Educació invertirà 31 milions per a finalitzar quatre centres d’Educació Especial

La Direcció general d’Infraestructures assumirà la gestió de les actuacions per a la construcció i adequació d’estos col·legis

VALÈNCIA, 15 (EUROPA PRESS)

La Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i Ocupació invertirà al voltant de 31 milions d’euros per a finalitzar la construcció de quatre Centres d’Educació Especial (CEE). Es tracta del CEE Gargasindi de Calp, el CEE Comarcal Raquel Paia de Dénia, el CEE Alberto Tortajada d’Algemesí i el CEE El Somni d’Alacant.

Amb les modificacions pressupostàries, la construcció/reposició amb ampliació de la parcel·la i la demolició dels edificis existents del CEE Públic Gargasindi de Calp ascendirà a 7.820.842,82 euros; la nova construcció del CEE Públic Comarcal Raquel Paia de Dénia ascendirà a 8.261.654,85 euros; la nova construcció del CEE Públic Alberto Tortajada d’Algemesí a 6.724.904,10 euros; i la construcció del CEE Públic El Somni d’Alacant per un import de 8.056.471,56 euros, detalla el departament que dirigeix José Antonio Rovira en un comunicat.

La Conselleria d’Educació està elaborant un Pla Estratègic d’Infraestructures, dins del com s’engloba un pla d’actuació concret per a la millora, adequació i modernització de les instal·lacions dels Centres d’Educació Especial de la Comunitat Valenciana, a través de la col·laboració entre la direcció general d’Infraestructures Educatives i la direcció general d’Innovació i Inclusió Educativa.

La Direcció general d’Infraestructures Educatives assumirà a partir d’ara la gestió de les actuacions per a la construcció de Centres d’Educació Especial, així com de la rehabilitació, adequació, condicionament o ampliació dels ja existents.

“Tot això repercutirà en millores en aules, espais comuns, àrees de teràpia i l’accessibilitat, garantint que totes les instal·lacions siguen aptes per a persones amb diverses capacitats a través de solucions arquitectòniques específiques que faciliten la integració i el seu desenvolupament”, ha afirmat el director general d’Infraestructures Educatives, José María Larena.

D’esta manera, s’ha realitzat una anàlisi de l’estat en el qual es troben els 29 Centres d’Educació Especial de la Comunitat Valenciana, a través del com s’ha determinat la necessitat imminent d’actuacions que donen resposta a les necessitats reals de l’alumnat d’estos centres.

ACTUACIONS EN CEE DEL PLA EDIFICANT

En el cas de les actuacions delegades als Ajuntaments a través del Pla Edificant, i per a les quals encara no s’haja iniciat el procés d’obres, s’estudiarà la possibilitat que la direcció general d’Infraestructures Educatives també assumisca la gestió relativa a Centres d’Educació Especial.

Un exemple és el CEE Comarcal Carmen Picó d’Alzira que requerix de la seua reposició en un solar diferent per a albergar un perfil escolar de 120 llocs i 18 unitats, amb un pressupost benvolgut de més de 10 milions d’euros. L’actuació es troba en Fase Prèvia del Programa Edificant, en procés de revisió, ja que la memòria presentada per l’Ajuntament requerix d’una modificació important quant al disseny estructural inicial.

Així mateix, s’ha proposat una modificació del pressupost amb un increment de més del 8 % per al CEE Albanta de Sagunt amb l’objectiu de poder finalitzar les obres de millores essencials en la seguretat estructural del centre. D’esta manera, el cost total per a escometre les millores d’este centre suposa una inversió total d’1.017.823,02 euros.

El Consell recalca que, “en la seua sensibilització i compromís amb la millora de les instal·lacions dels Centres d’Educació Especial, s’ha marcat l’objectiu de proporcionar un entorn adequat, segur, adaptat i inclusiu en el procés d’aprenentatge i desenvolupament de tot alumnat amb necessitats educatives especials de la Comunitat”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Desmantellades tres clíniques estètiques il·legals que aplicaven bòtox low cost en vivendes

La Guàrdia Civil ha desmantellat tres clíniques estètiques clandestines en domicilis de Tarragona, València i Alacant que aplicaven bòtox sense control sanitari per 150 euros, molt per davall del preu habitual del mercat.

Hisenda retrau a la Generalitat que rebutge 3.669 milions més per a la Comunitat Valenciana

El ministre d'Hisenda, Arcadi España, defén en el Congrés la proposta de nou model de finançament, que aporta 3.669 milions més a la Comunitat Valenciana, i qüestiona que la Generalitat la rebutge mentres Compromís denuncia l'infrafinançament històric.

El tècnic que va adjudicar una vivenda pública a Alacant a la seua parella admet l’error davant el seu superior

El tècnic de Vivenda que va gestionar en exclusiva els expedients de la promoció pública Els Naus a la Platja de Sant Joan va reconéixer al seu superior que es va equivocar en adjudicar una de les vivendes a la seua parella. La seua actuació ha destapat un suposat colador en la normativa i ha deslligat una crisi política a Alacant.

Vox veu qüestionables les formes del seu diputat en el Congrés però descarta sancionar-li

Vox reconeix que l'actitud del seu diputat José María Sánchez en el Congrés va ser qüestionable, però descarta sancions o queixes formals i responsabilitza als insults que denuncia des d'altres escons.

La meteoròloga d’À Punt defén que amb millors avisos s’haurien salvat vides en la dana

La meteoròloga d'À Punt Victoria Roselló sosté davant la jutgessa que, amb avisos clars i a temps a la població, es podrien haver salvat vides en la dana i critica la tardana activació del Cecopi.

Catalá es declara ansiosa perquè la Fiscalia Anticorrupció demane tota la documentació a l’Ajuntament

María José Catalá assegura que la Fiscalia Anticorrupció encara no ha sol·licitat documentació sobre la recol·locació de personal i es mostra disposada a col·laborar activament per a dissipar qualsevol dubte.

Feijóo acusa el Govern d’ocultar les xifres d’immigrants que es beneficiaran de la regularització

Alberto Núñez Feijóo critica que el Govern no concrete en el Congrés quants immigrants s'acolliran a la regularització extraordinària, mentres la ministra Elma Saiz parla d'unes 500.000 persones com a estimació no oficial.

La Comunitat Valenciana atén 590 menors migrants no acompanyats i alerta d’un possible col·lapse

La Comunitat Valenciana atén 590 menors migrants no acompanyats i el president de la Generalitat advertix que l'arribada prevista d'altres 1.900 supera la capacitat del sistema d'acolliment autonòmic. A més, critica el nou decret de regularització del Govern central, al qual acusa de posar en risc els servicis públics i de respondre a interessos electorals.