El Govern, decidit a tombar la qüestió de confiança que demana Junts en considerar-la injustificada

A Moncloa són conscients que esta decisió pot fer que Junts no recolze els Pressupostos Generals de l’Estat del 2025

MADRID, 14 (EUROPA PRESS)

El Govern va a tombar la proposta de Junts perquè el president del Govern, Pedro Sánchez se sotmeta a una qüestió de confiança en el Congrés dels Diputats, una decisió que està en mans de la Mesa de la Cambra baixa que es pronunciarà sobre este tema este dijous.

En este sentit a Moncloa es mostren en contra que la Mesa –amb majoria de PSOE i Sumar– admeta la tramitació d’esta proposta, consideren que el debat no té sentit i insistixen que la prerrogativa per a presentar una moció de confiança la té en exclusiva el president del Govern, segons fonts governamentals.

En la mateixa línia, un ministre indica que es tracta d’una proposta “ex-temporània” i altres fonts del Govern consultades per Europa Press apunten en la mateixa direcció i veuen més que probable que la proposta de Junts no seguisca avant.

Les fonts consultades afirmen ser conscients que la negativa a complir esta exigència dels de Puigdemont pot significar que no recolzen els Pressupostos Generals de l’Estat per al 2025, el suport del qual és fonamental per a traure’ls avant. Referent a això, insistixen que l’Executiu vol nous Comptes Generals, però recorda que es pot governar amb pressupostos prorrogats.

La portaveu del Govern i ministra d’Educació, Pilar Alegría, s’ha pronunciat sobre este assumpte este dimarts en la roda de premsa posterior al Consell de Ministres i ha qualificat com no justificada la qüestió de confiança que Junts reclama al president Sánchez. En este sentit ha preguntat als de Carles Puigdemont per què insistixen en este instrument parlamentari si l’Executiu complix els compromisos subscrits en l’acord d’investidura.

“La pregunta que jo els traslladaria és per què? Perquè mira, jo el que els puc traslladar és que el Govern d’Espanya complix amb els compromisos que ha establit amb la resta de les forces parlamentàries. El que està en la nostra mà complim amb els compromisos”, ha defensat la ministra portaveu en la roda de premsa posterior al Consell de Ministres.

Alegría ha indicat que a qui li correspon qualificar la proposta presentada per Junts al Congrés és a la Mesa, que prendrà una decisió sobre este tema este dijous. També ha recordat que els grups parlamentaris “tenen altres instruments i altres ferramentes”, però que la prerrogativa d’una qüestió de confiança pertany al president del Govern.

Les declaracions de la portaveu del Govern tenen lloc hores després que el secretari general de Junts, Jordi Turull, haja avisat al PSOE que prendran decisions que “no agradaran” si s’oposen a tramitar la iniciativa perquè el president del Govern, Pedro Sánchez, se sotmeta a una qüestió de confiança.

“Si no ho tramiten significa que no es veuen capaços de restablir la confiança. Si no complixen i no es veuen capaços de restablir esta confiança cal prendre decisions que li puc assegurar que no agradaran al PSOE”, ha defensat este dimarts durant la seua intervenció en un esmorzar informatiu de Nova Economia Fórum.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les denunciants

El PSOE ha expulsat a l'alcalde d'Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les dones que el van denunciar per assetjament sexual, en considerar-les una revictimització. La decisió arriba després de la seua suspensió de militància al desembre i un expedient obert al febrer.

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, després dels seus atacs a les denunciants d’assetjament sexual

El PSOE ha expulsat a Toni González, alcalde d'Almussafes, per declaracions contra les dones que li van denunciar per assetjament, qualificades de 'revictimación'. Al desembre va ser suspés i el 25 de febrer va afrontar un expedient per 'amenaça vetlada', 'menyspreu' i deslleialtat.

Pluges superiors a 150 l/m² a Xert i Catí en 48 hores, a l’interior de Castelló

En 48 hores s'han superat els 150 l/m² a Xert i Catí. L'episodi ha deixat acumulats molt alts a l'interior de Castelló i registres notables a València i Alacant.

El Consell destina 854 milions al transport sanitari per quatre anys prorrogables a cinc

El Consell ha autoritzat este divendres el contracte del transport sanitari urgent i no urgent en la Comunitat Valenciana: 853,9 milions per a 4+1 anys i 23 vehicles més, fins a 739.

El Consell denuncia que el Govern no ha pagat 4 de cada 5 ajudes de primera necessitat per la dana

El Consell ha denunciat que la majoria de les ajudes de primera necessitat per la dana no s'han abonat i ha atribuït el bloqueig a traves burocràtiques estatals. Alhora, ha destacat avanços del Pla Endavant.

El Consell aprova una deducció de fins a 150 € per formació musical i instruments en la Comunitat Valenciana

El Consell ha aprovat una nova deducció autonòmica de fins a 150 € en l'IRPF per gastos de foment i formació musical. La mesura serà efectiva en la campanya que arranca el 8 d'abril i té efecte retroactiu des de l'1 de gener de 2025.

Es normalitza la circulació en les línies 6 i 4 del tramvia de València després del trencament d’una catenària

La L6 va recuperar tot el seu recorregut i la L4 va restablir el tram entre Doctor Lluch i Pont d'Assot cap a les 15.00, després de reparar una catenària danyada. La incidència es va originar sobre les 12.30 pel colp d'un camió en l'avinguda de Catalunya.

La Policia Nacional busca al sospitós de violar a una menor de 16 anys a Xirivella

La UFAM de la Policia Nacional a Xirivella busca a un home sospitós d'haver violat a una menor de 16 anys. L'agressió es va produir el 26 de febrer i es reserven detalls per protecció de la víctima.