El Govern, decidit a tombar la qüestió de confiança que demana Junts en considerar-la injustificada

A Moncloa són conscients que esta decisió pot fer que Junts no recolze els Pressupostos Generals de l’Estat del 2025

MADRID, 14 (EUROPA PRESS)

El Govern va a tombar la proposta de Junts perquè el president del Govern, Pedro Sánchez se sotmeta a una qüestió de confiança en el Congrés dels Diputats, una decisió que està en mans de la Mesa de la Cambra baixa que es pronunciarà sobre este tema este dijous.

En este sentit a Moncloa es mostren en contra que la Mesa –amb majoria de PSOE i Sumar– admeta la tramitació d’esta proposta, consideren que el debat no té sentit i insistixen que la prerrogativa per a presentar una moció de confiança la té en exclusiva el president del Govern, segons fonts governamentals.

En la mateixa línia, un ministre indica que es tracta d’una proposta “ex-temporània” i altres fonts del Govern consultades per Europa Press apunten en la mateixa direcció i veuen més que probable que la proposta de Junts no seguisca avant.

Les fonts consultades afirmen ser conscients que la negativa a complir esta exigència dels de Puigdemont pot significar que no recolzen els Pressupostos Generals de l’Estat per al 2025, el suport del qual és fonamental per a traure’ls avant. Referent a això, insistixen que l’Executiu vol nous Comptes Generals, però recorda que es pot governar amb pressupostos prorrogats.

La portaveu del Govern i ministra d’Educació, Pilar Alegría, s’ha pronunciat sobre este assumpte este dimarts en la roda de premsa posterior al Consell de Ministres i ha qualificat com no justificada la qüestió de confiança que Junts reclama al president Sánchez. En este sentit ha preguntat als de Carles Puigdemont per què insistixen en este instrument parlamentari si l’Executiu complix els compromisos subscrits en l’acord d’investidura.

“La pregunta que jo els traslladaria és per què? Perquè mira, jo el que els puc traslladar és que el Govern d’Espanya complix amb els compromisos que ha establit amb la resta de les forces parlamentàries. El que està en la nostra mà complim amb els compromisos”, ha defensat la ministra portaveu en la roda de premsa posterior al Consell de Ministres.

Alegría ha indicat que a qui li correspon qualificar la proposta presentada per Junts al Congrés és a la Mesa, que prendrà una decisió sobre este tema este dijous. També ha recordat que els grups parlamentaris “tenen altres instruments i altres ferramentes”, però que la prerrogativa d’una qüestió de confiança pertany al president del Govern.

Les declaracions de la portaveu del Govern tenen lloc hores després que el secretari general de Junts, Jordi Turull, haja avisat al PSOE que prendran decisions que “no agradaran” si s’oposen a tramitar la iniciativa perquè el president del Govern, Pedro Sánchez, se sotmeta a una qüestió de confiança.

“Si no ho tramiten significa que no es veuen capaços de restablir la confiança. Si no complixen i no es veuen capaços de restablir esta confiança cal prendre decisions que li puc assegurar que no agradaran al PSOE”, ha defensat este dimarts durant la seua intervenció en un esmorzar informatiu de Nova Economia Fórum.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pedro Martínez carrega contra el president del Panathinaikos després de la derrota del València Basket en l’Eurolliga

Pedro Martínez va elogiar el nivell del Panathinaikos després de l'ajustada derrota del València Basket, però va arremetre amb duresa contra el president del club grec i va demanar a l'Eurolliga que actue.

Ataman denuncia que la Policia vol detindre al president del Panathinaikos després de guanyar a València

Ergin Ataman va denunciar que diversos agents de Policia van intentar detindre al president del Panathinaikos i a un membre del seu cos tècnic després del triomf per 105-107 davant el València Basket, en una compareixença sense preguntes.

Hayes-Davis fulmina al València Basket en la pròrroga i posa el 0-2 per a Panathinaikos

El València Basket cau 105-107 en una pròrroga cruel davant Panathinaikos, decidit per un canastón final de Nigel Hayes-Davis que deixa la sèrie 0-2 abans de viatjar a Atenes.

Divendres amb ruixats i tempestes intenses en l’est i sud-est peninsular

La jornada del divendres estarà marcada per ruixats i tempestes localment fortes en l'est i sud-est peninsular, amb graníssol en zones de serra i contrastos tèrmics entre el litoral i l'interior.

Morant acusa el Consell de desoir als docents i reivindica el model educatiu socialista

Diana Morant es compromet davant els sindicats educatius valencians a defendre les seues reivindicacions i critica a la Generalitat per no dialogar ni destinar recursos suficients a l'educació.

Els sindicats de docents formalitzen una vaga indefinida a partir de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT registren una vaga indefinida docent des de l'11 de maig i preparen mobilitzacions mentres exigixen propostes concretes al Consell.

PP i Vox perfilen la seua llista de compareixents per a la comissió sobre les VPP d’Alacant

PP i Vox registren les seues propostes de treball per a la comissió que investiga l'adjudicació irregular de vivendes de protecció pública a Alacant, amb desenes de càrrecs polítics i tècnics cridats a declarar.

Gandia presenta la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny

Gandia ha presentat la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny en el Moll dels Borja i repartirà premis econòmics i guardons especials.