El PSOE exigeix a Feijóo explicacions sobre la gestió de la dana davant el Congrés i la possibilitat d’un judici

**MADRID** — La portaveu de la Comissió Executiva Federal del PSOE, Esther Peña, ha advertit aquest dijous al líder del PP, Alberto Núñez Feijóo, que haurà de donar explicacions en el Congrés sobre el que va passar el 29 d’octubre durant la **tragèdia de la dana a València**. A més, hi ha la possibilitat que també ho faça davant d’un jutge.

Peña ha subratllat que el president del PP va tenir un «important paper» en aquesta situació, assenyalant que disposava d'»informació en temps real» mentre que el president de la Generalitat, Carlos Mazón, es trobava «de sobretaula en un restaurant». En un vídeo enviat a mitjans de comunicació, ha assegurat que Feijóo serà citat en el Congrés per explicar «què sabia i si va poder donar consells al senyor Mazón durant aquella crisi».

En les seves declaracions, ha insistit que «Haurà d’explicar-ho en la comissió d’investigació i possiblement també davant d’un jutge. És moment que prepare tota aquesta informació per a aclarir el que va passar. Ha deixat de marejar la perdiu; vostè sabia coses i ha d’explicar-ho». Ha reclamat transparència i responsabilitat per part del líder dels populars.

**POSA EN PERILL INVERSIONS XINESES**

Peña també ha acusat a Feijóo de «posar en risc» inversions milionàries a diverses comunitats autònomes per les seves crítiques al viatge realitzat pel president del Govern, Pedro Sánchez, a **Xina** fa dues setmanes, coincidint amb l’anunci de nous aranzels aprovats per **Estats Units**. Ha afirmat que «només des de la més absoluta ignorància en política internacional es poden fer les afirmacions que fa el senyor Feijóo». A més, ha demanat al líder del PP que, si no té la intenció d’ajudar ni d’aprendre, el millor seria que es «retirés» i deixés treballar aquells que, com Sánchez, «saben fer-ho».

Últimes notícies

Aemet alerta d’un possible gir brusc del vent a l’incendi de Tírig

Aemet advertix que en les pròximes hores podria produir-se un gir brusc i breu del vent en la zona de l’incendi forestal de Tírig, originat ahir previsiblement per un llamp.

La UCI de l’Hospital Sant Joan d’Alacant estrena monitorització avançada per al pacient crític

La UCI de l’Hospital Universitari Sant Joan d’Alacant ha incorporat un sistema de monitorització avançada amb 16 punts i alarmes personalitzades que permet detectar abans complicacions en pacients crítics i millorar-ne la seguretat.

Risc extrem d’incendis diumenge a la Comunitat Valenciana i tempestes seques a Alacant

El nivell roig de risc d’incendis forestals s’ha activat per a diumenge a tota la Comunitat Valenciana i es preveuen possibles tempestes seques a la província d’Alacant.

Sánchez demana màxima precaució pels incendis de Huelva i Castelló

Pedro Sánchez ha fet una crida a la màxima precaució pels incendis de Huelva i Castelló i ha traslladat el seu suport als veïns desallotjats, remarcant que la seua seguretat és la prioritat.

Alcen el confinament a Serra d’en Galceran després de millorar l’incendi

El Centre d'Emergències de la Generalitat ha alçat el confinament a Serra d'en Galceran després de la millora de l'incendi forestal, mentre els esforços se centren ara en el foc de Tírig, declarat en situació operativa nivell 2.

L’eclipsi solar arribarà amb molta calor i núvols al nord i a l’est

L’eclipsi total del 12 d’agost es veurà amb molta calor a tot l’Estat i amb risc de núvols al nord, a l’est i en alguns litorals, cosa que pot dificultar l’observació en punts com València.

Espanya amplia a set aeroports els controls a viatgers procedents d’Itàlia

Espanya ha ampliat a set aeroports els controls fronterers aleatoris a viatgers procedents d’Itàlia, tant en trànsit aeri com marítim.

Mor una dona i tres persones ferides en un xoc a la N-332 entre Benissa i Dénia

Una dona ha mort i tres persones més han resultat ferides en un accident de trànsit a la N-332 entre Benissa i Dénia, en què s’han vist implicats dos turismes. El sinistre s’ha comunicat a les 11.50 hores i els servicis d’emergència continuen treballant en la zona.
FILMOTECA D'ESTIU