19.5 C
València
Dilluns, 23 febrer, 2026

L’IVF injecta més d’1,5 milions a les empreses emergents valencianes Zeleros i Tuvalum Sports

El Institut Valencià de Finances (IVF) ha aprovat cinc noves operacions de finançament, cofinançades amb recursos del Programa Operatiu del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (Feder) 2014-2020, que permetran injectar al teixit productiu valencià un total de 2,2 milions d’euros.

Entre les empreses beneficiàries d’aquestes noves operacions es troben les ‘start-up’ valencianes Zeleros Global SL i Tuvalum Sports SL, a les quals s’ha concedit préstecs subordinats que aconsegueixen els 1,5 milions d’euros per a dur a terme activitats d’innovació disruptiva.

Amb aquest terme, tal com ha indicat el director del Institut Valencià de Finances, Manuel Illueca, “es coneixen aquelles iniciatives comercials senzilles, assequibles i ben dissenyades que generen un impacte positiu i transformador en el sector en el qual es desenvolupen”.

“Des de l’IVF tenim clara la importància de fer costat a les empreses de la Comunitat Valenciana que estan duent a terme accions innovadores i consolidant el nostre teixit emprenedor, per això volem estar al costat d’aquestes persones emprenedores que disposades a defensar i treballar per projectes diferents que van més enllà de les propostes convencionals i que tenen la possibilitat de generar canvis i solucions que transformen el futur d’un sector”, ha assenyalat el director de l’IVF.

“El fet que en els últims anys hagen sorgit i s’hagen instal·lat en la Comunitat Valenciana diverses ‘start-up’ és un clar reflex de l’aposta del Consell per defensar totes les modalitats de model productiu, per fomentar la innovació, les noves tecnologies i la competitivitat, conscients com som que això redunda en més creixement, més oportunitats d’ocupació en el nostre territori i més benestar”, ha afegit Illueca.

“Tant Zeleros com Tuvalum són dos exemples de companyies posades en marxa per gent jove que va tindre una idea innovadora en un nínxol de mercat que no estava ocupat, que es va arriscar a posar-la en marxa i que estan rebent el suport de la Generalitat”, ha afegit Illueca.

Al costat de les operacions de finançament a Zeleros i Tuvalum, la Comissió Tècnica de Gestió dels instruments financers Feder de l’IVF ha aprovat també altres dos préstecs subordinats, que tenen com a beneficiàries a les empreses Abaxton Nutricom Iberica SL i Summus Render Sl, i un préstec participatiu en conversió amb inversors privats, a favor de l’empresa Stayforlong SL.

Zeleros

En el cas de Zeleros Global SL el finançament obtingut es destinarà a desenvolupar el seu projecte de propulsió elèctrica per al transport de contenidors portuaris, la qual cosa farà possible mobilitzar un gran volum de càrrega de manera autònoma, amb zero emissions directes, alleujant així el trànsit en les àrees confrontants als ports. Aquesta tecnologia es basa en el coneixement generat per Zeleros a partir del desenvolupament del hyperloop.

El projecte desenvolupat per Zeleros compta també amb el suport del Programa europeu Eureka-Eurostars, cofinançat pel Centre per al Desenvolupament de la Tecnologia Industrial (CDTI) i està alineat amb els objectius de Desenvolupament Sostenible de la UE, encaminats a construir un futur amb baixes emissions de carboni i una mobilitat i operativa portuària més sostenible.

Per al desenvolupament d’aquest projecte Zeleros comptarà amb una operació de finançament acollit a la Línia de préstecs subordinats disruptius, per valor de 400.000 euros, a un termini de 10 anys i amb un període de carència de 3 anys.

Tuvalum

D’altra banda, l’IVF ha aprovat també la concessió d’un préstec subordinat en favor de Tuvalum Sports SL, companyia centrada en la venda en línia de bicicletes certificades de segona mà.

A través de la seua pàgina web l’empresa ofereix diversos serveis com la revisió i certificació de la bicicleta, la garantia de devolució, el finançament de la compra, el traspàs segur dels diners, l’assessorament gratuït i l’atenció personalitzada.

En els últims anys aquesta companyia ha participat en diverses rondes d’inversió i té previst realitzar una nova ronda en els pròxims mesos. Aquest nou finançament, juntament amb la rebuda a través de l’IVF, es destinarà a dur a terme el seu pla estratègic per als pròxims anys en què la companyia pretén reforçar els mercats existents i iniciar l’expansió cap a nous mercats europeus i noves línies de productes.

L’IVF ha concedit a Tuvalum Sports una operació de finançament de més de 1,1 milions d’euros, a un termini de 10 anys i amb 3 anys de manca.

Al costat d’aquestes dues operacions, la Comissió Tècnica de Gestió dels instruments financers Feder ha aprovat altres dos préstecs subordinats, que tenen com a beneficiàries a les empreses Abaxton Nutricom Iberica SL i Summus *Render Sl, i un préstec participatiu en conversió amb inversors privats, a favor de l’empresa Stayforlong SL.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Cel poc nuvolós i mínimes a l’alça en la Comunitat: així serà el temps de dilluns i dimarts

El dilluns arribarà amb cels poc nuvolosos i boires al final del dia en el nord del litoral. Les mínimes pujaran lleugerament i les màximes es mantindran estables.

Pérez Llorca admet retards en la gestió de la dana i promet reconduir la resposta

Pérez Llorca ha reconegut que en la dana d'octubre de 2024 moltes coses van arribar tard i ha defés un gir per a reconduir la resposta institucional.

La Comunitat Valenciana, més exposada a aranzels dels Estats Units però amb grans exportadores

els Estats Units concentra el 7,7% de les vendes exteriors de la Comunitat Valenciana, enfront del 4,7% nacional. La major presència de grans firmes en els sectors sensibles aporta resiliència.

Condemnat per llançar una substància corrosiva a un gos pels lladrucs

Un home ha sigut condemnat a una multa i a 16 mesos d'inhabilitació per a activitats amb animals per ruixar amb líquid corrosiu al gos d'una vivenda. La sentència fixa 2.500 euros d'indemnització per les lesions i el mal moral.

Martínez Mus defén que el protocol es va complir rigorosament durant la dana

El conseller ha sostingut que el protocol es va complir rigorosament durant la dana i que per això no va haver-hi víctimes en ferrocarrils. Ha negat retards en el tall del metre i ha explicat que va actuar amb la informació oficial disponible.

Les falleres majors de València encenen la Crida i conviden a viure ‘la millor festa del món’

Carmen Prades i Marta Mercader han encés simbòlicament la metxa de les Falles 2026 durant la Crida i conviden al món a sumar-se a la festa. L'acte ha inclòs el lliurament simbòlic de les claus i un espectacle de llum i pólvora.

Un assessor situa a Mazón en el seu despatx 25 minuts abans d’anar al Cecopi

L'assessor Josep Lanuza ha declarat que va acompanyar a Carlos Mazón des del Palau al Cecopi i que l'És-alert va sonar a les 20.11 quan ja anaven de camí. La jutgessa ha confrontat el seu relat amb el dels escortes.

Un estudi fixa en 9.057 milions la inversió per a reduir riscos en la conca del Xúquer

La conca del Xúquer necessita 9.057 milions per a modernitzar el cicle urbà de l'aigua, previndre inundacions i adaptar-se al canvi climàtic dins del marc 2026-2035.