19.9 C
València
Dilluns, 16 febrer, 2026

Educació i Sanitat recomanen la màscara en centres educatius davant de símptomes lleus

La Conselleria d’Educació, Universitats i Ocupació i la Conselleria de Sanitat han realitzat una sèrie de recomanacions als centres educatius no universitaris de la Comunitat Valenciana per a evitar la transmissió de virus respiratoris a les aules després de les vacances de Nadal.

Davant la situació epidemiològica actual i l’increment de casos de grip i d’infeccions respiratòries agudes (IRA), les Conselleries d’Educació i Sanitat han indicat als centres escolars, a través d’una circular, la importància de reforçar les mesures preventives als entorns educatius per disminuir, tant com siga possible, la transmissió i la incidència de virus respiratoris.

En este sentit, es recomana que se seguisquen algunes mesures de prevenció com la vacunació davant de la grip i SARS-Cov2 a tot el personal docent i auxiliar de l’entorn educatiu i que mantinga contacte amb l’alumnat.

Davant símptomes menors de malaltia respiratòria aguda (tos, esternuts, mucositat nasal…) és recomanable la utilització de màscara en alumnes, professors i personal auxiliar. Si es tenen altres símptomes com a febre per sobre dels 38 graus, malestar general i/o dificultat respiratòria es recomana no assistir al centre educatiu.

A més, a la circular s’ha insistit a la importància de la higiene de mans mitjançant un rentat de forma freqüent amb aigua i sabó o amb solució hidroalcohòlica, així com evitar tocar-se el nas, els ulls, la boca o la màscara.

Finalment, s’ha recomanat als centres educatius que ventilen de forma natural les aules i àrees d’alta interacció social, mantenint una temperatura adequada.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Castelló registra les ratxes de vent més forts amb 87 km/h a l’interior

La Pobla de Benifassà ha marcat 87 km/h, el valor més alt en les últimes quatre hores. Alacant ha aconseguit 79 km/h a Rojales i València 72 km/h a Manises.

Oriana deixa nous danys a La Pobla de Farnals i complica la recuperació després d’Harry

Ratxes de fins a 95 km/h provoquen caigudes de branques, danys en el poliesportiu i 14 intervencions policials el dissabte, sense ferits. Els desperfectes se sumen als d'Harry i el Consell demana declarar zona greument afectada.

25 famílies afectades per l’incendi en el barri Miguel Hernández d’Alacant seran reallotjades

El foc en el barri Miguel Hernández ha afectat 25 famílies. Generalitat i Ajuntament han activat reallotjaments i avaluacions tècniques, sense víctimes mortals.

Els Arts reivindica la sarsuela amb un homenatge a José Serrano

Els Arts estrenarà este dijous 'Un misteri de sainet o sarsuela a la cassola', ideada per Enrique Viana, que combina tradició i llenguatge actual. El muntatge rendix tribut a José Serrano i comptarà amb intèrprets del Centre de Perfeccionament.

La Generalitat llança Nus davant el porno per a evitar que els jóvens normalitzen rols del porno

La Generalitat ha presentat Nus davant el porno per a frenar la normalització de rols del porno entre adolescents i reforçar l'educació afectiu-sexual. La campanya combina tallers, cartelleria en 715 IES i vídeos per a xarxes amb abast a 300.000 alumnes.

Seguix tancat el centre de salut de Benicàssim després de l’assassinat d’una infermera a les mans de la seua exparella

El centre de salut de Benicàssim roman tancat després de l'assassinat a ganivetades d'una infermera de 64 anys. El PAC atén urgències i un equip de salut mental fa costat al personal.

Pérez Llorca reforça el diàleg amb el TSJCV i destaca 101 milions per a seus judicials

Pérez Llorca ha reafirmat el diàleg permanent amb el TSJCV per a una justícia 'més eficient, pròxima i al servici de la ciutadania'. A més, ha detallat que en dos anys la inversió en infraestructures judicials aconseguix 101 milions, 70 més que en l'anterior legislatura, amb seus culminades a Llíria, Gandia i Alzira

Una infermera de 64 anys mor apunyalada per la seua exparella en el centre de salut de Benicàssim

La sanitària, de 64 anys, ha mort després de ser atacada amb una arma blanca de grans dimensions en el seu lloc de treball; la seua exparella, de 70, ha sigut detinguda. Ni víctima ni presumpte autor figuraven en VioGén i la investigació continua oberta.