El TSJCV rebutja la suspensió cautelar de la certificació automàtica de valencià sol·licitada per Escola

VALÈNCIA, 21 (EUROPA PRESS)

La Secció 4ª de la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) ha rebutjat la sol·licitud d’Escola Valenciana de suspendre de forma cautelar la certificació automàtica de nivells de valencià.

La decisió s’emmarca en el procés iniciat en presentar Escola Valenciana un recurs contenciós administratiu –en el qual demanava la mesura cautelar– contra la resolució de la Conselleria d’Educació del setembre passat que reconeix uns nivells de valencià a determinats alumnes en funció d’haver cursat uns estudis concrets (en tenir una nota de 5 o més o en haver superat una nota de 7 per a l’obtenció del nivell C1), i, a més, amb caràcter retroactiu (des dels cursos 2008-2009 o 2009-2010, en funció de cada nivell).

Escola creu que la resolució «vulnera el Marc Comú Europeu de Referència per a les Llengües (MCERL)» i argumenta que es basa en la llei de llibertat educativa sobre la qual s’ha interposat recurs d’inconstitucionalitat.

Ara, en la interlocutòria, datada el 27 de desembre i consultat per Europa Press, la sala considera que la suspensió no pot ser acollida perquè «la mesura cautelar sol·licitada constituïx l’objecte del pronunciament del recurs contenciós administratiu interposat, de manera que adoptar-la suposaria valorar el fons de l’assumpte, desnaturalitzant l’essència de l’incident cautelar amb l’avançament del que va a ser objecte de debat». Els magistrats creuen que no concorren els supòsits determinats sobre els arguments d’Escola Valenciana relatius a l’aparença de bon dret.

A més, assenyala que «la mera expedició de certificats no pot entendre’s que ocasionen perjuí algun, excepte si es consideraren nuls de ple dret, la qual cosa suposaria entrar en el fons de l’assumpte». Afig que «els perjuís irreparables han de recaure sobre l’afavorit per la suspensió i, en este cas, no es produïx».

Igualment, exposen que la mera existència d’un recurs d’inconstitucionalitat contra la Llei de llibertat educativa –«que no constituïx l’objecte d’este procediment», recorden– «no produïx la suspensió automàtica prevista en l’article 38 LOTC , al no ser objecte del present procediment, més quan l’incident cautelar es refereix a una altra resolució».

Per tant, a més de desestimar la seua petició, la Sala imposa a Escola Valenciana unes costes de 200 euros. La resolució no és ferma i cap la interposició de recurs de reposició en un termini de cinc dies des de la seua notificació.

LA GENERALITAT VALORA LA DECISIÓ

Des de la Conselleria d’Educació, després de conèixer este dimarts la interlocutòria, el director general de Política Lingüística, Ignacio Martínez Arrúe, ha valorat «molt positivament» la resolució perquè «es remarca que l’obtenció d’estos certificats en cap cas pot suposar un perjuí per a les persones i és un dels motius pels quals s’ha procedit a la desestimació».

«D’altra banda, també es valora que ha fracassat este nou intent d’esta entitat Escola Valenciana per a boicotejar l’aplicació de la Llei de Llibertat Educativa, tal com ja va passar amb el recurs contenciós administratiu que va interposar davant del TSJ contra la llei i que va ser inadmès», ha agregat Martínez.

Últimes notícies

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.

El BBVA Open Internacional de València obri edició amb més presència espanyola i tenistes del top-100

El BBVA Open Internacional de València de 2026 alça el teló este diumenge amb fase prèvia, ampli cartell de tenistes espanyoles i diverses jugadores situades entre les cent millors del món, i estrena un trofeu amb figura de fallera.

Castro confia en el factor Ciutat de València per plantar cara al Barça

Luís Castro assegura que el Levante afronta el duel davant el Barcelona amb la màxima concentració i confiança en el suport de l’afició al Ciutat de València. El tècnic remarca que el partit comença zero a zero i que preparen el xoc per a guanyar, sense reservar jugadors.

Pérez Llorca acusa Baldoví i Morant d’hipocresia per sumar-se ara a les protestes educatives

El president del PPCV, Juanfran Pérez Llorca, acusa Joan Baldoví i Diana Morant d’hipocresia per encapçalar ara mobilitzacions docents després d’huit anys de govern del Botànic. Defensa que el Consell actual ha posat en marxa millores salarials i un pla de reforç educatiu i d’ajudes pels incendis a Castelló.

El PSPV acusa el PP de tindre la Comunitat paralitzada per un president en precari

El síndic del PSPV-PSOE, José Muñoz, acusa el PP de mantindre la Generalitat i les Corts pràcticament paralitzades per la situació d'interinitat de Pérez Llorca i per les lluites internes del partit.

Detinguts quatre lladres per 72 robatoris d’informàtica en empreses de Catalunya, Aragó i Comunitat Valenciana

Els Mossos i la Guàrdia Civil han detingut a Barcelona quatre hòmens acusats de 72 robatoris de material informàtic en empreses de Catalunya, Aragó i Comunitat Valenciana, valorats en 700.000 euros. L’Audiència d’Instrucció número 1 de Monzón s’encarrega del cas.

Noves ajudes de 2,5 milions per a programes de família i infància el 2026

La Conselleria de Serveis Socials ha convocat 2,5 milions en subvencions per a programes de família, infància i adolescència el 2026, dirigits a ajuntaments i entitats socials. Les ajudes prioritzaran la prevenció de la violència, el bon tracte, l’acolliment familiar i el suport a famílies vulnerables i municipis en risc de despoblament.

La Fe es consolida com a centre capdavanter en tractaments respiratoris mínimament invasius

El Ministeri de Sanitat ha acreditat la Unitat de Neumologia Intervencionista i Endoscòpia d'Adults de La Fe com a CSUR, fet que la convertix en un dels huit centres de referència a Espanya en patologies respiratòries complexes. El reconeixement es basa en l'alta activitat assistencial, la qualitat dels procediments i la seua intensa tasca investigadora i docent.