13.4 C
València
Dijous, 20 novembre, 2025

Pau i Marc Gasol deixen la selecció espanyola

 

Pau Gasol i Marc Gasol han anunciat la seua retirada del bàsquet professional després de la derrota d’Espanya contra els Estats Units en els quarts de final dels Jocs Olímpics de Tòquio (81-95). “Va ser el meu últim partit amb la selecció”, va dir Pau Gasol en la zona mixta del Saitama Super Arena.

 

“Ens baixem d’aquesta atracció tan bonica a la qual ens vam pujar fa 15 anys. Hem tingut una gran sort, però és el moment de deixar a la nova generació que es puge, que gaudisca i que tinguen la seua pròpia experiència”, va dir el seu germà Marc Marc després de la derrota en quarts de final davant el combinat estatunidenc.

 

 

Per part seua, Pau Gasol també va confirmar el seu adeu a l’equip nacional. No obstant això, va deixar en l’aire el seu futur en el bàsquet als seus 41 anys. “Independentment del resultat final és l’últim partit amb aquest gran equip. Una llàstima no haver pogut guanyar. Ara toca desconnectar i parlar amb la família si val la pena continuar jugant al bàsquet o si hauria de fer un pas a un costat a altres desafiaments. Hem tingut una gran sort, però és el moment de deixar a la nova generació que es puge, que gaudi i que tinguen la seua pròpia experiència”.

 

El major dels germans Gasol es retira com el millor jugador en la història d’un equip que s’ha convertit en llegenda. A més, el jugador català ha demanat el reconeixement just. “És el moment del reconeixement a aquest equip després de tants anys. Ens agradaria haver guanyat tots els campionats i totes les medalles, però no funciona així. Molt orgullós de l’equip i agraït per tornar a ser ací després del que he passat i això ja és un gran èxit. Ja tindrem temps de mirar arrere i digerir tot”.

Últimes notícies

El PSPV convocarà un Comité Nacional el 29 de novembre a Alacant

El PSPV-PSOE convocarà el seu Comité Nacional el 29 de novembre a Alacant per a abordar la crisi oberta després de la dimissió de Carlos Mazón. El partit exigirà eleccions i acusa PP i Vox de decidir el relleu 'furtant la voluntat democràtica'.

La Federació Veïnal demana responsabilitat política per a desbloquejar la zona de baixes emissions a València

La Federació d'Associacions de Veïns de València ha sol·licitat reunions d'urgència amb Alcaldia i l'oposició per a tancar un acord sobre la ZBE i evitar perdre 150 milions. L'entitat ha anomenat a la responsabilitat de tota la corporació davant l'imminent termini legal.

Calero renuncia a les excuses abans del derbi i crida a competir: ‘Si entres plorant, eixiràs igual’

El tècnic del Llevant va evitar queixes pel calendari i per la falta d'entrenaments dels seus internacionals i va apel·lar a la convicció per a trencar la mala ratxa davant el València. Va confirmar que Arriaga i Ryan estaran en principi disponibles i va demanar a l'afició no sentir-se inferior.

Els bombers forestals demanen a la Generalitat assumir la gestió directa del cos

Sis sindicats han exigit al Consell eliminar els encàrrecs als consorcis provincials i que la Generalitat gestione de manera directa als bombers forestals. Denuncien mala praxi, falta de mobilització i un ús abusiu d'hores extra.

Garay: ‘Tant de bo Lim es vaja del València pel bé del club’

Ezequiel Garay va carregar contra la gestió del València i va desitjar que Peter Lim abandone el club pel bé de l'entitat. Va reivindicar la seua etapa, va criticar decisions després de la seua lesió i va elogiar a Marcelino.

La UPV alerta de nous riscos d’avingudes a Torrent després de la DANA

Un informe de la UPV sobre els danys de la DANA a Torrent conclou que els sediments acumulats en diversos barrancs incrementen el risc de desbordaments. La reposició d'infraestructures es valora en 98 milions d'euros.

València ha retirat 140 m³ de residus de l’Albufera després de la DANA

L'Ajuntament ha retirat 140 m³ de residus de l'Albufera amb un pla d'ocupació després de la DANA i ha reforçat dunes i séquies amb plantacions. Compromís critica la gestió de la palla de l'arròs pel seu impacte en les aigües negres.

#QuieroCorredor suma obres hídriques i demana acords per a accelerar el Corredor Mediterrani

El moviment #QuieroCorredor va ampliar la seua agenda amb obres hídriques per a evitar noves danes i va cridar a acords d'Estat per a culminar el Corredor Mediterrani. En el seu últim gran acte, va advertir de la lentitud i de colls de botella com el túnel passant de València.