Educació adjudica la instal·lació d’aules prefabricades en dos CEIP de Paiporta i Alfafar danyats per la dana

S’habilitaran per a l’alumnat del CEIP Orba d’Alfafar i el CEIP l’Horta de Paiporta

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

La Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació ha adjudicat dos contractes per valor de 2,40 milions d’euros per a la instal·lació d’aules prefabricades en dos centres escolars de les localitats valencianes de Paiporta i Alfafar afectats per les inundacions del passat 29 d’octubre.

Concretament, es tracta d’aules prefabricades per al CEIP Orba d’Alfafar i el CEIP l’Horta de Paiporta, que van resultar danyades per la riuada, segons ha indicat la Generalitat en un comunicat.

L’adjudicació s’ha realitzat a través de la Direcció general d’Infraestructures Educatives i a proposta de la Direcció general de Centres Docents, una vegada revisat l’estat dels centres després de les inundacions. La Conselleria està a l’espera de la recepció dels mòduls perquè comence la seua instal·lació.

En el cas del CEIP Orba d’Alfafar, el seu alumnat ja està reubicat des de fa unes setmanes al CEIP La Fila del mateix municipi, on s’han instal·lat sis aules prefabricades (a les quals se sumen dos banys) per a acollir a part d’este alumnat. Amb este contracte s’ampliarà el nombre d’unitats “per a major comoditat d’alumnat i personal”.

Així, el contracte d’aules provisionals per a este centre s’ha adjudicat per 1.144.012,25 euros i inclou el muntatge de 21 aules de 45 metres quadrats (quatre per a Educació Infantil, 16 per a Educació Primària i una biblioteca), tres Aules de 60 metres quadrats, quatre Aules de 30 metres quadrats, quatre Aules de 15 metres quadrats, un aula de 135 metres quadrats (Menjador), tres magatzems de 15 metres quadrats i huit banys de 15 metres quadrats, a més de despatxos o consergeria.

D’altra banda, l’alumnat del CEIP l’Horta de Paiporta està reubicat des de principis de desembre en els CEIP Les Arts i Almudena Muñoz, tots dos de València. Quant a les aules provisionals d’este centre, el pressupost d’adjudicació ascendix a 1.254.699,06 euros.

Les obres inclouen la instal·lació de 24 aules de 45 metres quadrats, de les quals set són per a Educació Infantil i altres 13 per a Educació Primària, a més de quatre aules específiques; tres aules de 30 metres quadrats, tres aules de 15 metres quadrats, un aula de 135 metres quadrats (Menjador), tres magatzems de 15 metres quadrats i deu banys de 15 metres quadrats.

La Conselleria d’Educació ha afirmat que estan “buscant solucions personalitzades per a cadascun dels centres educatius afectats per la riuada”. En este sentit, ha precisat que per als centres “més danyats” que necessiten una reposició, s’instal·laran aules prefabricades “per a acollir a l’alumnat mentre duren les obres de construcció”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El MACA complix 15 anys amb més de 920.000 visitants i s’aferma com a referent cultural

El MACA celebra el seu 15 aniversari amb més de 920.000 visitants i rècord en 2025. El museu reforça el seu paper amb 66 exposicions, programes educatius i nous fons.

35 tapes com a reclam turístic en la Ruta de Quaresma d’Alacant

La Ruta gastronòmica de Quaresma reunix 35 plats i tapes en restaurants d'Alacant i es prolongarà fins al 2 d'abril, amb propostes de mar i horta. La iniciativa busca atraure visitants en vespres de Setmana Santa i reinterpreta receptes tradicionals en clau actual.

Marián Cano ressalta el pes de la indústria de l’esport en l’economia de la Comunitat Valenciana

La consellera Marián Cano ha defés en Forinvest la indústria de l'esport com a sector estratègic en la Comunitat, amb prop del 2% del PIB i 4.700 empreses. Ha subratllat l'estirada del turisme esportiu i el retorn fiscal dels grans esdeveniments.

La infanta Elena presencia la seua primera mascletà després de ser rebuda a l’Ajuntament de València

La infanta Elena ha sigut rebuda a l'Ajuntament de València abans d'assistir a la seua primera mascletà, l'onzena de les Falles 2026, a càrrec de Pirotècnia Tomás. La visita ha coincidit amb la seua participació en Forinvest i ha inclòs reconeixements a les tradicions i a iniciatives socials després de la dana.

Troben mort a un home de 68 anys en un carrer d’Alacant sense signes de violència

Un vianant va alertar al 112 a les 9.17 després de localitzar a un home defallit en La Florida. No hi ha signes aparents de violència i l'autòpsia ho aclarirà.

Trenta-cinc tapes com a reclam en la Ruta gastronòmica de Quaresma d’Alacant

La Ruta gastronòmica de Quaresma reunix 35 tapes i plats en restaurants d'Alacant fins al 2 d'abril, amb receptes tradicionals reinterpretades i producte local.

Intervingudes set reproduccions no autoritzades de Yturralde i Chillida

La Policia de la Generalitat ha intervingut set còpies no autoritzades d'obres de José María Yturralde i Eduardo Chillida a València; el venedor ha sigut investigat. Dos rèpliques ja s'havien venut i les peces queden custodiades en Fira València.

Pedro Martínez demana defensa sòlida per a tindre opcions davant el Reial Madrid

El tècnic del València Basket va subratllar que la defensa i el control del ritme seran determinants davant un rival de gran qualitat. Va negar qualsevol ànim de revenja i va assumir la baixa de Kameron Taylor excepte recuperació quasi total.