10.6 C
València
Dijous, 18 desembre, 2025

El València CF guanya la Copa com a cirereta del pastís del Centenari

 

El València CF va guanyar per 1-2 al FC Barcelona la final de la Copa del Rei en Sevilla i va tocar de nou la glòria amb un títol onze anys després, com a cirereta del pastís en l’any del seu centenari. L’equip valencianista va guanyar el partit amb una defensa impecable i sent letal en atac contra un quadre blaugrana que es queda sense el rècord de cinc copes seguides.

 

A esta final de Copa arribaven dos equips amb estats d’ànim a priori dispars: el Barça, un clàssic de la competició i el seu rei absolut, esta vegada ferit i amb l’obligació de recuperar-se de la seua dolorosa eliminació en la Champions en Liverpool; i un València crescut, que va acabar 4t en la Lliga i amb ganes de títols.

 

Un gol del francés Kevin Gameiro, als 21 minuts, i un altre de Rodrigo Moreno, en el 33, van posar per davant al descans als valencianistes, que van demostrar una gran efectivitat amb el seu clàssic joc d’eixir ràpid a la contra davant un Barça apagat i inofensiu en el primer temps. Els blaugrana va reaccionar tard, i només van poder retallar distàncies en el minut 73 a través de Leo Messi, el seu millor home.

 

Este gol va posar més emoció en la recta final de l’encontre. El Barça veia factible la pròrroga i va buscar conseguir un segon gol. Però l’equip valencianista es va defensar amb ungles i dents, i va poder arribar a matar el partit amb un tercer gol en diverses contres de Guedes, que el jugador portugués va fallar.

 

Finalment, encara que va tocar patir, l’equip i l’afició van disfrutar d’un nou títol onze anys després de l’últim.

 

Detencions en la jornada prèvia per un baralla entre radicals

En la matinada de divendres a dissabte es va produir la detenció de 23 aficionats radicals després de registrar-se incidents en la zona de Nervión de la ciutat de Sevilla.

 

Segons recollia el diari esportiu Marca, es tractava d’un enfrontament entre radicals de diversos equips. En esta línia, el diari Las Provincias assenyalava que, segons pareix, la baralla podria haver-se produït entre seguidors del grup ultra del Barça, els ‘Boixos Nois’, i els ultres del Sevilla, ‘los Biris’.

 

Un total de cinc policies nacionals van resultat ferits lleus durant estos altercats.

Últimes notícies

La Diputació de València inaugura en el MuVIM l’exposició de Luis Vidal Corella

La Diputació de València ha inaugurat en el MuVIM una gran mostra dedicada a Luis Vidal Corella amb 200 imatges, 80 inèdites, sobre guerra i postguerra. L'exposició s'estructura en tres seccions i incorpora objectes originals, i podrà visitar-se fins al 29 de març de 2026.

El Racing tomba al Vila-real i es fica en octaus (2-1)

El Racing de Santander va véncer 2-1 al Vila-real en El Sardiner amb un doblet d'Arana i va segellar el seu passe a octaus de la Copa del Rei. Ayoze va retallar al final sense premi.

Emergències entrega a la jutgessa el primer esborrany del Es-Alert del dia de la DANA

La Subdirecció d'Emergències va remetre al jutjat l'esborrany del Es-Alert del 29 d'octubre de 2024, amb fitxa tècnica i mapa. L'avís final es va difondre a les 20.11 després del debat en el Cecopi.

1-0: la Cultural torna a octaus cinc anys després després d’eliminar al Llevant

La Cultural i Esportiva Lleonesa va superar al Llevant per 1-0 i tornarà als octaus de final cinc anys després. Un gol de Rafa Tresaco i la falta d'encert granota van decidir.

De Mònaco a Granada: la Volta 2026 combina alta muntanya i una crono llarga

La ronda es disputarà del 22 d'agost al 13 de setembre, amb eixida a Mònaco i arribada a Granada. Hi haurà set finals enlaire i una crono de 32 km.

El Racing elimina al Vila-real amb un doblet d’Arana (2-1)

El Racing de Santander va superar al Vila-real per 2-1 i va avançar a octaus de la Copa del Rei gràcies a dos gols d'Arana. El conjunt groc va quedar fora després d'un arreón final insuficient.

La Cultural torna a octaus cinc anys després amb un 1-0 al Llevant

La Cultural i Esportiva Lleonesa tornarà als octaus de la Copa del Rei cinc anys després després del 1-0 al Llevant. Bañuz va sostindre el triomf i el rival va perdonar.

Martínez Mus fixa 2026 per a tindre en marxa el 100% del Pla Endavant postdana

El vicepresident tercer ha assegurat que en el primer semestre de 2026 estaran iniciades totes les actuacions del Pla Endavant després de la dana de 2024. Ha detallat inversions en depuració, transport i medi ambient i ha obert un encreuament de retrets amb l'oposició en Les Corts.