Educació adjudica la instal·lació d’aules prefabricades en dos CEIP de Paiporta i Alfafar danyats per la dana

S’habilitaran per a l’alumnat del CEIP Orba d’Alfafar i el CEIP l’Horta de Paiporta

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

La Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació ha adjudicat dos contractes per valor de 2,40 milions d’euros per a la instal·lació d’aules prefabricades en dos centres escolars de les localitats valencianes de Paiporta i Alfafar afectats per les inundacions del passat 29 d’octubre.

Concretament, es tracta d’aules prefabricades per al CEIP Orba d’Alfafar i el CEIP l’Horta de Paiporta, que van resultar danyades per la riuada, segons ha indicat la Generalitat en un comunicat.

L’adjudicació s’ha realitzat a través de la Direcció general d’Infraestructures Educatives i a proposta de la Direcció general de Centres Docents, una vegada revisat l’estat dels centres després de les inundacions. La Conselleria està a l’espera de la recepció dels mòduls perquè comence la seua instal·lació.

En el cas del CEIP Orba d’Alfafar, el seu alumnat ja està reubicat des de fa unes setmanes al CEIP La Fila del mateix municipi, on s’han instal·lat sis aules prefabricades (a les quals se sumen dos banys) per a acollir a part d’este alumnat. Amb este contracte s’ampliarà el nombre d’unitats “per a major comoditat d’alumnat i personal”.

Així, el contracte d’aules provisionals per a este centre s’ha adjudicat per 1.144.012,25 euros i inclou el muntatge de 21 aules de 45 metres quadrats (quatre per a Educació Infantil, 16 per a Educació Primària i una biblioteca), tres Aules de 60 metres quadrats, quatre Aules de 30 metres quadrats, quatre Aules de 15 metres quadrats, un aula de 135 metres quadrats (Menjador), tres magatzems de 15 metres quadrats i huit banys de 15 metres quadrats, a més de despatxos o consergeria.

D’altra banda, l’alumnat del CEIP l’Horta de Paiporta està reubicat des de principis de desembre en els CEIP Les Arts i Almudena Muñoz, tots dos de València. Quant a les aules provisionals d’este centre, el pressupost d’adjudicació ascendix a 1.254.699,06 euros.

Les obres inclouen la instal·lació de 24 aules de 45 metres quadrats, de les quals set són per a Educació Infantil i altres 13 per a Educació Primària, a més de quatre aules específiques; tres aules de 30 metres quadrats, tres aules de 15 metres quadrats, un aula de 135 metres quadrats (Menjador), tres magatzems de 15 metres quadrats i deu banys de 15 metres quadrats.

La Conselleria d’Educació ha afirmat que estan “buscant solucions personalitzades per a cadascun dels centres educatius afectats per la riuada”. En este sentit, ha precisat que per als centres “més danyats” que necessiten una reposició, s’instal·laran aules prefabricades “per a acollir a l’alumnat mentre duren les obres de construcció”.

Últimes notícies

Deu moments que expliquen la gesta històrica del València Basket en l’Eurolliga

El València Basket firma una remuntada inèdita davant el Panathinaikos per a ficar-se per primera vegada en una Final a Quatre de l'Eurolliga, en una sèrie carregada de tensió, gestos virals i un ambient elèctric.

Morant recolza la vaga educativa i urgix al Consell a atendre les demandes dels docents

Diana Morant recolza la vaga educativa en la Comunitat Valenciana i exigix al Consell que escolte les demandes de la comunitat docent, des de la reducció de ràtios fins a millores salarials.

Costa Blanca reforça la seua estratègia per a atraure al turista nord-americà

El Patronat de Turisme Costa Blanca participa en unes jornades a Mont-real per a consolidar la seua presència en el mercat nord-americà i millorar la connectivitat aèria amb la província.

Detingut a Alzira un home per dos robatoris violents a una embarassada i a una anciana

La Policia Nacional ha detingut a Alzira a un home de 34 anys acusat de dos robatoris amb violència contra una dona embarassada i una anciana, a més d'un robatori amb força en un vehicle.

El pare d’Enrique Riquelme evita aclarir si el seu fill es presentarà contra Florentino Pérez en el Reial Madrid

El pare d'Enrique Riquelme insistix que el seu fill és molt madridista i destaca la seua joventut i trajectòria empresarial, però rehúye confirmar si encapçalarà una candidatura enfront de Florentino Pérez.

Presó provisional per a un home reclamat per tràfic de drogues detingut a Altea

Un jutjat ha ordenat l'ingrés a la presó provisional d'un home de 29 anys reclamat internacionalment per tràfic de drogues, detingut a Altea després d'identificar-se amb documentació presumptament falsa.

Espanya reforça amb el Regne Unit la busca de 12 criminals britànics vinculats a Espanya

Espanya i el Regne Unit intensifiquen la seua cooperació policial en la campanya Most Wanted per a localitzar a 12 fugitius britànics que podrien amagar-se o tindre vincles en ciutats espanyoles.

Les entitats d’infància alerten que la falta de finançament digne posa en risc l’acolliment de 2.300 menors en la Comunitat

Les entitats d'infància de la Comunitat Valenciana rebutgen la pròrroga de l'acció concertada fins a 2028 al no garantir un finançament suficient, la qual cosa, advertixen, compromet l'acolliment de 2.300 xiquets i xiquetes i l'estabilitat de 3.500 professionals.