Els bombers atenen 12 servicis a Castelló, sobretot buidatges d’aigua i rescat de vehicles

CASTELLÓ, 4 (EUROPA PRESS)

Efectius del Consorci de Bombers de Castelló van assistir durant el dilluns un total de 12 servicis pel temporal de pluges, especialment buidatges d’aigua en la zona d’Els Ibarsos i la Serra d’en Galceran i el rescat de diversos vehicles atrapats per aigua en la CV-10 a Sant Mateu.

Així mateix, els bombers van haver de traslladar a dos menors des de l’autobús escolar fins als seus domicilis a Serra d’Engarcerán, ja que el vehicle no podia continuar.

Junt amb açò, durant tota la jornada, dotacions de bombers i unitats de bombers forestals van estar vigilant els estats de lleres i barrancs, segons ha informat el Consorci en un comunicat.

Des del Consorci de Bombers de Castelló es recorda a la ciutadania que extreme les precaucions, que evite circular per zones inundables i mai tracten de creuar lleres de rius i barrancs.

Segons ha informat la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, les precipitacions més importants a la província de Castellon es van registrar a la conca del Millars. Destaquen els 194 litres per metre quadrat acumulats a Atzeneta del Maestrat i els 177,2 a Vall d’Alba.

D’acord amb l’Associació Valenciana de Meteorologia (Avamet), moltes localitats del prelitoral i l’interior nord de la província van registrar més de 100 l/m2 i algunes més de 200. De fet, en alguns termes municipals no plovia tant en un dia des d’octubre del 2000. En este cas, destaca els 250 l/m2 registrats en el mesurament del Mas del Tonto, a les Coves de Vinromà.

Com a conseqüència de les pluges, el Consorci de Bombers de Castelló ha informat que ha caigut una xarxa mòbil en la meitat nord de la província, encara que no ha tingut servicis relacionats amb l’episodi, tal com ha apuntat l’112CV.

Segons Aemet, les pluges es van registrar en tot el territori de la Comunitat Valenciana en un moment o un altre, van ser persistents en zones d’interior i serres prelitorals de Valencia i Castelló, localment d’intensitat forta o molt forta.

Així mateix, ha assenyalat que la nit ha sigut meteorològicament tranquil·la i el dia ha començat amb el cel cobert, pluges disperses a la província de Valencia, que són més intensan i generalitzades en zones centrals d’esta última, amb intensitat feble moderada.

No obstant això, les precipitacions van a anar evolucionant a partir de migdia. Els pitjors dies del temporal seran el dimecres i el dijous, quan es generalitzaran les precipitacions i, a més de persistents, pot haver-hi tempestes de moviment lent.

Últimes notícies

L’incendi de la Vall d’Uixó ja arrasa 10.000 hectàrees i es relaxa el confinament en tres pobles

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control, amb 10.000 hectàrees calcinades, 10.000 persones evacuades i un confinament parcialment alçat en La Vilavella, Betxí i Onda.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 10.000 hectàrees i es relaxa el confinament en tres pobles

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control després de cremar unes 10.000 hectàrees, mentres es lleva parcialment el confinament a la Vilavella, Betxí i Onda i es mantenen 10.000 persones desallotjades.

Danjuma lidera la remuntada del València davant el Derby County en St. George’s Park

El València CF ha remuntat i s’ha imposat 1-2 al Derby County FC amb dos gols d’Arnaut Danjuma en un amistós de pretemporada jugat a porta tancada a St. George’s Park.

Educació reclama ajornar la Conferència d’Universitats per l’emergència d’incendis

La Conselleria d’Educació ha sol·licitat a la ministra Diana Morant que suspenga la Conferència General de Política Universitària prevista per a dimecres per la situació d’emergència pels incendis, especialment el de la Vall d’Uixó. També ha demanat ajornar la Conferència Sectorial d’Educació.

La mare de Violeta Mangriñán, jubilada i al front de l’incendi de la Vall d’Uixó

La mare d’Elvira Mangriñán, veïna d’Aín i ja jubilada, s’ha incorporat al dispositiu contra l’incendi de la Vall d’Uixó, que ha arrasat 8.500 hectàrees, i la seua filla li ho ha agraït públicament en xarxes socials.

Els veïns de la Vilavella tornen a casa però seguixen confinats i només ixen per menjar i aigua

Els aproximadament 3.000 veïns de la Vilavella han tornat a les seues vivendes després del desallotjament per lincendi de la Vall dUixó, però continuen sota confinament domiciliari i només poden eixir per a comprar menjar i arreplegar aigua.

Trump difon el vídeo de Ferran Torres amb la gorra de ‘Make Spain Great Again’

Donald Trump ha compartit diverses vegades a Truth Social un vídeo de Ferran Torres celebrant el títol mundial amb una gorra roja amb el lema 'Make Spain Great Again'. La Casa Blanca ja ha reaccionat i el mateix president ha elogiat el davanter valencià.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua molt actiu i afronta una vesprada llarga i complicada

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua molt actiu, amb 8.500 hectàrees calcinades i una vesprada que es preveu llarga i complicada per l’orografia i l’oratge. Els mitjans aeris ja operen al complet i es treballa intensament als fronts d’Alcudia de Veo i Tales.
FILMOTECA D'ESTIU