L’EMT mantindrà el descompte del 50% en el bonobús durant els pròxims sis mesos

L’Ajuntament de València s’ha acollit a la pròrroga de sis mesos, aprovada pel Reial decret llei del Govern d’Espanya, per subvencionar un 30% dels abonaments de transport públic, i cofinançarà este ajut fins al 50%, perquè l’Empresa Municipal de Transports (EMT) mantinga durant el pròxim semestre el preu de diferents títols multiviatge reduït a la meitat. Concretament, el consistori destinarà 880.000 euros per abaratir el preu de desplaçaments amb l’EMT.

Així ho ha anunciat hui l’alcaldessa de València, María José Catalá, que ha destacat que entre els objectius d’esta mesura es troben “el d’alleujar les economies familiars, el de fomentar el transport públic i el de garantir la mobilitat de tota la ciutadania«.

Catalá ha explicat que la Junta de Govern Local aprovarà demà l’adhesió a la pròrroga d’“este acord que al seu dia va acordar el Consell de Ministres amb un caràcter electoralista i amb data de caducitat immediata a la celebració dels comicis locals«.

“A l’executiu local no se li ha passat per alt que les bonificacions estatals al transport públic s’acabaven i fa dies que treballa esta qüestió amb la intenció, real, di atendre la necessitat i vulnerabilitat de les famílies valencianes i no per cercar vots”, ha afirmat. «Així mateix -ha afegit- treballem per mantindre la gratuïtat del transport públic per a la joventut, una mesura que, sens dubte, impulsarem juntament amb el govern de la Generalitat».

Últimes notícies

Exhibició del València Basket contra el Joventut i a un pas de la final de l’ACB

El València Basket ha derrotat l’Asisa Joventut per 90-76 al Roig Arena, posa el 2-0 en la semifinal de la Lliga Endesa i es queda a un triomf de la final.

Controlat l’incendi forestal de Serra i reobert el trànsit marítim al Port de Sagunt

L’incendi declarat este divendres a Serra s’ha estabilitzat cap a les 20.00 hores després d’una evolució positiva, fet que ha permés retirar els dos mitjans aeris del MITECO i reobrir el trànsit marítim al Port de Sagunt.

LIFE Intemares impulsa que quasi una quarta part de la mar espanyola estiga protegida

El projecte europeu LIFE Intemares ha ajudat a passar del 8 % al 22,5 % d’àrea marina protegida a Espanya des de 2017 i ha permés declarar 12 nous espais marins de la Red Natura 2000.

Set mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Serra

Set mitjans aeris i nombroses unitats terrestres treballen en l’extinció d’un incendi forestal declarat esta vesprada al terme municipal de Serra, prop de la carretera CC-3341.

El professorat manté la pressió: STEPV i UGT veuen insuficients les mesures de la Generalitat

STEPV i UGT asseguren que la vaga indefinida del professorat valencià ha funcionat, però adverteixen que la mobilització continuarà perquè consideren insuficients les mesures anunciades per la Generalitat.

La Audiencia obliga la jutgessa a mantindre la transcripció de les declaracions del cas DANA

La Audiencia de València ha donat la raó a l’exconsellera de Justícia Salomé Pradas i ha ordenat a la jutgessa instructora del cas DANA que no interrompisca la transcripció de les declaracions a partir del 30 de juny de 2026. La decisió deixa sense efecte l’ordre inicial del jutjat de Catarroja, que preveia aturar este treball arran del cessament de quatre funcionàries assignades a la causa.

Paiporta afronta la renovació total del clavegueram amb 90 milions després de la DANA

Paiporta preveu reconstruir 22,46 quilometres de clavegueram en quatre anys amb una inversio de mes de 90 milions, en una actuacio considerada sense precedents a Espanya després de la DANA de 2024.

Colón estrena reforma este dilluns amb el nou segell urbà Valentia

La reurbanització del carrer Colón de València comença dilluns 15 de juny com a primera obra del Pla Valentia, amb cinc mesos de treballs, més espai per a vianants i un nou segell identitari al paviment.