El PSOE tanca files amb Puente i defén una gestió rigorosa després de l’accident de Adamuz

El PSOE ha tancat files entorn de la gestió ‘rigorosa i transparent‘ d’Óscar Puente després de la tragèdia ferroviària de Adamuz (Còrdova), amb 45 víctimes mortals, i davant el caos de Rodalies a Catalunya. La direcció socialista ha contraposat este enfocament al qual tatxa de ‘faules, disbarats i desinformació’ per part del PP, i ha reivindicat que el ministeri està oferint dades verificables i explicacions públiques per a reduir la incertesa i aclarir la cronologia de decisions.

Des de Pedro Sánchez fins als dirigents que han intervingut en l’executiva federal, el suport al titular de Transports ha sigut explícit, segons la portaveu Montse Mínguez. La dirigent ha respost a les crítiques d’Alberto Núñez Feijóo, que acusa el Govern d’inundar amb informació per a confondre, defenent que l’ús de dades pretén precisament ordenar els fets i facilitar el control polític. ‘Les dades no confonen senyor Feijóo, pot ser que al PP li confonguen perquè mai de la vida en la història del seu partit’, ha assenyalat Mínguez, per a afegir que quan el PP ha gestionat tragèdies no ha aportat informació ni ha dit la veritat. En eixe marc, ha situat a l’actual PP com a hereu dels qui van portar crisi com el 11M, el Prestige, el Yak-42 o l’accident del metre de València i ha acusat la formació d’ordir un relat per a protegir el president valencià Carlos Mazón amb la dana.

Suport al ministre i rebuig a les faules

El ministre de Política Territorial, Ángel Víctor Torres, ha subratllat que el Govern i Óscar Puente han estat ‘on han d’estar, des del primer moment’. En la seua valoració, Puente ‘està donant la cara, responent a les preguntes sense límit dels periodistes, dient que compareixerà en les Corts’, un compromís que, sosté, reforça la lleialtat institucional i el control parlamentari. Torres ha reivindicat que, davant una tragèdia d’esta magnitud, l’essencial és intentar evitar que es repetisca i assumir les responsabilitats de cada u, sense alimentar un clima de confrontació en ple dol: ‘a penes ha passat una setmana i un dia, i el dolor dels familiars no l’alleujarem amb desacords polítics’.

El ministre ha contraposat eixa actitud amb la de ‘altres líders polítics que no estaven on havien d’estar i no han dit la veritat durant mesos’, en al·lusió al PP i al president Mazón. També ha demanat respecte als temps d’investigació i ha enviat un missatge de condol: ‘han passat molt pocs dies i per tant el dolor està molt fresc. El temps i les investigacions poden fer que eixes ferides, que mai es tancaran, puguen lleument cicatritzar-se’.

Investigació, atenció a víctimes i Rodalies

Des de València, la ministra Diana Morant ha defés que l’Executiu ‘està assumint la responsabilitat que té en esta crisi, d’atendre víctimes i familiars’. Ha recordat que la Guàrdia Civil està investigant el succeït i que, una vegada esclarida la causa, el Govern treballarà perquè no torne a ocórrer, combinant mesures immediates amb revisions de procediments si fora necessari. També ha situat com a prioritat ‘recompondre la confiança‘ de la ciutadania en el sistema ferroviari, alguna cosa que, ha dit, ‘només es pot fer amb la veritat i transparència’. ‘Estem assumint la nostra responsabilitat, l’atenció a les víctimes, la investigació del que ha ocorregut i, de cara al futur, que no torne a ocórrer’, ha insistit.

En paral·lel, els socialistes han apuntat a la situació de Rodalies a Catalunya. Asseguren que porten anys invertint en la xarxa, però admeten que encara queda per revertir ‘molts anys d’abandó històric’. El diagnòstic implica que, a més de la investigació del sinistre de Adamuz i de les compareixences compromeses, s’acceleren actuacions operatives i de manteniment per a millorar la fiabilitat del servici. Amb esta combinació de dades públiques, atenció als afectats i investigació en curs, el PSOE pretén marcar una pauta de gestió que, al seu juí, contrasta amb el soroll polític i centra el debat en la prevenció i la transparència.

Últimes notícies

Vuit dels onze fitxatges del Levante ja s’han estrenat en LALIGA

El Levante ha fet jugar huit dels onze reforços incorporats este estiu en el seu retorn a Primera, després dels debuts de Yanis Musuayi i Dani Requena en l’empat sense gols davant el Málaga.

El Vila-real busca a Dortmund el primer triomf en un debut de Champions

El Vila-real visita el Borussia Dortmund amb l’objectiu d’aconseguir per fi una victòria en el seu partit inaugural de la Lliga de Campions, un repte que se li ha resistit en les cinc participacions anteriors.

Més d’1,7 milions de persones passen pel Roig Arena en el seu primer any a València

El Roig Arena de València ha tancat el seu primer any amb més d’1,7 milions d’assistents en 310 esdeveniments, entre partits del Valencia Basket, grans concerts, espectacles i actes corporatius, i s’ha situat en els principals rànquings internacionals de recintes.

Hosbec exigix canvis urgents en l’Imserso i avisa d’un risc per a 15.000 llocs de feina

Hosbec reclama un gir en la gestió del programa de turisme social de l'Imserso, una actualització urgent de preus i adverteix d'un possible 'efecte desert' en diversos destins de la Comunitat Valenciana.

Una nova anàlisi de sang obri vies per a seguir la malaltia de Huntington

Investigadors d’ISABIAL i de la UMH han aplicat per primera vegada un anàlisi molecular de cèl·lula única en sang per a estudiar la malaltia de Huntington i avançar en la cerca de biomarcadors mínimament invasius.

Així serà el nou curs escolar: menys alumnat però més docents a la Comunitat Valenciana

El curs 2026-2027 arrencarà en la Comunitat Valenciana amb 808.688 alumnes, lleugerament menys que l’any passat, però amb 83.921 docents, és a dir, 385 professors més als centres educatius.

Detingut a Elx per fingir un segrest de 48 hores mentre s’allotjava en un hotel

Un home de 41 anys ha sigut detingut a Elx acusat de simular que havia estat segrestat durant dos dies, quan en realitat s’allotjava voluntàriament en un hotel. Després de denunciar uns suposats raptors, ha quedat en llibertat amb càrrecs per simulació de delicte.

Detingut a Elx per fingir un segrest de 48 hores mentre estava en un hotel

Un home de 41 anys ha sigut detingut a Elx acusat de simular un segrest de dos dies, quan en realitat estava allotjat voluntàriament en un hotel. Ha quedat en llibertat amb càrrecs per un presumpte delicte de simulació de delicte.