El Govern busca a Europa una prefinanciació de 3.000 milions per al 2024 a través del Reglament Restore

VALÈNCIA, 21 (EUROPA PRESS)

El Govern treballa per a aconseguir en la Unió Europea una prefinanciació de 3.000 milions d’euros ja per al 2024 a través del Reglament Restore amb l’objectiu de poder introduir «partides directes que vengen per les circumstàncies de la dana».

Així ho ha destacat el ministre de Política Territorial i Memòria Democràtica, Ángel Víctor Torres, qui en el matí d’este dijous s’ha incorporat a l’Eliana al Cecopi després d’haver estat ahir a Brussel·les per a mantenir «importants reunions» relacionades amb les ajudes per a pal·liar les conseqüències de les inundacions.

Així, ha detallat que es van entrevistar amb el president del Comitè de les Regions, el comissari d’Emergències i la directora general de Política Regional i de Cohesió per a plantejar «quins són els mecanismes europeus per a ajudar als damnificats per la dana, infraestructures públiques i també ajudes diverses».

En este sentit, Torres ha desgranat que hi ha dos mecanismes. Un d’ells és el Fons de Solidaritat, que ja ha sigut demanat a través del Ministeri d’Hisenda i el segon –«en el qual hem posat moltes expectatives», ha ressaltat– és el Reglament Restore.

Fuentes de l’executiu central expliquen que s’està treballant en una aprovació per urgència i s’espera que tire endavant «com més prompte millor» perquè hi haja una prefinanciació de 3.000 milions d’euros, per al 2024, a efectes retroactius a 1 de gener d’enguany, dels 10.000 milions que hi haurà el 2025.

El responsable de Política Territorial ha apuntat que «el previsible és que puguem tenir ja una resposta sobre este Reglament Restore en el mes de gener». «Volem que siga com més prompte millor, però bé, Espanya posarà, com dic, tot el que ha de posar perquè això puga eixir», ha remarcat.

Torres ha subratllat que tots els comissaris europeus reconeixen que «estem davant de les circumstàncies adverses de major nombre de morts en el segle i en els últims 50 anys del nostre país». «I, per tant, li hem demanat a la Unió Europea el màxim de les implicacions i anem a seguir treballant perquè això s’acabe de materialitzar», ha postil·lat.

«SUPORT A LA SOCIETAT VALENCIANA»

Preguntat per si les diferències que existixen ens el Govern i la Generalitat sobre la cronologia del dia de la tragèdia poden «entorpir» estos processos per a la reconstrucció el ministre ho ha negat i ha subratllat que l’Estat, les CCAA i els eurodiputats han mostrat «el suport fonamentalment a la societat valenciana».

«En estos moments –ha continuat– hem de col·locar-nos, més que al costat dels màxims responsables públics, indubtablement del costat de la ciutadania que ara precisa de totes les ajudes i tots els esforços. I des del primer dia ho anem fent i dient, nosaltres no anem a polemitzar sinó el que volem és ajudar i col·laborar».

D’altra banda, Torres ha informat que ja s’han presentat moltes peticions d’ajudes de xicotetes i mitjanes empreses i autònoms, que es fan mitjançant un pagament en compte bancari del Ministeri d’Hisenda. «Les agències tributàries van a ser immediates, estem parlant de prop d’11.000, 12.000 peticions que estan arribant també en el dia de hui», ha exposat.

Finalment, ha emfatitzat que s’han recuperat prop de 160 quilòmetres de les carreteres que són titularitat de l’Estat «en molt poc espai de temps».

Últimes notícies

El fotògraf de la ‘Mà de Déu’ perseguix als 85 anys una nova imatge eterna en la final del Mundial

Giuliano Bevilacqua, fotoperiodista italià afincat a Alacant i autor de la mítica imatge de la ‘Mà de Déu’ de Maradona, cobrirà als 85 anys la final del Mundial 2026 a Nova York buscant una nova fotografia per a la història.

Giuliano Bevilacqua, el fotògraf de la ‘Mà de Déu’, busca una nova imatge eterna a la final del Mundial

Giuliano Bevilacqua, el fotògraf italià que va immortalitzar la ‘Mà de Déu’ de Maradona en Mèxic 1986, cobrix als 85 anys una nova final del Mundial a Nova York, des d’on tornarà a buscar una foto per a la història.

Millán Jiménez deixa el Valencia Basket després d’un acord de desvinculació

El Valencia Basket i l’aler riojà Millán Jiménez han acordat trencar el contracte que els vinculava fins a 2028, després de huit anys al club taronja i d’una cessió esta última temporada a l’Hiopos Lleida en la Liga Endesa.

Sis anys de presó per incendiar una vivenda de Borriana i intentar matar dos hòmens

L'Audiència de Castelló ha condemnat a sis anys de presó un home que va incendiar una vivenda de Borriana per intentar matar dos hòmens amb qui havia discutit prèviament. El condemnat, que pateix esquizofrènia i consumia alcohol i drogues, haurà de seguir també tractament mèdic i no podrà acostar-se a les víctimes durant cinc anys.

Nova concentració amb el lema ‘Mazón a presó’ tornarà al centre de València el 29 de juliol

La protesta mensual per la gestió de la DANA torna al centre de València el 29 de juliol, amb una concentració i un vetlatori a la plaça de Manises per a exigir la retirada de l'aforament a l'expresident Carlos Mazón.

El Valencia Basket coneixerà dijous dos rivals de la primera fase de l’Eurolliga femenina

El Valencia Basket sabrà este dijous dos dels seus tres rivals de la primera fase de l’Eurolliga femenina, després del sorteig de grups. El tercer eixirà d’una fase prèvia amb dotze equips en joc.

Una exposició de realitat virtual permetrà viure l’eclipsi del segle a València

València oferirà des del 20 de juliol una exposició immersiva de realitat virtual en Las Naves per entendre l’eclipsi solar total del 12 d’agost i recordar el de 1905.

Compromís acusa el PP de usar els Pressupostos per a impulsar Llorca com a candidat a la Generalitat

Compromís sosté que els Pressupostos de la Generalitat de 2026 només busquen reforçar Juanfran Pérez Llorca com a candidat del PP i presenta esmenes per a reorientar un mínim de dos milions d’euros cap a emergències i política lingüística.