El València CF guanya la Copa com a cirereta del pastís del Centenari

 

El València CF va guanyar per 1-2 al FC Barcelona la final de la Copa del Rei en Sevilla i va tocar de nou la glòria amb un títol onze anys després, com a cirereta del pastís en l’any del seu centenari. L’equip valencianista va guanyar el partit amb una defensa impecable i sent letal en atac contra un quadre blaugrana que es queda sense el rècord de cinc copes seguides.

 

A esta final de Copa arribaven dos equips amb estats d’ànim a priori dispars: el Barça, un clàssic de la competició i el seu rei absolut, esta vegada ferit i amb l’obligació de recuperar-se de la seua dolorosa eliminació en la Champions en Liverpool; i un València crescut, que va acabar 4t en la Lliga i amb ganes de títols.

 

Un gol del francés Kevin Gameiro, als 21 minuts, i un altre de Rodrigo Moreno, en el 33, van posar per davant al descans als valencianistes, que van demostrar una gran efectivitat amb el seu clàssic joc d’eixir ràpid a la contra davant un Barça apagat i inofensiu en el primer temps. Els blaugrana va reaccionar tard, i només van poder retallar distàncies en el minut 73 a través de Leo Messi, el seu millor home.

 

Este gol va posar més emoció en la recta final de l’encontre. El Barça veia factible la pròrroga i va buscar conseguir un segon gol. Però l’equip valencianista es va defensar amb ungles i dents, i va poder arribar a matar el partit amb un tercer gol en diverses contres de Guedes, que el jugador portugués va fallar.

 

Finalment, encara que va tocar patir, l’equip i l’afició van disfrutar d’un nou títol onze anys després de l’últim.

 

Detencions en la jornada prèvia per un baralla entre radicals

En la matinada de divendres a dissabte es va produir la detenció de 23 aficionats radicals després de registrar-se incidents en la zona de Nervión de la ciutat de Sevilla.

 

Segons recollia el diari esportiu Marca, es tractava d’un enfrontament entre radicals de diversos equips. En esta línia, el diari Las Provincias assenyalava que, segons pareix, la baralla podria haver-se produït entre seguidors del grup ultra del Barça, els ‘Boixos Nois’, i els ultres del Sevilla, ‘los Biris’.

 

Un total de cinc policies nacionals van resultat ferits lleus durant estos altercats.

Últimes notícies

El València Basket celebra la Lliga Femenina i posposa més comiats després de les eixides de Fiebich i Fam

El València Basket festeja el seu quart títol de la Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena amb homenatges a Leo Fiebich i Awa Fam, mentres evita anunciar més acomiadades malgrat els contractes que finalitzen el 30 de juny.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a celebrar la primera Lliga Femenina Endesa a casa

El València Basket festeja amb prop d'un miler d'aficionats en el Roig Arena la seua primera Lliga Femenina Endesa aconseguida en el pavelló, en un acte marcat pels comiats i els agraïments.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a festejar la primera Lliga Femenina Endesa

El València Basket femení va compartir amb prop d'un miler d'aficionats la celebració de la seua primera Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena, en un acte marcat pels comiats i la música.

Camps celebra els congressos territorials del PP malgrat el retard en la Comunitat Valenciana

Francisco Camps valora la convocatòria dels congressos territorials del PP encara que el de la Comunitat Valenciana es retarde fins a tardor, i reclama igualtat de condicions internes per a la seua candidatura al PPCV.

Burgos reivindica tots els títols del València Basket femení i evita jerarquies

Rubén Burgos es resistix a considerar més important l'últim títol de la Lliga Femenina Endesa i demana no normalitzar els èxits continuats del València Basket femení.

Detingut a Alacant el líder d’un clan vinculat a la Camorra i buscat per Europol

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a Pietro Izzo, presumpte lider del clan Licciardi vinculat a la Camorra napolitana, reclamat per Itàlia per xantatge i extorsion.

Miguel Polo assenyala al Cecopi per la falta d’avisos en la dana de València

Miguel Polo, president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, defén l'actuació de l'organisme durant la dana de València i responsabilitza al Cecopi per la lentitud en els avisos i la falta de planificació.

Jupol denuncia una brutal agressió a un policia nacional a València i reclama més protecció

Jupol denuncia una brutal agressió patida per un policia nacional a València i alerta de l'augment de la violència contra els agents, reclamant més protecció i reconeixement com a professió de risc.