Entitats de la Plataforma per l’Ensenyament recorren contra el districte únic ‘discriminatori’

VALÈNCIA, 18 (EUROPA PRESS)

Entitats i sindicats que formen part de la Plataforma en Defensa de l’Ensenyament Públic presenten recurs contra el Decret d’Admissió d’alumnat, que qualifiquen de «discriminatori», per a reclamar per esta via la supressió de «tot el relatiu al districte únic» que, al seu parer, «incomplix el criteri prioritari de la llei estatal de puntuar i prioritzar per la proximitat en el centre».

Així ho ha donat a conèixer hui el president de la Federació d’associacions de mares i pares d’alumnes de la província de València (FAMPA-València) i portaveu de la Plataforma, Ruben Pacheco, en una roda de premsa davant de la Conselleria d’Educació en la qual ha indicat que espera que la mesura servisca de «toc d’atenció necessari» a l’administració pública perquè es faça una correcció.

Ha destacat que les entitats que conformen la Plataforma –depenent de si compten amb servicis jurídics–, han presentat per separat un recurs contra la norma educativa, de manera que, segons calcula, com a «mínim» seran un total de cinc.

En els recursos s’apunta a possibles «discriminacions» que permet la Conselleria d’Educació amb el nou decret i l’ordre d’admissió que dota amb un punt la circumstància específica en la baremació de la sol·licitud de plaça.

Per a la Plataforma, «s’afavorixen» situacions que «no respecten el principi d’accés en condicions d’igualtat entre les famílies participants en l’admissió (article 3.1 Principis Generals Decret 48/2024)» i que «incorren en discriminacions, incomplint l’article 3.2 que dicta que en cap cas hi haurà discriminació de cap tipus».

«ALTAMENT SEGREGADORA»

Així, asseguren que la supressió de les zones escolars és una mesura que «beneficia la selecció discriminatòria d’estudiants i famílies per part de determinats centres educatius», una línia «altament segregadora» que «ocasiona que l’alumnat es concentre en uns centres educatius en detriment d’uns altres».

«No és bo per a la comunitat educativa en conjunt com tampoc per a l’educació pública, que acaba patint les retallades, els canvis previstos no ajuden a l’elecció de centres de les famílies, ni milloren l’educació de filles i fills en conjunt», han manifestat.

A més, la Plataforma per l’Ensenyament ha convocat noves concentracions de protesta. El 27 de juny es duran a terme a València (Plaça de Manises), Castelló (Casa dels Caragols) i Alacant (Casa de les Bruixes) per a «continuar donant suport a l’escola pública» i denunciar «les polítiques de retallades, el districte únic i l’arraconament del valencià de PP-Vox».

Últimes notícies

Ramón Terrats torna al Getafe traspassat pel Villarreal

El migcampista Ramón Terrats ha sigut traspassat pel Villarreal al Getafe, on ja va jugar en la temporada 24-25 i on començarà ara una segona etapa a les ordres de José Bordalás.

Recomanen confinar-se per la columna de fum d’un incendi en un desguàs d’El Verger

Un incendi en un desguàs d’El Verger ha generat una intensa columna de fum i s’ha recomanat als veïns de la zona afectada que es confinen a casa i eviten acostar-se a l’incendi.

Castelló envia 24.000 quilos d’ajuda a les víctimes del terratrémol de Veneçuela

L’Ajuntament de Castelló ha organitzat l’enviament de 24.000 quilos d’aliments i productes de primera necessitat a Veneçuela per a donar suport als afectats pel terratrémol, amb la col·laboració d’associacions veneçolanes i la Generalitat.

Una gran columna de fum alarma Villena per un incendi en una planta de reciclatge

Un incendi en una planta de reciclatge a la carretera de Caudete, a Villena, ha generat una gran columna de fum i ha mobilitzat nombrosos efectius de Bombers i mitjans de l’empresa.

Mor un jove ofegat mentre es banyava al riu Xúquer a Sumacàrcer

Un jove ha mort ofegat este dimecres al riu Xúquer, a l’àrea recreativa de l’Esgoletja de Sumacàrcer, malgrat l’ampli dispositiu de rescat mobilitzat.

Llocnou del Fenollet arriba als 44,3 graus en el tercer dia d’ona de calor

L’ona de calor ha deixat este dimecres fins a 44,3 graus a Llocnou del Fenollet i més de 42 graus en nombrosos municipis valencians, segons Avamet.

Llocnou del Fenollet arriba als 44,3 graus en el tercer dia d’ona de calor

L’ona de calor que afecta la Comunitat Valenciana ha deixat este dimecres 44,3 graus a Llocnou del Fenollet i més de 42 graus en nombrosos municipis de la Costera i voltants, segons Avamet.

El nou edifici d’hospitalització del Clínic obrirà en novembre amb 168 habitacions i 29 boxs de crítics

El nou edifici d’hospitalització del Hospital Clínic de València ha assolit el 98 % d’execució, finalitzarà les obres en setembre i començarà a funcionar en novembre amb 168 habitacions i 29 boxs de crítics.