El 85% de les ajudes al lloguer per a afectats per la DANA ja estan aprovades, anuncia Carlos Mazón

El ‘president’ de la Generalitat, Carlos Mazón, ha destacat este diumenge que el govern valencià ha tramitat ja el 85 per cent de les ajudes urgents al lloguer a les persones afectades per la dana del 29 d’octubre, per valor de 6.843.000 euros. Esta xifra suposa 611 de les 728 sol·licituds rebudes fins al moment des del passat 15 de novembre, data en què es va obrir el termini.

El cap del Consell ha assenyalat, a més, que s’ha iniciat l’abonament de les ajudes urgents de lloguer de vivenda a les persones la vivenda habitual de les quals i permanent ha resultat afectada pels danys ocasionats per les inundacions, segons ha informat la Generalitat en un comunicat

Sobre aquest tema, ha destacat que la primera remesa, la resolució de la qual s’ha publicat en el Diari Oficial de la Generalitat, «aconseguix a 177 persones, per a les quals s’ha aprovat una ajuda total d’1.982.400 euros».

En concret, el ‘*president’ ha detallat que del total de les sol·licituds rebudes «ja s’han resolt 394 ajudes, de les quals s’ha iniciat el pagament a 177 persones i altres 217 s’abonaran en els pròxims dies», a les quals se sumen «217 ajudes més ja revisades i en proposta de resolució», que es començaran a abonar a partir de les pròximes setmanes.

Amb l’import d’esta ajuda directa, que és de 11.200 euros màxim per beneficiari, se sufraguen fins a 12 mensualitats de renda per valor de fins a 800 euros mensuals, l’import de la fiança i el de la garantia. Esta quantitat inclou l’arrendament de la vivenda habitual i, si és el cas, l’import corresponent a l’arrendament de garatges i trasters.

ANTICIPACIÓ DEL 30%

Carlos Mazón ha explicat que, amb l’objectiu de «agilitzar i facilitar» el pagament, i que les persones afectades puguen disposar de l’efectiu «#al més prompte possible» per a trobar la seua vivenda, «s’ha establit una fórmula de pagament que permet anticipar el 30% del total de l’ajuda mitjançant una transferència al seu compte bancari, immediatament després de la tramitació i concessió de l’ajuda».

La resta de la subvenció s’abona trimestralment, una vegada rebuts els justificants del lloguer de la vivenda, en els quals consten les dades identificatives i la mensualitat a la qual corresponen. El ‘*president’ ha subratllat que les persones afectades disposen de termini per a sol·licitar estes ajudes al lloguer fins al 30 de juny de 2025.

Igualment, ha incidit en el compromís del Consell amb «accelerar al màxim» la concessió d’ajudes directes del govern valencià que fins al moment aconseguixen els 490 milions d’euros per a persones i col·lectius afectats per les inundacions.

Últimes notícies

Presó de 17 anys per agredir sexualment dues xiquetes amb qui convivia a Castelló

L’Audiència de Castelló ha condemnat a 17 anys i mig de presó un home per agredir sexualment dues germanes menors amb qui va conviure entre setembre i novembre de 2024. A més de la pena de presó, se li imposen indemnitzacions, prohibicions d’acostament i inhabilitació per a treballar amb menors.

Aemet activa l’avís taronja per fortes pluges i tronades dijous a València i Alacant

Aemet ha activat per a este dijous l’avís taronja per pluges de fins a 40 l/m2 i tronades en l’interior d’Alacant i el sud de València, amb avisos grocs per pluja i calor en la resta de la Comunitat Valenciana.

València tanca l’accés a la Devesa i extrema les mesures davant l’onada de calor extrema

L’Ajuntament de València ha tancat l’accés a la Devesa de El Saler fins divendres, ha activat canons d’aigua i ha reforçat la vigilància per l’alerta roja per calor i l’elevat risc d’incendis forestals.

Més de 10 milions en pèrdues agràries per la pedra a Utiel-Requena i comarques veïnes

La Unió Llauradora calcula més de 10 milions d'euros en danys directes sobre 10.000 hectàrees de cultius a Utiel-Requena, la Vall d'Albaida i l'Alt Palància pels temporals entre el 10 i el 15 d'agost.

Cartells de Lawerta per a homenatjar l’últim Mestalla en cada partit del València

El València CF ha llançat la campanya ‘Mestalla ès Etern’, amb cartells del dissenyador Lawerta per a cada partit de LALIGA i Copa del Rei a l’estadi, en la que podria ser l’última temporada al Camp de Mestalla.

Els hotels valencians omplin més del 92 % en la primera mitat d’agost

Els hotels de la Comunitat Valenciana han assolit una ocupació mitjana del 92,1 % en la primera quinzena d’agost, huit dècimes més que en 2025. Benidorm i el sud d’Alacant lideren, mentres el turisme internacional continua guanyant pes.

Nit sufocant a la Comunitat Valenciana abans de l’avís roig per calor extrema

La passada nit moltes localitats de la Comunitat Valenciana no han baixat dels 20 graus, amb fins a 27,4 a Alcoi, en la vespra d’un avís roig per màximes que poden arribar als 44 graus al litoral de València i Alacant.

Una agent de la Policia Local d’El Campello salva la vida d’un motorista amb RCP

Una agent de la Policia Local d’El Campello ha salvat la vida d’un motorista accidentat a la N-332 practicant-li maniobres de RCP fins a l’arribada dels servicis sanitaris.