13.7 C
València
Dissabte, 14 febrer, 2026

El 85% de les ajudes al lloguer per a afectats per la DANA ja estan aprovades, anuncia Carlos Mazón

El ‘president’ de la Generalitat, Carlos Mazón, ha destacat este diumenge que el govern valencià ha tramitat ja el 85 per cent de les ajudes urgents al lloguer a les persones afectades per la dana del 29 d’octubre, per valor de 6.843.000 euros. Esta xifra suposa 611 de les 728 sol·licituds rebudes fins al moment des del passat 15 de novembre, data en què es va obrir el termini.

El cap del Consell ha assenyalat, a més, que s’ha iniciat l’abonament de les ajudes urgents de lloguer de vivenda a les persones la vivenda habitual de les quals i permanent ha resultat afectada pels danys ocasionats per les inundacions, segons ha informat la Generalitat en un comunicat

Sobre aquest tema, ha destacat que la primera remesa, la resolució de la qual s’ha publicat en el Diari Oficial de la Generalitat, “aconseguix a 177 persones, per a les quals s’ha aprovat una ajuda total d’1.982.400 euros”.

En concret, el ‘*president’ ha detallat que del total de les sol·licituds rebudes “ja s’han resolt 394 ajudes, de les quals s’ha iniciat el pagament a 177 persones i altres 217 s’abonaran en els pròxims dies”, a les quals se sumen “217 ajudes més ja revisades i en proposta de resolució”, que es començaran a abonar a partir de les pròximes setmanes.

Amb l’import d’esta ajuda directa, que és de 11.200 euros màxim per beneficiari, se sufraguen fins a 12 mensualitats de renda per valor de fins a 800 euros mensuals, l’import de la fiança i el de la garantia. Esta quantitat inclou l’arrendament de la vivenda habitual i, si és el cas, l’import corresponent a l’arrendament de garatges i trasters.

ANTICIPACIÓ DEL 30%

Carlos Mazón ha explicat que, amb l’objectiu de “agilitzar i facilitar” el pagament, i que les persones afectades puguen disposar de l’efectiu “#al més prompte possible” per a trobar la seua vivenda, “s’ha establit una fórmula de pagament que permet anticipar el 30% del total de l’ajuda mitjançant una transferència al seu compte bancari, immediatament després de la tramitació i concessió de l’ajuda”.

La resta de la subvenció s’abona trimestralment, una vegada rebuts els justificants del lloguer de la vivenda, en els quals consten les dades identificatives i la mensualitat a la qual corresponen. El ‘*president’ ha subratllat que les persones afectades disposen de termini per a sol·licitar estes ajudes al lloguer fins al 30 de juny de 2025.

Igualment, ha incidit en el compromís del Consell amb “accelerar al màxim” la concessió d’ajudes directes del govern valencià que fins al moment aconseguixen els 490 milions d’euros per a persones i col·lectius afectats per les inundacions.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Alerta roja a Castelló: Emergències emet un nou avís per ratxes de més de 140 km/h

La Generalitat ha emés un nou avís especial i s'ha activat l'alerta roja per vent en tota la província de Castelló, amb risc extrem. Des de la mitjanit i durant el dissabte s'esperen ratxes que poden superar els 140 km/h i fenòmens costaners en el litoral.

Morant acusa a Pérez Llorca d’encobrir assetjadors i li retrau el cas de l’alcalde de Jérica

La líder del PSPV-PSOE ha sostingut que Pérez Llorca encobrix als assetjadors i no ha demanat l'acta ni reprovat a l'alcalde de Jérica. També ha estés les seues crítiques a Alacant i a Mazón.

L’alerta per vent tanca parcs i suspén mercats i Carnestoltes en la Comunitat Valenciana

Els avisos taronja i roig per ratxes fortes per al dissabte han provocat tancaments preventius i la cancel·lació de mercats i actes de Carnestoltes en diverses ciutats.

La FFCV suspén tots els partits del dissabte en la Comunitat per vent

La FFCV ha informat de la suspensió de tots els partits de futbol i futbol sala del dissabte 14 de febrer per les alertes d'AEMET per vent. La federació també revisarà possibles tancaments municipals que afecten la vesprada del divendres i al diumenge.

Dos detinguts a Castelló per adhesius racistes en comerços de magrebins

La Guàrdia Civil ha detingut a dos jóvens i investigat a un altre a Borriana per col·locar adhesius amb lemes racistes en comerços de magrebins. Després d'analitzar denúncies similars, els jutjats de Vila-real han decretat la llibertat amb càrrecs per als arrestats.

Alerta roja a Castelló per ratxes de més de 140 km/h i avís especial d’Emergències

Emergències ha emés un avís especial per temporal de vent amb alerta roja en tota la província de Castelló. El dissabte es preveuen ratxes que poden superar els 140 km/h i es demana extremar la precaució, també en actes de Carnestoltes.

Xàbia guarda un minut de silenci per les dos víctimes de l’incendi de l’Arenal

Autoritats i veïns han guardat un minut de silenci després de l'incendi en un bloc de l'Arenal que va deixar dos morts i desenes de desallotjats. L'ajuntament ha decretat dol oficial i ha activat suport als afectats.

Desarticulada una xarxa de trànsit internacional de gasos fluorats: 10 detinguts i 17 investigats

La Guàrdia Civil ha desarticulat una xarxa que traficava internacionalment amb gasos fluorats, amb 10 detinguts i 17 investigats en deu províncies. El grup introduïa material des de la Xina a través del Marroc i Turquia, va comercialitzar més de 15 tones i va evitar quotes i impostos per uns 500.000 euros.