El PP exigeix a Sánchez ‘desbloquejar’ els pagaments a la cogeneració i engegar el nou marc regulatori

VALÈNCIA, 20 (EUROPA PRESS)

El portaveu de Medi ambient del PP a Les Corts, Salvador Aguilella, ha sol·licitat a la resta de grups parlamentaris que recolzen aquesta setmana una proposta dels ‘populars’ en la qual s’exigeix al Govern de Pedro Sánchez “desbloquejar” els pagaments a la cogeneració i engegar el nou marc regulatori “que porta dos anys de retards”.

Aguilella ha explicat que “es tracta de recolzar i promoure el sector de la cogeneració a la Comunitat Valenciana. La proposta, de vital importància, impacta positivament en l’àmbit energètic i en sectors industrials essencials com el ceràmic, l’alimentació, la indústria del paper, el tèxtil, entre altres”, segons ha informat el PP en un comunicat.

Segons ha apuntat, “el sector necessita seguretat jurídica i certitud regulatòria, i és imperatiu que tots els grups polítics en aquestes Corts recolzen aquests objectius essencials per a la sostenibilitat i el creixement de la cogeneració a la Comunitat Valenciana”.

El portaveu ‘popular’ ha explicat que els sectors productius que utilitzen la cogeneració estan “molt preocupats per la incertesa i falta de seguretat jurídica que envolta a la cogeneració des de fa més de dos anys”. Per això, sol·liciten la “convocatòria urgent” de l’actualització dels sistemes retributius i de les subhastes d’1.200 megavats “paralitzades des del 2021”.

La proposta, que es debatrà en el ple de Les Corts d’aquesta setmana, reclama a l’Executiu central la pròrroga de dos anys de l’operativitat de les plantes fins que es culmine el nou marc jurídic. “Moltes plantes estan parades perquè han esgotat la seua vida útil i no poden instal·lar noves sense un marc jurídic per a escometre inversions de renovació tecnològica, la qual cosa genera majors costos energètics i l’emissió de més gasos efecte hivernacle a l’atmosfera”, ha afegit.

Finalment, Salvador Aguilella ha manifestat que el Ministeri de Transició Ecològica, amb el seu responsable Teresa Ribera al capdavant, “ha de pagar el que se’ls deu a les empreses. Acaba de publicar les retribucions del segon semestre del 2023 amb deu mesos de retard i ja són més de 50 milions d’euros d’endarreriments. Les empreses estan finançant un llast milionari per incompetència o negligència del govern de Sánchez”.

Últimes notícies

Detingut a Alacant per un any d’assetjament a la seua exparella amb pintades sexuals en el cotxe

La Policia Nacional ha detingut a Cocentaina a un home de 47 anys acusat d'un any d'assetjament a la seua exparella mitjançant pintades sexuals en el seu cotxe i notes vexatòries en el seu entorn personal i laboral, que van obligar la víctima a rebre atenció psicològica.

Detingut un home per 14 robatoris en vivendes de Peníscola a les quals accedia per la terrassa

La Guàrdia Civil deté a un home de 43 anys acusat de 14 robatoris amb força en vivendes de Peníscola, on presumptament entrava fracturant la porta de la terrassa.

Detinguts dos hòmens i un menor a Almassora per portar droga oculta en un cotxe

La Guàrdia Civil arresta a Almassora a dos adults i un menor després de localitzar haixix, marihuana i diners en efectiu ocults en el cotxe en el qual circulaven.

Pérez Llorca abordarà en Les Corts la situació valenciana i la relació amb el Govern

Juanfran Pérez Llorca afrontarà una nova sessió de control en Les Corts centrada en la situació política, econòmica i social de la Comunitat Valenciana i en la col·laboració del Govern central.

La exalcaldesa de Requena defén que no va haver-hi víctimes en la dana per l’avís a la població

La exalcaldesa de Requena, Rocío Cortés, declara davant el jutjat que l'absència de morts i ferits en la dana es va deure als avisos i mesures preventives adoptades des de la matinada.

Una caixa de resistència ajuda als docents valencians en vaga indefinida

La Coordinadora d’Assemblees Docents del País Valencià impulsa una caixa de resistència per a fer costat econòmicament al professorat en vaga indefinida i facilitar la continuïtat de les mobilitzacions.

L’exposició del MARQ sobre canibalisme ritual supera els 55.000 visitants

La mostra Rituals de pastors del MARQ, centrada en el primer cas documentat de canibalisme funerari no violent en el sud-est peninsular, ha rebut més de 55.000 visitants.

Demanen 12 anys i 8 mesos de presó a un home per intentar matar a la seua exparella a Alacant

La Fiscalia sol·licita 12 anys i 8 mesos de presó per a un home acusat d'intentar matar a la seua exparella a Alacant, malgrat tindre en vigor una orde d'allunyament. L'acusat hauria irromput en la vivenda, l'hauria amenaçada de mort i tractat d'apunyalar-la en el pit i abdomen.