11.2 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

Gasolineres ‘a la vora del tancament’: no han cobrat la bonificació de 20 cèntims

Moltes gasolineres espanyoles estan “a la vora del tancament“. Així ho asseguren les patronals de les estacions de servei, Agrupació Espanyola de Venedors al detall de Carburants i Combustibles (AEVECAR) i la Confederació Espanyola d’Empresaris d’Estacions de Servei (CEEES), que denuncien que més de la meitat d’aquests establiments encara no han cobrat les quantitats compromeses pel Govern per a complir amb la bonificació de 20 cèntims per litre de carburant aprovada.

És diners que han hagut d’avançar i que encara no han rebut, la qual cosa els deixa en una complicada situació.

A més, expliquen que “fins hui, no hi ha resposta per part del Ministeri d’Hisenda sobre quan es podran cobrar les quantitats avançades pels empresaris del sector, la qual cosa està causant greus perjudicis a les empreses, siga com siga la seua grandària, però amb especial incidència en les xicotetes, que estan abocades al tancament si no cobren de manera imminent”.

La mala execució d’una mesura benintencionada ha creat una situació d’asfíxia econòmica, caos administratiu i inseguretat jurídica” entre les estacions de servei, afirmen les patronals en una nota, en la qual denuncien l’elevada “incertesa” sobre el pagament per part de l’Agència Tributària d’aquestes ajudes.

La bonificació va entrar en vigor el passat 1 d’abril, i més d’un mes després moltes estacions de servei segueixen sense haver cobrat els diners promesos.

Les estacions de servei diuen compartir el “fons” de la mateixa “per ser beneficiosa per als consumidors“, però indiquen que “està resultant molt perjudicial per a les gasolineres pel seu mal disseny i pitjor execució“.

En aquest sentit, remarquen que “la falta de desenvolupament del Reial decret llei 6/2022 provoca que en cada comunitat autònoma s’actue de manera diferent, que les factures de cada proveïment de carburant pot ser que no s’ajusten als requeriments d’Hisenda quant a l’aplicació dels impostos i puga haver-hi sancions a posteriori, que s’estiguen exigint albarans de venda en algunes regions per a pagar les bestretes i que, en definitiva, s’haja creat una situació que pot definir-se com d’asfíxia econòmica, caos administratiu i inseguretat jurídica“.

Tant AEVECAR com CEEES critiquen les declaracions d’alguns membres del Govern que acusen els operadors d’estar apujant els preus de manera artificial per a quedar-se amb els 20 cèntims de subvenció. “Aquestes manifestacions creen una situació de malestar i projecten l’ombra de la sospita sobretot un col·lectiu que actua com a col·laborador obligatori de l’Administració” en aplicació d’aquesta mesura, defensen.

Per això exigeixen “respecte per als empresaris d’un sector que s’han vist obligats a demanar crèdits per a poder avançar la bonificació, fer front a despeses informàtiques per a adequar l’emissió de les factures i assumir les despeses de personal extranecessari per a cobrir la demanda creada“.

Per a finalitzar, AEVECAR i CEEES afirmen que “les empreses de les estacions de servei, grans i xicotetes, realitzen diàriament un enorme esforç i sacrifici perquè els consumidors puguen beneficiar-se de la bonificació dels 20 cèntims, fins i tot a costa de posar en risc la supervivència dels seus negocis”.

Últimes notícies

El Senat fixa per al 10 de febrer la compareixença del president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer

La comissió d'investigació de la dana al Senat ha citat per al 10 de febrer a Miguel Polo, després de reordenar el seu calendari per la suspensió de la sessió anterior.

Rescaten a un escalador polonés atrapat en els penya-segats de Toix a Calp

Un escalador polonés va ser rescatat de matinada en els penya-segats de Toix, a Calp. L'operació va durar més de quatre hores i va estar marcada per pluja i fred.

Una dona de 45 anys ha mort en l’incendi d’una vivenda a Vila-real

Una dona de 45 anys ha mort en l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. Bombers l'han rescatada, però el SAMU ha confirmat el decés

Nou menors detinguts per l’agressió a un jove al costat d’una discoteca d’Alacant

Un adolescent de 15 anys va ser arrestat per la seua implicació en l'agressió a un jove de 16 en Nit de cap d'any, elevant a nou els menors detinguts. Les primeres huit detencions es van practicar el 14 de gener i els arrestats tenen entre 14 i 16 anys.

Vint estreles Michelin se citen en la XXIV Trobada Gastronòmic Alfonso Mira a Aspe

El XXIV Alfonso Mira Experience reunirà cuiners amb 20 estreles Michelin del 21 de febrer a l'11 de març a Aspe, amb jornades temàtiques i aforament limitat.

Mor una dona en l’incendi d’un pis a Vila-real

Una dona de mitjana edat ha mort este divendres després de l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. El foc s'ha iniciat en el saló-menjador i dos dotacions han intervingut.

El Consorci de Museus oferirà 36 exposicions en 2026 amb més de 100 artistes

L'organisme autonòmic va anunciar 36 exposicions per a 2026 amb més de 100 artistes, activitats en les tres províncies i un programa educatiu que aconseguirà a 400 centres.

València contractarà la gestió integral del Jardí del Túria per 35 milions durant cinc anys

València impulsarà un contracte de 35 milions i cinc anys per a la neteja, manteniment i reposició del Jardí del Túria. Inclourà guardaparques i respectarà les funcions del OAM.