El TSJCV rebutja la suspensió cautelar de la certificació automàtica de valencià sol·licitada per Escola

VALÈNCIA, 21 (EUROPA PRESS)

La Secció 4ª de la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) ha rebutjat la sol·licitud d’Escola Valenciana de suspendre de forma cautelar la certificació automàtica de nivells de valencià.

La decisió s’emmarca en el procés iniciat en presentar Escola Valenciana un recurs contenciós administratiu –en el qual demanava la mesura cautelar– contra la resolució de la Conselleria d’Educació del setembre passat que reconeix uns nivells de valencià a determinats alumnes en funció d’haver cursat uns estudis concrets (en tenir una nota de 5 o més o en haver superat una nota de 7 per a l’obtenció del nivell C1), i, a més, amb caràcter retroactiu (des dels cursos 2008-2009 o 2009-2010, en funció de cada nivell).

Escola creu que la resolució “vulnera el Marc Comú Europeu de Referència per a les Llengües (MCERL)” i argumenta que es basa en la llei de llibertat educativa sobre la qual s’ha interposat recurs d’inconstitucionalitat.

Ara, en la interlocutòria, datada el 27 de desembre i consultat per Europa Press, la sala considera que la suspensió no pot ser acollida perquè “la mesura cautelar sol·licitada constituïx l’objecte del pronunciament del recurs contenciós administratiu interposat, de manera que adoptar-la suposaria valorar el fons de l’assumpte, desnaturalitzant l’essència de l’incident cautelar amb l’avançament del que va a ser objecte de debat”. Els magistrats creuen que no concorren els supòsits determinats sobre els arguments d’Escola Valenciana relatius a l’aparença de bon dret.

A més, assenyala que “la mera expedició de certificats no pot entendre’s que ocasionen perjuí algun, excepte si es consideraren nuls de ple dret, la qual cosa suposaria entrar en el fons de l’assumpte”. Afig que “els perjuís irreparables han de recaure sobre l’afavorit per la suspensió i, en este cas, no es produïx”.

Igualment, exposen que la mera existència d’un recurs d’inconstitucionalitat contra la Llei de llibertat educativa –“que no constituïx l’objecte d’este procediment”, recorden– “no produïx la suspensió automàtica prevista en l’article 38 LOTC , al no ser objecte del present procediment, més quan l’incident cautelar es refereix a una altra resolució”.

Per tant, a més de desestimar la seua petició, la Sala imposa a Escola Valenciana unes costes de 200 euros. La resolució no és ferma i cap la interposició de recurs de reposició en un termini de cinc dies des de la seua notificació.

LA GENERALITAT VALORA LA DECISIÓ

Des de la Conselleria d’Educació, després de conèixer este dimarts la interlocutòria, el director general de Política Lingüística, Ignacio Martínez Arrúe, ha valorat “molt positivament” la resolució perquè “es remarca que l’obtenció d’estos certificats en cap cas pot suposar un perjuí per a les persones i és un dels motius pels quals s’ha procedit a la desestimació”.

“D’altra banda, també es valora que ha fracassat este nou intent d’esta entitat Escola Valenciana per a boicotejar l’aplicació de la Llei de Llibertat Educativa, tal com ja va passar amb el recurs contenciós administratiu que va interposar davant del TSJ contra la llei i que va ser inadmès”, ha agregat Martínez.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El tècnic que va adjudicar una vivenda pública a la seua parella admet l’error davant la jutgessa

El funcionari que va tramitar les VPP de la promoció Els Naus a la Platja de Sant Joan va reconéixer davant un superior que va adjudicar una vivenda a la seua parella i va assumir tota la responsabilitat, en un cas que ha desfermat una forta tempesta política a Alacant.

La Comunitat Valenciana tanca 2025 amb la llista d’espera quirúrgica més baixa d’Espanya

La Comunitat Valenciana va acabar 2025 amb 51.600 persones en llista d'espera quirúrgica, la taxa més baixa del país i una demora mitjana de 88 dies, per davall de la mitjana nacional.

Awa Fam, número 3 del draft WNBA, viu la seua elecció com un somni complit

Awa Fam, pivot de 19 anys del València Basket, va ser triada número 3 del draft WNBA per Seattle Storm i assegura que només assumirà el reeixit quan estiga en la pista a Seattle.

El Open Internacional de Taekwondo reunix a La Nucia a 1.600 competidors de 60 països

La Nucia alberga del 17 al 19 d'abril el XXIII Open Internacional d'Espanya de Taekwondo G1-E1, amb 1.600 esportistes de 60 països i punts en joc per al rànquing olímpic.

Juan Luis Gandia assumix el Rectorat de la UV i apel·la a una universitat d’oportunitats i pensament crític

Juan Luis Gandia pren possessió com a nou rector de la Universitat de València amb un equip que supera la paritat i un projecte centrat en la igualtat d'oportunitats i el pensament crític.

El TSJCV demana prorrogar sis mesos el reforç del jutjat que investiga la dana de 2024

La Sala de Govern del TSJCV proposa al CGPJ estendre altres sis mesos el reforç judicial del jutjat de Catarroja que investiga la gestió de la dana de 2024, amb l'objectiu de garantir una instrucció exclusiva i sense interrupcions.

Evita la presó després d’admetre que va agredir sexualment al seu fill per Nadal

Un home és condemnat a dos anys de presó per agredir sexualment al seu fill de 8 anys el dia de Nadal de 2022, però evita entrar en la presó en reconéixer-se els fets i aplicar-se l'eximent incompleta d'embriaguesa.

La Policia Local de Sagunt evita el robatori d’una furgoneta de repartiment carregada de paquets

La Policia Local de Sagunt va frustrar el robatori d'una furgoneta de repartiment amb desenes de paquets, va perseguir el vehicle sospitós i va identificar i va detindre al presumpte conductor implicat.