El PP exigeix a Sánchez ‘desbloquejar’ els pagaments a la cogeneració i engegar el nou marc regulatori

VALÈNCIA, 20 (EUROPA PRESS)

El portaveu de Medi ambient del PP a Les Corts, Salvador Aguilella, ha sol·licitat a la resta de grups parlamentaris que recolzen aquesta setmana una proposta dels ‘populars’ en la qual s’exigeix al Govern de Pedro Sánchez «desbloquejar» els pagaments a la cogeneració i engegar el nou marc regulatori «que porta dos anys de retards».

Aguilella ha explicat que «es tracta de recolzar i promoure el sector de la cogeneració a la Comunitat Valenciana. La proposta, de vital importància, impacta positivament en l’àmbit energètic i en sectors industrials essencials com el ceràmic, l’alimentació, la indústria del paper, el tèxtil, entre altres», segons ha informat el PP en un comunicat.

Segons ha apuntat, «el sector necessita seguretat jurídica i certitud regulatòria, i és imperatiu que tots els grups polítics en aquestes Corts recolzen aquests objectius essencials per a la sostenibilitat i el creixement de la cogeneració a la Comunitat Valenciana».

El portaveu ‘popular’ ha explicat que els sectors productius que utilitzen la cogeneració estan «molt preocupats per la incertesa i falta de seguretat jurídica que envolta a la cogeneració des de fa més de dos anys». Per això, sol·liciten la «convocatòria urgent» de l’actualització dels sistemes retributius i de les subhastes d’1.200 megavats «paralitzades des del 2021».

La proposta, que es debatrà en el ple de Les Corts d’aquesta setmana, reclama a l’Executiu central la pròrroga de dos anys de l’operativitat de les plantes fins que es culmine el nou marc jurídic. «Moltes plantes estan parades perquè han esgotat la seua vida útil i no poden instal·lar noves sense un marc jurídic per a escometre inversions de renovació tecnològica, la qual cosa genera majors costos energètics i l’emissió de més gasos efecte hivernacle a l’atmosfera», ha afegit.

Finalment, Salvador Aguilella ha manifestat que el Ministeri de Transició Ecològica, amb el seu responsable Teresa Ribera al capdavant, «ha de pagar el que se’ls deu a les empreses. Acaba de publicar les retribucions del segon semestre del 2023 amb deu mesos de retard i ja són més de 50 milions d’euros d’endarreriments. Les empreses estan finançant un llast milionari per incompetència o negligència del govern de Sánchez».

Últimes notícies

Les màximes baixen a la Comunitat Valenciana i es queden en 31,5 graus a Benidorm

Les temperatures màximes han descendit este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb un valor màxim de 31,5 graus a Benidorm i caigudes de fins a 5 graus en punts de l’interior com Ademuz.

Morant acusa el Consell de negar la realitat sobre l’Es-Alert i el retard en la DANA

Diana Morant critica que, quasi dos anys després de la DANA del 29 d’octubre de 2024, el Consell continue negant un retard en l’avís Es-Alert i, segons ella, sense assumir responsabilitats per les 231 víctimes mortals.

Mazón nega que el retard de l’Es-Alert estiga relacionat amb les víctimes de la DANA

La defensa de Carlos Mazón ha remés un escrit al jutjat en què rebutja que el retard en l’enviament de l’avís Es-Alert per la DANA de 2024 tinga relació causal amb les 231 víctimes mortals i demana a la jutgessa que concrete quins fets o indicis se li atribuïxen.

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.