Pau i Marc Gasol deixen la selecció espanyola

 

Pau Gasol i Marc Gasol han anunciat la seua retirada del bàsquet professional després de la derrota d’Espanya contra els Estats Units en els quarts de final dels Jocs Olímpics de Tòquio (81-95). “Va ser el meu últim partit amb la selecció”, va dir Pau Gasol en la zona mixta del Saitama Super Arena.

 

“Ens baixem d’aquesta atracció tan bonica a la qual ens vam pujar fa 15 anys. Hem tingut una gran sort, però és el moment de deixar a la nova generació que es puge, que gaudisca i que tinguen la seua pròpia experiència”, va dir el seu germà Marc Marc després de la derrota en quarts de final davant el combinat estatunidenc.

 

 

Per part seua, Pau Gasol també va confirmar el seu adeu a l’equip nacional. No obstant això, va deixar en l’aire el seu futur en el bàsquet als seus 41 anys. “Independentment del resultat final és l’últim partit amb aquest gran equip. Una llàstima no haver pogut guanyar. Ara toca desconnectar i parlar amb la família si val la pena continuar jugant al bàsquet o si hauria de fer un pas a un costat a altres desafiaments. Hem tingut una gran sort, però és el moment de deixar a la nova generació que es puge, que gaudi i que tinguen la seua pròpia experiència”.

 

El major dels germans Gasol es retira com el millor jugador en la història d’un equip que s’ha convertit en llegenda. A més, el jugador català ha demanat el reconeixement just. “És el moment del reconeixement a aquest equip després de tants anys. Ens agradaria haver guanyat tots els campionats i totes les medalles, però no funciona així. Molt orgullós de l’equip i agraït per tornar a ser ací després del que he passat i això ja és un gran èxit. Ja tindrem temps de mirar arrere i digerir tot”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Investiguen a un conductor per circular a 223 km/h en l’A-3 a València

La Guàrdia Civil investiga a un home de 61 anys sorprés a 223 km/h en l'A-3, a Venta del Moro. Va superar el límit en 103 km/h i afronta penes penals.

Pluges, pols en suspensió i descens de les màximes en l’últim dia de febrer en la Comunitat Valenciana

Febrer s'acomiada en la Comunitat Valenciana amb pols en suspensió en la mitat sud i pluges febles que s'estenen amb el pas de les hores. Les màximes baixen i el vent rola a nord-est.

Un sistema no invasiu mesura amb precisió les asimetries cranials en bebés i accelera el diagnòstic

Craniamed llança un programari que substituïx el craneómetro amb mesurament ràpid, precisa i exportable. Oferix els índexs CI i CVAI per a diagnòstic i seguiment.

Llevant 2-0 Alabés: Espí tomba a Sivera amb un doblet final i sosté la fe en la permanència

Un doblet de Carlos Espí en el 88 i 97 va decidir un dol que Sivera va sostindre quasi fins al final. Ryan va salvar al Llevant en la primera part i l'expulsió de Parada va canviar el guió.

Espí va tombar a Sivera amb un doblet i va mantindre visca l’esperança del Llevant

Un doblet de Carlos Espí en els minuts 88 i 97 va decidir el Llevant-Alabés després d'un pols de porters entre Ryan i Sivera. El Llevant va quedar amb 21 punts, a 4 de la salvació.

Espí derroca la muralla de Sivera amb un doblet i manté visca l’esperança del Llevant

Carlos Espí va firmar dos gols en el 88 i el 96 per a tombar a l'Alabés, amb deu des del 60. Sivera va sostindre als visitants i el Llevant va tallar la seua ratxa de cinc sense guanyar.

Castro i Coudet mantenen la base en el Llevant-Alabés

Els dos entrenadors a penes toquen els seus onces per al dol del divendres en el Ciutat de València: tornen Raghouber i Moreno; entren Pacheco i Aleñá.

Fàtima Diame conquesta el seu octau títol de longitud amb un últim salt de 6,62

La valenciana es va imposar a Irati Mitxelena amb un últim intent de 6,62 m en els Nacionals sota sostre de València. Va firmar la seua millor marca de l'any i va quedar a 3 cm de la mínima per a Torun.