11.5 C
València
Diumenge, 1 febrer, 2026

El PSOE exigeix a Feijóo explicacions sobre la gestió de la dana davant el Congrés i la possibilitat d’un judici

**MADRID** — La portaveu de la Comissió Executiva Federal del PSOE, Esther Peña, ha advertit aquest dijous al líder del PP, Alberto Núñez Feijóo, que haurà de donar explicacions en el Congrés sobre el que va passar el 29 d’octubre durant la **tragèdia de la dana a València**. A més, hi ha la possibilitat que també ho faça davant d’un jutge.

Peña ha subratllat que el president del PP va tenir un “important paper” en aquesta situació, assenyalant que disposava d'”informació en temps real” mentre que el president de la Generalitat, Carlos Mazón, es trobava “de sobretaula en un restaurant”. En un vídeo enviat a mitjans de comunicació, ha assegurat que Feijóo serà citat en el Congrés per explicar “què sabia i si va poder donar consells al senyor Mazón durant aquella crisi”.

En les seves declaracions, ha insistit que “Haurà d’explicar-ho en la comissió d’investigació i possiblement també davant d’un jutge. És moment que prepare tota aquesta informació per a aclarir el que va passar. Ha deixat de marejar la perdiu; vostè sabia coses i ha d’explicar-ho”. Ha reclamat transparència i responsabilitat per part del líder dels populars.

**POSA EN PERILL INVERSIONS XINESES**

Peña també ha acusat a Feijóo de “posar en risc” inversions milionàries a diverses comunitats autònomes per les seves crítiques al viatge realitzat pel president del Govern, Pedro Sánchez, a **Xina** fa dues setmanes, coincidint amb l’anunci de nous aranzels aprovats per **Estats Units**. Ha afirmat que “només des de la més absoluta ignorància en política internacional es poden fer les afirmacions que fa el senyor Feijóo”. A més, ha demanat al líder del PP que, si no té la intenció d’ajudar ni d’aprendre, el millor seria que es “retirés” i deixés treballar aquells que, com Sánchez, “saben fer-ho”.

Últimes notícies

Avís groc per vent a València i fenòmens costaners a Alacant

Aemet ha establit l'avís groc per ratxes de fins a 70 km/h en el litoral nord i interior sud de València i per mala mar a Alacant. El vent del sud-oest deixarà ones de fins a 3 metres i els avisos es prolongaran del diumenge a la vesprada al dimarts de matinada segons el fenomen.

Domingo amb cels nuvolosos i possibles pluges en la Comunitat Valenciana

Este diumenge 1 de febrer es preveuen cels nuvolosos en tota la Comunitat i precipitacions més probables en la mitat sud, amb temperatures amb pocs canvis.

Barrachina: els agricultors no temen al mercat, però exigixen igualtat de tracte

El conseller d'Agricultura sosté que el camp valencià competix sense por, però reclama un marc just. Critica l'acord UE-Mercosur sense salvaguardes i demana una PAC específica.

L’IVO complix 50 anys: d’ajudar a bé morir a un referent que cura i cuida

L'Institut Valencià d'Oncologia celebra el seu 50 aniversari després de transformar-se d'un centre centrat en el final de la vida a un referent integral del càncer. La institució prepara una ampliació per a incorporar noves tecnologies i modalitats assistencials.

El Barcelona protegix el lideratge amb un 1-3 a Elx i agreuja la ratxa local

El Barcelona es va imposar 1-3 en el Martínez Valero després d'un partit dominat i amb moltes ocasions. L'Elx seguix sense guanyar en 2026 i s'acosta al descens.

1-3: el Barcelona aferma el lideratge i complica la vida a l’Elx

El Barcelona va guanyar 1-3 en el Martínez Valero i va protegir el lideratge una jornada més. L'Elx va seguir sense guanyar en 2026 i va quedar més prop del descens.

Sorloth, sense fractures ni hematomes cranials, torna a Madrid amb l’equip

Les proves mèdiques descarten fractures i hematomes cranials en Alexander Sorloth després del xoc de cap en el Llevant-Atlètic (0-0). El davanter torna a Madrid amb l'expedició i queda pendent d'evolució.

El Barcelona mana al descans davant l’Elx (1-2)

El Barcelona mana 1-2 al descans gràcies a Lamine Yamal i Ferran Torres; l'Elx va arribar a igualar per mitjà d'Álvaro Rodríguez. Els blaugranes han generat moltes ocasions i els pals han evitat un avantatge major.