Entitats de la Plataforma per l’Ensenyament recorren contra el districte únic ‘discriminatori’

VALÈNCIA, 18 (EUROPA PRESS)

Entitats i sindicats que formen part de la Plataforma en Defensa de l’Ensenyament Públic presenten recurs contra el Decret d’Admissió d’alumnat, que qualifiquen de “discriminatori”, per a reclamar per esta via la supressió de “tot el relatiu al districte únic” que, al seu parer, “incomplix el criteri prioritari de la llei estatal de puntuar i prioritzar per la proximitat en el centre”.

Així ho ha donat a conèixer hui el president de la Federació d’associacions de mares i pares d’alumnes de la província de València (FAMPA-València) i portaveu de la Plataforma, Ruben Pacheco, en una roda de premsa davant de la Conselleria d’Educació en la qual ha indicat que espera que la mesura servisca de “toc d’atenció necessari” a l’administració pública perquè es faça una correcció.

Ha destacat que les entitats que conformen la Plataforma –depenent de si compten amb servicis jurídics–, han presentat per separat un recurs contra la norma educativa, de manera que, segons calcula, com a “mínim” seran un total de cinc.

En els recursos s’apunta a possibles “discriminacions” que permet la Conselleria d’Educació amb el nou decret i l’ordre d’admissió que dota amb un punt la circumstància específica en la baremació de la sol·licitud de plaça.

Per a la Plataforma, “s’afavorixen” situacions que “no respecten el principi d’accés en condicions d’igualtat entre les famílies participants en l’admissió (article 3.1 Principis Generals Decret 48/2024)” i que “incorren en discriminacions, incomplint l’article 3.2 que dicta que en cap cas hi haurà discriminació de cap tipus”.

“ALTAMENT SEGREGADORA”

Així, asseguren que la supressió de les zones escolars és una mesura que “beneficia la selecció discriminatòria d’estudiants i famílies per part de determinats centres educatius”, una línia “altament segregadora” que “ocasiona que l’alumnat es concentre en uns centres educatius en detriment d’uns altres”.

“No és bo per a la comunitat educativa en conjunt com tampoc per a l’educació pública, que acaba patint les retallades, els canvis previstos no ajuden a l’elecció de centres de les famílies, ni milloren l’educació de filles i fills en conjunt”, han manifestat.

A més, la Plataforma per l’Ensenyament ha convocat noves concentracions de protesta. El 27 de juny es duran a terme a València (Plaça de Manises), Castelló (Casa dels Caragols) i Alacant (Casa de les Bruixes) per a “continuar donant suport a l’escola pública” i denunciar “les polítiques de retallades, el districte únic i l’arraconament del valencià de PP-Vox”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Ull Gargot transforma el dibuix en solitari en una comunitat creativa a l’aire lliure a València

Ull Gargot ha convertit l'acte íntim de dibuixar en una trobada mensual i gratuïta en espais públics de València, on professionals i aficionats compartixen quaderns, processos i idees a l'aire lliure.

Cel nuvolós i lleuger repunt de temperatures a l’interior per a tancar abril en la Comunitat

La Comunitat Valenciana afronta l'últim dissabte d'abril amb cel nuvolós, possibilitat de pluges en l'extrem sud, temperatures quasi sense canvis i vent fluix de component este.

La majoria del professorat valencià recolza una vaga indefinida des de l’11 de maig

Quasi deu mil docents valencians participen en una consulta sindical i s'inclinen majoritàriament per iniciar una vaga indefinida l'11 de maig, amb un ampli suport a mantindre-la el temps que siga necessari.

Diana Morant acusa a Pérez Llorca d’anteposar l’agenda de Vox a les prioritats dels valencians

Diana Morant critica que el Govern valencià de Juanfran Pérez Llorca seguix l'agenda pactada amb Vox, amb privatització de servicis públics i falta de celebració del 25 d’Abril.

TastArròs 2026 plena d’arròs i tradició la plaça de l’Ajuntament de València

La plaça de l'Ajuntament de València celebra la primera jornada de TastArròs 2026, una trobada popular que reivindica l'arròs amb propostes gastronòmiques, activitats culturals i tradició local.

El Real Oviedo s’agarra a la seua última opció davant un Elx encara sense guanyar fora de casa

El Real Oviedo, cuer de Primera Divisió, es juga gran part de les seues opcions de permanència davant un Elx que encara no ha guanyat a domicili però arriba llançat en resultats recents.

Bernabé contraposa la prioritat veïnal del PSPV a l’abandó de Catalá en Orriols

Pilar Bernabé reivindica en Orriols la prioritat veïnal del PSPV i acusa el govern de María José Catalá d'abandonar el barri i retallar inversions i servicis bàsics.

Màxim Quiles domina de nou a Jerez i passa a la Q2 amb el millor temps en Moto3

Màxim Quiles torna a marcar la referència en Moto3 en el Gran Premi d'Espanya, lidera la segona jornada de lliures a Jerez sobre asfalt mullat i accedix a la Q2 amb solvència.