Entitats de la Plataforma per l’Ensenyament recorren contra el districte únic ‘discriminatori’

VALÈNCIA, 18 (EUROPA PRESS)

Entitats i sindicats que formen part de la Plataforma en Defensa de l’Ensenyament Públic presenten recurs contra el Decret d’Admissió d’alumnat, que qualifiquen de «discriminatori», per a reclamar per esta via la supressió de «tot el relatiu al districte únic» que, al seu parer, «incomplix el criteri prioritari de la llei estatal de puntuar i prioritzar per la proximitat en el centre».

Així ho ha donat a conèixer hui el president de la Federació d’associacions de mares i pares d’alumnes de la província de València (FAMPA-València) i portaveu de la Plataforma, Ruben Pacheco, en una roda de premsa davant de la Conselleria d’Educació en la qual ha indicat que espera que la mesura servisca de «toc d’atenció necessari» a l’administració pública perquè es faça una correcció.

Ha destacat que les entitats que conformen la Plataforma –depenent de si compten amb servicis jurídics–, han presentat per separat un recurs contra la norma educativa, de manera que, segons calcula, com a «mínim» seran un total de cinc.

En els recursos s’apunta a possibles «discriminacions» que permet la Conselleria d’Educació amb el nou decret i l’ordre d’admissió que dota amb un punt la circumstància específica en la baremació de la sol·licitud de plaça.

Per a la Plataforma, «s’afavorixen» situacions que «no respecten el principi d’accés en condicions d’igualtat entre les famílies participants en l’admissió (article 3.1 Principis Generals Decret 48/2024)» i que «incorren en discriminacions, incomplint l’article 3.2 que dicta que en cap cas hi haurà discriminació de cap tipus».

«ALTAMENT SEGREGADORA»

Així, asseguren que la supressió de les zones escolars és una mesura que «beneficia la selecció discriminatòria d’estudiants i famílies per part de determinats centres educatius», una línia «altament segregadora» que «ocasiona que l’alumnat es concentre en uns centres educatius en detriment d’uns altres».

«No és bo per a la comunitat educativa en conjunt com tampoc per a l’educació pública, que acaba patint les retallades, els canvis previstos no ajuden a l’elecció de centres de les famílies, ni milloren l’educació de filles i fills en conjunt», han manifestat.

A més, la Plataforma per l’Ensenyament ha convocat noves concentracions de protesta. El 27 de juny es duran a terme a València (Plaça de Manises), Castelló (Casa dels Caragols) i Alacant (Casa de les Bruixes) per a «continuar donant suport a l’escola pública» i denunciar «les polítiques de retallades, el districte únic i l’arraconament del valencià de PP-Vox».

Últimes notícies

Mazón i Argüeso hauran de donar explicacions sobre la DANA al Congrés el 21 de setembre

L’expresident de la Generalitat Carlos Mazón i l’exsecretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso compareixeran el 21 de setembre davant la comissió de la DANA al Congrés, en plena pressió política perquè s’amplien les declaracions sobre la gestió de la tragèdia del 29 d’octubre de 2024.

Preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i Túria per risc d’inundacions

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat la preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i baix Túria i demana als ajuntaments que posen en marxa els seus plans municipals davant el risc d’inundacions.

Elx arriba als 36,9 graus malgrat la brusca baixada de temperatures per un front fred

Un front fred ha travessat este dimecres la Comunitat Valenciana i ha fet baixar les temperatures entre 4 i 8 graus en pocs minuts, encara que Elx ha registrat la màxima del dia amb 36,9 graus. Altres localitats del sud com Orihuela o Pego també han superat els 35 graus.

L’Elx veu amb bons ulls que Messi entre en el projecte de l’Eldense

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, ha assegurat que seria un orgull tindre Leo Messi com a líder del projecte del Deportivo Eldense, i ha ratificat la confiança en l’entrenador Martín Anselmi tot i el mal inici de Lliga.

Diakhaby es lesiona a l’aductor i deixa el centre de la defensa en quadre

Mouctar Diakhaby patix una lesió a l’aductor llarg de la cama esquerra i estarà diverses setmanes de baixa, deixant només un central del primer equip disponible.

Lemar reivindica l’alt nivell de la plantilla de l’Elx malgrat el mal inici

Thomas Lemar assegura en la seua presentació amb l’Elx que la plantilla té molt nivell i que, tot i el mal inici, el grup és fort i unit. El lateral Rubén Sánchez també confia en el projecte il·licità i es definix com un jugador potent i versàtil.

Eze Ponce torna a lElx motivat per LaLiga: oportunitat irrebutjable

Eze Ponce ha sigut presentat com a nou davanter de lElx amb un contracte duna temporada més una opcional i ha remarcat que tornar a LaLiga era una ocasió que no podia deixar passar, tot i el mal inici dequip.

Kevin Lomónaco es presenta amb l’Elx: ‘Sabia el club que era i era un somni’

El central argentí Kevin Lomónaco, de 24 anys, s’ha presentat com a nou jugador de l’Elx i ha assegurat que fitxar pel club il·licità era un somni. El defensa ha signat per quatre temporades, es veu preparat per debutar contra l’Athletic Club i confia a ajudar l’equip a revertir la situació.