Educació adjudica la instal·lació d’aules prefabricades en dos CEIP de Paiporta i Alfafar danyats per la dana

S’habilitaran per a l’alumnat del CEIP Orba d’Alfafar i el CEIP l’Horta de Paiporta

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

La Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació ha adjudicat dos contractes per valor de 2,40 milions d’euros per a la instal·lació d’aules prefabricades en dos centres escolars de les localitats valencianes de Paiporta i Alfafar afectats per les inundacions del passat 29 d’octubre.

Concretament, es tracta d’aules prefabricades per al CEIP Orba d’Alfafar i el CEIP l’Horta de Paiporta, que van resultar danyades per la riuada, segons ha indicat la Generalitat en un comunicat.

L’adjudicació s’ha realitzat a través de la Direcció general d’Infraestructures Educatives i a proposta de la Direcció general de Centres Docents, una vegada revisat l’estat dels centres després de les inundacions. La Conselleria està a l’espera de la recepció dels mòduls perquè comence la seua instal·lació.

En el cas del CEIP Orba d’Alfafar, el seu alumnat ja està reubicat des de fa unes setmanes al CEIP La Fila del mateix municipi, on s’han instal·lat sis aules prefabricades (a les quals se sumen dos banys) per a acollir a part d’este alumnat. Amb este contracte s’ampliarà el nombre d’unitats “per a major comoditat d’alumnat i personal”.

Així, el contracte d’aules provisionals per a este centre s’ha adjudicat per 1.144.012,25 euros i inclou el muntatge de 21 aules de 45 metres quadrats (quatre per a Educació Infantil, 16 per a Educació Primària i una biblioteca), tres Aules de 60 metres quadrats, quatre Aules de 30 metres quadrats, quatre Aules de 15 metres quadrats, un aula de 135 metres quadrats (Menjador), tres magatzems de 15 metres quadrats i huit banys de 15 metres quadrats, a més de despatxos o consergeria.

D’altra banda, l’alumnat del CEIP l’Horta de Paiporta està reubicat des de principis de desembre en els CEIP Les Arts i Almudena Muñoz, tots dos de València. Quant a les aules provisionals d’este centre, el pressupost d’adjudicació ascendix a 1.254.699,06 euros.

Les obres inclouen la instal·lació de 24 aules de 45 metres quadrats, de les quals set són per a Educació Infantil i altres 13 per a Educació Primària, a més de quatre aules específiques; tres aules de 30 metres quadrats, tres aules de 15 metres quadrats, un aula de 135 metres quadrats (Menjador), tres magatzems de 15 metres quadrats i deu banys de 15 metres quadrats.

La Conselleria d’Educació ha afirmat que estan “buscant solucions personalitzades per a cadascun dels centres educatius afectats per la riuada”. En este sentit, ha precisat que per als centres “més danyats” que necessiten una reposició, s’instal·laran aules prefabricades “per a acollir a l’alumnat mentre duren les obres de construcció”.

Últimes notícies

Pugen les temperatures i s’imposa el temps estable en quasi tota Espanya

Un anticicló sobre Europa manté el temps estable en la major part d'Espanya, amb cels buidats i un ascens generalitzat de les temperatures, notable en el sud-oest i el sud de Galícia.

Troben un dofí mular mort i molt descompost a la platja de Almardá a Sagunt

Un dofí mular, l'espècie de dofí més comú al Mediterrani, apareix mort en avançat estat de descomposició a la platja de Almardá de Sagunt després de l'avís d'un vianant.

Educació fixa fins demà el termini perquè els sindicats docents firmen l’acord

Educació dona de termini fins a este dimecres a les 17.00 hores perquè els sindicats docents accepten l'última oferta, que manté la pujada salarial de 200 euros fins a 2028 i retira canvis sobre valencià i substitucions.

El Gómez Ulla prepara visites segures per als 13 aïllats per hantavirus després de donar de nou negatiu

L'Hospital Gómez Ulla organitza visites escalonades i controlades per als 13 contactes de hantavirus, que han tornat a donar negatiu, mentres l'únic cas positiu evoluciona de manera favorable.

Aagesen veu fonamental que l’ex alt càrrec investigat per l’àudio de Aemet rendisca comptes

Sara Aagesen considera fonamental que el exsubsecretario de Justícia valencià rendisca comptes per la filtració de l'àudio manipulat de Aemet durant la dana de 2024 a València.

Diana Morant reivindica el seu doble paper de ministra i candidata a la Generalitat Valenciana

Diana Morant defén que el seu càrrec de ministra reforça, i no resta, la seua candidatura a la Generalitat Valenciana i reivindica que la seua prioritat és presidir el govern autonòmic.

Scariolo reivindica al Reial Madrid abans de la Final Four malgrat les baixes de Tavares i Len

Sergio Scariolo afronta la Final Four de l'Eurolliga a Atenes amb il·lusió i recalca que el Reial Madrid sempre competix, malgrat les importants baixes de Walter Tavares i Alex Len en el joc interior.

La ZAS de Russafa entra en vigor mentres València analitza el recurs de les discoteques

La Zona Acústicament Saturada de Russafa s'aplicarà des de demà amb límits a l'hostaleria, mentres l'Ajuntament estudia el recurs de les discoteques del carrer Tomasos.