Els Habitatges d’Ús Turístic rebutgen la moratòria de l’Ajuntament i lamenten ‘campanyes de turismefobia’

VALÈNCIA, 29 (EUROPA PRESS)

L’Associació d’Apartaments i Habitatges d’Ús Turístic de la ciutat de València (Viutur) ha expressat aquest dimecres el seu rebuig a les raons per les quals l’Ajuntament de València va a suspendre les llicències de nous allotjaments del sector i ha xifrat en 84 les denúncies presentades el 2023 per alguna queixa veïnal relacionada amb els turistes allotjats.

Segons ha indicat l’entitat en un comunicat, les dades oficials de l’Institut Nacional d’Estadística demostren el seu «relatiu» pes en el parc residencial de la ciutat enfront dels blocs d’apartaments i hotels, exclosos de la moratòria municipal i ha lamentat les «campanyes de turismefobia encoratjades per raons ideològiques i populistes».

L’Ajuntament de València va aprovar aquest dimarts per unanimitat, en el ple ordinari de maig, suspendre la tramitació i concessió de llicències per a apartaments turístics en la ciutat durant un any prorrogable a un altre.

D’acord amb Viutur, malgrat la competència deslleial, de la qual afirmen que són els «primers perjudicats», les al voltant de 6.700 Habitatges d’Ús Turístic de València legalment registrades «tan només representen l’1,63% del parc residencial i el 2023 apenes van registrar 84 denúncies per alguna queixa veïnal relacionada amb algun dels 738.770 turistes allotjats, que van generar 561.558.935 euros a l’economia local».

Viutur ha subratllat que l’evolució negativa del sector en els últims quatre anys (-1,88%), demostra que encara no s’han recuperat les xifres de prepandemia (6.899 VUT el 2020), mentre que el nombre d’habitacions hoteleres a València ha crescut un 13,24% (de 8.962 el 2020 a 10.149 el 2024).

De la mateixa manera, ha afegit que l’INE demostra que a la ciutat de València la meitat dels 4,5 milions de turistes anuals s’allotgen en hotels (47%), un 25% ho fa en cases de familiars, el 12% en segones residències i el 11% en VUT.

Per totes aquestes raons, Viutur ha lamentat que la nova corporació «s’haja alineat amb les campanyes de turismofobia encoratjades per raons ideològiques i populistes» i ha tornat a sol·licitar una reunió amb l’alcaldessa, María José Catalá, «per a exposar les seues reivindicacions».

Viutur, única delegació valenciana de la patronal autonòmica APTURCV i de la Federació Nacional d’Apartaments Turístics d’Espanya, ha recalcat que no ha participat ni participarà «en accions de desgast polític» perquè assegura que la seua única funció és «la de recolzar l’activitat d’un sector que des de fa anys defensa el dret a decidir la modalitat alojativa turística, lluita contra l’intrusisme i el monopoli, i genera ocupació i economia al sector Serveis i al comerç minorista».

Últimes notícies

Diana Morant anuncia que vol optar a la Presidència de la Generalitat

Diana Morant ha avançat davant del Comité Federal del PSOE que es presentarà a les primàries del PSPV per a ser candidata a la Presidència de la Generalitat Valenciana tan prompte com s'òbriga el procés intern.

Oltra anima a frenar l’extrema dreta: si la gent no vol, no arribaran al poder

Mónica Oltra assegura en un acte a València que l’arribada de l’extrema dreta al poder no és inevitable i defensa que la democràcia ha de tornar a posar el poble al centre.

Baldoví reclama eleccions anticipades i acusa el Consell de no estar a l’alçada del poble valencià

El president del Consell Nacional de Més-Compromís, Joan Baldoví, ha demanat eleccions autonòmiques anticipades en considerar que el poble valencià és digne i mereix un govern decent. L’òrgan ha aprovat una resolució que reclama la dimissió del Consell del PP, sustentat per Vox, i la convocatòria immediata d’eleccions.

Confiscat un tonyina roig de 250 quilos de pesca furtiva davant la costa de la Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha intervingut un tonyina roig d’uns 250 quilos capturat presumptament de manera furtiva davant de la Vila Joiosa, el primer dia de la temporada, i ha tramitat cinc denúncies contra el patró.

El nou monoplaça híbrid de la UPV es prepara per a dominar la Formula Student europea

L’equip Formula Student de la Universitat Politècnica de València ha presentat el FSUPV-14, el seu primer monoplaça híbrid, amb tracció elèctrica davantera i nou paquet aerodinàmic, per a aspirar al número u mundial.

Isaac Noguera s’acomiada del València Basket agraït després d’un any dur a nivell personal

L’escorta català Isaac Noguera ha anunciat la seua eixida del València Basket amb un missatge en xarxes on es mostra feliç i agraït per una temporada històrica del club, però alhora difícil en l’àmbit personal.

Intervenen 80 quilos de cocaïna i armes a València en una macrooperació antidroga

La Policia Nacional ha intervingut a València 80 quilos de cocaïna, dos armes de foc i abundant munició en l’última fase d’una macrooperació estatal contra el tràfic de drogues a gran escala iniciada el 2024.

Detingut a Elx per agredir una sanitària mentre l’atenien en Urgències

La Policia Nacional ha detingut a Elx un home de 43 anys per agredir presumptament una treballadora sanitària en un hospital públic mentres era atés en el servici d’urgències. El cas s’investiga com un delicte d’atemptat contra agent de l’autoritat en ser empleada pública.