El Govern, decidit a tombar la qüestió de confiança que demana Junts en considerar-la injustificada

A Moncloa són conscients que esta decisió pot fer que Junts no recolze els Pressupostos Generals de l’Estat del 2025

MADRID, 14 (EUROPA PRESS)

El Govern va a tombar la proposta de Junts perquè el president del Govern, Pedro Sánchez se sotmeta a una qüestió de confiança en el Congrés dels Diputats, una decisió que està en mans de la Mesa de la Cambra baixa que es pronunciarà sobre este tema este dijous.

En este sentit a Moncloa es mostren en contra que la Mesa –amb majoria de PSOE i Sumar– admeta la tramitació d’esta proposta, consideren que el debat no té sentit i insistixen que la prerrogativa per a presentar una moció de confiança la té en exclusiva el president del Govern, segons fonts governamentals.

En la mateixa línia, un ministre indica que es tracta d’una proposta “ex-temporània” i altres fonts del Govern consultades per Europa Press apunten en la mateixa direcció i veuen més que probable que la proposta de Junts no seguisca avant.

Les fonts consultades afirmen ser conscients que la negativa a complir esta exigència dels de Puigdemont pot significar que no recolzen els Pressupostos Generals de l’Estat per al 2025, el suport del qual és fonamental per a traure’ls avant. Referent a això, insistixen que l’Executiu vol nous Comptes Generals, però recorda que es pot governar amb pressupostos prorrogats.

La portaveu del Govern i ministra d’Educació, Pilar Alegría, s’ha pronunciat sobre este assumpte este dimarts en la roda de premsa posterior al Consell de Ministres i ha qualificat com no justificada la qüestió de confiança que Junts reclama al president Sánchez. En este sentit ha preguntat als de Carles Puigdemont per què insistixen en este instrument parlamentari si l’Executiu complix els compromisos subscrits en l’acord d’investidura.

“La pregunta que jo els traslladaria és per què? Perquè mira, jo el que els puc traslladar és que el Govern d’Espanya complix amb els compromisos que ha establit amb la resta de les forces parlamentàries. El que està en la nostra mà complim amb els compromisos”, ha defensat la ministra portaveu en la roda de premsa posterior al Consell de Ministres.

Alegría ha indicat que a qui li correspon qualificar la proposta presentada per Junts al Congrés és a la Mesa, que prendrà una decisió sobre este tema este dijous. També ha recordat que els grups parlamentaris “tenen altres instruments i altres ferramentes”, però que la prerrogativa d’una qüestió de confiança pertany al president del Govern.

Les declaracions de la portaveu del Govern tenen lloc hores després que el secretari general de Junts, Jordi Turull, haja avisat al PSOE que prendran decisions que “no agradaran” si s’oposen a tramitar la iniciativa perquè el president del Govern, Pedro Sánchez, se sotmeta a una qüestió de confiança.

“Si no ho tramiten significa que no es veuen capaços de restablir la confiança. Si no complixen i no es veuen capaços de restablir esta confiança cal prendre decisions que li puc assegurar que no agradaran al PSOE”, ha defensat este dimarts durant la seua intervenció en un esmorzar informatiu de Nova Economia Fórum.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Set ferits en un xoc múltiple entre tres cotxes a Vila-real

Set persones han resultat ferides en un accident de trànsit en la N-340 al seu pas per Vila-real, on han xocat tres vehicles i ha sigut necessària l'excarceració de tres ocupants.

El SanSan de Benicàssim reordena el cartell per a recuperar els concerts suspesos pel vent

El festival SanSan de Benicàssim reprograma per a este divendres partix dels concerts suspesos en la primera jornada per l'alerta groga per fortes ratxes de vent, avançant l'obertura de portes per a encaixar el nou horari.

L’Alcora vibra amb més de mil tambors en una Rompida de l’Hora inoblidable

Més de mil tambors i bombos han trencat el silenci en la plaça d'Espanya de l'Alcora en una Rompida de l'Hora marcada per l'emoció i l'homenatge a Melchor Paús Gozalbo.

Rescatat el conductor d’un patinet elèctric atrapat sota un cotxe a Torrent

Un jove de 28 anys que circulava en patinet elèctric ha quedat atrapat sota un turisme després d'una col·lisió en una rotonda de Torrent i ha hagut de ser rescatat pels bombers abans de ser traslladat a l'hospital.

Europa i la permanència es juguen a Anoeta

Reial Societat i Llevant s'enfronten a Anoeta en un partit decisiu: els donostiarres busquen consolidar la seua plaça europea i els granotas escapar del descens.

La Línia Dona 24 hores atén 84.688 crides en 2025 després de créixer un 18%

La Línia Dona 24 hores de la Generalitat va augmentar un 17,62% la seua activitat en 2025, amb 84.688 trucades ateses i un fort repunt dels casos relacionats amb violències sexuals.

La Setmana Santa Marinera de València honra als seus difunts amb una oració a la platja

La Setmana Santa Marinera de València celebra la tradicional oració a la platja per confrares i mariners morts, abans de les grans processons de Divendres Sant i Diumenge de Pasqua.

Dones i menors de 25 anys concentren l’ús de Metrovalencia, segons l’últim índex de satisfacció

L'ultime indexe de satisfaccion de Metrovalencia revela que les dones i els menors de 25 anys són els principals usuaris del metre i tranvia, amb alta presència d'estudiants i un perfil socioeconomico majoritari mitjà.