El concert benèfic de Dudamel per a bandes afectades per la dana recapta més de 70.000 euros

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

Més de 70.000 euros és els diners recaptats en el concert benèfic i en homenatge a la víctimes de la dana celebrat al Palau de la Música, que va dirigir de manera altruista el prestigiós director d’orquestra Gustavo Dudamel amb la participació del trompetista internacional Pacho Flores.

La recaptació va destinada íntegrament a les bandes de música dels municipis afectats per la dana del passat 29 d’octubre en la província de Valencia.

Dudamel va dirigir un concert històric de les orquestres de València i de la Comunitat Valenciana junt amb el Cor de la Generalitat i solistes del cor de RTVE. Dels 70.000 euros recaptats, prop de 25.000 són per la venda de tot l’aforament del Palau i 45.000 de la fila O, detalla l’Ajuntament de València.

El concert, organitzat pel coliseu junt amb la Federació de Societats Musicals de la Comunitat Valenciana (FSMCV) i la Generalitat, va ser presidit per la reina emèrita Sofia amb l’assistència d’alcaldes afectats per la dana.

Es va interpretar l’emotiva ‘Simfonia Nº 2, Resurrecció’ de Mahler i prèviament es va posar en escena l’obra ‘Albares. Concert per a fliscornio’ del trompetista internacional Pacho Flores.

El Palau va vendre tot l’aforament, a més d’entrades de fila 0 que van eixir a la venda amb la col·laboració de la FSMCV i de la Generalitat. La recaptació serà lliurada íntegrament a la federació, que la repartirà segons les necessitats de les bandes dels municipis afectats.

El preludi del concert benèfic es va viure en la pedania de Castellar-Oliveral amb un recital dirigit per Dudamel, a càrrec d’una banda formada per les dues agrupacions musicals de Castellar i la Torre junt amb músics de bandes dels municipis afectats.

El regidor de Cultura de València, José Luis Moreno, destaca «la gran resposta dels valencians a un concert únic i que ha sigut històric, tot gràcies al gran gest d’un dels directors d’orquestra de major prestigi mundial».

El propi Dudamel, en les seues xarxes socials, compartia el «gran honor» d’estar a València dirigint este concert en memòria de les víctimes: «En veure el dany ocorregut ací i també la destrucció provocada pels incendis que afecten als meus benvolguts amics i família a Los Angeles, sentim que ens envolta la tristesa i la desesperació. Però estic convençut que el miracle de la música és encara més forta en estos moments especialment difícils, donant-nos la inspiració i l’esperança perquè junts, tirem endavant».

Últimes notícies

Dinou persones ateses per fum en l’incendi de la Vall d’Uixó i reforç sanitari a la zona

Dinou persones han sigut ateses per inhalació de fum en l’incendi de la Vall d’Uixó, set continuen en observació i dos romanen ingressades. Sanitat i altres conselleries han reforçat recursos sanitaris, socials i per a animals davant els desallotjaments.

El Govern descarta causes naturals en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Govern ha avançat que l’incendi forestal declarat a la Vall d’Uixó, amb 4.300 hectàrees arrasades i més de 16.000 evacuats, no sembla tindre un origen natural, tot i que la investigació continua oberta.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 4.300 hectàrees i manté 16.000 veïns fora de casa

L’incendi forestal declarat dissabte a la Vall d’Uixó ha calcinat unes 4.300 hectàrees en un front de 40 quilòmetres i continua fora de control, amb 16.000 persones desallotjades i confinaments en diversos municipis del sud de Castelló.

Les 16.000 persones evacuades busquen allotjament mentre el foc continua actiu a la Vall d’Uixó

La majoria de les 16.000 persones evacuades per l'incendi de la Vall d'Uixó s'han traslladat a cases de familiars o amics, mentre unes 500 han passat la nit en pavellons i instal·lacions municipals de localitats veïnes.

Els incendis forestals cremen més de 152.000 hectàrees a Espanya, sis vegades més que en 2025

Els incendis forestals han cremat 152.678 hectàrees a Espanya fins al 26 de juliol, sis vegades més que en el mateix període de 2025, i han disparat els grans focs i els anomenats incendis de sexta generació.

Alquiler més barat i més vivenda assequible: així serà el nou decret

El Govern central ultima un decret llei que preveu pròrrogues obligatòries de dos anys als contractes, regula l’alquiler de temporada i d’habitacions i establix incentius fiscals als propietaris que abaixen la renda. El text també puja l’IVA dels pisos turístics al 21 % i inclou canvis en la llei del sòl, encara en debat polític.

Les autonomies es mouen davant la pressió turística i el repunt dels pisos turístics

L’augment del turisme i dels pisos turístics ha intensificat el debat a Espanya, amb protestes més fortes a Balears, Canàries o Barcelona, mentre en la Comunitat Valenciana i altres territoris la contestació és mínima i se centra en l’habitatge.

Vint mitjans aeris es reforcen en l’incendi de la Vall d’Uixó i els terrestres es concentren en Betxí

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control, amb més de 16.000 persones desallotjades i els treballs centrats ara en Betxí. Este diumenge s’incorporen vint mitjans aeris i es manté un ampli dispositiu terrestre, inclosa la UME.