‘Bàsquet a la vila’, programa de prevenció de l’aïllament i la soledat no desitjada

Pilota de bàsquet dins d'una canastra

‘Bàsquet a la vila’, programa de prevenció de l’aïllament i la soledat no desitjada |

L’esport com a instrument per a la qualitat de vida, la integració comunitària i la prevenció dels problemes de salut mental. Aquesta és la filosofia que impregna Bàsquet a la vila, el nou programa de prevenció de l’aïllament i la soledat no desitjada que impulsa la Fundació Manantial amb la col·laboració de l’Ajuntament de Vila-real, a través del Servei Municipal d’Esports.

El regidor d’Esports i Salut, Javier Serralvo, acompanyat de la coordinadora de Recursos i Projectes de Fundación Manantial, Salomé Castelló, han presentat la iniciativa, que promourà la pràctica del bàsquet entre persones que puguen estar patint un sentiment d’aïllament amb un grup de voluntaris, acompanyats d’un equip de professionals de Manantial.

“Aquest és un projecte que s’emmarca perfectament en l’essència del que és Vila-real, una Ciutat de la Salut i de l’Esport que creu en la importància de la pràctica de l’exercici físic com a motor de qualitat de vida i de benestar. Per això, a través sobretot de la nova piscina Aigua-salut, tenim en marxa diferents projectes que afavoreixen la cura de la salut a través de l’esport, com els programes per a malalts de càncer, la fibromiàlgia o la natació adaptada, entre molts altres”, recorda Serralvo.

El nou programa Bàsquet a la vila s’emmarca en aquesta línia de treball de l’SME, en l’inici d’un camí que, avança el regidor, anirà completant-se amb nous projectes.

“Nombrosos estudis assenyalen que el benestar emocional va de la mà de la salut física i que una millora en aquests àmbits té incidència en l’augment del grau d’autonomia i la participació social”, assenyala la responsable de Fundació Manantial. Castelló, a més, destaca la relació estreta que s’estableix entre l’aïllament i el sofriment psíquic que pot produir amb el patiment de problemes de salut mental.

Per això, un dels objectius de Fundació Manantial és la prevenció de la soledat no desitjada i l’aïllament a través del suport social directe i la contribució de la comunitat.

A través de Bàsquet a la vila, l’objectiu que es persegueix és, precisament, promoure oportunitats d’interacció social i suport social no formal que afavorisquen la integració i la prevenció de problemes de salut mental.

Per a això, el projecte compta amb la participació de voluntaris i amb un equip de professionals que acompanyarà també l’activitat. A més, l’SME contactarà amb els diferents clubs de bàsquet de la ciutat perquè puguen involucrar-se també en la iniciativa, que es desenvoluparà en l’exterior del pavelló Bancaixa.

La representant de la Fundació Manantial ha volgut agrair la col·laboració de l’Ajuntament amb les instal·lacions d’Aigua-salut i els materials per al bàsquet, amb els quals “es facilita la trobada de les persones amb problemes de salut mental a través de l’esport”. Castelló també ha destacat la cooperació de la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives, la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública i la farmacèutica Janssen.

“Gràcies a la Fundació Manantial, Vila-real és hui un referent en atenció a la salut mental, que es consolidarà ara amb un nou centre de dia dins el Pla d’Acció 2021-2024 de Salut Mental impulsat pel Govern central, tal com va anunciar ahir l’alcalde de la ciutat, José Benlloch”, recorda Serralvo, qui incideix: “La nostra marca Ciutat de la Salut i de l’Esport no és una marca només; està plena de contingut i de projectes, com les 20.000 persones que practiquen esport de manera habitual a la nostra ciutat o programes tan interessants com Bàsquet a la vila de Fundació Manantial”. “L’inici d’un camí pel qual continuarem avançant”, conclou el regidor d’Esports i Salut.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Badio i Moore lideren al València Basket davant el Zalgiris (91-87)

El València Basket va derrotar 91-87 al Zalgiris amb una defensa clau de Badio i les penetracions de Moore. Va aconseguir la seua 20a victòria en Eurolliga i es consolida segon.

91-87: Badio i Moore tiren del València Basket per a deixar arrere al Zalgiris

València Basket es va imposar 91-87 a Zalgiris Kaunas amb una defensa clau de Papi Badio i les penetracions de Omari Moore. És la 20a victòria i reforça el segon lloc.

Pérez Llorca enaltix el talent del sector audiovisual valencià després dels Goya

Pérez Llorca ha enaltit la creativitat, el treball i el talent dels professionals valencians premiats en els Goya, destacant la maduresa del sector. El Consell reforça el seu suport amb ajudes, el pol de Ciutat de la Llum i un pla estratègic.

La Generalitat perfila un Pla 2030 d’investigació per a atraure talent i inversions

El Consell impulsa un marc estable i avaluable fins a 2030 per a coordinar l'I+D+i, reactivar infraestructures i simplificar tràmits amb focus en talent i inversió

Pérez Llorca afirma que un jutjat de Ceuta avala el rebuig del Consell al repartiment de menors no acompanyats

Pérez Llorca ha anunciat en Les Corts que el Jutjat contenciós administratiu núm. 1 de Ceuta recolza el recurs del Consell contra el decret estatal de repartiment de menors migrants no acompanyats. El president ha presentat la resolució com un primer aval judicial a la seua postura i ha exigit al Govern aclarir els criteris d'assignació.

Nogueras, de Llançadora: l’emprenedor espanyol és més madur i exigix més oportunitats

Marta Nogueras assegura que l'ecosistema exigix rapidesa i més portes a la venda, inversió i talent. Llançadora ha guiat 1.800 projectes en 13 anys i fixa la IA com a repte.

Rodríguez ha insistit que el Govern vetlarà per a evitar desnonaments a famílies vulnerables

La ministra de Vivenda ha reiterat que l'Executiu continuarà treballant perquè no es produïsquen desnonaments de llars vulnerables i usarà els instruments públics disponibles. Ho ha dit després de la caiguda en el Congrés del decret del 'escut social'.

Aemet activa l’avís groc en la Comunitat Valenciana per pluges intenses i onatge a Alacant

Aemet activa l'avís groc este divendres en la Comunitat Valenciana per pluges de 20 l/m² en una hora, amb tempestes ocasionals. A Alacant se suma alerta costanera per vent del sud-oest i ones de 3 metres.