MADRID, 30 (EUROPA PRESS)
El ple del Congrés ha donat suport amb majoria absoluta a la llei d’amnistia, amb la qual cosa alça el veto del Senat i dona llum verda definitiva a la seua aprovació. Ara la norma s’enviarà al Butlletí Oficial de l’Estat (BOE) perquè es publique i entre en vigor. Això sí, el tràmit s’ha superat per la mínima, ja que calien 176 vots i n’ha sumat 177.
Així, la llei ha reunit el suport de 177 diputats del PSOE, Sumar, Podem, ERC, Junts, Bildu, el PNB, el BNG i l’exministre José Luis Ábalos, front als 172 en contra del PP, Vox, Coalició Canària i UPN. No ha participat en la votació, ni telemàticament, la diputada de Podem Martina Velarde, la qual cosa ha propiciat una votació encara més ajustada.
Com ha demanat el PP, la votació ha sigut pública i per crida, amb els diputats anunciant el seu vot a viva veu. Per sorteig, la votació ha començat amb el ‘sí’ del socialista Roberto García, que ha votat telemàticament. Quan han votat el president Pedro Sánchez i altres membres del Govern central s’han sentit crits de «traïdor» des dels escons de Vox.







