El TSJCV rebutja la suspensió cautelar de la certificació automàtica de valencià sol·licitada per Escola

VALÈNCIA, 21 (EUROPA PRESS)

La Secció 4ª de la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) ha rebutjat la sol·licitud d’Escola Valenciana de suspendre de forma cautelar la certificació automàtica de nivells de valencià.

La decisió s’emmarca en el procés iniciat en presentar Escola Valenciana un recurs contenciós administratiu –en el qual demanava la mesura cautelar– contra la resolució de la Conselleria d’Educació del setembre passat que reconeix uns nivells de valencià a determinats alumnes en funció d’haver cursat uns estudis concrets (en tenir una nota de 5 o més o en haver superat una nota de 7 per a l’obtenció del nivell C1), i, a més, amb caràcter retroactiu (des dels cursos 2008-2009 o 2009-2010, en funció de cada nivell).

Escola creu que la resolució «vulnera el Marc Comú Europeu de Referència per a les Llengües (MCERL)» i argumenta que es basa en la llei de llibertat educativa sobre la qual s’ha interposat recurs d’inconstitucionalitat.

Ara, en la interlocutòria, datada el 27 de desembre i consultat per Europa Press, la sala considera que la suspensió no pot ser acollida perquè «la mesura cautelar sol·licitada constituïx l’objecte del pronunciament del recurs contenciós administratiu interposat, de manera que adoptar-la suposaria valorar el fons de l’assumpte, desnaturalitzant l’essència de l’incident cautelar amb l’avançament del que va a ser objecte de debat». Els magistrats creuen que no concorren els supòsits determinats sobre els arguments d’Escola Valenciana relatius a l’aparença de bon dret.

A més, assenyala que «la mera expedició de certificats no pot entendre’s que ocasionen perjuí algun, excepte si es consideraren nuls de ple dret, la qual cosa suposaria entrar en el fons de l’assumpte». Afig que «els perjuís irreparables han de recaure sobre l’afavorit per la suspensió i, en este cas, no es produïx».

Igualment, exposen que la mera existència d’un recurs d’inconstitucionalitat contra la Llei de llibertat educativa –«que no constituïx l’objecte d’este procediment», recorden– «no produïx la suspensió automàtica prevista en l’article 38 LOTC , al no ser objecte del present procediment, més quan l’incident cautelar es refereix a una altra resolució».

Per tant, a més de desestimar la seua petició, la Sala imposa a Escola Valenciana unes costes de 200 euros. La resolució no és ferma i cap la interposició de recurs de reposició en un termini de cinc dies des de la seua notificació.

LA GENERALITAT VALORA LA DECISIÓ

Des de la Conselleria d’Educació, després de conèixer este dimarts la interlocutòria, el director general de Política Lingüística, Ignacio Martínez Arrúe, ha valorat «molt positivament» la resolució perquè «es remarca que l’obtenció d’estos certificats en cap cas pot suposar un perjuí per a les persones i és un dels motius pels quals s’ha procedit a la desestimació».

«D’altra banda, també es valora que ha fracassat este nou intent d’esta entitat Escola Valenciana per a boicotejar l’aplicació de la Llei de Llibertat Educativa, tal com ja va passar amb el recurs contenciós administratiu que va interposar davant del TSJ contra la llei i que va ser inadmès», ha agregat Martínez.

Últimes notícies

Iñigo Pérez alerta d’un partit altament emocional en el debut a Santander

Iñigo Pérez preveu un partit molt emocional en el debut del Villarreal a LALIGA al camp del Racing de Santander i insistix que l’equip ha de saber gestionar eixa pressió. El tècnic navarrés es mostra satisfet amb la pretemporada, confia en els jòvens i fixa com a repte agarrar-se als llocs de Champions.

Luís Castro s’esborra els objectius llargs: el Levante només pensa en l’Espanyol

L’entrenador del Levante UD, Luís Castro, assegura que l’única meta ara és debutar amb victòria diumenge al camp de l’Espanyol en la primera jornada de LaLiga EA Sports.

Alberto Moleiro agafa el 10 de Parejo i Macià lluirà el 26 al Villarreal

Alberto Moleiro lluirà el dorsal 10 que ha deixat lliure Dani Parejo, mentre que el jove Carlos Macià tindrà el 26 i podrà alternar el primer equip amb el filial del Villarreal.

El Consell acusa Diana Morant de gastar 72.000 euros en una ‘juerga’ per l’eclipsi

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, acusa la ministra Diana Morant d’haver organitzat amb diners públics una festa amb barra lliure, càtering i concert per seguir el minut de l’eclipsi al Observatorio de Yebes. Exigix explicacions al Govern de Pedro Sánchez i demana més respecte pel diners públics.

Pérez Llorca denuncia un greuge amb Cofrents davant la pròrroga d’Almaraz

Juanfran Pérez Llorca critica que Cofrents rep un tracte diferent al d’Almaraz tot i tindre, segons defensa, els mateixos informes i garanties de seguretat. La Generalitat reclama que es resolga ja la continuïtat de la central valenciana més enllà de 2030.

Abiel Osorio es presenta a l’Elx: gols, esforç i humilitat

El davanter argentí Abiel Osorio s’ha presentat amb l’Elx amb el repte de marcar gols, aportar competència en atac i treballar amb humilitat.

El Valencia es prova amb cinc defenses per l’absència de lateral dret

Carlos Corberán ha consolidat una defensa de cinc homes en els últims tres amistosos per reforçar la solidesa arran de l’absència d’un lateral dret específic, mentres espera tancar el fitxatge d’Arnau Martínez.

Luís Castro admet que el Levante ha hagut de vendre Carlos Espí per necessitat econòmica

L’entrenador del Levante UD, Luís Castro, assegura que ni ell ni el club volien vendre Carlos Espí al Real Madrid, però admet que la delicada situació econòmica ha obligat a tancar l’operació i valora el mercat com a molt positiu.