El 85% de les ajudes al lloguer per a afectats per la DANA ja estan aprovades, anuncia Carlos Mazón

El ‘president’ de la Generalitat, Carlos Mazón, ha destacat este diumenge que el govern valencià ha tramitat ja el 85 per cent de les ajudes urgents al lloguer a les persones afectades per la dana del 29 d’octubre, per valor de 6.843.000 euros. Esta xifra suposa 611 de les 728 sol·licituds rebudes fins al moment des del passat 15 de novembre, data en què es va obrir el termini.

El cap del Consell ha assenyalat, a més, que s’ha iniciat l’abonament de les ajudes urgents de lloguer de vivenda a les persones la vivenda habitual de les quals i permanent ha resultat afectada pels danys ocasionats per les inundacions, segons ha informat la Generalitat en un comunicat

Sobre aquest tema, ha destacat que la primera remesa, la resolució de la qual s’ha publicat en el Diari Oficial de la Generalitat, “aconseguix a 177 persones, per a les quals s’ha aprovat una ajuda total d’1.982.400 euros”.

En concret, el ‘*president’ ha detallat que del total de les sol·licituds rebudes “ja s’han resolt 394 ajudes, de les quals s’ha iniciat el pagament a 177 persones i altres 217 s’abonaran en els pròxims dies”, a les quals se sumen “217 ajudes més ja revisades i en proposta de resolució”, que es començaran a abonar a partir de les pròximes setmanes.

Amb l’import d’esta ajuda directa, que és de 11.200 euros màxim per beneficiari, se sufraguen fins a 12 mensualitats de renda per valor de fins a 800 euros mensuals, l’import de la fiança i el de la garantia. Esta quantitat inclou l’arrendament de la vivenda habitual i, si és el cas, l’import corresponent a l’arrendament de garatges i trasters.

ANTICIPACIÓ DEL 30%

Carlos Mazón ha explicat que, amb l’objectiu de “agilitzar i facilitar” el pagament, i que les persones afectades puguen disposar de l’efectiu “#al més prompte possible” per a trobar la seua vivenda, “s’ha establit una fórmula de pagament que permet anticipar el 30% del total de l’ajuda mitjançant una transferència al seu compte bancari, immediatament després de la tramitació i concessió de l’ajuda”.

La resta de la subvenció s’abona trimestralment, una vegada rebuts els justificants del lloguer de la vivenda, en els quals consten les dades identificatives i la mensualitat a la qual corresponen. El ‘*president’ ha subratllat que les persones afectades disposen de termini per a sol·licitar estes ajudes al lloguer fins al 30 de juny de 2025.

Igualment, ha incidit en el compromís del Consell amb “accelerar al màxim” la concessió d’ajudes directes del govern valencià que fins al moment aconseguixen els 490 milions d’euros per a persones i col·lectius afectats per les inundacions.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Manacor tomba al campió Guaguas amb un 2-3 i es fica en la final de la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor va eliminar al CV Guaguas, vigent campió i líder de la Superliga, amb un 2-3 a la Fonteta després de 2h45m i un desempat 13-15.

Els júnior de Reial Madrid i València seguixen a Abu Dhabi després de la cancel·lació del Next Generation

Eurolliga va cancel·lar de manera definitiva el Next Generation per la situació a Abu Dhabi. Els júnior de Reial Madrid i València seguixen allí a l'espera de reobrir l'espai aeri.

Alacant impulsa la reforestació de Mont Orgegia amb mil voluntaris i un milió de llavors

Mil voluntaris plantaran 500 arbres, 500 arbustos i més d'un milió de llavors el 21 de març en Mont Orgegia per a accelerar la restauració del bosc mediterrani. El pla inclou reg per degoteig, torns de participació i inscripció prèvia en alicanterenace.es.

L’Ajuntament de València lamenta la decisió de l’AVL sobre el topònim i parla d’oportunitat perduda

El consistori ha lamentat el rebuig de l'AVL al canvi proposat per a la titlla i ha criticat que l'informe no s'haja fet públic. Vox ha mostrat la seua repulsa.

La Diputació d’Alacant celebra el Dia d’Andalusia i ret homenatge a les víctimes de Adamuz

La Diputació d'Alacant ha commemorat el Dia d'Andalusia davant prop d'un miler d'assistents, amb homenatge a les víctimes de Adamuz i el reconeixement a Leonor Jiménez.

Cano destaca el paper estratègic de la gastronomia com a motor turístic en la Comunitat Valenciana

A Benissa, la consellera Marián Cano ha defés la gastronomia com a clau per a desestacionalitzar i generar economia local, amb suport al producte i talent de proximitat. La jornada 'Essència' ha reunit xefs, productors i públic entorn de proposades culinàries i culturals.

La Fe fa possible la maternitat d’una dona amb deficiència de CPT2 greu

L'Hospital La Fe coordina el naixement de la primera filla d'una dona amb deficiència de CPT2 en forma greu. És el segon cas registrat a Espanya amb afectació severa i demostra que, amb control estricte, l'embaràs és viable.

Reintroduïxen 20 exemplars de rosseta en la Marjal del Moro per a impulsar la seua recuperació

La Generalitat ha alliberat 20 rossetes en la Marjal del Moro (Sagunt) per a reforçar la recuperació de l'espècie, la més amenaçada d'Europa, dins del programa Life.