risc la supervivència dels seus negocis”.

Últimes notícies

Condemna per l’agressió homòfoba a Benialí i suport a les menors atacades

La vicepresidenta Susana Camarero ha condemnat l’agressió homòfoba patida per diverses menors a Benialí, a la Vall de Gallinera, i ha oferit suport institucional, atenció especialitzada i acompanyament a les joves i a les seues famílies.

Els veïns de Catí desallotjats per l’incendi ja poden tornar a casa

Els veïns de Catí evacuats per l’incendi forestal han pogut tornar hui a les seues vivendes després de la bona evolució de l’extinció. La Generalitat recomana el retorn abans de les 17.00 hores per l’arribada de tempestes fortes a l’interior de Castelló i València.

Tancament de tots els parcs naturals valencians durant l’eclipsi solar del 12 d’agost

La Generalitat ha decretat el tancament de tots els parcs naturals de la Comunitat Valenciana el 12 d’agost, dia de l’eclipsi solar, per l’alt risc d’incendis i la previsió de tempestes seques. També s’imposen restriccions de pas en terrenys forestals i es recomana observar el fenomen des de punts urbans i oficials.

El control del porc senglar s’intensifica a Castelló amb 228 captures enguany

La Generalitat ha reforçat el dispositiu contra el porc senglar a la Plana, amb 31 caixes trampa i 228 captures des de principi de 2026, 76 d’elles al terme de Castelló.

Igualtat actua contra el cartell sexista d’una penya de Sagunt

El Ministeri d’Igualtat i l’Institut de les Dones han enviat dos oficis a l’Ajuntament de Sagunt i a la Federació de Penyes per la difusió d’un cartell considerat sexista d’una penya festiva. La Generalitat Valenciana també ha reclamat revisar el cas i les ajudes públiques vinculades.

Sadiq torna a treballar sobre la gespa mentres el València busca un nou amistós

Sadiq Umar ha tornat a exercitar-se en solitari sobre la gespa de Paterna mentres el València CF intenta tancar un nou amistós i el fitxatge prioritari d’un lateral dret.

Elx dispararà 2,8 tones de pólvora en una Nit de l’Albà històrica

Elx es prepara per a una Nit de l’Albà de rècord la nit del 13 al 14 d’agost, amb 2,8 tones de pólvora, més de 88.000 efectes pirotècnics i la tradicional Palmera de la Mare de Déu des del campanar de Santa María.

Pirotècnia Vulcano investiga l’incident del Castell de l’Olla d’Altea que va deixar diversos ferits

Pirotècnia Vulcano ha lamentat l’incident ocorregut durant la 40 edició del Castell de l’Olla d’Altea, on l’explosió d’una carcassa en l’arena de la platja ha deixat diversos ferits, i ha obert una investigació interna en col·laboració amb les autoritats.