Entitats de la Plataforma per l’Ensenyament recorren contra el districte únic ‘discriminatori’

VALÈNCIA, 18 (EUROPA PRESS)

Entitats i sindicats que formen part de la Plataforma en Defensa de l’Ensenyament Públic presenten recurs contra el Decret d’Admissió d’alumnat, que qualifiquen de «discriminatori», per a reclamar per esta via la supressió de «tot el relatiu al districte únic» que, al seu parer, «incomplix el criteri prioritari de la llei estatal de puntuar i prioritzar per la proximitat en el centre».

Així ho ha donat a conèixer hui el president de la Federació d’associacions de mares i pares d’alumnes de la província de València (FAMPA-València) i portaveu de la Plataforma, Ruben Pacheco, en una roda de premsa davant de la Conselleria d’Educació en la qual ha indicat que espera que la mesura servisca de «toc d’atenció necessari» a l’administració pública perquè es faça una correcció.

Ha destacat que les entitats que conformen la Plataforma –depenent de si compten amb servicis jurídics–, han presentat per separat un recurs contra la norma educativa, de manera que, segons calcula, com a «mínim» seran un total de cinc.

En els recursos s’apunta a possibles «discriminacions» que permet la Conselleria d’Educació amb el nou decret i l’ordre d’admissió que dota amb un punt la circumstància específica en la baremació de la sol·licitud de plaça.

Per a la Plataforma, «s’afavorixen» situacions que «no respecten el principi d’accés en condicions d’igualtat entre les famílies participants en l’admissió (article 3.1 Principis Generals Decret 48/2024)» i que «incorren en discriminacions, incomplint l’article 3.2 que dicta que en cap cas hi haurà discriminació de cap tipus».

«ALTAMENT SEGREGADORA»

Així, asseguren que la supressió de les zones escolars és una mesura que «beneficia la selecció discriminatòria d’estudiants i famílies per part de determinats centres educatius», una línia «altament segregadora» que «ocasiona que l’alumnat es concentre en uns centres educatius en detriment d’uns altres».

«No és bo per a la comunitat educativa en conjunt com tampoc per a l’educació pública, que acaba patint les retallades, els canvis previstos no ajuden a l’elecció de centres de les famílies, ni milloren l’educació de filles i fills en conjunt», han manifestat.

A més, la Plataforma per l’Ensenyament ha convocat noves concentracions de protesta. El 27 de juny es duran a terme a València (Plaça de Manises), Castelló (Casa dels Caragols) i Alacant (Casa de les Bruixes) per a «continuar donant suport a l’escola pública» i denunciar «les polítiques de retallades, el districte únic i l’arraconament del valencià de PP-Vox».

Últimes notícies

Una pedregada forta causa danys en cotxes i vivendes a Utiel

Una tempesta amb granís de gran tamany ha causat danys materials en vehicles, teulades i arbrat a Utiel, mentres Aemet preveu que continuen les tronades fortes a l’interior de la província de València.

Denunciat per portar una persona pujades damunt del cotxe a Xàbia

La Policia Local de Xàbia ha denunciat el conductor d’un turisme per conducció temerària després de circular amb una persona pujada al sostre del vehicle, una infracció molt greu que comporta sis punts menys i multa econòmica.

Fortes tempestes amb granís de fins a 3 cm al nord interior de València

El nord interior de la província de València ha registrat esta vesprada tempestes fortes amb granís de fins a 3 centímetres i avís taronja activat per Aemet, especialment a la zona d’Utiel i el Rincón de Ademuz.

L’Elx fitxa el migcampista Javier Morcillo fins a 2030

L’Elx ha tancat la incorporació del migcampista català Javier Morcillo, procedent de l’Atlético de Madrid, amb contracte fins a juny de 2030, ampliable una temporada més per objectius.

Detenen a Castelló una cuidadora per traure 24.000 € del compte d’una anciana que atenia

Una cuidadora ha sigut detinguda a Castelló per retirar durant mesos quasi 24.000 euros del compte d’una anciana i vendre una joia seua sense consentiment familiar, descobert tot després de la mort de la víctima.

Les platges valencianes estrenen sensors per controlar la qualitat de l’aigua en temps real

La Generalitat ha posat en marxa una prova pilot amb biosensors intel·ligents a Port Saplaya i Meliana per controlar en temps real la qualitat de l’aigua de les platges i reforçar la seguretat sanitària.

Guia per a vore l’eclipsi solar amb seguretat a la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi del 12 d’agost, amb nivell 3 de preemergència forestal, tancament de parcs naturals i un decàleg de consells per a una observació segura.

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera asseguren l’aigua potable amb una obra solar de 4,3 milions

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera ja tenen garantit l’abastiment d’aigua potable gràcies a una infraestructura de 4,3 milions d’euros alimentada amb energia solar, declarada d’emergència per la sequera extraordinària a la demarcació del Xúquer.
FILMOTECA D'ESTIU