L’EMT mantindrà el descompte del 50% en el bonobús durant els pròxims sis mesos

L’Ajuntament de València s’ha acollit a la pròrroga de sis mesos, aprovada pel Reial decret llei del Govern d’Espanya, per subvencionar un 30% dels abonaments de transport públic, i cofinançarà este ajut fins al 50%, perquè l’Empresa Municipal de Transports (EMT) mantinga durant el pròxim semestre el preu de diferents títols multiviatge reduït a la meitat. Concretament, el consistori destinarà 880.000 euros per abaratir el preu de desplaçaments amb l’EMT.

Així ho ha anunciat hui l’alcaldessa de València, María José Catalá, que ha destacat que entre els objectius d’esta mesura es troben “el d’alleujar les economies familiars, el de fomentar el transport públic i el de garantir la mobilitat de tota la ciutadania«.

Catalá ha explicat que la Junta de Govern Local aprovarà demà l’adhesió a la pròrroga d’“este acord que al seu dia va acordar el Consell de Ministres amb un caràcter electoralista i amb data de caducitat immediata a la celebració dels comicis locals«.

“A l’executiu local no se li ha passat per alt que les bonificacions estatals al transport públic s’acabaven i fa dies que treballa esta qüestió amb la intenció, real, di atendre la necessitat i vulnerabilitat de les famílies valencianes i no per cercar vots”, ha afirmat. «Així mateix -ha afegit- treballem per mantindre la gratuïtat del transport públic per a la joventut, una mesura que, sens dubte, impulsarem juntament amb el govern de la Generalitat».

Últimes notícies

Mitjans aeris i terrestres continuen combatent l’incendi forestal de Forcall

L’incendi forestal originat pel foc d’un camió accidentat en un barranc de Forcall continua actiu i obliguen a desplegar importants mitjans aeris i terrestres.

Paiporta s’ompli per exigir que Mazón deixe de ser aforat per la DANA

Centenars de persones han recorregut Paiporta, zona zero de la DANA de 2024, per homenatjar les 230 víctimes i exigir que Carlos Mazón deixe de ser aforat.

Set mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Forcall (Castelló)

Els serveis d’extinció treballen en un incendi forestal declarat a Forcall, als Ports, amb set mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres desplegats a la zona.

Acte solidari a Silla per recordar les víctimes de la dana amb música i reconeixements

Silla ha acollit el primer gran acte solidari de la Red Estatal de Apoyo a No Olvidar la Dana, amb actuacions artístiques, càrrecs institucionals i reconeixements a víctimes, voluntariat i entitats. La xarxa, que agrupa 125 organitzacions, ha anunciat que este és el primer pas d’una nova etapa de treball continuat.

L’Hydra HM Hospitales s’imposa en la regata llarga ORC A2 del Trofeu SM la Reina 2026

L’Hydra HM Hospitales ha conquerit la prova Offshore ORC A2 del XXVII Trofeu SM la Reina - XXXVIII Copa Almirante Marcial Sánchez-Barcaíztegui després de completar les 162 milles fins a Eivissa i tornar a València en 30:44:55 temps compensat. El Ziving i l’M10, tots dos del RCN València, han completat el podi abans de l’inici de les proves costaneres Inshore.

Gustavo Dudamel ajorna els concerts de juliol a València i Alacant pel terratrémol a Veneçuela

Gustavo Dudamel ha ajornat els concerts previstos al juliol a València, Alacant i altres ciutats dEspanya amb la Orquesta Sinfónica Nacional Juvenil de Venezuela arran del greu terratrémol que ha colpejat el seu país. El Palau de la Música i Ibermúsica han expressat la seua solidaritat i han anunciat que treballen per reprogramar la gira quan siga possible.

Morant promet demanar perdó a les víctimes de la dana si arriba a la Presidència

Diana Morant assegura que, si és presidenta de la Generalitat, demanarà perdó a les víctimes de la dana i les rebrà al Palau. La líder del PSPV acusa el Govern actual de faltar al respecte a les famílies afectades.

Anselmi aposta per un Elx valent que pense sempre en guanyar

El nou entrenador de l Elx, Martín Anselmi, ha explicat que vol un equip valent, agressiu i protagonista, centrat en pensar a guanyar i mantindre la identitat de joc actual.