El PSOE exigeix a Feijóo explicacions sobre la gestió de la dana davant el Congrés i la possibilitat d’un judici

**MADRID** — La portaveu de la Comissió Executiva Federal del PSOE, Esther Peña, ha advertit aquest dijous al líder del PP, Alberto Núñez Feijóo, que haurà de donar explicacions en el Congrés sobre el que va passar el 29 d’octubre durant la **tragèdia de la dana a València**. A més, hi ha la possibilitat que també ho faça davant d’un jutge.

Peña ha subratllat que el president del PP va tenir un «important paper» en aquesta situació, assenyalant que disposava d'»informació en temps real» mentre que el president de la Generalitat, Carlos Mazón, es trobava «de sobretaula en un restaurant». En un vídeo enviat a mitjans de comunicació, ha assegurat que Feijóo serà citat en el Congrés per explicar «què sabia i si va poder donar consells al senyor Mazón durant aquella crisi».

En les seves declaracions, ha insistit que «Haurà d’explicar-ho en la comissió d’investigació i possiblement també davant d’un jutge. És moment que prepare tota aquesta informació per a aclarir el que va passar. Ha deixat de marejar la perdiu; vostè sabia coses i ha d’explicar-ho». Ha reclamat transparència i responsabilitat per part del líder dels populars.

**POSA EN PERILL INVERSIONS XINESES**

Peña també ha acusat a Feijóo de «posar en risc» inversions milionàries a diverses comunitats autònomes per les seves crítiques al viatge realitzat pel president del Govern, Pedro Sánchez, a **Xina** fa dues setmanes, coincidint amb l’anunci de nous aranzels aprovats per **Estats Units**. Ha afirmat que «només des de la més absoluta ignorància en política internacional es poden fer les afirmacions que fa el senyor Feijóo». A més, ha demanat al líder del PP que, si no té la intenció d’ajudar ni d’aprendre, el millor seria que es «retirés» i deixés treballar aquells que, com Sánchez, «saben fer-ho».

Últimes notícies

Educació i sindicats avancen en la reducció de burocràcia i mantenen la negociació

Educació i els sindicats docents han acostat postures per a reduir la burocràcia i es tornaran a reunir per a abordar infraestructures educatives i ràtios en ple calendari de mobilitzacions.

Pérez Llorca considera que la vaga de docents ja no té sentit en plena negociació

Juanfran Pérez Llorca afirma que la vaga del professorat valencià ha perdut sentit perquè la Generalitat manté la negociació oberta i mostra voluntat d'acord.

Pérez Llorca defén que els pròxims pressupostos faran justícia fiscal a la societat valenciana

Juanfran Pérez Llorca anuncia que els pròxims pressupostos de la Generalitat Valenciana inclouran una rebaixa fiscal i millores salarials per a docents, que, sosté, iniciaran una etapa de major justícia fiscal en la Comunitat.

Paco Roca denuncia el plagi d’un cartell seu i alerta de l’ús indegut de la IA

Paco Roca denuncia el plagi del cartell de la 60 Fira del Llibre de València en un anunci de la Fira del Llibre de San Martín de la Vega i advertix del risc d'usar IA vulnerant drets d'autor.

Educació i sindicats xoquen per les ràtios i la Conselleria prepara una nova proposta

La Conselleria d'Educació i els sindicats docents mantenen el seu desacord sobre la reducció de ràtios i l'administració es compromet a presentar una nova proposta mentres continua la vaga indefinida.

La regidora de Vox a València Cecilia Herrero serà jutjada per un delicte d’odi

L'Audiència de València manté el processament de la regidora de Vox Cecilia Herrero per un presumpte delicte d'odi per missatges reiterats contra migrants, col·lectiu LGTBI i persones amb discapacitat.

Educació precisa que la revisió salarial pactada amb ANPE i CSIF cobrirà els 200 euros fins a 2028

Educació aclarix en la taula sectorial que l'actualització conforme a l'IPC afectarà el total dels 200 euros de pujada del complement específic pactats amb ANPE i CSIF fins a 2028, i no sols a l'últim tram de 50 euros.

Dos nous crebalossos reforcen la reintroducció en la Tinença de Benifassà

Dos nous exemplars de crebalossos s'incorporen al projecte de reintroducció en la Tinença de Benifassà, que busca consolidar una població estable d'esta au en perill d'extinció.