El Suprem desestima el recurs de la UMH i consolida el grau de Medicina en la UA

El Tribunal Suprem ha inadmés el recurs de cassació presentat per la Universitat Miguel Hernández (UMH) contra la implantació del grau de Medicina en la Universitat d’Alacant (UA). La resolució, datada l’11 de febrer, desestima el recurs, confirma la sentència del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) de l’11 de desembre de 2024 i imposa les costes a la UMH amb un límit de 2.000 euros. Al no cabre ja més recursos, la decisió adquirix fermesa i tanca definitivament la via judicial.

El pronunciament del Suprem manté incòlume el criteri del TSJCV, que va avalar la legalitat del decret del Consell d’agost de 2022 pel qual es va autoritzar el grau de Medicina en la UA. La inadmissió de la cassació implica que no s’aprecia interés cassacional suficient per a revisar la fallada autonòmica, per la qual cosa es consolida el marc jurídic que va permetre obrir la nova titulació. La conseqüència pràctica és que els estudis continuen sense incertesa legal, amb la planificació acadèmica recolzada per una resolució ferma.

Fi a la disputa legal

Des de la UA s’ha destacat la importància d’este desenllaç. La rectora, Amparo Navarro, va expressar la seua satisfacció en assenyalar que, encara que era l’esperat, tanca el capítol d’una polèmica que mai degué existir, com ha evidenciat la bona marxa dels estudis de Medicina en la Universitat d’Alacant, que enguany ja està en el seu tercer curs.

Per part seua, fonts de la UMH van recordar que el seu rector, Juan José Ruiz, havia admés en diverses ocasions que el recurs tenia poques possibilitats de prosperar, encara que va optar per presentar-lo per coherència. La imposició de costes fins a 2.000 euros se suma a este efecte de cosa jutjada que deixa sense recorregut noves impugnacions en esta via.

El TSJCV va fonamentar la seua decisió en què la Facultat de Medicina de la UA complia amb els requisits exigits per a impartir la titulació. En paraules de l’alt tribunal valencià, la nova Facultat de Medicina de la UA ‘complia amb els requisits de qualitat, professorat, infraestructures, plans de docència, recursos econòmics, mitjans i hospitals o centres on dur a terme pràctiques, que són imprescindibles perquè es poguera obtindre l’oportuna llicència per a la impartició de tals estudis de medicina’.

Amb la inadmissió del Suprem, la UA consolida la seua oferta i pot continuar desplegant el seu projecte acadèmic amb seguretat normativa, mentres que la UMH assumix el tancament del procediment i el pagament de les costes. Per a l’estudiantat i el personal docent implicat, la fallada aporta previsibilitat i estabilitat a curt termini, en buidar qualsevol dubte sobre la continuïtat del grau.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El PSPV porta al TSJ al conseller de Sanitat per ocultar pagaments a la sanitat privada

El PSPV ha presentat un recurs davant el TSJ contra el conseller de Sanitat per negar-se a detallar en Les Corts els pagaments a empreses de la sanitat privada en 2024 i 2025.

Una campanya itinerant porta la cultura preventiva i l’autoprotecció als municipis valencians

La Conselleria d'Emergències i Interior posa en marxa una campanya itinerant amb un autobús interactiu per a reforçar la cultura preventiva i l'autoprotecció davant catàstrofes en municipis de la Comunitat Valenciana.

La Generalitat porta a Europa el seu pla de parcs inundables al Túria i el Pedrís

La Generalitat ha presentat davant institucions europees el seu projecte de parcs inundables metropolitans en les riberes del Túria i del Pedrís, un corredor verd de 1.500 hectàrees i més de 72 quilòmetres pensat com a defensa natural enfront de futures riuades.

L’aeroport de Castelló suma sis noves rutes regulars i aconseguix 16 connexions enguany

L'aeroport de Castelló incorpora entre maig i juliol sis noves rutes regulars, aconseguix les 16 connexions programades enguany i reforça la seua aliança amb el sector turístic provincial.

Detingut a Camp de Túria per una ona de robatoris, incendis i la mort de dos gossos

La Guàrdia Civil ha arrestat a un home de 41 anys a què s'atribuïxen sis robatoris amb força en domicilis, diversos incendis provocats i la mort de dos gossos a la comarca de Camp de Túria.

La Generalitat impulsa la licitació del nou edifici de consultes externes de l’Hospital de Sagunt

La Generalitat impulsa la licitació d'un nou edifici de consultes externes a l'Hospital de Sagunt, amb una inversió de 28 milions i prop de 9.500 m² per a ampliar la capacitat assistencial.

Sanitat trau a concurs el transport sanitari en la Comunitat per més de 580 milions

La Conselleria de Sanitat ha licitat el servici de transport sanitari urgent i no urgent en la Comunitat Valenciana per més de 580 milions, amb un contracte de quatre anys ampliable fins a quasi 858 milions.

Dani Fernández patix un trencament de lligament en el muscle després d’una caiguda en ple concert a València

Dani Fernández patix un trencament de lligament en un muscle després de caure's de l'escenari durant el seu concert en el Roig Arena de València. El cantant va haver de parar el xou, però va tornar mitja hora després amb el braç en cabestrell per a acabar l'actuació i serà operat d'urgència.