Gasolineres ‘a la vora del tancament’: no han cobrat la bonificació de 20 cèntims

Moltes gasolineres espanyoles estan «a la vora del tancament«. Així ho asseguren les patronals de les estacions de servei, Agrupació Espanyola de Venedors al detall de Carburants i Combustibles (AEVECAR) i la Confederació Espanyola d’Empresaris d’Estacions de Servei (CEEES), que denuncien que més de la meitat d’aquests establiments encara no han cobrat les quantitats compromeses pel Govern per a complir amb la bonificació de 20 cèntims per litre de carburant aprovada.

És diners que han hagut d’avançar i que encara no han rebut, la qual cosa els deixa en una complicada situació.

A més, expliquen que “fins hui, no hi ha resposta per part del Ministeri d’Hisenda sobre quan es podran cobrar les quantitats avançades pels empresaris del sector, la qual cosa està causant greus perjudicis a les empreses, siga com siga la seua grandària, però amb especial incidència en les xicotetes, que estan abocades al tancament si no cobren de manera imminent”.

«La mala execució d’una mesura benintencionada ha creat una situació d’asfíxia econòmica, caos administratiu i inseguretat jurídica» entre les estacions de servei, afirmen les patronals en una nota, en la qual denuncien l’elevada «incertesa» sobre el pagament per part de l’Agència Tributària d’aquestes ajudes.

La bonificació va entrar en vigor el passat 1 d’abril, i més d’un mes després moltes estacions de servei segueixen sense haver cobrat els diners promesos.

Les estacions de servei diuen compartir el «fons» de la mateixa «per ser beneficiosa per als consumidors«, però indiquen que «està resultant molt perjudicial per a les gasolineres pel seu mal disseny i pitjor execució«.

En aquest sentit, remarquen que «la falta de desenvolupament del Reial decret llei 6/2022 provoca que en cada comunitat autònoma s’actue de manera diferent, que les factures de cada proveïment de carburant pot ser que no s’ajusten als requeriments d’Hisenda quant a l’aplicació dels impostos i puga haver-hi sancions a posteriori, que s’estiguen exigint albarans de venda en algunes regions per a pagar les bestretes i que, en definitiva, s’haja creat una situació que pot definir-se com d’asfíxia econòmica, caos administratiu i inseguretat jurídica«.

Tant AEVECAR com CEEES critiquen les declaracions d’alguns membres del Govern que acusen els operadors d’estar apujant els preus de manera artificial per a quedar-se amb els 20 cèntims de subvenció. «Aquestes manifestacions creen una situació de malestar i projecten l’ombra de la sospita sobretot un col·lectiu que actua com a col·laborador obligatori de l’Administració» en aplicació d’aquesta mesura, defensen.

Per això exigeixen «respecte per als empresaris d’un sector que s’han vist obligats a demanar crèdits per a poder avançar la bonificació, fer front a despeses informàtiques per a adequar l’emissió de les factures i assumir les despeses de personal extranecessari per a cobrir la demanda creada«.

Per a finalitzar, AEVECAR i CEEES afirmen que “les empreses de les estacions de servei, grans i xicotetes, realitzen diàriament un enorme esforç i sacrifici perquè els consumidors puguen beneficiar-se de la bonificació dels 20 cèntims, fins i tot a costa de posar en risc la supervivència dels seus negocis”.

Últimes notícies

Pedro Martínez demana fe en el projecte del València Basket malgrat els canvis en la plantilla

L’entrenador del València Basket, Pedro Martínez, ha advertit que este estiu eixiran jugadors, però ha defensat davant l’afició que l’essencial és mantindre una filosofia de club clara i creure en el projecte després d’una temporada amb 91 partits.

Jean Montero s’acomiada del Valencia Basket emocionat pel títol de Lliga

Jean Montero ha insinuat la seua eixida del Valencia Basket durant la celebració del títol de la Lliga Endesa i ha assegurat que el club i l’afició sempre estaran en el seu cor.

Cinc mil seguidors omplin el Roig Arena en una festa del títol amb comiat al fons

El Valencia Basket ha celebrat el títol de la Lliga Endesa amb cinc mil aficionats al Roig Arena en un acte festiu marcat per missatges d’agraïment i un clar aire de comiat, sobretot per les paraules del dominicà Jean Montero.

L’emoció desbordada de Josep Puerto en alçar el títol de l’ACB amb el València Basket

El capità del València Basket, Josep Puerto, ha explicat com ha viscut el moment d’alçar el títol de l’ACB, una experiència que definix com una barreja d’emoció, orgull i eufòria i que encara li costa assimilar després de conquistar la final davant el Barça.

Canvi d’alcaldia a Callosa de Segura: el PP recupera el govern amb una moció de censura

El PP ha tornat a l’alcaldia de Callosa de Segura gràcies a una moció de censura acordada amb Vox, UCIN i el regidor no adscrit José Antonio Illán, que posa fi a 21 mesos de govern del PSPV-PSOE i Esquerra Unida-Unidas Podemos.

Un xicotet poble d’Alacant demana ajuda per a rescatar 116 gossos hacinats en una casa

Confrides, un poble de l’interior d’Alacant amb només 300 veïns, ha demanat ajuda urgent a la Diputació i a la Generalitat per a reubicar 116 gossos que viuen hacinats en una vivenda de 70 metres quadrats.

La direcció de David Gimilio al MuVIM obri una nova etapa en la Cultura de la Diputació de València

El nomenament de David Gimilio com a director del MuVIM completa l’organigrama cultural de la Diputació de València i impulsa una futura exposició permanent amb la col·lecció artística provincial i mostres temporals d’art contemporani.

Camarero carrega contra qui vol ‘patrimonialitzar’ la lluita pels drets LGTBIQ+ en el Dia de l’Orgull

La vicepresidenta Susana Camarero defensa en l’IVAM que la defensa dels drets LGTBIQ+ és una responsabilitat compartida i anuncia més espais lliures de LGTBIQ+fòbia a la Comunitat Valenciana.