El PSPV demanarà la reversió de les obres que han llevat espai per als vianants en la superilla de la Petxina

VALÈNCIA, 20 (EUROPA PRESS)

El PSPV demanarà la reversió de les obres que asseguren que han llevat espai per als vianants en la superilla de la Petxina i han denunciat que el “fanatisme” de l’alcaldessa, María José Catalá, amb el cotxe “pot eixir-li molt car a la ciutat de València si no rectifica a temps”.

El portaveu adjunt del PSPV-PSOE, Borja Sanjuán, ha apuntat durant la visita que ha realitzat a la superilla juntament amb la regidora María Pérez, que han presentat una moció al pròxim ple municipal del mes de juny perquè l’Ajuntament ordene la recuperació de la superilla de la Petxina i la retorne al seu estat original amb tot l’espai per als vianants.

“Per culpa del fanatisme de María José Catalá, la superilla de la Petxina es podria convertir en el pàrquing més car del món. No solament perquè faria que els veïns i veïnes del barri perderen una plaça per als vianants que estan gaudint en aquests moments sinó, sobretot, perquè ens estem arriscant a una sanció de tres milions i mitjà d’euros. És a dir, cada plaça d’aparcament que ha fet Catalá en l’espai per als vianants de la superilla ens pot costar 130.000 euros”, ha manifestat.

L’edil ha contraposat “la reversió que ha realitzat per a fer unes quantes places d’aparcament” i que ha provocat l’amenaça de sanció per part del Ministeri amb la seua negativa als veïns i veïnes del barri a implantar la zona verda d’estacionament per a residents.

“Esta contradicció demostra que la reversió de la superilla de la Petxina és una qüestió fanàtica d’una alcaldessa que ja és coneguda com María Coché Catalá. Perquè el que està fent és portar a la ciutat 20 anys cap a arrere i, la qual cosa és pitjor, anant en contra del que estan fent totes les ciutats europees i condemnant a la ciutat, pel seu capritx, a assumir el risc de perdre 3,6 milions d’euros”, ha continuat.

Pel que fa a la moció, Sanjuán ha posat l’accent que els socialistes exigiran la reversió de les obres que ha eliminat l’espai per als vianants així com que s’implante la zona verda d’estacionament per a residents com demanden els veïns i veïnes i, finalment, que obligue a baixar les terrasses de les voreres a l’espai previst en projecte, alliberant-les per als vianants, tal com es va fer a la plaça Pintor Segrelles després de l’actuació urbanística”, ha finalitzat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El cens faller aconseguix un màxim històric: 128.675 inscrits i majoria femenina

El cens faller de 2026 ascendix a 128.675 persones, més de 8.000 que l'any anterior. Les dones lideren el conjunt amb el 56,13% del total.

Pérez Llorca s’estrena com president al balcó de l’Ajuntament per a la mascletà

Juanfran Pérez Llorca s'ha estrenat al balcó de l'Ajuntament de València en una mascletà de Drac que ha sortejat la pluja i el vent. El pirotècnic José María Enríquez ha parlat de 'miracle' després d'un tret de 160 quilos en cinc minuts i mig.

Pérez Llorca s’obri a negociar el finançament autonòmic si el sistema és just i equitatiu

El president Juanfran Pérez Llorca es mostra disposat a negociar un nou encaix del finançament autonòmic amb tots els presidents en la taula. Reclama autonomia fiscal i rebutja privilegis territorials; a més demana consensos europeus davant la guerra a l'Iran.

Pérez Llorca s’estrena com president al balcó de l’Ajuntament amb una mascletà que esquiva la pluja

El president s'ha estrenat al balcó de l'Ajuntament amb una mascletà de Drac de Villena que ha sortejat la pluja i el vent. El pirotècnic ha parlat de 'miracle' i el tret ha acumulat més de 160 quilos de pólvora en cinc minuts i mig.

El port d’Alacant rep el seu major portacontenidors amb una operativa de sis setmanes

El HAIAN GAMMA, noliejat per Maersk, ha atracat a Alacant com el major portacontenidors registrat. L'operativa de transbord es prolonga sis setmanes i suma 18.000 TEUs.

Pérez Llorca s’obri a negociar el finançament autonòmic si el sistema és just i equitatiu

El president valencià es mostra disposat a una taula amb tots els líders autonòmics per a pactar un model just i equitatiu. Defén autonomia fiscal i rebutja privilegis, i demana a Sánchez consens europeu en política exterior.

Maten a tirs a Torrevieja a un implicat en el crim del nord-irlandés de Rojales

Un ciutadà txec de 33 anys, encausat per la seua presumpta cooperació en l'assassinat comés en 2024 a Rojales, ha sigut abatut en Punta Prima. La Guàrdia Civil investiga baix secret.

20 anys de presó per a la mare que va matar al seu bebé després de donar a llum a la seua casa d’Alcoi

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a 20 anys de presó a una dona per assassinar al seu bebé nounat. La sentència va quedar ferma després d'un acord de conformitat.