8.8 C
València
Dijous, 20 novembre, 2025

Espanya crida a Israel a revertir la seua decisió d’apropiar-se de més territoris palestins a Cisjordània

MADRID, 10 (EUROPA PRESS)

El Govern ha fet una crida a Israel perquè faça marxa enrere a la seua recent decisió d’expandir assentaments i apropiar-se de territoris palestins a Cisjordània, recordant que és contrari al Dret Internacional.

Així ho ha fet en un comunicat del Ministeri d’Assumptes exteriors una setmana després que es coneguera que el Govern de Benjamin Netanyahu s’anava a confiscar de 12,7 quilòmetres quadrats de territoris a Cisjordània.

Segons el parer del Govern, que ha condemnat “la recent decisió d’expandir assentaments i l’apropiació de terres a Cisjordània”, estes decisions “agreugen la difícil situació de seguretat a la regió” d’ací el que haja fet una crida a revertir-les.

“Els assentaments als territoris palestins ocupats són contraris al Dret Internacional, dificulten l’aplicació de la solució dels dos Estats i són un obstacle per a la pau”, ha reiterat Exteriors, en línia amb la postura mantinguda en tot moment en relació amb esta qüestió.

Últimes notícies

La Guàrdia Civil ha detingut al lladre d’una gasolinera de Vinalesa després d’amenaçar de mort a la treballadora

La Guàrdia Civil ha detingut a un home de 48 anys per un robatori amb violència en una gasolinera de Vinalesa. Va amenaçar a l'empleada, va fugir amb moto i es van recuperar 600 euros.

Detinguts dos hòmens amb 4,8 quilos d’haixixs en l’àrea de servici La Ribera de Cabanes

La Guàrdia Civil ha detingut a dos hòmens en l'AP-7 després de localitzar 4,8 quilos d'haixixs ocults en un cotxe en l'àrea de servici La Ribera de Cabanes. La troballa es va produir en un control preventiu amb suport d'un gos detector.

El Sindicat Mèdic exigix tancar el centre de salut de La Coma després d’amenaces i una agressió

El sindicat CESM-CV ha exigit el tancament del centre de salut de La Coma, a Paterna, després d'una amenaça de mort a un metge i una recent agressió amb arma blanca a una infermera. Denúncia una situació d'inseguretat sostinguda i reclama mesures urgents i presència policial permanent.

Exigixen el tancament del centre de salut de La Coma després d’amenaces i agressions al personal

El sindicat CESM-CV ha exigit el tancament temporal del consultori de La Coma per una 'greu situació d'inseguretat' després d'una amenaça de mort i una agressió. Reclama presència policial permanent i protecció en visites domiciliàries.

Dijous poc nuvolós en la Comunitat Valenciana, màximes a la baixa i vent fort en el nord de Castelló

Jornada estable amb cels poc nuvolosos i descens de les màximes. El vent del nord-oest deixarà ratxes molt fortes en el nord de Castelló i el divendres continuarà baixant la temperatura.

La Fiscalia investiga al bisbe Munilla per declaracions sobre teràpies de conversió

La Fiscalia Provincial de Madrid ha incoat diligències per possible delicte d'odi o lesió a la dignitat després d'unes manifestacions del bisbe Josep Ignacio Munilla. La denúncia va partir de la plataforma El teu poble i el meu i el prelat nega haver atacat a col·lectius LGTBI.

Morant defén que la llibertat de Cerdán és una decisió jurídica i reivindica les mesures del PSOE

La ministra ha subratllat que l'eixida de presó de Santos Cerdán depén dels jutges, mentres el PSOE ha actuat de manera interna amb la seua expulsió i la petició de l'acta. També ha contraposat la resposta socialista amb la del PP a Almeria i ha reiterat la col·laboració amb la justícia.

Morant defén la ciència enfront dels negacionistes i destaca la reconstrucció després de la DANA

La ministra ha reivindicat la inversió en investigació i el paper de l'evidència abans, durant i després de la DANA, amb un homenatge a més de 200 professionals. A més, ha demanat un pacte d'Estat contra l'emergència climàtica.