El PP exigeix a Sánchez ‘desbloquejar’ els pagaments a la cogeneració i engegar el nou marc regulatori

VALÈNCIA, 20 (EUROPA PRESS)

El portaveu de Medi ambient del PP a Les Corts, Salvador Aguilella, ha sol·licitat a la resta de grups parlamentaris que recolzen aquesta setmana una proposta dels ‘populars’ en la qual s’exigeix al Govern de Pedro Sánchez “desbloquejar” els pagaments a la cogeneració i engegar el nou marc regulatori “que porta dos anys de retards”.

Aguilella ha explicat que “es tracta de recolzar i promoure el sector de la cogeneració a la Comunitat Valenciana. La proposta, de vital importància, impacta positivament en l’àmbit energètic i en sectors industrials essencials com el ceràmic, l’alimentació, la indústria del paper, el tèxtil, entre altres”, segons ha informat el PP en un comunicat.

Segons ha apuntat, “el sector necessita seguretat jurídica i certitud regulatòria, i és imperatiu que tots els grups polítics en aquestes Corts recolzen aquests objectius essencials per a la sostenibilitat i el creixement de la cogeneració a la Comunitat Valenciana”.

El portaveu ‘popular’ ha explicat que els sectors productius que utilitzen la cogeneració estan “molt preocupats per la incertesa i falta de seguretat jurídica que envolta a la cogeneració des de fa més de dos anys”. Per això, sol·liciten la “convocatòria urgent” de l’actualització dels sistemes retributius i de les subhastes d’1.200 megavats “paralitzades des del 2021”.

La proposta, que es debatrà en el ple de Les Corts d’aquesta setmana, reclama a l’Executiu central la pròrroga de dos anys de l’operativitat de les plantes fins que es culmine el nou marc jurídic. “Moltes plantes estan parades perquè han esgotat la seua vida útil i no poden instal·lar noves sense un marc jurídic per a escometre inversions de renovació tecnològica, la qual cosa genera majors costos energètics i l’emissió de més gasos efecte hivernacle a l’atmosfera”, ha afegit.

Finalment, Salvador Aguilella ha manifestat que el Ministeri de Transició Ecològica, amb el seu responsable Teresa Ribera al capdavant, “ha de pagar el que se’ls deu a les empreses. Acaba de publicar les retribucions del segon semestre del 2023 amb deu mesos de retard i ja són més de 50 milions d’euros d’endarreriments. Les empreses estan finançant un llast milionari per incompetència o negligència del govern de Sánchez”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Una menor resulta ferida a Oropesa en accidentar-se amb un patinet que aconseguia 85 km/h

Una menor va resultar ferida i va ser traslladada a l'hospital després de patir un accident amb un patinet elèctric modificat que arribava als 85 km/h a Orpesa.

Torrevieja es reunix en silenci després de l’assassinat d’una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare

Torrevieja ha guardat un minut de silenci per l'assassinat d'una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare, que després es va suïcidar, en un municipi encara commocionat i en dol oficial.

Torrevieja es bolca en un minut de silenci per l’assassinat d’una xiqueta de 3 anys

Torrevieja ha celebrat un minut de silenci i viu el primer dels dies de dol oficial per l'assassinat d'una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare, que després es va suïcidar.

Carlos Espí firma un mes històric amb el Llevant amb 6 gols en 4 partits

Carlos Espí, renovat fins a 2028, encadena 6 gols en 4 partits amb el Llevant, un registre històric per al club que li porta a viure un dels millors mesos de la seua vida.

L’Elx trenca una ratxa de 66 partits sense remuntar en Primera davant el Mallorca

L'Elx es va imposar al Mallorca per 2-1 després de donar-li la volta al marcador i va posar fi a una sèrie de 66 partits en Primera Divisió sense aconseguir una remuntada.

Corberán iguala els 69 punts de Baralla en els seus primers 50 partits de Lliga amb el València

Carlos Corberán aconseguix els 50 partits de Lliga amb el València amb 69 punts, el mateix balanç que va firmar Rubén Baraja en el seu primer mig centenar de partits al capdavant de l'equip.

Domingo amb sol i ascens de les màximes en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà un diumenge majoritàriament buidat, amb màximes en clar ascens i vent que es reforçarà en el nord de Castelló a última hora, abans d'un dilluns més variable.

Un sistema amb intel·ligència artificial prediu sequeres amb fins a sis mesos de marge

Un model desenrotllat a la Universitat Politècnica de València combina prediccions climàtiques, índexs de sequera i intel·ligència artificial per a anticipar sequeres amb fins a sis mesos d'antelació en la conca del Xúquer i altres regions semiàrides.