10.9 C
València
Dissabte, 20 desembre, 2025

El PSOE exigeix a Feijóo explicacions sobre la gestió de la dana davant el Congrés i la possibilitat d’un judici

**MADRID** — La portaveu de la Comissió Executiva Federal del PSOE, Esther Peña, ha advertit aquest dijous al líder del PP, Alberto Núñez Feijóo, que haurà de donar explicacions en el Congrés sobre el que va passar el 29 d’octubre durant la **tragèdia de la dana a València**. A més, hi ha la possibilitat que també ho faça davant d’un jutge.

Peña ha subratllat que el president del PP va tenir un “important paper” en aquesta situació, assenyalant que disposava d'”informació en temps real” mentre que el president de la Generalitat, Carlos Mazón, es trobava “de sobretaula en un restaurant”. En un vídeo enviat a mitjans de comunicació, ha assegurat que Feijóo serà citat en el Congrés per explicar “què sabia i si va poder donar consells al senyor Mazón durant aquella crisi”.

En les seves declaracions, ha insistit que “Haurà d’explicar-ho en la comissió d’investigació i possiblement també davant d’un jutge. És moment que prepare tota aquesta informació per a aclarir el que va passar. Ha deixat de marejar la perdiu; vostè sabia coses i ha d’explicar-ho”. Ha reclamat transparència i responsabilitat per part del líder dels populars.

**POSA EN PERILL INVERSIONS XINESES**

Peña també ha acusat a Feijóo de “posar en risc” inversions milionàries a diverses comunitats autònomes per les seves crítiques al viatge realitzat pel president del Govern, Pedro Sánchez, a **Xina** fa dues setmanes, coincidint amb l’anunci de nous aranzels aprovats per **Estats Units**. Ha afirmat que “només des de la més absoluta ignorància en política internacional es poden fer les afirmacions que fa el senyor Feijóo”. A més, ha demanat al líder del PP que, si no té la intenció d’ajudar ni d’aprendre, el millor seria que es “retirés” i deixés treballar aquells que, com Sánchez, “saben fer-ho”.

Últimes notícies

1-1 a Mestalla: Leo Román i la saga sostenen al Mallorca davant un València bolcat

Un València dominador va igualar amb Hugo Duro el punt inicial de Samu Costa, però es va topar amb el pal i amb un excel·lent Leo Román. El Mallorca va resistir i es va emportar un punt valuós.

València demanarà a la Generalitat que el 16 de març siga festiu escolar per Falles

El Consell Escolar Municipal ha acordat sol·licitar que el 16 de març de 2026 siga no lectiu a València. La mesura permetria completar la setmana de Falles i es compensaria ampliant el curs fins al 22 de juny.

Marcelino recalca que el Vila-real pot ser a prop, però veu difícil disputar-li la Lliga a Madrid i Barça

El tècnic, abans de mesurar-se al Barcelona, va defendre la bona ratxa en Lliga i va admetre que les eliminacions van fer mal, amb baixes i dubtes que condicionen.

El València Basket presentarà una queixa davant l’Eurolliga per insults racistes d’aficionats del Maccabi

València Basket presentarà este divendres una queixa davant l'Eurolliga per insults racistes i violència verbal patits davant Maccabi. Aportarà proves gràfiques.

Sarabia considera injust el format de la Copa del Rei

Eder Sarabia va carregar contra el sistema de la Copa del Rei pel distint nombre de partits i l'absència de sorteig pur. Va reafirmar que l'Elx anirà pel torneig.

La Generalitat demana activar com més prompte millor la comissió mixta després de la DANA

La Generalitat ha demanat al Govern activar com més prompte millor la comissió mixta per a la recuperació després de la DANA. Martínez Mus va enviar una carta al ministre per a fixar composició i funcionament i emplaça a reunir-se abans de gener.

La jutgessa de la dana rebutja citar a Rufián a petició d’una acusació

La instructora de la causa per la gestió de la dana ha denegat citar a Gabriel Rufián i als pares de la menor morta. Considera que la corda exhibida no és prova i que repetir declaracions seria injustificat i perjudicial.

El PP aprova en solitari el pressupost de la Diputació d’Alacant per a 2026: 360,8 milions

El ple ha aprovat uns comptes de 360,8 milions, quasi un 8% més que l'any anterior, amb el vot exclusiu del PP i el rebuig de PSOE, Compromís i Vox.