Pau i Marc Gasol deixen la selecció espanyola

 

Pau Gasol i Marc Gasol han anunciat la seua retirada del bàsquet professional després de la derrota d’Espanya contra els Estats Units en els quarts de final dels Jocs Olímpics de Tòquio (81-95). “Va ser el meu últim partit amb la selecció”, va dir Pau Gasol en la zona mixta del Saitama Super Arena.

 

“Ens baixem d’aquesta atracció tan bonica a la qual ens vam pujar fa 15 anys. Hem tingut una gran sort, però és el moment de deixar a la nova generació que es puge, que gaudisca i que tinguen la seua pròpia experiència”, va dir el seu germà Marc Marc després de la derrota en quarts de final davant el combinat estatunidenc.

 

 

Per part seua, Pau Gasol també va confirmar el seu adeu a l’equip nacional. No obstant això, va deixar en l’aire el seu futur en el bàsquet als seus 41 anys. “Independentment del resultat final és l’últim partit amb aquest gran equip. Una llàstima no haver pogut guanyar. Ara toca desconnectar i parlar amb la família si val la pena continuar jugant al bàsquet o si hauria de fer un pas a un costat a altres desafiaments. Hem tingut una gran sort, però és el moment de deixar a la nova generació que es puge, que gaudi i que tinguen la seua pròpia experiència”.

 

El major dels germans Gasol es retira com el millor jugador en la història d’un equip que s’ha convertit en llegenda. A més, el jugador català ha demanat el reconeixement just. “És el moment del reconeixement a aquest equip després de tants anys. Ens agradaria haver guanyat tots els campionats i totes les medalles, però no funciona així. Molt orgullós de l’equip i agraït per tornar a ser ací després del que he passat i això ja és un gran èxit. Ja tindrem temps de mirar arrere i digerir tot”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Nunn amarga al València Basket en un final d’infart en l’Eurolliga

Kendrick Nunn, autor de 21 punts, va decidir el primer partit de quarts d'Eurolliga amb un tir lliure a dos segons del final que va deixar sense premi la remuntada del València Basket davant el Panathinaikos.

Barrachina responsabilitza al president de la CHJ de la gestió de la presa de Buseo durant la dana

Miguel Barrachina sosté en Les Corts que la gestió de la presa de Buseo durant la dana de 2024 corresponia al comité presidit per Miguel Polo, mentres l'oposició l'acusa d'eludir responsabilitats i insistix en la seua dimissió.

Martínez Mus contraposa la reconstrucció del Consell al 2% d’execució de la CHJ després de la dana

Vicente Martínez Mus defén en Les Corts la ràpida mobilització de recursos del Consell després de la dana, mentres critica que la Confederació Hidrogràfica del Xúquer només haja executat el 2% de les actuacions previstes.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada millor acció de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com a millor jugada de l'Eurolliga, sota el premi Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Dela estarà disponible per a jugar en La Ceràmica malgrat les molèsties en el aductor

El defensa del Llevant Adrián de la Font, Dela, podrà estar disponible per al partit del dissabte davant el Vila-real en La Ceràmica després de confirmar les proves mèdiques que no patix lesió important en el aductor.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada la millor de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com la millor jugada de l'Eurolliga i reconeguda com a Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Les víctimes de la dana retrauen als consellers la seua gestió del 29 d’octubre de 2024

Mig centenar de víctimes de la dana es concentra davant Les Corts per a recordar als consellers que, al seu juí, no van estar a l'altura el 29 d'octubre de 2024 i exigir responsabilitats polítiques.

Camarero defén que es va fer tot el possible durant la dana en la Comunitat Valenciana

Susana Camarero sosté davant la comissió d'investigació de Les Corts que el Consell va actuar al màxim de les seues possibilitats durant la dana de 2024 i assegura que tots els usuaris de teleassistència que van demanar ajuda van ser atesos.