El 85% de les ajudes al lloguer per a afectats per la DANA ja estan aprovades, anuncia Carlos Mazón

El ‘president’ de la Generalitat, Carlos Mazón, ha destacat este diumenge que el govern valencià ha tramitat ja el 85 per cent de les ajudes urgents al lloguer a les persones afectades per la dana del 29 d’octubre, per valor de 6.843.000 euros. Esta xifra suposa 611 de les 728 sol·licituds rebudes fins al moment des del passat 15 de novembre, data en què es va obrir el termini.

El cap del Consell ha assenyalat, a més, que s’ha iniciat l’abonament de les ajudes urgents de lloguer de vivenda a les persones la vivenda habitual de les quals i permanent ha resultat afectada pels danys ocasionats per les inundacions, segons ha informat la Generalitat en un comunicat

Sobre aquest tema, ha destacat que la primera remesa, la resolució de la qual s’ha publicat en el Diari Oficial de la Generalitat, «aconseguix a 177 persones, per a les quals s’ha aprovat una ajuda total d’1.982.400 euros».

En concret, el ‘*president’ ha detallat que del total de les sol·licituds rebudes «ja s’han resolt 394 ajudes, de les quals s’ha iniciat el pagament a 177 persones i altres 217 s’abonaran en els pròxims dies», a les quals se sumen «217 ajudes més ja revisades i en proposta de resolució», que es començaran a abonar a partir de les pròximes setmanes.

Amb l’import d’esta ajuda directa, que és de 11.200 euros màxim per beneficiari, se sufraguen fins a 12 mensualitats de renda per valor de fins a 800 euros mensuals, l’import de la fiança i el de la garantia. Esta quantitat inclou l’arrendament de la vivenda habitual i, si és el cas, l’import corresponent a l’arrendament de garatges i trasters.

ANTICIPACIÓ DEL 30%

Carlos Mazón ha explicat que, amb l’objectiu de «agilitzar i facilitar» el pagament, i que les persones afectades puguen disposar de l’efectiu «#al més prompte possible» per a trobar la seua vivenda, «s’ha establit una fórmula de pagament que permet anticipar el 30% del total de l’ajuda mitjançant una transferència al seu compte bancari, immediatament després de la tramitació i concessió de l’ajuda».

La resta de la subvenció s’abona trimestralment, una vegada rebuts els justificants del lloguer de la vivenda, en els quals consten les dades identificatives i la mensualitat a la qual corresponen. El ‘*president’ ha subratllat que les persones afectades disposen de termini per a sol·licitar estes ajudes al lloguer fins al 30 de juny de 2025.

Igualment, ha incidit en el compromís del Consell amb «accelerar al màxim» la concessió d’ajudes directes del govern valencià que fins al moment aconseguixen els 490 milions d’euros per a persones i col·lectius afectats per les inundacions.

Últimes notícies

Un estudi a Elx vincula la força del tronc amb un millor equilibri en fer-se major

Una investigació de la UMH i ISABIAL ha determinat que la estabilitat del tronc està més lligada a l’equilibri dinàmic que la força del maluc en adults físicament actius. Els resultats podrien guiar nous programes d’exercici per a previndre la pèrdua d’estabilitat en l’envelliment.

L’Elx tancarà l’estiu contra el Toulouse al Pinatar Arena el 8 d’agost

L’Elx ha programat un nou amistós de pretemporada contra el Toulouse, que es disputarà el 8 d’agost al Pinatar Arena, a San Pedro del Pinatar (Múrcia). El duel se sumarà a un estiu amb nombrosos rivals internacionals per preparar el debut en LALIGA.

Les operadores de telecomunicacions garantixen la connexió en les zones arrasades pels incendis

MasOrange, Telefónica i Vodafone han reforçat les seues xarxes i han desplegat unitats mòbils i equips tècnics per a mantindre la connectivitat en les zones afectades pels incendis forestals, coordinats amb autoritats i emergències. Més de 100.000 persones han sigut evacuades o confinades en diversos punts d’Espanya, inclosa la Comunitat Valenciana.

Veïns de la Vall d’Uixó tornen a casa intacta i parlen de miracle

Diversos veïns desallotjats per l'incendi forestal de la Vall d'Uixó han pogut tornar ja a vivendes que no han sigut cremades i asseguren que és un miracle. El foc ha calcinat més de 8.500 hectàrees, però les cases s'han salvat i només patixen fum i brutícia.

Presó provisional per a l’home detingut per una brutal pallissa a València que ha deixat una víctima en coma

Un jutjat de València ha ordenat l’ingrés en presó provisional, comunicada i sense fiança, d’un home investigat per una brutal agressió al barri de Sant Marcel·lí que ha deixat la víctima en coma.

València afronta fins a 39 graus en l’inici de la quarta ona de calor

Aemet ha activat per a este dimecres l’avís groc per calor extrema a la província de València, amb màximes previstes de fins a 39 graus en l’interior sud.

Eray Cömert s’acomiada del València amb una emotiva carta als aficionats

El central suís Eray Cömert s’ha acomiadat del València CF amb una carta emotiva en què admet que sempre va voler triomfar en Mestalla i agraïx el suport de l’afició en una etapa que definix com a meravellosa.

Els científics demanen analitzar primer els sòls cremats abans d’actuar-hi

Especialistes en sòls advertixen que, un colp extingit l’incendi, la prioritat és avaluar l’estat del terreny cremat abans de reforestar o aplicar mesures. Alerten que intervencions precipitades poden causar més dany que benefici.
FILMOTECA D'ESTIU