21.6 C
València
Dilluns, 3 novembre, 2025

El València CF guanya la Copa com a cirereta del pastís del Centenari

 

El València CF va guanyar per 1-2 al FC Barcelona la final de la Copa del Rei en Sevilla i va tocar de nou la glòria amb un títol onze anys després, com a cirereta del pastís en l’any del seu centenari. L’equip valencianista va guanyar el partit amb una defensa impecable i sent letal en atac contra un quadre blaugrana que es queda sense el rècord de cinc copes seguides.

 

A esta final de Copa arribaven dos equips amb estats d’ànim a priori dispars: el Barça, un clàssic de la competició i el seu rei absolut, esta vegada ferit i amb l’obligació de recuperar-se de la seua dolorosa eliminació en la Champions en Liverpool; i un València crescut, que va acabar 4t en la Lliga i amb ganes de títols.

 

Un gol del francés Kevin Gameiro, als 21 minuts, i un altre de Rodrigo Moreno, en el 33, van posar per davant al descans als valencianistes, que van demostrar una gran efectivitat amb el seu clàssic joc d’eixir ràpid a la contra davant un Barça apagat i inofensiu en el primer temps. Els blaugrana va reaccionar tard, i només van poder retallar distàncies en el minut 73 a través de Leo Messi, el seu millor home.

 

Este gol va posar més emoció en la recta final de l’encontre. El Barça veia factible la pròrroga i va buscar conseguir un segon gol. Però l’equip valencianista es va defensar amb ungles i dents, i va poder arribar a matar el partit amb un tercer gol en diverses contres de Guedes, que el jugador portugués va fallar.

 

Finalment, encara que va tocar patir, l’equip i l’afició van disfrutar d’un nou títol onze anys després de l’últim.

 

Detencions en la jornada prèvia per un baralla entre radicals

En la matinada de divendres a dissabte es va produir la detenció de 23 aficionats radicals després de registrar-se incidents en la zona de Nervión de la ciutat de Sevilla.

 

Segons recollia el diari esportiu Marca, es tractava d’un enfrontament entre radicals de diversos equips. En esta línia, el diari Las Provincias assenyalava que, segons pareix, la baralla podria haver-se produït entre seguidors del grup ultra del Barça, els ‘Boixos Nois’, i els ultres del Sevilla, ‘los Biris’.

 

Un total de cinc policies nacionals van resultat ferits lleus durant estos altercats.

Últimes notícies

Vilaplana afirma que no va ser pressionada i detalla el menjar amb Mazón el dia de la DANA

La periodista ha negat pressions i ha aportat detalls sobre crides, el pagament de l'esmorzar i el tiquet d'aparcament en la causa per la gestió de la DANA.

El Govern acusa a Mazón de culpar a uns altres per la DANA després d’anunciar la seua dimissió

Óscar Puente ha titllat d'espectacle lamentable la compareixença del president en funcions i ha acusat a Carlos Mazón de mentir sobre les ajudes. Morant i Cos han sumat crítiques i han retret que la dimissió arribe tard.

Feijóo recolza la dimissió de Mazón i exigix un relleu ràpid en Les Corts

Feijóo ha considerat correcta la renúncia de Carlos Mazón, ha denunciat una cacera política i ha reclamat agilitzar l'elecció d'un successor en Les Corts.

El relleu de Mazón en la Generalitat podria tancar-se a la fi de novembre

El successor o successora de Carlos Mazón podria ser investit en l'última setmana de novembre si la dimissió es comunica immediatament. El PP necessita a Vox per a la investidura.

Morant atribuïx a les víctimes de la dana la dimissió de Mazón i la celebra com a bona notícia

Diana Morant ha celebrat la dimissió de Carlos Mazón, que ha atribuït a la pressió de les víctimes de la dana. La considera un alleujament parcial i critica a Feijóo.

Diakhaby torna a la gespa un mes després i Ramazani avança amb pilota

El central va tornar al treball sobre la gespa després de la seua lesió isquiotibial i l'extrem belga ja va realitzar exercicis amb pilota. El València es va dividir per càrregues després de la derrota davant el Reial Madrid i mira al Betis per a tallar la seua mala ratxa.

López Miras aplaudix la dimissió de Mazón i reclama al Govern assumir responsabilitats

López Miras ha elogiat que Mazón anuncie la seua dimissió per la gestió de la dana i ha instat el Govern a assumir responsabilitats i seguir eixe exemple.

Yolanda Díaz carrega contra Mazón després de la seua dimissió: ‘229 víctimes no mereixien esta compareixença’

Yolanda Díaz ha criticat la compareixença de Carlos Mazón després d'anunciar la seua dimissió, al·ludint a 229 víctimes i assenyalant també a Feijóo. Dirigents de Sumar han reforçat eixes crítiques en xarxes.