Educació invertirà 31 milions per a finalitzar quatre centres d’Educació Especial

La Direcció general d’Infraestructures assumirà la gestió de les actuacions per a la construcció i adequació d’estos col·legis

VALÈNCIA, 15 (EUROPA PRESS)

La Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i Ocupació invertirà al voltant de 31 milions d’euros per a finalitzar la construcció de quatre Centres d’Educació Especial (CEE). Es tracta del CEE Gargasindi de Calp, el CEE Comarcal Raquel Paia de Dénia, el CEE Alberto Tortajada d’Algemesí i el CEE El Somni d’Alacant.

Amb les modificacions pressupostàries, la construcció/reposició amb ampliació de la parcel·la i la demolició dels edificis existents del CEE Públic Gargasindi de Calp ascendirà a 7.820.842,82 euros; la nova construcció del CEE Públic Comarcal Raquel Paia de Dénia ascendirà a 8.261.654,85 euros; la nova construcció del CEE Públic Alberto Tortajada d’Algemesí a 6.724.904,10 euros; i la construcció del CEE Públic El Somni d’Alacant per un import de 8.056.471,56 euros, detalla el departament que dirigeix José Antonio Rovira en un comunicat.

La Conselleria d’Educació està elaborant un Pla Estratègic d’Infraestructures, dins del com s’engloba un pla d’actuació concret per a la millora, adequació i modernització de les instal·lacions dels Centres d’Educació Especial de la Comunitat Valenciana, a través de la col·laboració entre la direcció general d’Infraestructures Educatives i la direcció general d’Innovació i Inclusió Educativa.

La Direcció general d’Infraestructures Educatives assumirà a partir d’ara la gestió de les actuacions per a la construcció de Centres d’Educació Especial, així com de la rehabilitació, adequació, condicionament o ampliació dels ja existents.

“Tot això repercutirà en millores en aules, espais comuns, àrees de teràpia i l’accessibilitat, garantint que totes les instal·lacions siguen aptes per a persones amb diverses capacitats a través de solucions arquitectòniques específiques que faciliten la integració i el seu desenvolupament”, ha afirmat el director general d’Infraestructures Educatives, José María Larena.

D’esta manera, s’ha realitzat una anàlisi de l’estat en el qual es troben els 29 Centres d’Educació Especial de la Comunitat Valenciana, a través del com s’ha determinat la necessitat imminent d’actuacions que donen resposta a les necessitats reals de l’alumnat d’estos centres.

ACTUACIONS EN CEE DEL PLA EDIFICANT

En el cas de les actuacions delegades als Ajuntaments a través del Pla Edificant, i per a les quals encara no s’haja iniciat el procés d’obres, s’estudiarà la possibilitat que la direcció general d’Infraestructures Educatives també assumisca la gestió relativa a Centres d’Educació Especial.

Un exemple és el CEE Comarcal Carmen Picó d’Alzira que requerix de la seua reposició en un solar diferent per a albergar un perfil escolar de 120 llocs i 18 unitats, amb un pressupost benvolgut de més de 10 milions d’euros. L’actuació es troba en Fase Prèvia del Programa Edificant, en procés de revisió, ja que la memòria presentada per l’Ajuntament requerix d’una modificació important quant al disseny estructural inicial.

Així mateix, s’ha proposat una modificació del pressupost amb un increment de més del 8 % per al CEE Albanta de Sagunt amb l’objectiu de poder finalitzar les obres de millores essencials en la seguretat estructural del centre. D’esta manera, el cost total per a escometre les millores d’este centre suposa una inversió total d’1.017.823,02 euros.

El Consell recalca que, “en la seua sensibilització i compromís amb la millora de les instal·lacions dels Centres d’Educació Especial, s’ha marcat l’objectiu de proporcionar un entorn adequat, segur, adaptat i inclusiu en el procés d’aprenentatge i desenvolupament de tot alumnat amb necessitats educatives especials de la Comunitat”.

Últimes notícies

El València Basket fa història com a quint equip espanyol en una Final Four de l’Eurolliga

El València Basket es classifica per a la seua primera Final Four de l'Eurolliga i es convertix en el quint club espanyol que aconseguix les semifinals del màxim torneig europeu sota este format.

Quatre partits de sanció per a Sarabia, que es perd el final de Lliga amb l’Elx

Eder Sarabia ha sigut castigat amb quatre partits pels seus insults a l'equip arbitral després del Betis-Elx i no podrà dirigir des de la banqueta les dos últimes jornades de Lliga.

El Llevant de Luís Castro frega la salvació després d’un ressorgir inesperat

El Llevant ha passat de cuer desnonat a barallar per la permanència gràcies a l'impacte de Luís Castro, els seus números d'Europa i l'aposta per la fe i la meritocràcia.

Educació oferix un preacord sense recuperar el salari del professorat en vaga

La Conselleria d'Educació planteja un preacord amb rebaixa de ràtios, mesures d'inclusió i simplificació burocràtica, però sense recuperació del poder adquisitiu ni millores clares de plantilles.

València Basket fa història com a quint equip espanyol en una Final Four d’Eurolliga

El València Basket es classifica per a la Final Four de l'Eurolliga després de véncer al Panathinaikos en el quint partit de quarts, i se suma a Baskonia, Barcelona, Unicaja i Reial Madrid en la llista de semifinalistes espanyols.

Detingut al Puig un repartidor de marihuana en patinet que va blanquejar més de 80.000 euros

La Guàrdia Civil arresta al Puig a un home de 31 anys acusat de vendre marihuana a la menuda en patinet i blanquejar més de 81.000 euros mitjançant pagaments per bizum.

Biomarcadores digitals permeten detectar trastorns de salut mental amb el mòbil

Aplicacions mòbils basades en biomarcadores digitals i en intel·ligència artificial permeten detectar de manera primerenca trastorns de salut mental i prioritzar els casos més urgents. A més, la figura del pacient virtual es perfila com una ferramenta clau en la formació de futurs professionals sanitaris.

Desarticulada una banda itinerant implicada en 27 robatoris en vivendes de diverses províncies

La Policia ha detingut a tretze membres d'una banda amb base en Torrevieja implicada en almenys 27 robatoris en vivendes de diferents províncies, comeses aprofitant períodes vacacionals i vivendes buides.