El València es juga la Lliga Conferència davant el Barcelona amb fins a nou possibles comiats

Ejemplo de shortcode con estilo
El València tanca la temporada a Mestalla davant el Barcelona en un dol directe per la Lliga Conferència marcat pel final de contracte o cessió de fins a nou futbolistes.

El València tancarà aquest dissabte la temporada a Mestalla davant el Barcelona

El València tancarà aquest dissabte la temporada a Mestalla davant el Barcelona en una trobada que pot definir la seua presència en la pròxima Lliga Conferència i que, al mateix temps, pot convertir-se en una jornada de comiats per a bona part de la plantilla. Fins a nou futbolistes afronten el final dels seus contractes o cessions i podrien disputar el seu últim partit com a valencianistes.

Jugadors cedits que tornen als seus clubs

El dol davant el Barcelona es presenta com el punt final de l’etapa de diversos jugadors que van arribar a préstec i que, excepte gir d’última hora, posaran fi al seu pas pel club una vegada conclosa la competició. La nit en la qual el València es jugarà un lloc en la Lliga Conferència serà, en principi, un partit de comiat per als cedits Julen Agirrezabala, Unai Núñez, Largie Ramazani i Lucas Beltrán.

Agirrezabala, incorporat en el passat mercat estival, tornarà a l’Athletic en acabar la seua cessió, mentres que Ramazani tornarà al Leeds i Beltrán a la Fiorentina. Núñez, que va arribar en el mercat d’hivern, pertany al Celta de Vigo. Si és el cas, el València compta amb una clàusula de compra no obligatòria xifrada entorn dels cinc milions d’euros, la qual cosa obri la porta al fet que el club valore si escometre o no l’operació segons la seua planificació esportiva i capacitat econòmica.

Més enllà d’estos casos, el futur de la porteria també condiciona la construcció del pròxim projecte. El meta normacedonio Stole Dimitrievski té contracte en vigor fins a 2026 i el club disposa d’una opció de renovació de manera unilateral. Eixa clàusula guanya pes després del destacat rendiment del portera en la segona part del curs, en la qual s’ha consolidat com una peça fiable i ha reforçat el seu paper dins del vestuari.

Futbolistes que acaben contracte

Al costat dels cedits, hi ha un grup de jugadors que acaba contracte i que encara el xoc davant el Barcelona amb la incertesa de no saber si continuarà. Guido Rodríguez, Renzo Saravia, Thierry Rendall i Eray Cömert finalitzen el seu vincle amb el club, per la qual cosa el partit pot ser per a ells l’últim amb la samarreta valencianista, a l’espera de decisions definitives en les pròximes setmanes.

En el cas de Thierry, tot apunta al fet que el club podria no renovar al lateral dret portugués. De confirmar-se, posaria fi a set temporades com a jugador del València en les quals les lesions recurrents han limitat la seua continuïtat, han afectat el seu ritme competitiu i han impedit que tinguera la regularitat esperada quan va arribar com una aposta de futur per al carril dret.

Respecte a Cömert, el club encara valora què fer amb el central. A més, no podrà acomiadar-se sobre la gespa a Mestalla en estar sancionat després de la seua expulsió a Anoeta, la qual cosa afig un matís especial a la seua situació: acaba contracte sense poder participar en una trobada clau i alhora carregat de simbolisme per als qui poden estar vivint el seu últim dia en l’equip.

Els argentins Guido Rodríguez i Renzo Saravia també afronten el final dels seus contractes després d’arribar a mitat de temporada per a reforçar a l’equip en un moment de necessitat. Guido, campió del món, es va incorporar procedent del West Ham, es va afermar com a titular des de la seua arribada i ha aportat solidesa i equilibri competitiu al conjunt dirigit per Carlos Corberán. Des de dins del club es contempla la possibilitat d’ampliar el seu contracte en considerar que el seu rendiment ha elevat el nivell del centre del camp.

Saravia, per part seua, va arribar lliure al febrer després de la seua etapa en l’Atlètic Mineiro, amb l’objectiu de cobrir la baixa per lesió de Dimitri Foulquier i els problemes físics de Thierry. El lateral va tardar diverses setmanes a debutar, un retard lògic per l’adaptació i la falta de ritme competitiu, però quan ha tingut minuts ha oferit un rendiment correcte, complint amb el rol de reforç d’emergència per al tram final de la temporada.

Amb este context, el partit davant el Barcelona a Mestalla no sols definirà si el València aconseguix el bitllet per a la Lliga Conferència, sinó que també servirà per a tancar una etapa per a diversos jugadors. El resultat esportiu, unit a les decisions sobre renovacions, opcions de compra i eixides, marcarà el punt de partida del pròxim projecte valencianista.

Últimes notícies

L’IPC puja fins al 4,8 % en la Comunitat Valenciana al setembre i se situa lleugerament per davall de la mitjana estatal

La inflació anual ha arribat al 4,8 % al setembre en la Comunitat Valenciana, una dècima menys que la mitjana estatal, impulsada sobretot per transport i vivenda.

El Valencia Basket busca alçar el vol en l’Euroliga davant el Maccabi al Roig Arena

El Valencia Basket rep este dijous el Maccabi Tel Aviv al Roig Arena en la sisena jornada de l’Euroliga, només dos dies després de deixar escapar 28 punts d’avantatge contra Olympiacos i encaixar la primera derrota europea del curs.

Comesaña celebra la victòria del Vila-real i reivindica que es mereixien guanyar en Champions

El migcampista del Vila-real Santi Comesaña afirma que l’equip es mereixia tornar a guanyar en Champions després del 3-1 contra el Nàpols, trencant una ratxa de huit partits sense triomfs en la competició.

Fer Niño afronta un Villarreal-Elx especial per al seu passat groguet

Fer Niño, màxim golejador de l’Elx amb cinc gols, assegura que deu gran part de la seua carrera al Villarreal i qualifica d’especial el duel de dissabte a La Cerámica, on es va formar com a futbolista professional.

La negativa de Vox a una esmena del PP tomba la seua proposta sobre immigració a Les Corts

Les Corts Valencianes han rebutjat una iniciativa de Vox sobre immigració per l’abstenció del PP, que havia proposat una esmena que Vox no ha acceptat. El ple sí que ha aprovat una proposta del PP sobre vivenda amb una esmena de Vox que introdueix el principi de prioritat nacional en l’accés a vivenda pública.

Mercadona oferix treball per a preparar comandes tres dies a la setmana

La jornada de 22,5 hores inclou un salari inicial de 975 euros bruts mensuals, amb progressió fins als 1.319 euros i complements quan pertoquen

Només la mitat dels joves amb discapacitat se sent integrat en l’oci municipal

Un estudi de la Fundació ONCE revela que, encara que la mitat dels xiquets i adolescents amb discapacitat participa en activitats d’oci municipals, només el 46 % se sent realment integrat amb el grup. L’informe alerta de situacions d’exclusió i recomana reforçar adaptacions i suports.

La Renda Valenciana d’Inclusió exigirà arrelament i veïnatge per a accedir a les ajudes

La nova regulació de la Renda Valenciana d’Inclusió, que entrarà en vigor dilluns, i la futura llei d’habitatge social incorporaran criteris d’arrelament i veïnatge per a accedir a estes prestacions i vivendes públiques.