El TSJCV rebutja la suspensió cautelar de la certificació automàtica de valencià sol·licitada per Escola

VALÈNCIA, 21 (EUROPA PRESS)

La Secció 4ª de la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) ha rebutjat la sol·licitud d’Escola Valenciana de suspendre de forma cautelar la certificació automàtica de nivells de valencià.

La decisió s’emmarca en el procés iniciat en presentar Escola Valenciana un recurs contenciós administratiu –en el qual demanava la mesura cautelar– contra la resolució de la Conselleria d’Educació del setembre passat que reconeix uns nivells de valencià a determinats alumnes en funció d’haver cursat uns estudis concrets (en tenir una nota de 5 o més o en haver superat una nota de 7 per a l’obtenció del nivell C1), i, a més, amb caràcter retroactiu (des dels cursos 2008-2009 o 2009-2010, en funció de cada nivell).

Escola creu que la resolució «vulnera el Marc Comú Europeu de Referència per a les Llengües (MCERL)» i argumenta que es basa en la llei de llibertat educativa sobre la qual s’ha interposat recurs d’inconstitucionalitat.

Ara, en la interlocutòria, datada el 27 de desembre i consultat per Europa Press, la sala considera que la suspensió no pot ser acollida perquè «la mesura cautelar sol·licitada constituïx l’objecte del pronunciament del recurs contenciós administratiu interposat, de manera que adoptar-la suposaria valorar el fons de l’assumpte, desnaturalitzant l’essència de l’incident cautelar amb l’avançament del que va a ser objecte de debat». Els magistrats creuen que no concorren els supòsits determinats sobre els arguments d’Escola Valenciana relatius a l’aparença de bon dret.

A més, assenyala que «la mera expedició de certificats no pot entendre’s que ocasionen perjuí algun, excepte si es consideraren nuls de ple dret, la qual cosa suposaria entrar en el fons de l’assumpte». Afig que «els perjuís irreparables han de recaure sobre l’afavorit per la suspensió i, en este cas, no es produïx».

Igualment, exposen que la mera existència d’un recurs d’inconstitucionalitat contra la Llei de llibertat educativa –«que no constituïx l’objecte d’este procediment», recorden– «no produïx la suspensió automàtica prevista en l’article 38 LOTC , al no ser objecte del present procediment, més quan l’incident cautelar es refereix a una altra resolució».

Per tant, a més de desestimar la seua petició, la Sala imposa a Escola Valenciana unes costes de 200 euros. La resolució no és ferma i cap la interposició de recurs de reposició en un termini de cinc dies des de la seua notificació.

LA GENERALITAT VALORA LA DECISIÓ

Des de la Conselleria d’Educació, després de conèixer este dimarts la interlocutòria, el director general de Política Lingüística, Ignacio Martínez Arrúe, ha valorat «molt positivament» la resolució perquè «es remarca que l’obtenció d’estos certificats en cap cas pot suposar un perjuí per a les persones i és un dels motius pels quals s’ha procedit a la desestimació».

«D’altra banda, també es valora que ha fracassat este nou intent d’esta entitat Escola Valenciana per a boicotejar l’aplicació de la Llei de Llibertat Educativa, tal com ja va passar amb el recurs contenciós administratiu que va interposar davant del TSJ contra la llei i que va ser inadmès», ha agregat Martínez.

Últimes notícies

Aubameyang remunta a Vila-real i deixa el Villarreal sense victòria

El Deportivo de A Coruña ha remuntat al camp del Villarreal (2-3) amb un Aubameyang decisiu, autor del gol final i de dues assistències.

Golejada del Torrent en l’estrena en Tercera davant l’Español de San Vicente

El Torrent CF ha debutat en Tercera Federació amb una contundent victòria per 4-0 davant el CD Español de San Vicente a Sant Gregori i es presenta com un dels candidats a l’ascens.

Uns 200 menors s’ajunten a Elx per a batalles de farmeo d’aura convocades per xarxes socials

Al voltant de 200 jóvens, la majoria menors d’edat, s’han reunit al centre d’Elx per a participar en batalles de farmeo d’aura convocades a través de les xarxes socials. La trobada, difosa en poques hores amb un cartell generat amb IA, ha reunit adolescents que busquen guanyar reputació imitant balls de videojocs.

Els Gallos es classifiquen per a la final del SailGP i lluitaran pel volant de València

Els Gallos, equip espanyol del Rolex SailGP, s’han classificat per a la final del gran premi de València després de sumar dues victòries en tres regates classificatòries. L’equip ha tancat la jornada al capdavant del seu grup i este diumenge es jugarà el volant contra tres rivals més.

El Llevant necessita estar al cent per cent per a puntuar a Màlaga

Luís Castro alerta que el Llevant haurà d’estar al cent per cent este diumenge a La Rosaleda davant un Màlaga invicte a casa i remarca que no hi ha partits fàcils en una LALIGA molt competitiva.

Corberán aparca el mercat i demana centrar-se en donar-ho tot al valencianisme

Carlos Corberán rebutja valorar el mercat d’estiu del Valencia CF, qualifica la finestra de fitxatges com a passat i reclama centrar-se en el rendiment de l’actual plantilla i en donar-ho tot pel valencianisme.

El Barça busca la fuga en Mestalla davant un València en tensió

El Barcelona visita este diumenge Mestalla amb opcions d’augmentar l’avantatge sobre el Real Madrid, mentre el València arriba en mala dinàmica esportiva i amb protesta anunciada a la graderia.

Màlaga i Llevant arriben a La Rosaleda amb necessitats oposades

El Màlaga necessita guanyar per eixir de l’últim lloc davant un Llevant en ratxa positiva i reforçat per la golejada al Betis. El partit es juga diumenge a La Rosaleda, on els granotes mai han guanyat en Primera.