El PP exigeix a Sánchez ‘desbloquejar’ els pagaments a la cogeneració i engegar el nou marc regulatori

VALÈNCIA, 20 (EUROPA PRESS)

El portaveu de Medi ambient del PP a Les Corts, Salvador Aguilella, ha sol·licitat a la resta de grups parlamentaris que recolzen aquesta setmana una proposta dels ‘populars’ en la qual s’exigeix al Govern de Pedro Sánchez «desbloquejar» els pagaments a la cogeneració i engegar el nou marc regulatori «que porta dos anys de retards».

Aguilella ha explicat que «es tracta de recolzar i promoure el sector de la cogeneració a la Comunitat Valenciana. La proposta, de vital importància, impacta positivament en l’àmbit energètic i en sectors industrials essencials com el ceràmic, l’alimentació, la indústria del paper, el tèxtil, entre altres», segons ha informat el PP en un comunicat.

Segons ha apuntat, «el sector necessita seguretat jurídica i certitud regulatòria, i és imperatiu que tots els grups polítics en aquestes Corts recolzen aquests objectius essencials per a la sostenibilitat i el creixement de la cogeneració a la Comunitat Valenciana».

El portaveu ‘popular’ ha explicat que els sectors productius que utilitzen la cogeneració estan «molt preocupats per la incertesa i falta de seguretat jurídica que envolta a la cogeneració des de fa més de dos anys». Per això, sol·liciten la «convocatòria urgent» de l’actualització dels sistemes retributius i de les subhastes d’1.200 megavats «paralitzades des del 2021».

La proposta, que es debatrà en el ple de Les Corts d’aquesta setmana, reclama a l’Executiu central la pròrroga de dos anys de l’operativitat de les plantes fins que es culmine el nou marc jurídic. «Moltes plantes estan parades perquè han esgotat la seua vida útil i no poden instal·lar noves sense un marc jurídic per a escometre inversions de renovació tecnològica, la qual cosa genera majors costos energètics i l’emissió de més gasos efecte hivernacle a l’atmosfera», ha afegit.

Finalment, Salvador Aguilella ha manifestat que el Ministeri de Transició Ecològica, amb el seu responsable Teresa Ribera al capdavant, «ha de pagar el que se’ls deu a les empreses. Acaba de publicar les retribucions del segon semestre del 2023 amb deu mesos de retard i ja són més de 50 milions d’euros d’endarreriments. Les empreses estan finançant un llast milionari per incompetència o negligència del govern de Sánchez».

Últimes notícies

Estabilitzat l’incendi forestal de Llíria en només dues hores

L’incendi forestal declarat esta vesprada en el terme de Llíria ha quedat estabilitzat en unes dues hores després de desallotjar diverses vivendes.

Thiago Fernández reforçarà les bandes del Llevant cedit pel Villarreal

L’extrem argentí Thiago Fernández, de 22 anys i propietat del Villarreal, jugarà esta pròxima temporada al Llevant en qualitat de cedit.

Un incendi forestal en Llíria obliga a desallotjar diverses vivendes

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Llíria ha obligat a desallotjar diverses vivendes i ha mobilitzat importants mitjans terrestres i aeris.

Benidorm destina 8.000 euros per a les víctimes del terratrémol de Colòmbia

L'Ajuntament de Benidorm ha aprovat destinar 8.000 euros a accions humanitàries per a les víctimes del terratrémol de magnitud 7,4 a Colòmbia, que ha causat almenys 240 morts. L'ajuda es canalitzarà a través d'organismes oficials i inclou un missatge especial de suport a la ciutat agermanada de Manizales.

Valencia i Hércules s’enfronten dijous a Paterna en un nou amistós de pretemporada

El Valencia CF jugarà este dijous 13 d’agost un amistós contra l’Hércules al camp Antonio Puchades de Paterna, en una setmana amb dos partits preparatoris abans de l’estrena en LaLiga 2026-27.

Les màximes arriben als 37 graus en diversos punts de la Comunitat Valenciana

Les temperatures màximes d’este dimarts han arribat als 37 graus en diversos municipis de la Comunitat Valenciana, amb pics de quasi 38 graus a Elx.

Consells per conduir amb seguretat durant l’eclipsi solar a València

La DGT ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi solar, amb recomanacions per evitar desplaçaments innecessaris i reforços de transport públic a València.

Així es podrà vore l’eclipsi solar des de la Comunitat Valenciana

L’eclipsi solar d’este dimecres es vorà amb cel poc nuvolós en gran part de la Comunitat Valenciana, encara que hi haurà més incertesa al nord de Castelló. Aemet preveu temperatures altes, risc extrem d’incendis i recorda que es podrà observar el fenomen des de les ciutats litorals sense desplaçar-se.