Educació i Sanitat recomanen la màscara en centres educatius davant de símptomes lleus

La Conselleria d’Educació, Universitats i Ocupació i la Conselleria de Sanitat han realitzat una sèrie de recomanacions als centres educatius no universitaris de la Comunitat Valenciana per a evitar la transmissió de virus respiratoris a les aules després de les vacances de Nadal.

Davant la situació epidemiològica actual i l’increment de casos de grip i d’infeccions respiratòries agudes (IRA), les Conselleries d’Educació i Sanitat han indicat als centres escolars, a través d’una circular, la importància de reforçar les mesures preventives als entorns educatius per disminuir, tant com siga possible, la transmissió i la incidència de virus respiratoris.

En este sentit, es recomana que se seguisquen algunes mesures de prevenció com la vacunació davant de la grip i SARS-Cov2 a tot el personal docent i auxiliar de l’entorn educatiu i que mantinga contacte amb l’alumnat.

Davant símptomes menors de malaltia respiratòria aguda (tos, esternuts, mucositat nasal…) és recomanable la utilització de màscara en alumnes, professors i personal auxiliar. Si es tenen altres símptomes com a febre per sobre dels 38 graus, malestar general i/o dificultat respiratòria es recomana no assistir al centre educatiu.

A més, a la circular s’ha insistit a la importància de la higiene de mans mitjançant un rentat de forma freqüent amb aigua i sabó o amb solució hidroalcohòlica, així com evitar tocar-se el nas, els ulls, la boca o la màscara.

Finalment, s’ha recomanat als centres educatius que ventilen de forma natural les aules i àrees d’alta interacció social, mantenint una temperatura adequada.

Últimes notícies

Desallotgen Vivers després de suspendre el concert d’Ana Torroja per risc de reventons tèrmics

L’Ajuntament de València ha suspés el concert d’Ana Torroja als Jardins de Vivers i ha ordenat el desallotjament del recinte per l’avís de la Generalitat sobre possibles reventons tèrmics amb pujada sobtada de temperatures i forts vents.

La Comunitat Valenciana rebrà 2,6 milions per reforçar l’acollida de menors migrants sols

La Comunitat Valenciana rebrà 2.588.581 euros del Govern central per reforçar l’acollida de xiquets i adolescents migrants no acompanyats i ampliar places del sistema.

La Comunitat Valenciana rebrà 2,6 milions per a acollir xiquets migrants sols

La Comunitat Valenciana rebrà 2.588.581 euros del Govern central per a reforçar l’acollida de xiquets i adolescents migrants no acompanyats, dins d’un repartiment total de 35 milions entre autonomies.

Ayuso celebra el mallot blanc i es veu plenament en la lluita pel podi del Tour

El xabienc Juan Ayuso ha recuperat el mallot blanc en la desena etapa del Tour de França i assegura que està satisfet amb el seu rendiment, tot i reconéixer que Tadej Pogacar està a un altre nivell.

Suspés el concert de UB40 als Vivers per l’alerta roja per calor extrema

L’Ajuntament de València ha suspés el concert de UB40 als Jardins de Vivers per l’alerta roja per temperatures extremes i el risc de reventons càlids i fortes ratxes de vent.

Suspenen el concert d’UB40 als Jardins de Vivers per l’onada de calor extrema

L’Ajuntament de València ha suspés el concert d’UB40 als Jardins de Vivers per l’alerta roja per temperatures extremes i el risc de reventons tèrmics i ratxes molt fortes de vent.

Álvaro Rodríguez deixa l’Elx i fitxa pel Bournemouth anglés

El davanter uruguaià Álvaro Rodríguez ha deixat l’Elx CF després d’una temporada clau per a la permanència i posa rumb al Bournemouth de la Premier League.

Nit de reventons càlids i vents sobtats a la Comunitat Valenciana

La Generalitat alerta d’una alta probabilitat de reventons càlids i ratxes de vent fortes esta nit, després d’una jornada amb màximes pròximes als 39 graus en diverses comarques valencianes.