El Consell de Ministres aprova el PERTE per a la industrialització de l’habitatge a València

VALÈNCIA – La ministra d’Habitatge i Agenda Urbana, Isabel Rodríguez, ha anunciat que el pròxim dimarts el Consell de Ministres aprovarà el PERTE dedicat a la industrialització de l’habitatge. Aquesta iniciativa promet construir més i millors habitatges, amb un procés més ràpid i preus més competitius.

Rodríguez ha realitzat aquesta comunicació durant la seva visita a València, acompanyada per altres autoritats com la ministra de Ciència, Innovació i Universitats, Diana Morant, i la directora general de SEPES, Leire Iglesias. Durant la visita, han estat a la ubicació prevista per a la nova Ciutat de la Industrialització de la Construcció, situada a la Zona d’Activitats Logístiques (ZAL) del Port de València.

La ministra juga un paper fonamental en la comunicació dels beneficis que comportarà aquest projecte, que inclou una inversió pública de 1.300 milions d’euros a través de diferents instruments financers, amb l’objectiu de mobilitzar també fons privats per a l’assoliment dels seus objectius.

A més, ha destacat que, a diferència d’altres PERTE, aquest projecte tindrà una localització específica, amb València com a referent clau per a la indústria de la construcció del futur. Es pretén que aquest projecte sigui un motor d’impuls per a empreses, treballadors i ciutadans que necessiten habitatge, especialment després dels efectes devastadors de la dana.

Últimes notícies

Les residències per a víctimes de violència atenen 305 dones en mig any

Els centres residencials de la Generalitat han acollit 305 dones i 115 menors víctimes de violència en el primer semestre de 2026. Susana Camarero destaca el reforç de la xarxa assistencial i la nova Estratègia Valenciana contra la tracta.

Sagunt a Escena porta al Teatre Romà ‘La òpera dels tres cèntims’ amb Coque Malla

Sagunt a Escena programa este cap de setmana 'La òpera dels tres cèntims', protagonitzada per Coque Malla, i l'espectacle de dansa contemporània 'Públic' de la companyia valenciana Fil d'Arena.

La ciutadania europea ja pot posar denúncies en línia davant la Guàrdia Civil

La Guàrdia Civil ha obert el seu sistema de denúncia telemàtica a la ciutadania europea amb identificació electrònica reconeguda pel Reglament eIDAS.

Elx dona llum verda a la rehabilitació integral del Convent de la Mercè, amb més de 10 milions

L’Ajuntament d’Elx ha aprovat el projecte per a rehabilitar íntegrament el Convent de la Mercè, amb una inversió de més de 10 milions finançada per la Generalitat, per a crear un nou espai cultural i ciutadà. Les obres, amb un termini estimat de tres anys, inclouen la recuperació dels elements patrimonials i l’adaptació dels antics espais conventuals a nous usos públics.

Els governs autonòmics del PP garantixen que compliran la llei amb els menors migrants de Ceuta

El vicesecretari de Política Autonòmica del PP, Elías Bendodo, assegura a Màlaga que els governs autonòmics del partit compliran la legislació amb els menors migrants de Ceuta i culpa el Govern central de la crisi migratòria. Reprova també l’actitud de Pedro Sánchez durant l’episodi i reclama explicacions urgents.

Sanitat reforça urgències i Oftalmologia davant l’eclipsi solar del 12 d’agost

La Conselleria de Sanitat ha activat un dispositiu especial amb més ambulàncies, centres de salut reforçats i atenció oftalmològica per l’eclipsi solar del 12 d’agost.

Un vaixell sense amarres afona una batea de clòtxines a València i fa perdre 24.000 quilos

Un vaixell de Grimaldi que va trencar amarres al Port de València ha destrossat dues batees de clòtxines i ha provocat la pèrdua de 24.000 quilos en plena campanya. Els productors reclamen uns 100.000 euros i alerten que podrien perdre fins a 100.000 quilos més la pròxima temporada si no cobrix l’assegurança.

Trànsit reforçarà la vigilància per l’eclipsi en les principals zones d’observació

La DGT ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi solar, amb més vigilància en carreteres cap a zones d’observació i recomanacions per evitar col·lapses i distraccions al volant.
FILMOTECA D'ESTIU