El PSOE exigeix a Feijóo explicacions sobre la gestió de la dana davant el Congrés i la possibilitat d’un judici

**MADRID** — La portaveu de la Comissió Executiva Federal del PSOE, Esther Peña, ha advertit aquest dijous al líder del PP, Alberto Núñez Feijóo, que haurà de donar explicacions en el Congrés sobre el que va passar el 29 d’octubre durant la **tragèdia de la dana a València**. A més, hi ha la possibilitat que també ho faça davant d’un jutge.

Peña ha subratllat que el president del PP va tenir un «important paper» en aquesta situació, assenyalant que disposava d'»informació en temps real» mentre que el president de la Generalitat, Carlos Mazón, es trobava «de sobretaula en un restaurant». En un vídeo enviat a mitjans de comunicació, ha assegurat que Feijóo serà citat en el Congrés per explicar «què sabia i si va poder donar consells al senyor Mazón durant aquella crisi».

En les seves declaracions, ha insistit que «Haurà d’explicar-ho en la comissió d’investigació i possiblement també davant d’un jutge. És moment que prepare tota aquesta informació per a aclarir el que va passar. Ha deixat de marejar la perdiu; vostè sabia coses i ha d’explicar-ho». Ha reclamat transparència i responsabilitat per part del líder dels populars.

**POSA EN PERILL INVERSIONS XINESES**

Peña també ha acusat a Feijóo de «posar en risc» inversions milionàries a diverses comunitats autònomes per les seves crítiques al viatge realitzat pel president del Govern, Pedro Sánchez, a **Xina** fa dues setmanes, coincidint amb l’anunci de nous aranzels aprovats per **Estats Units**. Ha afirmat que «només des de la més absoluta ignorància en política internacional es poden fer les afirmacions que fa el senyor Feijóo». A més, ha demanat al líder del PP que, si no té la intenció d’ajudar ni d’aprendre, el millor seria que es «retirés» i deixés treballar aquells que, com Sánchez, «saben fer-ho».

Últimes notícies

València ompli el Ciutat en una inauguració multitudinària dels Gay Games 2026

Els Gay Games XII València 2026 han arrancat al Ciutat de València amb més de 10.200 esportistes de 81 països, una desfilada de delegacions i actuacions musicals i de folklore valencià davant 13.500 persones.

La sàtira social ‘Filipiñana’ triomfa com a millor llargmetratge en Cinema Jove

La pel·lícula 'Filipiñana', de Rafael Manuel, s'ha endut el Luna de València a millor llargmetratge de Cinema Jove i també el guardó del Jurat Jove, en una edició que ha repartit premis entre films i sèries internacionals i produccions amb presència valenciana.

Pluges intenses i tronades este diumenge en zones d’Alacant i València sota avís groc

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís groc per pluges de fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i tronades amb granís i ratxes molt fortes de vent en distintes zones d’Alacant i València.

Diana Morant anuncia que vol optar a la Presidència de la Generalitat

Diana Morant ha avançat davant del Comité Federal del PSOE que es presentarà a les primàries del PSPV per a ser candidata a la Presidència de la Generalitat Valenciana tan prompte com s'òbriga el procés intern.

Oltra anima a frenar l’extrema dreta: si la gent no vol, no arribaran al poder

Mónica Oltra assegura en un acte a València que l’arribada de l’extrema dreta al poder no és inevitable i defensa que la democràcia ha de tornar a posar el poble al centre.

Baldoví reclama eleccions anticipades i acusa el Consell de no estar a l’alçada del poble valencià

El president del Consell Nacional de Més-Compromís, Joan Baldoví, ha demanat eleccions autonòmiques anticipades en considerar que el poble valencià és digne i mereix un govern decent. L’òrgan ha aprovat una resolució que reclama la dimissió del Consell del PP, sustentat per Vox, i la convocatòria immediata d’eleccions.

Confiscat un tonyina roig de 250 quilos de pesca furtiva davant la costa de la Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha intervingut un tonyina roig d’uns 250 quilos capturat presumptament de manera furtiva davant de la Vila Joiosa, el primer dia de la temporada, i ha tramitat cinc denúncies contra el patró.

El nou monoplaça híbrid de la UPV es prepara per a dominar la Formula Student europea

L’equip Formula Student de la Universitat Politècnica de València ha presentat el FSUPV-14, el seu primer monoplaça híbrid, amb tracció elèctrica davantera i nou paquet aerodinàmic, per a aspirar al número u mundial.