L’IVF injecta més d’1,5 milions a les empreses emergents valencianes Zeleros i Tuvalum Sports

El Institut Valencià de Finances (IVF) ha aprovat cinc noves operacions de finançament, cofinançades amb recursos del Programa Operatiu del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (Feder) 2014-2020, que permetran injectar al teixit productiu valencià un total de 2,2 milions d’euros.

Entre les empreses beneficiàries d’aquestes noves operacions es troben les ‘start-up’ valencianes Zeleros Global SL i Tuvalum Sports SL, a les quals s’ha concedit préstecs subordinats que aconsegueixen els 1,5 milions d’euros per a dur a terme activitats d’innovació disruptiva.

Amb aquest terme, tal com ha indicat el director del Institut Valencià de Finances, Manuel Illueca, «es coneixen aquelles iniciatives comercials senzilles, assequibles i ben dissenyades que generen un impacte positiu i transformador en el sector en el qual es desenvolupen».

«Des de l’IVF tenim clara la importància de fer costat a les empreses de la Comunitat Valenciana que estan duent a terme accions innovadores i consolidant el nostre teixit emprenedor, per això volem estar al costat d’aquestes persones emprenedores que disposades a defensar i treballar per projectes diferents que van més enllà de les propostes convencionals i que tenen la possibilitat de generar canvis i solucions que transformen el futur d’un sector», ha assenyalat el director de l’IVF.

«El fet que en els últims anys hagen sorgit i s’hagen instal·lat en la Comunitat Valenciana diverses ‘start-up’ és un clar reflex de l’aposta del Consell per defensar totes les modalitats de model productiu, per fomentar la innovació, les noves tecnologies i la competitivitat, conscients com som que això redunda en més creixement, més oportunitats d’ocupació en el nostre territori i més benestar», ha afegit Illueca.

«Tant Zeleros com Tuvalum són dos exemples de companyies posades en marxa per gent jove que va tindre una idea innovadora en un nínxol de mercat que no estava ocupat, que es va arriscar a posar-la en marxa i que estan rebent el suport de la Generalitat», ha afegit Illueca.

Al costat de les operacions de finançament a Zeleros i Tuvalum, la Comissió Tècnica de Gestió dels instruments financers Feder de l’IVF ha aprovat també altres dos préstecs subordinats, que tenen com a beneficiàries a les empreses Abaxton Nutricom Iberica SL i Summus Render Sl, i un préstec participatiu en conversió amb inversors privats, a favor de l’empresa Stayforlong SL.

Zeleros

En el cas de Zeleros Global SL el finançament obtingut es destinarà a desenvolupar el seu projecte de propulsió elèctrica per al transport de contenidors portuaris, la qual cosa farà possible mobilitzar un gran volum de càrrega de manera autònoma, amb zero emissions directes, alleujant així el trànsit en les àrees confrontants als ports. Aquesta tecnologia es basa en el coneixement generat per Zeleros a partir del desenvolupament del hyperloop.

El projecte desenvolupat per Zeleros compta també amb el suport del Programa europeu Eureka-Eurostars, cofinançat pel Centre per al Desenvolupament de la Tecnologia Industrial (CDTI) i està alineat amb els objectius de Desenvolupament Sostenible de la UE, encaminats a construir un futur amb baixes emissions de carboni i una mobilitat i operativa portuària més sostenible.

Per al desenvolupament d’aquest projecte Zeleros comptarà amb una operació de finançament acollit a la Línia de préstecs subordinats disruptius, per valor de 400.000 euros, a un termini de 10 anys i amb un període de carència de 3 anys.

Tuvalum

D’altra banda, l’IVF ha aprovat també la concessió d’un préstec subordinat en favor de Tuvalum Sports SL, companyia centrada en la venda en línia de bicicletes certificades de segona mà.

A través de la seua pàgina web l’empresa ofereix diversos serveis com la revisió i certificació de la bicicleta, la garantia de devolució, el finançament de la compra, el traspàs segur dels diners, l’assessorament gratuït i l’atenció personalitzada.

En els últims anys aquesta companyia ha participat en diverses rondes d’inversió i té previst realitzar una nova ronda en els pròxims mesos. Aquest nou finançament, juntament amb la rebuda a través de l’IVF, es destinarà a dur a terme el seu pla estratègic per als pròxims anys en què la companyia pretén reforçar els mercats existents i iniciar l’expansió cap a nous mercats europeus i noves línies de productes.

L’IVF ha concedit a Tuvalum Sports una operació de finançament de més de 1,1 milions d’euros, a un termini de 10 anys i amb 3 anys de manca.

Al costat d’aquestes dues operacions, la Comissió Tècnica de Gestió dels instruments financers Feder ha aprovat altres dos préstecs subordinats, que tenen com a beneficiàries a les empreses Abaxton Nutricom Iberica SL i Summus *Render Sl, i un préstec participatiu en conversió amb inversors privats, a favor de l’empresa Stayforlong SL.

Últimes notícies

Mitjans aeris i terrestres continuen combatent l’incendi forestal de Forcall

L’incendi forestal originat pel foc d’un camió accidentat en un barranc de Forcall continua actiu i obliguen a desplegar importants mitjans aeris i terrestres.

Paiporta s’ompli per exigir que Mazón deixe de ser aforat per la DANA

Centenars de persones han recorregut Paiporta, zona zero de la DANA de 2024, per homenatjar les 230 víctimes i exigir que Carlos Mazón deixe de ser aforat.

Set mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Forcall (Castelló)

Els serveis d’extinció treballen en un incendi forestal declarat a Forcall, als Ports, amb set mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres desplegats a la zona.

Acte solidari a Silla per recordar les víctimes de la dana amb música i reconeixements

Silla ha acollit el primer gran acte solidari de la Red Estatal de Apoyo a No Olvidar la Dana, amb actuacions artístiques, càrrecs institucionals i reconeixements a víctimes, voluntariat i entitats. La xarxa, que agrupa 125 organitzacions, ha anunciat que este és el primer pas d’una nova etapa de treball continuat.

L’Hydra HM Hospitales s’imposa en la regata llarga ORC A2 del Trofeu SM la Reina 2026

L’Hydra HM Hospitales ha conquerit la prova Offshore ORC A2 del XXVII Trofeu SM la Reina - XXXVIII Copa Almirante Marcial Sánchez-Barcaíztegui després de completar les 162 milles fins a Eivissa i tornar a València en 30:44:55 temps compensat. El Ziving i l’M10, tots dos del RCN València, han completat el podi abans de l’inici de les proves costaneres Inshore.

Gustavo Dudamel ajorna els concerts de juliol a València i Alacant pel terratrémol a Veneçuela

Gustavo Dudamel ha ajornat els concerts previstos al juliol a València, Alacant i altres ciutats dEspanya amb la Orquesta Sinfónica Nacional Juvenil de Venezuela arran del greu terratrémol que ha colpejat el seu país. El Palau de la Música i Ibermúsica han expressat la seua solidaritat i han anunciat que treballen per reprogramar la gira quan siga possible.

Morant promet demanar perdó a les víctimes de la dana si arriba a la Presidència

Diana Morant assegura que, si és presidenta de la Generalitat, demanarà perdó a les víctimes de la dana i les rebrà al Palau. La líder del PSPV acusa el Govern actual de faltar al respecte a les famílies afectades.

Anselmi aposta per un Elx valent que pense sempre en guanyar

El nou entrenador de l Elx, Martín Anselmi, ha explicat que vol un equip valent, agressiu i protagonista, centrat en pensar a guanyar i mantindre la identitat de joc actual.