El PSPV demanarà la reversió de les obres que han llevat espai per als vianants en la superilla de la Petxina

VALÈNCIA, 20 (EUROPA PRESS)

El PSPV demanarà la reversió de les obres que asseguren que han llevat espai per als vianants en la superilla de la Petxina i han denunciat que el «fanatisme» de l’alcaldessa, María José Catalá, amb el cotxe «pot eixir-li molt car a la ciutat de València si no rectifica a temps».

El portaveu adjunt del PSPV-PSOE, Borja Sanjuán, ha apuntat durant la visita que ha realitzat a la superilla juntament amb la regidora María Pérez, que han presentat una moció al pròxim ple municipal del mes de juny perquè l’Ajuntament ordene la recuperació de la superilla de la Petxina i la retorne al seu estat original amb tot l’espai per als vianants.

«Per culpa del fanatisme de María José Catalá, la superilla de la Petxina es podria convertir en el pàrquing més car del món. No solament perquè faria que els veïns i veïnes del barri perderen una plaça per als vianants que estan gaudint en aquests moments sinó, sobretot, perquè ens estem arriscant a una sanció de tres milions i mitjà d’euros. És a dir, cada plaça d’aparcament que ha fet Catalá en l’espai per als vianants de la superilla ens pot costar 130.000 euros», ha manifestat.

L’edil ha contraposat «la reversió que ha realitzat per a fer unes quantes places d’aparcament» i que ha provocat l’amenaça de sanció per part del Ministeri amb la seua negativa als veïns i veïnes del barri a implantar la zona verda d’estacionament per a residents.

«Esta contradicció demostra que la reversió de la superilla de la Petxina és una qüestió fanàtica d’una alcaldessa que ja és coneguda com María Coché Catalá. Perquè el que està fent és portar a la ciutat 20 anys cap a arrere i, la qual cosa és pitjor, anant en contra del que estan fent totes les ciutats europees i condemnant a la ciutat, pel seu capritx, a assumir el risc de perdre 3,6 milions d’euros», ha continuat.

Pel que fa a la moció, Sanjuán ha posat l’accent que els socialistes exigiran la reversió de les obres que ha eliminat l’espai per als vianants així com que s’implante la zona verda d’estacionament per a residents com demanden els veïns i veïnes i, finalment, que obligue a baixar les terrasses de les voreres a l’espai previst en projecte, alliberant-les per als vianants, tal com es va fer a la plaça Pintor Segrelles després de l’actuació urbanística», ha finalitzat.

Últimes notícies

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 6.500 hectàrees però ja dona opcions d’estabilització

L’incendi declarat dissabte a la Vall d’Uixó ha cremat més de 6.500 hectàrees i té un perímetre de 48 quilòmetres, però la direcció de l’extinció veu factible estabilitzar-lo prompte. Les 16.000 persones desallotjades continuaran fora de casa, almenys, fins a la mitjanit de dilluns, i es manté el confinament de la Vall d’Uixó, Betxí i Onda.

Confinen Onda pel fum de l’incendi de la Vall d’Uixó

El Centre de Coordinació d’Emergències ha ordenat confinar Onda per l’afectació del fum de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que crema sense control i ja ha obligat a desallotjar més de 16.000 persones.

Pedro Sánchez visitarà dilluns la zona cremada per l’incendi de la Vall d’Uixó

Pedro Sánchez ha anunciat que viatjarà este dilluns a la Vall d’Uixó per vore sobre el terreny els danys de l’incendi, que ha cremat més de 4.300 hectàrees i ha forçat el desallotjament de més de 16.000 persones.

Evacuen Azuébar i Almedíjar per l’incendi descontrolat de la Vall d’Uixó

Emergències ha ordenat desallotjar Azuébar i Almedíjar, amb uns 600 habitants, per l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que continua sense control i ja ha obligat a evacuar més de 16.000 persones.

El València viatja a Regne Unit per a la segona concentració de pretemporada

El València CF viatjarà dilluns a Regne Unit per completar una segona concentració de pretemporada a St. George's Park, amb dos amistosos programats davant Derby County i Stoke City.

La pujada d’humitat dona una treva a l’incendi de la Vall d’Uixó però l’oratge empitjora

L’augment d’humitat ha millorat lleugerament les tasques d’extinció de l’incendi de la Vall d’Uixó, encara fora de control, però les previsions de vent de llevant i l’orografia compliquen el treball dels Bombers de Castelló.

Dinou persones ateses per fum en l’incendi de la Vall d’Uixó i reforç sanitari a la zona

Dinou persones han sigut ateses per inhalació de fum en l’incendi de la Vall d’Uixó, set continuen en observació i dos romanen ingressades. Sanitat i altres conselleries han reforçat recursos sanitaris, socials i per a animals davant els desallotjaments.

El Govern descarta causes naturals en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Govern ha avançat que l’incendi forestal declarat a la Vall d’Uixó, amb 4.300 hectàrees arrasades i més de 16.000 evacuats, no sembla tindre un origen natural, tot i que la investigació continua oberta.