Juan Roig: «Ha sigut molt emocionant i el públic s’ha entregat»

 

El mecenes del València Basket, Juan Roig, va assenyalar després de la conquesta de l’equip valencià de l’Eurocup que havia sigut una sèrie final «molt emocionant» i va destacar el suport i el lliurament de l’afició, en els dos partits jugats com a locals.

 

«Ha sigut molt emocionant i el públic s’ha entregat, i ara que hi ha ja una gran passió pel basket, és una de les coses de les quals més orgullosos ens podem sentir», va assegurar.

 

Roig va reconéixer que «al principi estàvem un poc espantats amb el 0-11, però després els jugadors s’han entregat i han estat fenomenal». Preguntat per com afronta l’equip que queda de temporada, després d’haver garantit la participació en la pròxima edició de l’Eurolliga, objectiu primordial marcat pel club, va assenyalar que «això no és alguna cosa que em toque respondre a mi. Disfrutarem de hui», va concloure.

 

Un València amb caràcter conquista la seua quarta Eurocopa i anirà a Eurolliga

 

 

El València Basket va conquistar aquest dilluns a La Fonteta el títol de l’Eurocopa i va donar una demostració de caràcter, per a, de la mà de Bojan Dubljevic, Matt Thomas i Antoine Diot, sobreposar-se al seu mal inici i acabar assecant i atropellant a l’Alba Berlín per 89-63, la qual cosa li permetrà jugar la pròxima Eurolliga.

 

L’inesperat descart tècnic del capità Rafa Martínez va marcar al València els prolegòmens del partit i, fora per això o no, als locals a pesar a l’impressionant aspecte de la Fonteta els va costar arrancar. L’Alba sense pressió, es va aprofitar d’un Peyton Siva deslligat per a ficar por (0-11, m.3).

 

Veient que el guió previst saltava per l’aire, el tècnic Jaume Ponsarnau va tirar mà dels galons de Dubljevic, que havia arrancat en la banqueta. La presència del montenegrí va donar una mica de calma i una referència ofensiva al seu equip.

 

Més tranquil, el València va endurir la seu defensa i amb l’atenció alemanya posada en Dubljevic, un visionari Antoine Diot va saber buscar a Matt Thomas, que amb huit punts quasi seguits va estrényer el marcador abans del final del primer quart però sense posar-se per davant (17-18, m.10).

 

Va ser un triple de Dubljevic el que va posar per davant al València res més arrancar el segon i va deixar bloquejat a una Alba que no veia la manera de trobar el cércol local, la qual cosa va obligar a Aíto García Reneses a demanar un temps mort (25-20, m.13)

 

El panorama no va canviar en excés i el retorn a la pista de Dubljevic va donar al València un nou impuls. Encara que Siva va tractar de mantindre viu al seu equip, els triples de San Emeterio i novament de Matt Thomas van disparar als locals i una defensa zonal, amb Diot d’estilet, va posar a l’Alba contra les cordes (40-23, m.18).

 

Però el conjunt alemany, de la mà del precís Giedraitis, va aconseguir detindre la caiguda lliure i reduir alguna cosa els danys abans del descans (46-33, m.20).

 

El partit va tornar a començar equilibrat però l’experiència de Fernando San Emeterio va donar calma al València per a deixar passar els minuts i que augmentara l’aclaparament del seu rival, incapaç de canviar el rumb del xoc (58-39, m.26).

 

Va manar García Reneses al seu equip posar-se en zona però Doornekamp li va castigar amb un triple que va colpejar la ja malparada moral dels visitants, que van començar a llançar la tovallola quan el seu desavantatge es va anar més enllà dels vint punts.

 

Una vegada van passar els dos primers minuts de l’últim quart i l’Alba no va donar mostres de poder reaccionar la trobada es va deslligar la festa en l’abarrotada Fonteta, que amb dues accions de San Emeterio, un triple i un mat, va veure esfumar-se el fantasma de la derrota en aquest mateix tercera trobada de la final de l’Eurocopa de fa dos anys davant l’Unicaja.

 

El pavelló es va entregar a l’equip però sobretot a un imperial Dubljevic, la pedra angular de la plantilla i el jugador que va rescatar a l’equip quan pitjor pintaven les coses.

Últimes notícies

Derrota mínima del Villarreal en el seu estrena a Dortmund (3-2)

El Villarreal ha perdut 3-2 en el seu debut en la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund, tot i dominar durant 80 minuts. L’equip d’Íñigo Pérez ha arribat amb opcions d’empatar fins a l’últim instant.

Messi negocia per a convertir-se en màxim accionista de l’Eldense

Leo Messi ha arribat a un principi d’acord amb els actuals propietaris de l’Eldense per a convertir-se en el seu màxim accionista, pendent encara de tràmits legals i del vistiplau del CSD.

Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal contra un Borussia liderat per Guirassy

Peter Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal en el primer partit de la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund, que es presenta amb Serhou Guirassy com a gran amenaça ofensiva.

Una dona apunyalada a Carcaixent continua ingressada en l’UCI

La Guàrdia Civil investiga l’apunyalament d’una dona aquest dilluns a Carcaixent. La víctima està ingressada a l’UCI de l’Hospital de la Ribera amb pronòstic reservat.

Ontinyent i Xàtiva freguen els 42 graus en un setembre de calor extrema

Ontinyent i Xàtiva han registrat prop de 42 graus en un dimarts de setembre amb avís taronja per calor al sud de València. Moltes altres localitats valencianes han superat els 37 graus, tot i que s’espera un descens notable de temperatures dimecres.

L’incendi forestal de Polop ja crema unes 36 hectàrees i força a tallar dues carreteres

L’incendi declarat en un bancal de difícil accés a Polop de la Marina ha arribat a unes 36 hectàrees i ha obligat a tallar la CV-70 i la CV-7621, segons el Consorci Provincial de Bombers i el 112 CV.

Mor un home de 84 anys en un xoc entre camió i cotxe a la N-340 a Alcalà de Xivert

Un home de 84 anys ha mort i una dona de 74 ha resultat ferida en un accident entre un camió i un turisme a la N-340, al terme d'Alcalà de Xivert, este migdia.

Investiguen la mort violenta d’un home de 50 anys al barri de Sant Isidre de València

La Policia Nacional investiga la mort violenta d’un home de 50 anys, localitzat amb un fort colp al cap al barri de Sant Isidre de València.