El transport metropolità creix un 8% el 2024 fins als 233 milions

VALÈNCIA, 16 (EUROPA PRESS)

El transport metropolità va sumar 233 milions de viatges el 2024, enfront dels 215,6 milions de l’exercici anterior, la qual cosa suposa un increment de prop del 8%, segons ha informat la Generalitat en un comunicat.

La gerent de l’Autoritat de Transport Metropolità de València (ATMV), Mar Martínez, ha destacat sobre este tema que els resultats obtinguts «consoliden el procés de creixement d’este servici, gràcies a les mesures de promoció d’ús del transport públic com les rebaixes per a tots els usuaris o la gratuïtat per a joves que ha impulsat la Generalitat com a base per a una mobilitat sostenible».

En esta línia, Martínez ha destacat que «malgrat l’efecte de la riuada, que aplanó lleugerament el creixement dels viatges en estos servicis, 2024 ha tornat a representar un rècord d’ús en el transport metropolità».

Les inundacions van afectar a 61 municipis de l’àrea metropolitana, que aglutinen 900.000 habitants del total d’1.900.000 de l’àrea. En estes localitats la mobilitat en transport públic es va veure greument limitada durant el mes de novembre, tant per limitacions en el viari, com per l’absència de servicis de metro i de rodalies.

Així, encara que es van habilitar servicis alternatius de transport com les diferents línies llançadores per a substituir els servicis de metro afectats, el nombre de viatges registrats es va reduir «dràsticament» respecte al mateix mes del 2023, segons les mateixes fonts.

De la mateixa manera, ha resultat que estos resultats obtinguts «consoliden el creixement sostingut d’este servici, impulsat per les mesures de promoció d’ús del transport públic implantades per la Generalitat en l’àmbit de la mobilitat sostenible». Així, la tendència acumulada en el període anterior a la riuada (gener-octubre), apuntava a un creixement del 16,3% respecte de l’exercici anterior, que s’ha vist laminatge per l’efecte de la riuada.

PERCENTATGE PER TÍTOLS

De la mateixa manera, ha ressaltat «el gran creixement» en l’ús dels títols coordinats SUMMA de l’Autoritat de Transport Metropolità, que tenen un creixement del 27,4% pel que fa al 2023, i poden utilitzar-se en tots els serveis de transport de l’àrea metropolitana.

Estos títols han passat de representar el 11% dels desplaçaments en l’àrea metropolitana el 2019, últim any prepandemia, a ser utilitzats per quasi el 73% dels viatges el 2024 (un 45% el 2022 i un 64% el 2023). La possibilitat de realitzar transbords sense cost entre els diferents mitjans la consolida com l’opció preferida pels usuaris.

Així, els títols més demandats són el gratuït per a menors de 31 anys, seguit del bo de 10 viatges (SUMA 10). Estos títols coordinats s’han usat en la seua gran majoria en els servicis d’EMT i Metrovalencia. Després, en els servicis metropolitans d’autobús i finalment, en els servicis de Renfe rodalies.

En total si es consideren també els viatges amb títols no coordinats, això és, viatges que només poden utilitzar-se en una manera (bo-bús, bo or d’EMT, targetes TuIn de Metr o), dels 233 milions de viatges totals registrats, EMT ha realitzat 115,7 milions, un 49,6%, seguit de Metrovalencia amb 94,3 milions, un 40,5%, molt per davant de Metrobús (15,3 milions, un 6,6%) i Renfe (6,3 milions, un 2,7%).

Últimes notícies

Un home ferit en un xoc entre dos camions a la Font de la Figuera

Un home ha resultat ferit este dijous en col·lisionar dos camions a la Font de la Figuera. Els bombers l'han excarcerat i un helicòpter medicalitzat l'ha traslladat a l'hospital.

El Valencia Basket incorpora Mouhamadou Gueye per reforçar el joc interior

El Valencia Basket ha tancat el fitxatge de l’ala-pivot Mouhamadou Gueye, nord-americà amb passaport senegalés, per una temporada, en el seu primer pas pel bàsquet europeu.

Reventons càlids amb ratxes de més de 90 km/h sacsegen el sud d’Alacant

Diverses zones del sud de la província d’Alacant han patit esta vesprada reventons càlids amb ratxes de vent molt fortes i una pujada sobtada de temperatures, en una jornada amb avís roig per calor extrema.

María Collados i Nayra Luque, noves Reines de les Festes de Castelló en 2027

María Collados Marzá ha sigut designada Reina de les Festes de Castelló de 2027 i la xiqueta Nayra Luque Beltrán serà la Reina Infantil, després de la telefonada de l'alcaldessa Begoña Carrasco.

Hisienda insta el PP a no frenar la quita del deute que afavorix sobretot les seues autonomies

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha demanat al PP en el Congrés que no bloquege la llei que permet condonar més de 83.000 milions del deute autonòmic, una mesura que beneficia sobretot comunitats governades pels populars com Andalusia, la Comunitat Valenciana i Múrcia.

Bicorp encapçala la tercera onada de calor amb quasi 44 graus

La tercera onada de calor de l’estiu ha deixat fins a 43,9 graus a Bicorp i més de 40 graus en nombroses localitats de l’interior de València i Alacant.

L’alacantina Awa Fam brilla amb el seu primer doble-doble a la WNBA

La pívot de Santa Pola Awa Fam ha signat el seu primer doble-doble en la WNBA amb 10 punts i 10 rebots, tot i la derrota de Seattle Storm davant Minnesota Lynx.

Les eurodiputades del PSPV porten a Europa la ‘prioritat nacional’ dels pressupostos valencians

Les eurodiputades socialistes Leire Pajín i Sandra Gómez han preguntat a la Comissió Europea si la ‘prioritat nacional’ i l’“arrelament” dels pressupostos de la Generalitat vulneren el dret de la UE.