El TSJCV rebutja la suspensió cautelar de la certificació automàtica de valencià sol·licitada per Escola

Ejemplo de shortcode con estilo
La Secció 4ª del TSJCV ha rebutjat la sol·licitud d'Escola Valenciana per suspendre la certificació automàtica de nivells de valencià. Consideren que la mesura cautelar no pot ser acceptada ja que no ocasiona perjudicis irreparables. Escola Valenciana haurà de fer front a costes de 200 euros.

VALÈNCIA, 21 (EUROPA PRESS)

La Secció 4ª de la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) ha rebutjat la sol·licitud d’Escola Valenciana de suspendre de forma cautelar la certificació automàtica de nivells de valencià.

La decisió s’emmarca en el procés iniciat en presentar Escola Valenciana un recurs contenciós administratiu –en el qual demanava la mesura cautelar– contra la resolució de la Conselleria d’Educació del setembre passat que reconeix uns nivells de valencià a determinats alumnes en funció d’haver cursat uns estudis concrets (en tenir una nota de 5 o més o en haver superat una nota de 7 per a l’obtenció del nivell C1), i, a més, amb caràcter retroactiu (des dels cursos 2008-2009 o 2009-2010, en funció de cada nivell).

Escola creu que la resolució «vulnera el Marc Comú Europeu de Referència per a les Llengües (MCERL)» i argumenta que es basa en la llei de llibertat educativa sobre la qual s’ha interposat recurs d’inconstitucionalitat.

Ara, en la interlocutòria, datada el 27 de desembre i consultat per Europa Press, la sala considera que la suspensió no pot ser acollida perquè «la mesura cautelar sol·licitada constituïx l’objecte del pronunciament del recurs contenciós administratiu interposat, de manera que adoptar-la suposaria valorar el fons de l’assumpte, desnaturalitzant l’essència de l’incident cautelar amb l’avançament del que va a ser objecte de debat». Els magistrats creuen que no concorren els supòsits determinats sobre els arguments d’Escola Valenciana relatius a l’aparença de bon dret.

A més, assenyala que «la mera expedició de certificats no pot entendre’s que ocasionen perjuí algun, excepte si es consideraren nuls de ple dret, la qual cosa suposaria entrar en el fons de l’assumpte». Afig que «els perjuís irreparables han de recaure sobre l’afavorit per la suspensió i, en este cas, no es produïx».

Igualment, exposen que la mera existència d’un recurs d’inconstitucionalitat contra la Llei de llibertat educativa –«que no constituïx l’objecte d’este procediment», recorden– «no produïx la suspensió automàtica prevista en l’article 38 LOTC , al no ser objecte del present procediment, més quan l’incident cautelar es refereix a una altra resolució».

Per tant, a més de desestimar la seua petició, la Sala imposa a Escola Valenciana unes costes de 200 euros. La resolució no és ferma i cap la interposició de recurs de reposició en un termini de cinc dies des de la seua notificació.

LA GENERALITAT VALORA LA DECISIÓ

Des de la Conselleria d’Educació, després de conèixer este dimarts la interlocutòria, el director general de Política Lingüística, Ignacio Martínez Arrúe, ha valorat «molt positivament» la resolució perquè «es remarca que l’obtenció d’estos certificats en cap cas pot suposar un perjuí per a les persones i és un dels motius pels quals s’ha procedit a la desestimació».

«D’altra banda, també es valora que ha fracassat este nou intent d’esta entitat Escola Valenciana per a boicotejar l’aplicació de la Llei de Llibertat Educativa, tal com ja va passar amb el recurs contenciós administratiu que va interposar davant del TSJ contra la llei i que va ser inadmès», ha agregat Martínez.

Últimes notícies

El Valencia continúa sin puntuar tras caer 4-0 ante el Atlético

El Valencia ha perdido 4-0 ante el Atlético de Madrid en la octava jornada de Liga F y continúa sin puntuar. El equipo madrileño ha subido provisionalmente al tercer puesto.

Feijóo demana des de València un vot pel canvi el 29-N

Alberto Núñez Feijóo ha demanat en un míting a València que cap vot pel canvi es quede a casa el 29 de novembre. També ha avançat mesures i ha llançat acusacions contra el Govern de Pedro Sánchez.

Mor un xiquet de 20 mesos ofegat en una piscina de Tous

Un xiquet de 20 mesos ha mort ofegat i un altre, de 3 anys, ha sigut reanimat després de caure en una piscina privada de Tous.

Catalá demana el vot per a una majoria que aparte Sánchez de la Moncloa

María José Catalá ha demanat que cada vot contribuïsca a una majoria ferma per a apartar Pedro Sánchez de la Moncloa. La candidata del PP ha defensat el paper de València en les eleccions generals del 29 de novembre.

Pérez Llorca confia en Feijóo per a resoldre els problemes valencians

Juanfran Pérez Llorca ha acusat Pedro Sánchez de viure alié als problemes ciutadans i ha expressat la seua confiança en Alberto Núñez Feijóo. El president ha participat en un míting del PP a València davant de 1.500 assistents.

Mompó promet omplir la plaça de bous de València abans del 29 de novembre

Vicent Mompó s’ha compromés a omplir la plaça de bous de València en un acte electoral abans del 29 de novembre. Ho ha anunciat en la precampanya del PP, davant d’Alberto Núñez Feijóo i 1.500 persones.

Presó provisional per a l’arrestat per apunyalar l’exparella a Benicarló

El jutjat ha decretat presó provisional sense fiança per a l'home detingut per apunyalar presumptament la seua exparella a Benicarló. La víctima continua ingressada després d'una intervenció d'urgència.

Alliberats dos detinguts a Oliva després de quedar fora de termini judicial

L’Audiència Nacional ha decretat la llibertat provisional de dos fugitius buscats a Turquia, detinguts a Oliva després d’un presumpte robatori. Els arrestats han arribat davant del jutge 72 hores després de la detenció, fora del termini legal de 24 hores.