10.8 C
València
Divendres, 12 desembre, 2025

El 85% de les ajudes al lloguer per a afectats per la DANA ja estan aprovades, anuncia Carlos Mazón

El ‘president’ de la Generalitat, Carlos Mazón, ha destacat este diumenge que el govern valencià ha tramitat ja el 85 per cent de les ajudes urgents al lloguer a les persones afectades per la dana del 29 d’octubre, per valor de 6.843.000 euros. Esta xifra suposa 611 de les 728 sol·licituds rebudes fins al moment des del passat 15 de novembre, data en què es va obrir el termini.

El cap del Consell ha assenyalat, a més, que s’ha iniciat l’abonament de les ajudes urgents de lloguer de vivenda a les persones la vivenda habitual de les quals i permanent ha resultat afectada pels danys ocasionats per les inundacions, segons ha informat la Generalitat en un comunicat

Sobre aquest tema, ha destacat que la primera remesa, la resolució de la qual s’ha publicat en el Diari Oficial de la Generalitat, “aconseguix a 177 persones, per a les quals s’ha aprovat una ajuda total d’1.982.400 euros”.

En concret, el ‘*president’ ha detallat que del total de les sol·licituds rebudes “ja s’han resolt 394 ajudes, de les quals s’ha iniciat el pagament a 177 persones i altres 217 s’abonaran en els pròxims dies”, a les quals se sumen “217 ajudes més ja revisades i en proposta de resolució”, que es començaran a abonar a partir de les pròximes setmanes.

Amb l’import d’esta ajuda directa, que és de 11.200 euros màxim per beneficiari, se sufraguen fins a 12 mensualitats de renda per valor de fins a 800 euros mensuals, l’import de la fiança i el de la garantia. Esta quantitat inclou l’arrendament de la vivenda habitual i, si és el cas, l’import corresponent a l’arrendament de garatges i trasters.

ANTICIPACIÓ DEL 30%

Carlos Mazón ha explicat que, amb l’objectiu de “agilitzar i facilitar” el pagament, i que les persones afectades puguen disposar de l’efectiu “#al més prompte possible” per a trobar la seua vivenda, “s’ha establit una fórmula de pagament que permet anticipar el 30% del total de l’ajuda mitjançant una transferència al seu compte bancari, immediatament després de la tramitació i concessió de l’ajuda”.

La resta de la subvenció s’abona trimestralment, una vegada rebuts els justificants del lloguer de la vivenda, en els quals consten les dades identificatives i la mensualitat a la qual corresponen. El ‘*president’ ha subratllat que les persones afectades disposen de termini per a sol·licitar estes ajudes al lloguer fins al 30 de juny de 2025.

Igualment, ha incidit en el compromís del Consell amb “accelerar al màxim” la concessió d’ajudes directes del govern valencià que fins al moment aconseguixen els 490 milions d’euros per a persones i col·lectius afectats per les inundacions.

Últimes notícies

Pérez Llorca, Tellado i Mompó han acompanyat a Catalá en el sopar de Nadal del PP de València

Mig miler d'afiliats han acudit al sopar de Nadal del PP de València, en la qual Pérez Llorca, Tellado i Mompó han abrigallat a Catalá. L'alcaldessa ha reivindicat unitat, ha fet balanç de gestió i ha carregat contra el PSOE.

Enric Mas competirà en la Challenge Mallorca 2026 després de la seua operació de varices

Enric Mas ja entrena després de passar per quiròfan i fixa la seua reaparició en la Challenge Mallorca 2026. Movistar presenta el seu projecte per a 2026 amb Uijtdebroeks com a aposta de lideratge.

Enric Mas confia a tornar millor després de la seua operació de varices

El mallorquí es va mostrar optimista en la presentació del Movistar Team: després d'operar-se de varices a la cama esquerra, ja entrena i apunta a iniciar 2026 amb bon peu.

Unzué apunta a Uijtdebroeks com a líder del Movistar per a 2026

Movistar va presentar els seus equips i el seu full de ruta per a 2026. Unzué confia a impulsar a Cian Uijtdebroeks com a referent i reforçar el bloc masculí i femení.

El cap de gabinet de Mazón va atestar que no sabia de confinaments i va remetre la decisió a un assessor

José Manuel Cuenca va declarar que desconeixia l'encaix legal d'un confinament durant la dana i va traslladar el dubte a un altre membre del gabinet. Els missatges amb Salomé Pradas il·lustren el debat intern i motiven una nova citació judicial.

Ford renova per sis mesos l’ERTO Xarxa d’Almussafes amb les mateixes condicions

La planta d'Almussafes ha renovat per sis mesos l'ERTO Xarxa amb les regles vigents en 2025: 4.152 afectats de manera rotativa, 996 llocs diaris en regulacion i el 90% del salari amb el 100% de complements.

El sector agroalimentari reclama més innovació per a ser sostenible i competitiu

La IV Trobada Renowagro ha posat el focus en la tecnologia i l'I+D com a palanques per a guanyar rendibilitat, sostenibilitat i competitivitat. Administracions, indústria i científics han defés regles clares per a accelerar l'adopció de solucions en el camp.

La Diputació preveu reobrir la Plaça de Bous de València abans de la Fira de Falles de 2026

La Diputació de València ha avançat al 90% la renovació integral de la il·luminació de la Plaça de Bous i preveu reobrir el cus abans de la Fira de Falles de 2026. L'actuació millora eficiència, seguretat i estàndards per a retransmissió en alta definició.