L’IVF injecta més d’1,5 milions a les empreses emergents valencianes Zeleros i Tuvalum Sports

El Institut Valencià de Finances (IVF) ha aprovat cinc noves operacions de finançament, cofinançades amb recursos del Programa Operatiu del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (Feder) 2014-2020, que permetran injectar al teixit productiu valencià un total de 2,2 milions d’euros.

Entre les empreses beneficiàries d’aquestes noves operacions es troben les ‘start-up’ valencianes Zeleros Global SL i Tuvalum Sports SL, a les quals s’ha concedit préstecs subordinats que aconsegueixen els 1,5 milions d’euros per a dur a terme activitats d’innovació disruptiva.

Amb aquest terme, tal com ha indicat el director del Institut Valencià de Finances, Manuel Illueca, “es coneixen aquelles iniciatives comercials senzilles, assequibles i ben dissenyades que generen un impacte positiu i transformador en el sector en el qual es desenvolupen”.

“Des de l’IVF tenim clara la importància de fer costat a les empreses de la Comunitat Valenciana que estan duent a terme accions innovadores i consolidant el nostre teixit emprenedor, per això volem estar al costat d’aquestes persones emprenedores que disposades a defensar i treballar per projectes diferents que van més enllà de les propostes convencionals i que tenen la possibilitat de generar canvis i solucions que transformen el futur d’un sector”, ha assenyalat el director de l’IVF.

“El fet que en els últims anys hagen sorgit i s’hagen instal·lat en la Comunitat Valenciana diverses ‘start-up’ és un clar reflex de l’aposta del Consell per defensar totes les modalitats de model productiu, per fomentar la innovació, les noves tecnologies i la competitivitat, conscients com som que això redunda en més creixement, més oportunitats d’ocupació en el nostre territori i més benestar”, ha afegit Illueca.

“Tant Zeleros com Tuvalum són dos exemples de companyies posades en marxa per gent jove que va tindre una idea innovadora en un nínxol de mercat que no estava ocupat, que es va arriscar a posar-la en marxa i que estan rebent el suport de la Generalitat”, ha afegit Illueca.

Al costat de les operacions de finançament a Zeleros i Tuvalum, la Comissió Tècnica de Gestió dels instruments financers Feder de l’IVF ha aprovat també altres dos préstecs subordinats, que tenen com a beneficiàries a les empreses Abaxton Nutricom Iberica SL i Summus Render Sl, i un préstec participatiu en conversió amb inversors privats, a favor de l’empresa Stayforlong SL.

Zeleros

En el cas de Zeleros Global SL el finançament obtingut es destinarà a desenvolupar el seu projecte de propulsió elèctrica per al transport de contenidors portuaris, la qual cosa farà possible mobilitzar un gran volum de càrrega de manera autònoma, amb zero emissions directes, alleujant així el trànsit en les àrees confrontants als ports. Aquesta tecnologia es basa en el coneixement generat per Zeleros a partir del desenvolupament del hyperloop.

El projecte desenvolupat per Zeleros compta també amb el suport del Programa europeu Eureka-Eurostars, cofinançat pel Centre per al Desenvolupament de la Tecnologia Industrial (CDTI) i està alineat amb els objectius de Desenvolupament Sostenible de la UE, encaminats a construir un futur amb baixes emissions de carboni i una mobilitat i operativa portuària més sostenible.

Per al desenvolupament d’aquest projecte Zeleros comptarà amb una operació de finançament acollit a la Línia de préstecs subordinats disruptius, per valor de 400.000 euros, a un termini de 10 anys i amb un període de carència de 3 anys.

Tuvalum

D’altra banda, l’IVF ha aprovat també la concessió d’un préstec subordinat en favor de Tuvalum Sports SL, companyia centrada en la venda en línia de bicicletes certificades de segona mà.

A través de la seua pàgina web l’empresa ofereix diversos serveis com la revisió i certificació de la bicicleta, la garantia de devolució, el finançament de la compra, el traspàs segur dels diners, l’assessorament gratuït i l’atenció personalitzada.

En els últims anys aquesta companyia ha participat en diverses rondes d’inversió i té previst realitzar una nova ronda en els pròxims mesos. Aquest nou finançament, juntament amb la rebuda a través de l’IVF, es destinarà a dur a terme el seu pla estratègic per als pròxims anys en què la companyia pretén reforçar els mercats existents i iniciar l’expansió cap a nous mercats europeus i noves línies de productes.

L’IVF ha concedit a Tuvalum Sports una operació de finançament de més de 1,1 milions d’euros, a un termini de 10 anys i amb 3 anys de manca.

Al costat d’aquestes dues operacions, la Comissió Tècnica de Gestió dels instruments financers Feder ha aprovat altres dos préstecs subordinats, que tenen com a beneficiàries a les empreses Abaxton Nutricom Iberica SL i Summus *Render Sl, i un préstec participatiu en conversió amb inversors privats, a favor de l’empresa Stayforlong SL.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana farà obligatòria la formació en emergències en tots els centres educatius des de 2026-2027

La Conselleria d'Educació implantarà un pla obligatori de formació en emergències de protecció civil en tots els centres educatius no universitaris de la Comunitat Valenciana a partir del curs 2026-2027, amb hores mínimes anuals per a l'alumnat i un ampli programa de capacitació docent.

El València Basket blinda a Brancou Badio amb un nou contracte fins a 2029

El València Basket ha millorat i ampliat el contracte de l'escorta senegalés Brancou Badio fins a 2029, consolidant-li com a peça clau del projecte i jugador amb el vincle més llarg del club.

Un tècnic municipal qüestiona la rapidesa i canvis en la promoció pública Els Naus a Alacant

Un tècnic jurídic jubilat de l'Ajuntament d'Alacant ha mostrat la seua sorpresa per la rapidesa amb la qual l'empresa adjudicatària va presentar la seua oferta per a les vivendes públiques Els Naus i per les diferències entre els plecs publicats i els inicials.

Adif designa a Joan Calabuig com a nou coordinador del Corredor Mediterrani

Adif ha nomenat a Joan Calabuig nou coordinador del Corredor Mediterrani, un lloc clau per a impulsar l'execució, el seguiment i la interlocució institucional d'esta infraestructura estratègica.

El Palau de les Arts estrena el drama coreogràfic Les filles de Bernarda el 17 d’abril

El Palau de les Arts acollirà el 17 d'abril l'estrena absoluta de Les filles de Bernarda, una coproducció de dansa que reinterpreta l'univers de Bernarda Alba des de la coreografia, la música en directe i el llenguatge documental.

Dansa València alça el teló amb Ultimàtum de Led Silhouette en el Teatre Principal

Dansa València inaugura la seua nova edició en el Teatre Principal amb Ultimàtum de Led Silhouette i una jornada que combina estrenes, flamenc contemporani, pensament i divulgació.

Pradas recorre la prova cal·ligràfica sobre la nota del missatge És-Alert

La defensa de Salomé Pradas apel·la la decisió judicial de mantindre una prova cal·ligràfica sobre una nota manuscrita amb indicacions per al missatge És-Alert durant la DANA.

Catalá, investigada per prevaricació, defén la legalitat de l’actuació de l’Ajuntament de València

María José Catalá assegura que l'actuació de l'Ajuntament de València va ser legal i transparent després de conéixer-se que Anticorrupció la investiga per presumpta prevaricació i tràfic d'influències en la recol·locació de personal.