El Consell d’Informatius d’À Punt rebutja l’actitut ‘improcedent i fora de lloc’ de Camps en una entrevista

VALÈNCIA, 3 (EUROPA PRESS)

El Consell d’Informatius d’À Punt ha considerat «totalment improcedent i fora de lloc» l’actitud de l’expresident de la Generalitat Francisco Camps durant l’entrevista que ha concedit a Les Notícies del Matí hui dilluns.

Durant l’entrevista, l’expresident ha generat moments de tensió per la seua negativa a contestar a preguntes i qüestionar la presència i professionalitat del director de la Cadena SER a la Comunitat Valenciana, Bernardo Guzmán, que participava en la tertúlia.

En un comunicat emès hui dijous, el Consell d’Informatius ha remarcat que «defensarà sempre el dret de qualsevol convidat a expressar-se lliurement». «Però, d’acord amb la mateixa defensa de la llibertat d’expressió, no podem acceptar que ningú intente negar als participants en un programa la possibilitat de formular les preguntes i els comentaris que consideren pertinents, sempre com ha sigut el cas, que es mantinga el nivell mínim de respecte exigible a qualsevol intervinent», han afegit.

Igualment, han rebutjat l’acusació que ha fet Francisco Camps «quan ha assegurat que À Punt és un mitjà sectari». «És funció d’este òrgan, precisament, evitar que això ocórrega. Qui va ser responsable de la gestió d’un mitjà públic com a Canal 9, amb els resultats que tothom recorda, no és el més indicat per a presentar-se com a ‘exemple de llibertat de premsa’, tal com ha assegurat durant l’entrevista», han manifestat.

I han afegit: «En cap cas ho habilita, ni a ell ni a ningú, per a interferir, com ha intentat, en la tasca informativa dels professionals que li plantegen les preguntes que consideren més adequades».

El Consell d’Informatius vol deixar constància igualment del seu «suport total» als professionals que participen en Les Notícies del Matí, «començant per l’editor-presentador, Òscar Martínez, que ha hagut de fer front a les intromissions de l’entrevistat en el treball dels professionals presents en el programa». També ho han fet extensiu a Guzmán, que «ha patit la intromissió i una agressivitat verbal totalment innecessària per part de Francisco Camps».

Últimes notícies

València ompli el Ciutat en una inauguració multitudinària dels Gay Games 2026

Els Gay Games XII València 2026 han arrancat al Ciutat de València amb més de 10.200 esportistes de 81 països, una desfilada de delegacions i actuacions musicals i de folklore valencià davant 13.500 persones.

La sàtira social ‘Filipiñana’ triomfa com a millor llargmetratge en Cinema Jove

La pel·lícula 'Filipiñana', de Rafael Manuel, s'ha endut el Luna de València a millor llargmetratge de Cinema Jove i també el guardó del Jurat Jove, en una edició que ha repartit premis entre films i sèries internacionals i produccions amb presència valenciana.

Pluges intenses i tronades este diumenge en zones d’Alacant i València sota avís groc

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís groc per pluges de fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i tronades amb granís i ratxes molt fortes de vent en distintes zones d’Alacant i València.

Diana Morant anuncia que vol optar a la Presidència de la Generalitat

Diana Morant ha avançat davant del Comité Federal del PSOE que es presentarà a les primàries del PSPV per a ser candidata a la Presidència de la Generalitat Valenciana tan prompte com s'òbriga el procés intern.

Oltra anima a frenar l’extrema dreta: si la gent no vol, no arribaran al poder

Mónica Oltra assegura en un acte a València que l’arribada de l’extrema dreta al poder no és inevitable i defensa que la democràcia ha de tornar a posar el poble al centre.

Baldoví reclama eleccions anticipades i acusa el Consell de no estar a l’alçada del poble valencià

El president del Consell Nacional de Més-Compromís, Joan Baldoví, ha demanat eleccions autonòmiques anticipades en considerar que el poble valencià és digne i mereix un govern decent. L’òrgan ha aprovat una resolució que reclama la dimissió del Consell del PP, sustentat per Vox, i la convocatòria immediata d’eleccions.

Confiscat un tonyina roig de 250 quilos de pesca furtiva davant la costa de la Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha intervingut un tonyina roig d’uns 250 quilos capturat presumptament de manera furtiva davant de la Vila Joiosa, el primer dia de la temporada, i ha tramitat cinc denúncies contra el patró.

El nou monoplaça híbrid de la UPV es prepara per a dominar la Formula Student europea

L’equip Formula Student de la Universitat Politècnica de València ha presentat el FSUPV-14, el seu primer monoplaça híbrid, amb tracció elèctrica davantera i nou paquet aerodinàmic, per a aspirar al número u mundial.