Educació i Sanitat recomanen la màscara en centres educatius davant de símptomes lleus

La Conselleria d’Educació, Universitats i Ocupació i la Conselleria de Sanitat han realitzat una sèrie de recomanacions als centres educatius no universitaris de la Comunitat Valenciana per a evitar la transmissió de virus respiratoris a les aules després de les vacances de Nadal.

Davant la situació epidemiològica actual i l’increment de casos de grip i d’infeccions respiratòries agudes (IRA), les Conselleries d’Educació i Sanitat han indicat als centres escolars, a través d’una circular, la importància de reforçar les mesures preventives als entorns educatius per disminuir, tant com siga possible, la transmissió i la incidència de virus respiratoris.

En este sentit, es recomana que se seguisquen algunes mesures de prevenció com la vacunació davant de la grip i SARS-Cov2 a tot el personal docent i auxiliar de l’entorn educatiu i que mantinga contacte amb l’alumnat.

Davant símptomes menors de malaltia respiratòria aguda (tos, esternuts, mucositat nasal…) és recomanable la utilització de màscara en alumnes, professors i personal auxiliar. Si es tenen altres símptomes com a febre per sobre dels 38 graus, malestar general i/o dificultat respiratòria es recomana no assistir al centre educatiu.

A més, a la circular s’ha insistit a la importància de la higiene de mans mitjançant un rentat de forma freqüent amb aigua i sabó o amb solució hidroalcohòlica, així com evitar tocar-se el nas, els ulls, la boca o la màscara.

Finalment, s’ha recomanat als centres educatius que ventilen de forma natural les aules i àrees d’alta interacció social, mantenint una temperatura adequada.

Últimes notícies

Dijous amb màximes molt altes al prelitoral de València i ruixats al nord

La Comunitat Valenciana viurà este dijous un dia calorós, amb màximes molt altes al prelitoral de València i possibles ruixats forts amb tempesta a l’interior del terç nord.

El professorat en vaga mou l’acampada de la plaça de la Mare de Déu per a facilitar el Corpus

L’acampada indefinida de professors a la plaça de la Mare de Déu de València es reubica uns metres per a facilitar els preparatius i actes del Corpus, però anuncia que diumenge tornarà a ocupar l’espai alliberat.

El professorat valencià encadena 19 dies lectius de vaga sense avançar en la negociació

La vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic valencià arriba als 19 dies lectius amb noves manifestacions a València i Alacant, acampada a la plaça de la Verge i sense que Educació haja représ la negociació amb tots els sindicats.

Compromís dona llum verda a Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València

L’executiva de Compromís per València ha aprovat per consens iniciar el procés per a convocar una assemblea extraordinària que ratifique Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València, a proposta de l’exalcalde Joan Ribó.

El Valencia Basket remunta a temps i castiga el Bilbao en un final d’infart (83-80)

El Valencia Basket remunta tretze punts en tres minuts i mig davant el Surne Bilbao Basket al Roig Arena (83-80) i s’avança en l’eliminatòria de quarts de final de la Lliga Endesa després d’un partit que els visitants havien controlat durant 34 minuts.

Justícia elevarà el pressupost de 2026 fins als 613 milions amb un increment del 5,6 %

La Conselleria de Justícia, Transparència i Participació disposarà en 2026 de 612,9 milions d’euros, 32,7 milions més que en 2025, per avançar cap a un model judicial més modern, àgil i eficient, en un context d’infrafinançament estructural.

Mora una dona de 61 anys en un greu accident de trànsit al centre d’Alcoi

Una dona de 61 anys ha mort este dimecres a migdia en un atropellament al centre d’Alcoi després que un cotxe col·lisionara, arrancara dos arbres i impactara contra ella. Una altra dona de 79 anys ha resultat ferida amb politraumatismes i ha sigut traslladada a l’Hospital d’Alcoi.

El pressupost dana de 2026 destina 445 milions per a impulsar la recuperació i tancar la reconstrucció

El vicepresident tercer del Consell, Vicente Martínez Mus, anuncia que el pressupost dana de 2026 inclou més de 445 milions, dins d’unes comptes de 1.100 milions, per a culminar la reconstrucció després de les riuades de 2024 i reforçar la prevenció davant fenòmens extrems.