Gasolineres ‘a la vora del tancament’: no han cobrat la bonificació de 20 cèntims

Moltes gasolineres espanyoles estan “a la vora del tancament“. Així ho asseguren les patronals de les estacions de servei, Agrupació Espanyola de Venedors al detall de Carburants i Combustibles (AEVECAR) i la Confederació Espanyola d’Empresaris d’Estacions de Servei (CEEES), que denuncien que més de la meitat d’aquests establiments encara no han cobrat les quantitats compromeses pel Govern per a complir amb la bonificació de 20 cèntims per litre de carburant aprovada.

És diners que han hagut d’avançar i que encara no han rebut, la qual cosa els deixa en una complicada situació.

A més, expliquen que “fins hui, no hi ha resposta per part del Ministeri d’Hisenda sobre quan es podran cobrar les quantitats avançades pels empresaris del sector, la qual cosa està causant greus perjudicis a les empreses, siga com siga la seua grandària, però amb especial incidència en les xicotetes, que estan abocades al tancament si no cobren de manera imminent”.

La mala execució d’una mesura benintencionada ha creat una situació d’asfíxia econòmica, caos administratiu i inseguretat jurídica” entre les estacions de servei, afirmen les patronals en una nota, en la qual denuncien l’elevada “incertesa” sobre el pagament per part de l’Agència Tributària d’aquestes ajudes.

La bonificació va entrar en vigor el passat 1 d’abril, i més d’un mes després moltes estacions de servei segueixen sense haver cobrat els diners promesos.

Les estacions de servei diuen compartir el “fons” de la mateixa “per ser beneficiosa per als consumidors“, però indiquen que “està resultant molt perjudicial per a les gasolineres pel seu mal disseny i pitjor execució“.

En aquest sentit, remarquen que “la falta de desenvolupament del Reial decret llei 6/2022 provoca que en cada comunitat autònoma s’actue de manera diferent, que les factures de cada proveïment de carburant pot ser que no s’ajusten als requeriments d’Hisenda quant a l’aplicació dels impostos i puga haver-hi sancions a posteriori, que s’estiguen exigint albarans de venda en algunes regions per a pagar les bestretes i que, en definitiva, s’haja creat una situació que pot definir-se com d’asfíxia econòmica, caos administratiu i inseguretat jurídica“.

Tant AEVECAR com CEEES critiquen les declaracions d’alguns membres del Govern que acusen els operadors d’estar apujant els preus de manera artificial per a quedar-se amb els 20 cèntims de subvenció. “Aquestes manifestacions creen una situació de malestar i projecten l’ombra de la sospita sobretot un col·lectiu que actua com a col·laborador obligatori de l’Administració” en aplicació d’aquesta mesura, defensen.

Per això exigeixen “respecte per als empresaris d’un sector que s’han vist obligats a demanar crèdits per a poder avançar la bonificació, fer front a despeses informàtiques per a adequar l’emissió de les factures i assumir les despeses de personal extranecessari per a cobrir la demanda creada“.

Per a finalitzar, AEVECAR i CEEES afirmen que “les empreses de les estacions de servei, grans i xicotetes, realitzen diàriament un enorme esforç i sacrifici perquè els consumidors puguen beneficiar-se de la bonificació dels 20 cèntims, fins i tot a costa de posar en risc la supervivència dels seus negocis”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Quinze quilòmetres de retenció en l’A-3 a Requena en el retorn de Setmana Santa

La volta de les vacacions de Setmana Santa i Pasqua provoca fins a quinze quilòmetres de circulació lenta en l'A-3 a l'altura de Requena i complicacions en altres vies de la Comunitat Valenciana.

Atzeneta del Maestrat registra la temperatura màxima del Dilluns de Pasqua amb 23,7 graus

Atzeneta del Maestrat ha liderat les temperatures diürnes del Dilluns de Pasqua en la Comunitat Valenciana amb 23,7 graus, per davant de Xàtiva i Carcaixent. Les capitals de província s'han quedat entorn dels 20 graus i el dimarts s'esperen pocs canvis.

La Gladiadora de The VicBros s’imposa en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan

L'hamburguesa La Gladiadora, del local alacantí The VicBros Burger, s'alça amb la victòria en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan i encadena el seu tercer triomf parcial després de Múrcia i Sevilla.

La Generalitat arranca les obres de la nova depuradora de Parc Sagunt II

La Generalitat ha iniciat els treballs de desbrossament i excavació per a construir la nova depuradora de Parc Sagunt II, una infraestructura clau que donarà servici a l'àrea industrial i a diversos municipis de l'entorn.

L’Albufera marca rècord d’aus aquàtiques després de la dana amb 132.000 exemplars de 78 espècies

El cens hivernal al Parc Natural de L'Albufera aconseguix prop de 132.000 aus aquàtiques de 78 espècies, un 52,5% més que en 2025, i marca un màxim històric després de la dana de 2024.

El científic de la UPV Jaime Gómez-Hernández, primer espanyol premiat per InterPore per la seua carrera en mitjans porosos

L'investigador de la UPV Jaime Gómez-Hernández es convertix en el primer científic espanyol a rebre la Medalla InterPore a la Trajectòria Professional per la seua contribució internacional a l'estudi dels mitjans porosos i la hidrogeologia.

El PSPV acusa el Consell d’ocultar un informe clau sobre la presa de Buseo en la dana de 2024

El PSPV denuncia que el Consell es nega a entregar a la comissió d'investigació de la dana de 2024 un informe sobre la gestió en la presa de Buseo, al·legant que és prova en un procediment penal.

València remet a Fiscalia nous indicis de frau en empadronaments amb contractes de lloguer

L'Ajuntament de València ha traslladat a la Fiscalia Provincial nous indicis de possibles fraus en empadronaments basats en contractes de lloguer presumptament manipulats o falsificats, dins d'un expedient ja obert per fets similars.