Un home detingut per coaccionar menors en xarxes socials per a obtindre material íntim

La Policia Nacional ha detingut un home de 42 anys acusat d’enganar xiques menors en xarxes socials per a aconseguir imatges íntimes i coaccionar-les després amb eixe material. La detenció s’ha produït en la localitat de Tremp (Lleida), després d’una investigació que ha vinculat diversos casos registrats en diferents punts d’Espanya.

Segons ha informat la Policia Nacional, a l’arrestat se li atribuïxen diversos delictes relacionats amb l’explotació sexual de menors. Els investigadors han detallat que, fins ara, s’han pogut aclarir quatre fets delictius amb quatre víctimes menors d’edat en territori nacional.

Investigació duta a terme des de Castelló

El cas l’ha investigat el Grup de Delictes Tecnològics de la Comissaria Provincial de Castelló, en col·laboració amb el Grup de Delictes Tecnològics de la Jefatura Superior de Policia de la Comunitat Valenciana. Els agents han treballat de manera coordinada en un dispositiu que ha implicat diverses localitats de la província de Lleida.

La investigació es va iniciar quan la Policia va tindre coneixement de diversos fets semblants ocorreguts en diferents punts d’Espanya. Les denúncies i avisos rebuts mostraven un mateix patró d’actuació, la qual cosa va permetre als agents relacionar els casos i centrar la recerca en un únic sospitós.

Segons les mateixes fonts, l’home utilitzava perfils falsos en xarxes socials i aplicacions de missatgeria per a contactar amb menors. Ocultava sempre la seua veritable identitat amb la intenció de guanyar-se la confiança de les xiques i aconseguir que li enviaren imatges i vídeos de caràcter íntim.

Un cop disposava d’este material, el feia servir per a coaccionar les menors. Segons la Policia, les amenaçava amb difondre les imatges ja obtingudes si no li enviaven nou contingut íntim. D’esta manera, mantenia la pressió sobre les víctimes i prolongava la situació d’assetjament i control.

Detenció i material intervingut

Les diferents gestions d’investigació han permés identificar el presumpte responsable i organitzar un operatiu conjunt. Este dispositiu s’ha desenvolupat en diverses localitats de la província de Lleida, where finalment els agents han localitzat i detingut el sospitós a Tremp.

En el moment de la detenció, la Policia Nacional ha intervingut quatre telèfons mòbils, una tauleta electrònica i un rellotge intel·ligent. Segons els investigadors, estos dispositius són de gran interés per a la instrucció del cas, ja que podrien contindre més proves de les activitats que se li atribuïxen.

Fins ara, la investigació ha permés identificar quatre víctimes menors d’edat afectades pels fets. No obstant això, els agents no descarten que apareguen nous casos una vegada s’analitze detalladament tot el material emmagatzemat en els dispositius intervinguts.

Després de la seua detenció, l’home ha sigut posat a disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia de Tremp (Lleida), que haurà de continuar amb la instrucció per a determinar les responsabilitats penals i les possibles noves víctimes que puguen eixir a la llum arran de l’anàlisi tecnològica.

Últimes notícies

El PSPV busca amb la societat civil una alternativa per a governar la Comunitat Valenciana

El PSPV-PSOE ha obert la seua Conferència Política a col·lectius socials i ciutadania per a dissenyar una alternativa de govern a la Generalitat i recuperar drets que considera retallats pels executius de PP i Vox.

Les oposicions de mestres arrenquen amb quasi 15.700 aspirants en la Comunitat

Educació inicia este cap de setmana les oposicions al cos de Mestres d’Infantil i Primària amb 15.697 aspirants per a 1.959 places en la Comunitat Valenciana, mentre CSIF reclama la màxima transparència i informació en tot el procés selectiu.

El PSPV acusa Catalá d’un discurs ‘racista’ que assenyala la població migrant pels assentaments

El portaveu socialista a l’Ajuntament de València, Borja Sanjuan, ha acusat l’alcaldessa María José Catalá d’emprar un discurs ‘racista’ en responsabilitzar la població migrant dels problemes vinculats als assentaments de persones sense llar, i li retreu que no assenyale els fons voltor i inversors que especulen amb la vivenda.

Morant planteja lleis d’equitat per garantir plaça universitària a tot l’alumnat

La ministra Diana Morant defensa a València unes lleis d’equitat que obliguen les autonomies a finançar prou places públiques, cosa que a la Comunitat Valenciana suposaria fins a 10.000 noves places. La Generalitat replica que ja autoritza totes les places sol·licitades i destaca l’augment de beques i del finançament universitari.

Morant retreu al PP que només haja creat odi a Ceuta mentre reclama dimissions

La ministra Diana Morant qüestiona els qui exigixen dimissions per la crisi migratòria a Ceuta i els acusa de crear odi i alimentar la tensió social, mentre defensa la gestió del Govern central.

Rebaixes d’impostos i campanya per a reactivar l’hostaleria d’El Saler després de l’incendi

L’Ajuntament de València ha aprovat rebaixes fiscals i una campanya de promoció per a bars i restaurants d’El Saler, El Palmar i El Perellonet afectats per l’incendi de la Devesa, i es personarà en la causa judicial per exigir responsabilitats.

Tres joves detinguts a la A-3 amb un quilo de cocaïna en un fals fons del cotxe

La Guàrdia Civil ha interceptat a l’A-3, a Requena, un vehicle d’alta gamma que s’havia donat a la fuga en un control i en el qual s’ha localitzat un quilo de cocaïna ocult en un doble fons. El conductor, de 20 anys, i els altres dos ocupants, de 24 i 33 anys, han sigut posats a disposició judicial acusats de diversos delictes.

Quatre joves detinguts pels greus incidents violents fora de Mestalla al maig

La Policia Nacional ha detingut a València quatre joves, d’entre 18 i 21 anys, acusats de desordes públics i atemptat a agents per les agressions registrades abans del partit Valencia-Barça del 23 de maig als voltants de Mestalla.