Educació adjudica la instal·lació d’aules prefabricades en dos CEIP de Paiporta i Alfafar danyats per la dana

S’habilitaran per a l’alumnat del CEIP Orba d’Alfafar i el CEIP l’Horta de Paiporta

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

La Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació ha adjudicat dos contractes per valor de 2,40 milions d’euros per a la instal·lació d’aules prefabricades en dos centres escolars de les localitats valencianes de Paiporta i Alfafar afectats per les inundacions del passat 29 d’octubre.

Concretament, es tracta d’aules prefabricades per al CEIP Orba d’Alfafar i el CEIP l’Horta de Paiporta, que van resultar danyades per la riuada, segons ha indicat la Generalitat en un comunicat.

L’adjudicació s’ha realitzat a través de la Direcció general d’Infraestructures Educatives i a proposta de la Direcció general de Centres Docents, una vegada revisat l’estat dels centres després de les inundacions. La Conselleria està a l’espera de la recepció dels mòduls perquè comence la seua instal·lació.

En el cas del CEIP Orba d’Alfafar, el seu alumnat ja està reubicat des de fa unes setmanes al CEIP La Fila del mateix municipi, on s’han instal·lat sis aules prefabricades (a les quals se sumen dos banys) per a acollir a part d’este alumnat. Amb este contracte s’ampliarà el nombre d’unitats «per a major comoditat d’alumnat i personal».

Així, el contracte d’aules provisionals per a este centre s’ha adjudicat per 1.144.012,25 euros i inclou el muntatge de 21 aules de 45 metres quadrats (quatre per a Educació Infantil, 16 per a Educació Primària i una biblioteca), tres Aules de 60 metres quadrats, quatre Aules de 30 metres quadrats, quatre Aules de 15 metres quadrats, un aula de 135 metres quadrats (Menjador), tres magatzems de 15 metres quadrats i huit banys de 15 metres quadrats, a més de despatxos o consergeria.

D’altra banda, l’alumnat del CEIP l’Horta de Paiporta està reubicat des de principis de desembre en els CEIP Les Arts i Almudena Muñoz, tots dos de València. Quant a les aules provisionals d’este centre, el pressupost d’adjudicació ascendix a 1.254.699,06 euros.

Les obres inclouen la instal·lació de 24 aules de 45 metres quadrats, de les quals set són per a Educació Infantil i altres 13 per a Educació Primària, a més de quatre aules específiques; tres aules de 30 metres quadrats, tres aules de 15 metres quadrats, un aula de 135 metres quadrats (Menjador), tres magatzems de 15 metres quadrats i deu banys de 15 metres quadrats.

La Conselleria d’Educació ha afirmat que estan «buscant solucions personalitzades per a cadascun dels centres educatius afectats per la riuada». En este sentit, ha precisat que per als centres «més danyats» que necessiten una reposició, s’instal·laran aules prefabricades «per a acollir a l’alumnat mentre duren les obres de construcció».

Últimes notícies

Ontinyent encapçala la nova pujada de temperatures amb 40,6 graus

La calor s’ha intensificat este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb 40,6 graus a Ontinyent i valors pròxims als 40 en diverses localitats de València i Alacant.

L’economia valenciana se situa entre les que més creixen amb un 2,9 % del PIB

L’economia de la Comunitat Valenciana ha crescut un 2,9 % interanual en el segon trimestre de 2026, per damunt de la mitjana espanyola i només per darrere d’Illes Balears. El PIB valencià també ha avançat un 0,8 % respecte al trimestre anterior.

Unai Elgezabal posa fi a la seua etapa al Llevant amb la rescissió del contracte

El central basc Unai Elgezabal i el Llevant han acordat rescindir el contracte, que acabava en juny de 2027, després de dos temporades al club i 54 partits oficials.

El Consell es planteja comprar els pisos de Les Naus per frenar l’especulació a Alacant

El Consell estudia adquirir les vivendes de Les Naus, a Alacant, com a única opció que considera viable per evitar operacions especulatives, mentres defensa l’impuls del Pla Vive amb 6.000 pisos públics en tres anys.

L’oli de les serres Espadà i Calderona obté la protecció de la UE

La Unió Europea ha inscrit l’oli d’oliva de les serres Espadà i Calderona, produït entre València i Castelló, en el registre d’indicacions geogràfiques protegides. Este distintiu reconeix la qualitat del producte i el vincle amb el territori de la Comunitat Valenciana.

El Consell només coneix per la premsa l’arribada de menors migrants a la Comunitat

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, assegura que la Generalitat només ha sabut pels mitjans de comunicació de la possible arribada de menors migrants a la Comunitat Valenciana procedents de Ceuta i denuncia la manca de comunicació del Govern central.

El Consell reclama penes més dures per als piròmans i estudiarà personar-se en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Consell ha demanat endureir el Codi Penal contra els piròmans arran de l’incendi de la Vall d’Uixó i estudiarà personar-se en la causa per reclamar les pèrdues si es confirma que va ser provocat.

Les reserves hoteleres arriben al 86 % a l’agost i apunten a un quasi ple als hotels valencians

La Comunitat Valenciana ha tancat la segona quinzena de juliol amb un 90,2 % d’ocupació hotelera i afronta la primera mitat d’agost amb el 86 % de places ja reservades, amb Benidorm i la província de València com a principals motors turístics.
FILMOTECA D'ESTIU