El València CF guanya la Copa com a cirereta del pastís del Centenari

 

El València CF va guanyar per 1-2 al FC Barcelona la final de la Copa del Rei en Sevilla i va tocar de nou la glòria amb un títol onze anys després, com a cirereta del pastís en l’any del seu centenari. L’equip valencianista va guanyar el partit amb una defensa impecable i sent letal en atac contra un quadre blaugrana que es queda sense el rècord de cinc copes seguides.

 

A esta final de Copa arribaven dos equips amb estats d’ànim a priori dispars: el Barça, un clàssic de la competició i el seu rei absolut, esta vegada ferit i amb l’obligació de recuperar-se de la seua dolorosa eliminació en la Champions en Liverpool; i un València crescut, que va acabar 4t en la Lliga i amb ganes de títols.

 

Un gol del francés Kevin Gameiro, als 21 minuts, i un altre de Rodrigo Moreno, en el 33, van posar per davant al descans als valencianistes, que van demostrar una gran efectivitat amb el seu clàssic joc d’eixir ràpid a la contra davant un Barça apagat i inofensiu en el primer temps. Els blaugrana va reaccionar tard, i només van poder retallar distàncies en el minut 73 a través de Leo Messi, el seu millor home.

 

Este gol va posar més emoció en la recta final de l’encontre. El Barça veia factible la pròrroga i va buscar conseguir un segon gol. Però l’equip valencianista es va defensar amb ungles i dents, i va poder arribar a matar el partit amb un tercer gol en diverses contres de Guedes, que el jugador portugués va fallar.

 

Finalment, encara que va tocar patir, l’equip i l’afició van disfrutar d’un nou títol onze anys després de l’últim.

 

Detencions en la jornada prèvia per un baralla entre radicals

En la matinada de divendres a dissabte es va produir la detenció de 23 aficionats radicals després de registrar-se incidents en la zona de Nervión de la ciutat de Sevilla.

 

Segons recollia el diari esportiu Marca, es tractava d’un enfrontament entre radicals de diversos equips. En esta línia, el diari Las Provincias assenyalava que, segons pareix, la baralla podria haver-se produït entre seguidors del grup ultra del Barça, els ‘Boixos Nois’, i els ultres del Sevilla, ‘los Biris’.

 

Un total de cinc policies nacionals van resultat ferits lleus durant estos altercats.

Últimes notícies

Foios es bolca per homenatjar Ferran Torres després del seu gol històric al Mundial

Foios prepara un homenatge especial per a Ferran Torres, heroi del pas a la final del Mundial, i l’Ajuntament estudia nomenar-lo fill predilecte del municipi.

Diego Conde jugarà cedit al Betis una temporada amb opció de compra

El porter Diego Conde arriba al Betis cedit pel Villarreal per una temporada, amb opció de compra i després de l’eixida de Pau López a l’Andorra.

Hugo Sotelo reforça el mig del Llevant cedit pel Celta amb opció de compra

El migcampista gallec Hugo Sotelo jugarà esta temporada al Llevant cedit pel Celta de Vigo, que ha inclòs una opció de compra del 50% dels seus drets. El futbolista, que ja és a València, s’incorpora esta vesprada a la pretemporada de l’equip de Luís Castro.

La jutgessa de la DANA rebutja citar a declarar l’edil valencià Juan Carlos Caballero

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA ha denegat la declaració del regidor Juan Carlos Caballero i ha desestimat també un recurs per investigar un possible fals testimoni de la diputada provincial Reme Mazzolari.

De Foios a campió del món: el camí de Ferran Torres fins a batre el ‘Dibu’ Martínez

Ferran Torres ha passat de jugar amb els seus gossos al pati de casa en Foios a marcar el gol del segon Mundial d’Espanya davant l’Argentina del ‘Dibu’ Martínez a New Jersey. Un recorregut marcat per l’ambició, els sacrificis familiars i una carrera d’elit que ara arriba al seu punt més alt.

Les màximes superen ja els 38 graus a la Comunitat Valenciana abans de la nova ona de calor

Les màximes han superat este dilluns els 38 graus en diversos municipis de València i Alacant, en la jornada prèvia a una nova ona de calor.

Dos asteroides porten ja el nom de dos investigadors de la Universitat d’Alacant

Dos asteroides han sigut batejats amb els noms de la geòloga Laura M. Parro i l’enginyer aeroespacial Eloy Peña Asensio, investigadors de la Universitat d’Alacant especialistes en petits cossos del sistema solar i defensa planetària.

De Foios al cim del món: el camí de Ferran Torres fins al gol de la final del Mundial

Ferran Torres, criat entre regats al carrer Major de Foios i partides amb els seus gossos, ha donat a Espanya el seu segon Mundial amb un gol decisiu davant l’Argentina del Dibu Martínez a New Jersey.