El Consell de Ministres aprova el PERTE per a la industrialització de l’habitatge a València

VALÈNCIA – La ministra d’Habitatge i Agenda Urbana, Isabel Rodríguez, ha anunciat que el pròxim dimarts el Consell de Ministres aprovarà el PERTE dedicat a la industrialització de l’habitatge. Aquesta iniciativa promet construir més i millors habitatges, amb un procés més ràpid i preus més competitius.

Rodríguez ha realitzat aquesta comunicació durant la seva visita a València, acompanyada per altres autoritats com la ministra de Ciència, Innovació i Universitats, Diana Morant, i la directora general de SEPES, Leire Iglesias. Durant la visita, han estat a la ubicació prevista per a la nova Ciutat de la Industrialització de la Construcció, situada a la Zona d’Activitats Logístiques (ZAL) del Port de València.

La ministra juga un paper fonamental en la comunicació dels beneficis que comportarà aquest projecte, que inclou una inversió pública de 1.300 milions d’euros a través de diferents instruments financers, amb l’objectiu de mobilitzar també fons privats per a l’assoliment dels seus objectius.

A més, ha destacat que, a diferència d’altres PERTE, aquest projecte tindrà una localització específica, amb València com a referent clau per a la indústria de la construcció del futur. Es pretén que aquest projecte sigui un motor d’impuls per a empreses, treballadors i ciutadans que necessiten habitatge, especialment després dels efectes devastadors de la dana.

Últimes notícies

Policia i Guàrdia Civil reforcen amb les autonomies la seguretat als museus per l’onada de robatoris

Policia Nacional i Guàrdia Civil han compartit amb les comunitats autònomes informació clau per reforçar la seguretat als museus després de tres robatoris recents, un d’ells al Museu de Villena. La Generalitat critica que el Ministeri de Cultura no haja presentat encara un pla de treball concret.

Desmantellen a Figueres un gran arsenal d’armes amb enviaments des de la Comunitat Valenciana

La Policia Nacional ha intervingut 644 armes en un traster de Figueres que funcionava com a taller clandestí, amb enviaments continuats des de la Comunitat Valenciana. L’operació, encara oberta, ha acabat de moment amb set detinguts i la confiscació de prop de 400 armes detonadores i milers de cartutxos.

Capturats més de 5.300 porcs senglars en el pla de xoc contra la sobrepoblació

El pla de xoc de la Generalitat contra la sobrepoblació de porcs senglars ha permés capturar 5.337 exemplars a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència a la província de València. El dispositiu combina batudes amb caçadors, gàbies de trampeig i ajudes econòmiques als participants.

Un estudi situa les primeres vinyes de la península fa 3.000 anys al Mediterrani oriental

Una investigació internacional liderada per la Universitat de València conclou que les primeres vides cultivades de la península ibèrica arribaren fa uns 3.000 anys del Mediterrani oriental i que el seu llinatge encara és present en varietats actuals com la passa valenciana.

Mor als 81 anys Artur Heras, referent de l’art contemporani valencià

L’artista Artur Heras, figura clau del nou realisme i el pop art valencià, ha mort als 81 anys. Xàtiva iniciarà els tràmits per a nomenar-lo fill predilecte.

Levante i Elx disparen el seu límit de gasto; Vila-real i València es mantenen

Levante i Elx han multiplicat el seu límit de cost de plantilla per a esta temporada, mentres Vila-real i València es mantenen en valors similars als del curs passat, segons les xifres fetes públiques per LaLiga.

La Conselleria de Cultura reclama al Ministeri un pla urgent contra els robatoris en museus

Educació, Cultura i Universitats ha tornat a exigir al Ministeri de Cultura un pla coordinat i una fulla de ruta per a reforçar la seguretat als museus després dels últims robatoris registrats a Espanya.

Extingit l’incendi forestal de Polop dos dies després de declarar-se

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat dimarts en la partida de Bacorero, a Polop de la Marina, després de dos dies de treball intensiu. El foc ha afectat unes 36 hectàrees de terreny rural muntanyós.