12.5 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

Entitats de la Plataforma per l’Ensenyament recorren contra el districte únic ‘discriminatori’

VALÈNCIA, 18 (EUROPA PRESS)

Entitats i sindicats que formen part de la Plataforma en Defensa de l’Ensenyament Públic presenten recurs contra el Decret d’Admissió d’alumnat, que qualifiquen de “discriminatori”, per a reclamar per esta via la supressió de “tot el relatiu al districte únic” que, al seu parer, “incomplix el criteri prioritari de la llei estatal de puntuar i prioritzar per la proximitat en el centre”.

Així ho ha donat a conèixer hui el president de la Federació d’associacions de mares i pares d’alumnes de la província de València (FAMPA-València) i portaveu de la Plataforma, Ruben Pacheco, en una roda de premsa davant de la Conselleria d’Educació en la qual ha indicat que espera que la mesura servisca de “toc d’atenció necessari” a l’administració pública perquè es faça una correcció.

Ha destacat que les entitats que conformen la Plataforma –depenent de si compten amb servicis jurídics–, han presentat per separat un recurs contra la norma educativa, de manera que, segons calcula, com a “mínim” seran un total de cinc.

En els recursos s’apunta a possibles “discriminacions” que permet la Conselleria d’Educació amb el nou decret i l’ordre d’admissió que dota amb un punt la circumstància específica en la baremació de la sol·licitud de plaça.

Per a la Plataforma, “s’afavorixen” situacions que “no respecten el principi d’accés en condicions d’igualtat entre les famílies participants en l’admissió (article 3.1 Principis Generals Decret 48/2024)” i que “incorren en discriminacions, incomplint l’article 3.2 que dicta que en cap cas hi haurà discriminació de cap tipus”.

“ALTAMENT SEGREGADORA”

Així, asseguren que la supressió de les zones escolars és una mesura que “beneficia la selecció discriminatòria d’estudiants i famílies per part de determinats centres educatius”, una línia “altament segregadora” que “ocasiona que l’alumnat es concentre en uns centres educatius en detriment d’uns altres”.

“No és bo per a la comunitat educativa en conjunt com tampoc per a l’educació pública, que acaba patint les retallades, els canvis previstos no ajuden a l’elecció de centres de les famílies, ni milloren l’educació de filles i fills en conjunt”, han manifestat.

A més, la Plataforma per l’Ensenyament ha convocat noves concentracions de protesta. El 27 de juny es duran a terme a València (Plaça de Manises), Castelló (Casa dels Caragols) i Alacant (Casa de les Bruixes) per a “continuar donant suport a l’escola pública” i denunciar “les polítiques de retallades, el districte únic i l’arraconament del valencià de PP-Vox”.

Últimes notícies

La federació veïnal demana reunir-se amb Catalá per a desbloquejar la ZBE a València

La federació veïnal sol·licita una reunió directa amb l'alcaldessa per a desbloquejar la Zona de Baixes Emissions, després de mesos sense acord malgrat la pròrroga estatal.

El pont de l’estació de Paiporta continuarà obert al trànsit durant la seua reconstrucció

El pont de l'estació de Paiporta es mantindrà obert amb dos carrils mentres s'intensifiquen les obres. Els treballs seran per fases i hi haurà talls puntuals comunicats amb antelació.

Jordi Sevilla demana al PSOE canviar el rumb i pactar amb grans partits, no amb Junts, ERC ni Podemos

Jordi Sevilla ha instat el PSOE a corregir el rumb i a buscar pactes amb grans partits per a afrontar vivenda i ocupació juvenil, no amb Junts, ERC ni Podemos. Emmarca el seu missatge en el manifest 'Socialdemocràcia 21' i ha demanat a PP i PSOE frenar la polarització.

Catarroja inicia la segona fase de les obres del clavegueram per via d’emergència

L'Ajuntament ha activat una nova actuació de rehabilitació del clavegueram per la via d'emergència després dels danys de la DANA d'octubre. Els treballs es repartixen en diversos punts, duraran huit mesos i compten amb 264.124,11 euros de pressupost.

Pérez Llorca veu el finançament com a ‘cartell electoral’ de Montero i demana una reunió amb presidents

Pérez Llorca sosté que la proposta del Govern manca de consens i la vincula a la candidatura de María Jesús Montero. Reclama una trobada amb tots els presidents autonòmics per a abordar un model real i urgent per a la Comunitat Valenciana.

Morant demana als presidents autonòmics no torpedinar un model de finançament sense perdedors

La ministra ha reclamat als presidents autonòmics que no bloquegen la reforma del finançament i ha defés que el model no resta a cap comunitat i millora de manera notable els recursos de la Comunitat Valenciana. Agents socials han avalat la proposta i han demanat acompanyar-la d'un fons transitori i de la condonació parcial del deute.

Montero descarta que Feijóo porte a Sánchez un model alternatiu de finançament

Montero ha sostingut que Feijóo no presentarà el dilluns una proposta pròpia de finançament autonòmic perquè no la té. Ha urgit a aprofitar l'oportunitat per a reformar el sistema.

La nova estació de València Sud s’obri este divendres amb més accessibilitat i resiliència

L'estació de València Sud s'obri este divendres, elevada un metre i amb tres ascensors, la qual cosa completa l'accessibilitat de tota la xarxa i reforça la resposta davant temporals. El projecte s'integra en la reconstrucció després de la dana, amb inversions en el complex i un pla anual per a millorar línies.