L’IVF injecta més d’1,5 milions a les empreses emergents valencianes Zeleros i Tuvalum Sports

El Institut Valencià de Finances (IVF) ha aprovat cinc noves operacions de finançament, cofinançades amb recursos del Programa Operatiu del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (Feder) 2014-2020, que permetran injectar al teixit productiu valencià un total de 2,2 milions d’euros.

Entre les empreses beneficiàries d’aquestes noves operacions es troben les ‘start-up’ valencianes Zeleros Global SL i Tuvalum Sports SL, a les quals s’ha concedit préstecs subordinats que aconsegueixen els 1,5 milions d’euros per a dur a terme activitats d’innovació disruptiva.

Amb aquest terme, tal com ha indicat el director del Institut Valencià de Finances, Manuel Illueca, «es coneixen aquelles iniciatives comercials senzilles, assequibles i ben dissenyades que generen un impacte positiu i transformador en el sector en el qual es desenvolupen».

«Des de l’IVF tenim clara la importància de fer costat a les empreses de la Comunitat Valenciana que estan duent a terme accions innovadores i consolidant el nostre teixit emprenedor, per això volem estar al costat d’aquestes persones emprenedores que disposades a defensar i treballar per projectes diferents que van més enllà de les propostes convencionals i que tenen la possibilitat de generar canvis i solucions que transformen el futur d’un sector», ha assenyalat el director de l’IVF.

«El fet que en els últims anys hagen sorgit i s’hagen instal·lat en la Comunitat Valenciana diverses ‘start-up’ és un clar reflex de l’aposta del Consell per defensar totes les modalitats de model productiu, per fomentar la innovació, les noves tecnologies i la competitivitat, conscients com som que això redunda en més creixement, més oportunitats d’ocupació en el nostre territori i més benestar», ha afegit Illueca.

«Tant Zeleros com Tuvalum són dos exemples de companyies posades en marxa per gent jove que va tindre una idea innovadora en un nínxol de mercat que no estava ocupat, que es va arriscar a posar-la en marxa i que estan rebent el suport de la Generalitat», ha afegit Illueca.

Al costat de les operacions de finançament a Zeleros i Tuvalum, la Comissió Tècnica de Gestió dels instruments financers Feder de l’IVF ha aprovat també altres dos préstecs subordinats, que tenen com a beneficiàries a les empreses Abaxton Nutricom Iberica SL i Summus Render Sl, i un préstec participatiu en conversió amb inversors privats, a favor de l’empresa Stayforlong SL.

Zeleros

En el cas de Zeleros Global SL el finançament obtingut es destinarà a desenvolupar el seu projecte de propulsió elèctrica per al transport de contenidors portuaris, la qual cosa farà possible mobilitzar un gran volum de càrrega de manera autònoma, amb zero emissions directes, alleujant així el trànsit en les àrees confrontants als ports. Aquesta tecnologia es basa en el coneixement generat per Zeleros a partir del desenvolupament del hyperloop.

El projecte desenvolupat per Zeleros compta també amb el suport del Programa europeu Eureka-Eurostars, cofinançat pel Centre per al Desenvolupament de la Tecnologia Industrial (CDTI) i està alineat amb els objectius de Desenvolupament Sostenible de la UE, encaminats a construir un futur amb baixes emissions de carboni i una mobilitat i operativa portuària més sostenible.

Per al desenvolupament d’aquest projecte Zeleros comptarà amb una operació de finançament acollit a la Línia de préstecs subordinats disruptius, per valor de 400.000 euros, a un termini de 10 anys i amb un període de carència de 3 anys.

Tuvalum

D’altra banda, l’IVF ha aprovat també la concessió d’un préstec subordinat en favor de Tuvalum Sports SL, companyia centrada en la venda en línia de bicicletes certificades de segona mà.

A través de la seua pàgina web l’empresa ofereix diversos serveis com la revisió i certificació de la bicicleta, la garantia de devolució, el finançament de la compra, el traspàs segur dels diners, l’assessorament gratuït i l’atenció personalitzada.

En els últims anys aquesta companyia ha participat en diverses rondes d’inversió i té previst realitzar una nova ronda en els pròxims mesos. Aquest nou finançament, juntament amb la rebuda a través de l’IVF, es destinarà a dur a terme el seu pla estratègic per als pròxims anys en què la companyia pretén reforçar els mercats existents i iniciar l’expansió cap a nous mercats europeus i noves línies de productes.

L’IVF ha concedit a Tuvalum Sports una operació de finançament de més de 1,1 milions d’euros, a un termini de 10 anys i amb 3 anys de manca.

Al costat d’aquestes dues operacions, la Comissió Tècnica de Gestió dels instruments financers Feder ha aprovat altres dos préstecs subordinats, que tenen com a beneficiàries a les empreses Abaxton Nutricom Iberica SL i Summus *Render Sl, i un préstec participatiu en conversió amb inversors privats, a favor de l’empresa Stayforlong SL.

Últimes notícies

Els assistents al Reggaeton Beach Festival es queden sense gira del 2026 i sense festival

Reggaeton Beach Festival ha anunciat la cancel·lació de tota la gira prevista per a l’estiu del 2026 i el cessament de la seua activitat. Facua recorda als afectats que poden reclamar l’import de les entrades i els possibles danys i perjuís.

Nou sistema acústic a la Nucia per avisar dels riscos d’inundació pel pantà de Guadalest

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha instal·lat a la Nucia un sistema acústic d’avís per inundacions a la partida de Pesauro, zona inundable en cas d’accident o trencament de la presa de Guadalest.

València encapçala l’alça del lloguer entre les grans ciutats d’Espanya

Els nous contractes de lloguer a València han pujat un 4,5 % anual des de 2019, el ritme més alt entre les sis grans ciutats espanyoles, segons l’Informe Anual 2025 del Banco de España. Fins a quatre de cada deu famílies llogateres destinen més del 30 % de la seua renda al pagament del lloguer.

Més trens de Rodalia a Alacant per a les Fogueres amb 23.300 places extra

Renfe ha reforçat la Rodalia dAlacant amb 23.300 places addicionals i 40 trens especials, diürns i nocturns, entre el 20 i la matinada del 25 de juny per a facilitar els desplaçaments durant les Fogueres.

Els farmacèutics de València hauran de repetir les eleccions del Micof pel vot per correu

La Mesa Electoral del Col·legi de Farmacèutics de València ha anul·lat els comicis del 10 de maig i ha ordenat repetir la votació per irregularitats en el vot per correu denunciades per dues candidatures.

Les famílies afectades per l’incendi de Campanar tindran ajudes al lloguer fins a 2026

La Generalitat ha acordat ampliar a un tercer any, fins a finals de 2026, les ajudes al lloguer per a les persones propietàries que van perdre la seua vivenda habitual en l’incendi de Campanar. El nou decret preveu 550.000 euros addicionals i permetrà cobrir fins a dotze mensualitats més.

Cinema Jove obri la 41a edició amb la sàtira sueca ‘The Patron’ i una gala musical trilingüe

Cinema Jove inaugura este divendres la 41a edició amb una gala musical, participativa i trilingüe, seguida de l’estrena del thriller suec ‘The Patron’, una sàtira social sobre el món de l’art i les classes socials.

Dispositiu especial a València per la Nit de Sant Joan amb més de 300 agents i 65 sanitaris

València ha organitzat un ampli dispositiu per la Nit de Sant Joan amb més de 300 agents policials, 65 professionals sanitaris, punts violeta i un hospital de campanya a les platges del nord i del sud.