Mastodon
28.2 C
València
Dimarts, 16 setembre, 2025

El dispositiu especial per a la Marató València posa als carrers més de 500 agents de Policia i 32 línies amb itineraris alternatius

Des del pont de Montolivet fins a la Ciutat de les Arts i les Ciències, recorrent bona part del front litoral de València, tot l’eix de l’avinguda Blasco Ibáñez i el passeig de l’Albereda i el centre històric de la ciutat. La Marató Trinidad Alfonso tallarà este diumenge, 3 de desembre, més de 80 carrers i grans avingudes. Davant un esdeveniment d’estes característiques, que reunirà a prop de 100.000 persones, l’Ajuntament de València, l’EMT i la Policia local han preparat dispositius especials.

L’inici de la prova es farà en huit eixides que es produiran a les 8:15; 8:25; 8:35; 8:45; 8:55; 9:05; 9:15 i 9:25 hores, des de la plaça de la Marató amb el pont de Montolivet, i està previst que la prova finalitze al voltant de les 15:00 hores.

La realització d’esta carrera suposarà restriccions de circulació i estacionament en determinats carrers de la ciutat. A partir d’este dijous, a les 22:00 hores, s’inicien els primers talls de trànsit en l’entorn de la plaça de la Marató per a facilitar les labors de muntatge de la zona d’eixida de la carrera. I el mateix ocorrerà a primera hora del dissabte en la Feria Valencia, on els participants acudiran a recollir els seus dorsals. Els treballs seguiran fins a l’última hora del dissabte i, a partir de les 21:00 hores, els talls ja seran generalitzats en tot l’entorn de la Ciutat de les Arts i les Ciències i la resta de carrers i avingudes per les quals discorrerà la Marató.

El divendres 1 de desembre, a partir de les 22:00 hores, es tancarà al trànsit rodat el pont de Montolivet en els dos sentits i l’avinguda del Professor López Piñero en direcció cap al centre de la ciutat, pel muntatge de l’arc d’eixida de la prova. Les avingudes dels Germans Maristes i de l’Institut Obrer de València també romandran tallades, en ambdós sentits, des de les 22:00 hores i fins a les 6:00 hores del dissabte, deixant accés als guals.

Per la seua banda, el dissabte 2 de desembre, es procedirà al tall de l’Albereda, entre plaça Europa i el pont de l’Assut de l’Or, de 6:00 a 14:00 hores aproximadament, per tal d’albergar la “mini marató”. A més, es procedirà al tall del carrer d’Alcalde Reig, entre el pont del Regne i l’avinguda de la Plata sentit entrada a la ciutat des de les 21:00 hores i a partir de les 22:00 hores es farà el mateix al carrer del Professor López Piñero, entre Alcalde Reig i Ricardo Muñoz Suay, així com ambdós sentits d’Institut Obrer i de Germans Maristes (entre Amado Granell Mesado i Bomber Ramón Duarte).

Els talls per albergar el recorregut de la Marató, el mateix diumenge, començaran una hora abans de l’inici de la carrera.

Tota la informació sobre les incidències de trànsit en les zones afectades podrà seguir-se en temps real en el compte de Twitter del Centre de Gestió de Trànsit de l’Ajuntament @transitvalencia, en l’aplicació App València i en l’apartat de mobilitat del geoportal municipal.

Operatiu especial de la Policia Local

El regidor de Seguretat i Mobilitat, Jesús Carbonell, ha explicat que “l’Ajuntament de València destinarà un total de 534 agents de la Policia Local per a garantir la seguretat i la correcta organització i l’ordre dels itineraris alternatius durant la carrera i els dies previs”.

En este sentit, Carbonell ha indicat que la Policia ha establit set punts d’encreuament per a millorar l’accessibilitat dels vehicles d’emergències. Els punts es troben al carrer d’Eugenia Vinyes amb l’avinguda del Mediterrani, el pont de l’Exposició amb l’Albereda, l’avinguda de Blasco Ibáñez amb el carrer de José María Haro, l’avinguda del Port amb Pintor Maella i Mestre Rodrigo i Tres Creus amb Músic Ayllón.

A més, els agents podran donar pas a qualsevol vehicle o ciutadà, en estos o altres punts del traçat, sempre que no es pose en perill la seguretat dels corredors i la resta d’assistents. En total la Policia ha disposat 475 plaques per a realitzar els talls de trànsit i 1562 tanques per a ordenar els itineraris alternatius.

Servici de l’EMT i Metrovalencia

Amb mitja ciutat tallada el diumenge i els talls parcials previstos des del dijous, fa setmanes que l’equip d’incidències de l’àrea d’operacions d’EMT València està planificant rutes alternatives amb dos objectius prioritaris: acostar el màxim possible a tots els usuaris i usuàries a les seues destinacions habituals i facilitar l’arribada a l’entorn de la Marató.

La companyia municipal recomana utilitzar les línies 35, 99 i la C3 per a aproximar-se a la zona d’eixida i a la Ciutat dels Arts i les Ciencies. I per a circular per la ciutat, malgrat les grans restriccions, ha dissenyat des del divendres, i fins que finalitze la carrera el diumenge, itineraris alternatius en un total de 32 línies.

“La nostra vocació és la del servici públic de transport. La Marató és un esdeveniment de grans dimensions, que tots valorem i volem, però no podem oblidar que la mobilitat és essencial a València per a tots, i per això hem apostat per mantindre al màxim de les nostres possibilitats el transport públic, malgrat l’enorme traçat de la prova”, ha destacat el regidor de Mobilitat.

D’altra banda, el director gerent d’EMT, Manuel Martínez, ha afirmat que “amb 80 carrers o avingudes tallades hem analitzat totes les opcions i hem dissenyat plans alternatius i noves rutes per a la majoria de les nostres línies perquè els nostres usuaris habituals i visitants ocasionals puguen disposar, malgrat les restriccions, del millor transport públic i sostenible”.

Així, un total de 32 línies comptaran amb rutes alternatives des del divendres i durant la carrera, l’extens traçat de la qual sí que obligarà, no obstant això, a suspendre provisionalment les línies C-1, 19, Exprés, 30, 31, 32, 40, 67, 70, 71, 73, C2, 81, 92, 93, 94, 95 i 98 durant el matí del diumenge.

Tota la informació podrà consultar-se des del dijous en la secció “Última Hora” del web de l’EMT, en l’App, xarxes socials, autobusos i marquesines.

També Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ampliarà el servici de Metrovalencia diumenge que ve, per la qual cosa els trens i tramvies començaran a circular a les 6:00 hores del matí per a facilitar el desplaçament de participants i públic a l’eixida.

Com a part del dispositiu especial previst, la Línia 10 (Alacant-Natzaret) tindrà diferents freqüències segons la franja horària, atès que la rotonda dels Germans Maristes amb l’Institut Obrer de València, per la qual transita esta línia, estarà tallada fins a les 10:00 hores. D’esta manera, prestarà servici entre les estacions d’Alacant i Amado Granell-Montolivet, des de les 6:00 hores.

Pel que fa a la Línia 4, el pas de la Marató obligarà a tallar la circulació des de les 8:15 fins a les 11:30 hores entre Pont de Fusta-Doctor Lluch, per la qual cosa només se circularà entre Mas del Rosari-Vicent Andrés Estellés i Pont de Fusta. En la Línia 8, no es començarà a circular fins a les 12:15 hores, moment en què es restablirà el servici complet en totes les línies.

Últimes notícies

Els accidents laborals amb bicicletes i patinets es disparen un 400% en nou anys en la Comunitat Valenciana

Bicicletes i patinets ja són el tercer vehicle amb més sinistres laborals amb baixa en la Comunitat, amb 2.981 casos des de 2016. El 91% ocorre in itinere i els dies perduts es multipliquen.

València afronta un dèficit de 133.340 vivendes i mira a l’àrea metropolitana per a créixer

Un informe calcula un dèficit de 133.340 vivendes a la província fins a 2030. L'eixida passa per planificar el creixement en l'àrea metropolitana amb més sòl, densitat i transport àgil.

Compromís acusa el PSOE de frenar la comissió de la DANA en el Congrés

Compromís acusa el PSOE de mantindre paralitzada la comissió sobre la DANA per vetar la compareixença de Pedro Sánchez. La comissió es va constituir al maig i no ha avançat.

Mercadona reforça el seu lideratge en 2025 i aconseguix el 27,1% de quota

Mercadona consolida el seu lideratge en gran consum en els huit primers mesos de 2025 amb un 27,1% de quota i el major avanç del sector. L'hipermercat perd traccion mentres guanyen terreny les cadenes d'assortiment curt i les regionals.

Massó deixa en mans dels grups convidar a víctimes de la DANA al Debat de política general

La Presidència de Les Corts assenyala que l'assistència de víctimes de la DANA al Debat de política general depén de cada grup parlamentari. Massó afirma que no posarà objeccions.

Treballadors de la sanitat pública protesten contra el tancament en fals de l’Estatut Marc

Sindicats de la sanitat pública es concentren per a rebutjar el tancament en fals de la reforma de l'Estatut Marc i exigir millores laborals que porten anys reclamant.

Tres dies de dol a Calp per les morts accidentals d’una bebé i una xiqueta de 4 anys

Calp decreta 72 hores de dol per dos tragèdies recents: una bebé de 20 dies atropellada per un cotxe sense conductor i una xiqueta que va caure des d'un quint pis. El decret inclou banderes a mitja asta i suspensió d'actes municipals.

Vox expulsa al seu regidor a San Antonio de Benagéber per impulsar una moció de censura

La direcció provincial de Vox a València expulsa al seu edil a San Antonio de Benagéber per promoure una moció de censura amb el PP i una agrupació independent sense permís. Obri un expedient que la suspén de drets interns i inhabilita per a funcions en el partit mentres es resol.