El Consell de Ministres aprova el PERTE per a la industrialització de l’habitatge a València

VALÈNCIA – La ministra d’Habitatge i Agenda Urbana, Isabel Rodríguez, ha anunciat que el pròxim dimarts el Consell de Ministres aprovarà el PERTE dedicat a la industrialització de l’habitatge. Aquesta iniciativa promet construir més i millors habitatges, amb un procés més ràpid i preus més competitius.

Rodríguez ha realitzat aquesta comunicació durant la seva visita a València, acompanyada per altres autoritats com la ministra de Ciència, Innovació i Universitats, Diana Morant, i la directora general de SEPES, Leire Iglesias. Durant la visita, han estat a la ubicació prevista per a la nova Ciutat de la Industrialització de la Construcció, situada a la Zona d’Activitats Logístiques (ZAL) del Port de València.

La ministra juga un paper fonamental en la comunicació dels beneficis que comportarà aquest projecte, que inclou una inversió pública de 1.300 milions d’euros a través de diferents instruments financers, amb l’objectiu de mobilitzar també fons privats per a l’assoliment dels seus objectius.

A més, ha destacat que, a diferència d’altres PERTE, aquest projecte tindrà una localització específica, amb València com a referent clau per a la indústria de la construcció del futur. Es pretén que aquest projecte sigui un motor d’impuls per a empreses, treballadors i ciutadans que necessiten habitatge, especialment després dels efectes devastadors de la dana.

Últimes notícies

Una dona es recupera després d’ofegar-se a la platja dels Locos de Torrevieja

Una dona ha sigut reanimada durant més de mitja hora per la Guàrdia Civil després d’ofegar-se a la platja dels Locos de Torrevieja. La víctima va arribar a entrar en coma però actualment està recuperada.

Lambda porta al Síndic de Greuges les traves a la manifestació de l’Orgull a València

Lambda ha denunciat davant el Síndic de Greuges que les obres del carrer Colón i la falta d’informació de l’Ajuntament han limitat el dret de manifestació en l’Orgull LGTBIAQ+ de València.

Dos jugadors del Valencia Basket aniran amb Espanya a la finestra decisiva per al Mundial

Jaime Pradilla i Álvaro Cárdenas, jugadors del Valencia Basket, han sigut convocats amb Espanya per a jugar contra Dinamarca i Geòrgia en la tercera i última finestra de classificació per al Mundial de bàsquet de Catar 2027.

Fins a 10.000 persones viuran l’eclipsi solar d’agost des de la Malva-rosa i el Cabanyal

Les platges de la Malva-rosa i el Cabanyal seran el punt oficial d’observació de l’eclipsi solar total del 12 d’agost a València, amb fins a 10.000 persones previstes i un ampli dispositiu de seguretat i transport.

Els aficionats del València Basket s’enfronten a un estiu ple de canvis en la plantilla campiona

El València Basket, recent campió de la Lliga Endesa, afronta un mercat marcat per l’interés d’equips d’Euroliga i NBA en les seues estrelles i per diversos contractes que acaben o poden rebaixar-se.

València es prepara per als Gay Games amb l’objectiu de mostrar una ciutat diversa i feliç

Els Gay Games 2026 arranquen este cap de setmana a València, on l’alcaldessa María José Catalá vol projectar la imatge d’una ciutat diversa, feliç i unida entorn de l’esport, mentres impulsa una important reforma del Poliesportiu d’Orriols.

El Valencia Basket corona la Lliga Endesa amb un joc de 100 punts i récord anotador

El Valencia Basket ha conquistat la Lliga Endesa amb un estil ofensiu desbocat: ha superat els 100 punts en 29 dels 91 partits disputats, amb un ritme alt, molt triple i una defensa agressiva que han marcat la seua identitat.

El Valencia presenta la temporada a Mestalla amb el Trofeu Taronja contra el Newcastle

El Valencia disputarà la 54a edició del Trofeu Taronja contra el Newcastle United FC el dissabte 8 d’agost a les 21.00 hores a Mestalla, en l’últim amistós abans de l’inici de Lliga.