Educació invertirà 31 milions per a finalitzar quatre centres d’Educació Especial

La Direcció general d’Infraestructures assumirà la gestió de les actuacions per a la construcció i adequació d’estos col·legis

VALÈNCIA, 15 (EUROPA PRESS)

La Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i Ocupació invertirà al voltant de 31 milions d’euros per a finalitzar la construcció de quatre Centres d’Educació Especial (CEE). Es tracta del CEE Gargasindi de Calp, el CEE Comarcal Raquel Paia de Dénia, el CEE Alberto Tortajada d’Algemesí i el CEE El Somni d’Alacant.

Amb les modificacions pressupostàries, la construcció/reposició amb ampliació de la parcel·la i la demolició dels edificis existents del CEE Públic Gargasindi de Calp ascendirà a 7.820.842,82 euros; la nova construcció del CEE Públic Comarcal Raquel Paia de Dénia ascendirà a 8.261.654,85 euros; la nova construcció del CEE Públic Alberto Tortajada d’Algemesí a 6.724.904,10 euros; i la construcció del CEE Públic El Somni d’Alacant per un import de 8.056.471,56 euros, detalla el departament que dirigeix José Antonio Rovira en un comunicat.

La Conselleria d’Educació està elaborant un Pla Estratègic d’Infraestructures, dins del com s’engloba un pla d’actuació concret per a la millora, adequació i modernització de les instal·lacions dels Centres d’Educació Especial de la Comunitat Valenciana, a través de la col·laboració entre la direcció general d’Infraestructures Educatives i la direcció general d’Innovació i Inclusió Educativa.

La Direcció general d’Infraestructures Educatives assumirà a partir d’ara la gestió de les actuacions per a la construcció de Centres d’Educació Especial, així com de la rehabilitació, adequació, condicionament o ampliació dels ja existents.

“Tot això repercutirà en millores en aules, espais comuns, àrees de teràpia i l’accessibilitat, garantint que totes les instal·lacions siguen aptes per a persones amb diverses capacitats a través de solucions arquitectòniques específiques que faciliten la integració i el seu desenvolupament”, ha afirmat el director general d’Infraestructures Educatives, José María Larena.

D’esta manera, s’ha realitzat una anàlisi de l’estat en el qual es troben els 29 Centres d’Educació Especial de la Comunitat Valenciana, a través del com s’ha determinat la necessitat imminent d’actuacions que donen resposta a les necessitats reals de l’alumnat d’estos centres.

ACTUACIONS EN CEE DEL PLA EDIFICANT

En el cas de les actuacions delegades als Ajuntaments a través del Pla Edificant, i per a les quals encara no s’haja iniciat el procés d’obres, s’estudiarà la possibilitat que la direcció general d’Infraestructures Educatives també assumisca la gestió relativa a Centres d’Educació Especial.

Un exemple és el CEE Comarcal Carmen Picó d’Alzira que requerix de la seua reposició en un solar diferent per a albergar un perfil escolar de 120 llocs i 18 unitats, amb un pressupost benvolgut de més de 10 milions d’euros. L’actuació es troba en Fase Prèvia del Programa Edificant, en procés de revisió, ja que la memòria presentada per l’Ajuntament requerix d’una modificació important quant al disseny estructural inicial.

Així mateix, s’ha proposat una modificació del pressupost amb un increment de més del 8 % per al CEE Albanta de Sagunt amb l’objectiu de poder finalitzar les obres de millores essencials en la seguretat estructural del centre. D’esta manera, el cost total per a escometre les millores d’este centre suposa una inversió total d’1.017.823,02 euros.

El Consell recalca que, “en la seua sensibilització i compromís amb la millora de les instal·lacions dels Centres d’Educació Especial, s’ha marcat l’objectiu de proporcionar un entorn adequat, segur, adaptat i inclusiu en el procés d’aprenentatge i desenvolupament de tot alumnat amb necessitats educatives especials de la Comunitat”.

Anuncios

Últimes notícies

Avís groc per tempestes amb graníssol i fort vent en el nord de Castelló

Aemet activa per a la vesprada del dimarts l'avís groc a l'interior i litoral nord de Castelló per tempestes amb graníssol de fins a dos centímetres i ratxes de vent molt forts.

L’atur baixa a l’abril en la Comunitat Valenciana i se situa en 285.750 persones

L'atur registrat en la Comunitat Valenciana va baixar a l'abril en 2.412 persones, un 0,84% menys que al març, i deixa el nombre total de persones desocupades en 285.750.

Detingut a Bétera per intentar matar a un home amb una destral i ocultar-se en un local abandonat

La Guàrdia Civil ha detingut a Bétera a un home de 42 anys acusat de temptativa d'homicidi després d'agredir amb una destral a un altre home i amagar-se en un edifici abandonat pròxim.

Tempestes en el nord de Castelló i lleuger repunt de les màximes en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà una jornada d'intervals nuvolosos, ruixats amb tempesta a Castelló i lleugeres variacions de temperatura, amb vent fluix i una cosa més intensa a la vesprada.

Maleït idioma, el castellà, segons Trump

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla del rebuig de Donald Trump al castellà i utilitza eixe episodi per a reflexionar sobre el supremacisme lingüístic i la situació de les llengües minoritzades, especialment el valencià

José Muñoz acusa el Consell de no tindre ‘projecte propi’ i reclama que la Comunitat recupere pes a Espanya

El síndic del PSPV-PSOE defensa en un desdejuni d’AMDComVal una agenda valenciana basada en finançament, autogovern, servicis públics i vertebració territorial

CCOO denuncia 70 hores d’espera i col·lapse en les urgències de l’Hospital Clínic de València

CCOO alerta que les urgències de l'Hospital Clínic de València acumulen esperes de fins a 70 hores i un 70% més de pacients de la capacitat prevista, la qual cosa convertix l'àrea en una planta d'hospitalització encoberta i eleva el risc assistencial i laboral.

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton es traslladen a l’estadi Ciutat de València

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton canvien de la Ciutat de les Arts i les Ciències a l'estadi Ciutat de València per un conflicte de soroll, amb ajustos en la distribució del públic i opcions de reembossament.