El PP exigeix a Sánchez ‘desbloquejar’ els pagaments a la cogeneració i engegar el nou marc regulatori

VALÈNCIA, 20 (EUROPA PRESS)

El portaveu de Medi ambient del PP a Les Corts, Salvador Aguilella, ha sol·licitat a la resta de grups parlamentaris que recolzen aquesta setmana una proposta dels ‘populars’ en la qual s’exigeix al Govern de Pedro Sánchez “desbloquejar” els pagaments a la cogeneració i engegar el nou marc regulatori “que porta dos anys de retards”.

Aguilella ha explicat que “es tracta de recolzar i promoure el sector de la cogeneració a la Comunitat Valenciana. La proposta, de vital importància, impacta positivament en l’àmbit energètic i en sectors industrials essencials com el ceràmic, l’alimentació, la indústria del paper, el tèxtil, entre altres”, segons ha informat el PP en un comunicat.

Segons ha apuntat, “el sector necessita seguretat jurídica i certitud regulatòria, i és imperatiu que tots els grups polítics en aquestes Corts recolzen aquests objectius essencials per a la sostenibilitat i el creixement de la cogeneració a la Comunitat Valenciana”.

El portaveu ‘popular’ ha explicat que els sectors productius que utilitzen la cogeneració estan “molt preocupats per la incertesa i falta de seguretat jurídica que envolta a la cogeneració des de fa més de dos anys”. Per això, sol·liciten la “convocatòria urgent” de l’actualització dels sistemes retributius i de les subhastes d’1.200 megavats “paralitzades des del 2021”.

La proposta, que es debatrà en el ple de Les Corts d’aquesta setmana, reclama a l’Executiu central la pròrroga de dos anys de l’operativitat de les plantes fins que es culmine el nou marc jurídic. “Moltes plantes estan parades perquè han esgotat la seua vida útil i no poden instal·lar noves sense un marc jurídic per a escometre inversions de renovació tecnològica, la qual cosa genera majors costos energètics i l’emissió de més gasos efecte hivernacle a l’atmosfera”, ha afegit.

Finalment, Salvador Aguilella ha manifestat que el Ministeri de Transició Ecològica, amb el seu responsable Teresa Ribera al capdavant, “ha de pagar el que se’ls deu a les empreses. Acaba de publicar les retribucions del segon semestre del 2023 amb deu mesos de retard i ja són més de 50 milions d’euros d’endarreriments. Les empreses estan finançant un llast milionari per incompetència o negligència del govern de Sánchez”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Atzeneta del Maestrat registra la temperatura màxima del Dilluns de Pasqua amb 23,7 graus

Atzeneta del Maestrat ha liderat les temperatures diürnes del Dilluns de Pasqua en la Comunitat Valenciana amb 23,7 graus, per davant de Xàtiva i Carcaixent. Les capitals de província s'han quedat entorn dels 20 graus i el dimarts s'esperen pocs canvis.

La Gladiadora de The VicBros s’imposa en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan

L'hamburguesa La Gladiadora, del local alacantí The VicBros Burger, s'alça amb la victòria en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan i encadena el seu tercer triomf parcial després de Múrcia i Sevilla.

La Generalitat arranca les obres de la nova depuradora de Parc Sagunt II

La Generalitat ha iniciat els treballs de desbrossament i excavació per a construir la nova depuradora de Parc Sagunt II, una infraestructura clau que donarà servici a l'àrea industrial i a diversos municipis de l'entorn.

L’Albufera marca rècord d’aus aquàtiques després de la dana amb 132.000 exemplars de 78 espècies

El cens hivernal al Parc Natural de L'Albufera aconseguix prop de 132.000 aus aquàtiques de 78 espècies, un 52,5% més que en 2025, i marca un màxim històric després de la dana de 2024.

El científic de la UPV Jaime Gómez-Hernández, primer espanyol premiat per InterPore per la seua carrera en mitjans porosos

L'investigador de la UPV Jaime Gómez-Hernández es convertix en el primer científic espanyol a rebre la Medalla InterPore a la Trajectòria Professional per la seua contribució internacional a l'estudi dels mitjans porosos i la hidrogeologia.

El PSPV acusa el Consell d’ocultar un informe clau sobre la presa de Buseo en la dana de 2024

El PSPV denuncia que el Consell es nega a entregar a la comissió d'investigació de la dana de 2024 un informe sobre la gestió en la presa de Buseo, al·legant que és prova en un procediment penal.

València remet a Fiscalia nous indicis de frau en empadronaments amb contractes de lloguer

L'Ajuntament de València ha traslladat a la Fiscalia Provincial nous indicis de possibles fraus en empadronaments basats en contractes de lloguer presumptament manipulats o falsificats, dins d'un expedient ja obert per fets similars.

L’atur baixa al març en la Comunitat Valenciana i se situa en 288.162 persones

L'atur registrat en la Comunitat Valenciana descendix al març en 2.467 persones, un 0,85% menys que al febrer, i suma una caiguda interanual de 19.440 aturats.