17.3 C
València
Dimecres, 4 febrer, 2026

Pau i Marc Gasol deixen la selecció espanyola

 

Pau Gasol i Marc Gasol han anunciat la seua retirada del bàsquet professional després de la derrota d’Espanya contra els Estats Units en els quarts de final dels Jocs Olímpics de Tòquio (81-95). “Va ser el meu últim partit amb la selecció”, va dir Pau Gasol en la zona mixta del Saitama Super Arena.

 

“Ens baixem d’aquesta atracció tan bonica a la qual ens vam pujar fa 15 anys. Hem tingut una gran sort, però és el moment de deixar a la nova generació que es puge, que gaudisca i que tinguen la seua pròpia experiència”, va dir el seu germà Marc Marc després de la derrota en quarts de final davant el combinat estatunidenc.

 

 

Per part seua, Pau Gasol també va confirmar el seu adeu a l’equip nacional. No obstant això, va deixar en l’aire el seu futur en el bàsquet als seus 41 anys. “Independentment del resultat final és l’últim partit amb aquest gran equip. Una llàstima no haver pogut guanyar. Ara toca desconnectar i parlar amb la família si val la pena continuar jugant al bàsquet o si hauria de fer un pas a un costat a altres desafiaments. Hem tingut una gran sort, però és el moment de deixar a la nova generació que es puge, que gaudi i que tinguen la seua pròpia experiència”.

 

El major dels germans Gasol es retira com el millor jugador en la història d’un equip que s’ha convertit en llegenda. A més, el jugador català ha demanat el reconeixement just. “És el moment del reconeixement a aquest equip després de tants anys. Ens agradaria haver guanyat tots els campionats i totes les medalles, però no funciona així. Molt orgullós de l’equip i agraït per tornar a ser ací després del que he passat i això ja és un gran èxit. Ja tindrem temps de mirar arrere i digerir tot”.

Últimes notícies

El jurat declara culpable a l’acusat de l’assassinat del canonge de València

Un jurat popular ha declarat culpable per majoria a l'acusat de l'assassinat del canonge emèrit de València i ha rebutjat l'indult; la Fiscalia demana penes de presó.

Avís groc a Alacant per fenòmens costaners: vent de força 7 i ones de 3 a 4 metres

Aemet ha establit avís groc a Alacant este dimecres per fenòmens costaners, amb vent del sud-oest de força 7 i ones de fins a 3 metres. El dijous hi haurà avisos per vents de fins a 80 km/h i per onatge de 3 a 4 metres en diferents trams del litoral alacantí.

Reubicats en altres centres els xiquets de la guarderia d’Algemesí després de la detenció de la seua propietària per possible maltractament

Educació garantix la reubicació dels alumnes d'una guarderia d'Algemesí després de la detenció de la propietària per presumpte maltractament. La dona ha quedat en llibertat provisional amb prohibicions d'acostament i de treballar amb menors.

València Basket es juga la vida a Venècia per a seguir en l’Eurolliga femenina

L'equip taronja tanca la segona ronda en la pista del Umana Reyer amb un 6-5 i la necessitat de guanyar per a entrar en els encreuaments. Burgos apel·la a la mentalitat.

El Vila-real agita el mercat d’hivern amb cinc operacions

El club tanca un inusual gener amb tres eixides i dos incorporacions. Les baixes en les bandes i la lesió de Juan Foyth acceleren els reforços.

La Policia Nacional ha detingut a 14 jóvens a Ontinyent per assetjament transfòbic i amenaces

Catorze jóvens d'entre 15 i 20 anys han sigut detinguts a Ontinyent per un presumpte assetjament transfòbic amb agressions i amenaces. La investigació va verificar atacs reiterats en l'àmbit escolar i en espais d'oci; tots van quedar en llibertat excepte un menor internat a petició de Fiscalia.

Un detingut a Formentera del Segura per integrar un grup que feia ‘bolcades’ a Alacant

Un home de 31 anys ha sigut detingut com a suposat enllaç a Espanya d'una banda estrangera especialitzada en 'bolcades'. Se'l relaciona amb un assalt a Orihuela en el qual dos hòmens van ser torturats i tirotejats al juliol.

El València tanca el mercat amb tres fitxatges contrastats en LaLiga i sense eixides

El València va tancar el mercat d'hivern amb Sadiq Umar, Guido Rodríguez i Unai Núñez, tres reforços amb experiència en LaLiga. No es va produir cap eixida i es van completar les dos fitxes lliures després de la baixa de Diakhaby.