El València CF guanya la Copa com a cirereta del pastís del Centenari

 

El València CF va guanyar per 1-2 al FC Barcelona la final de la Copa del Rei en Sevilla i va tocar de nou la glòria amb un títol onze anys després, com a cirereta del pastís en l’any del seu centenari. L’equip valencianista va guanyar el partit amb una defensa impecable i sent letal en atac contra un quadre blaugrana que es queda sense el rècord de cinc copes seguides.

 

A esta final de Copa arribaven dos equips amb estats d’ànim a priori dispars: el Barça, un clàssic de la competició i el seu rei absolut, esta vegada ferit i amb l’obligació de recuperar-se de la seua dolorosa eliminació en la Champions en Liverpool; i un València crescut, que va acabar 4t en la Lliga i amb ganes de títols.

 

Un gol del francés Kevin Gameiro, als 21 minuts, i un altre de Rodrigo Moreno, en el 33, van posar per davant al descans als valencianistes, que van demostrar una gran efectivitat amb el seu clàssic joc d’eixir ràpid a la contra davant un Barça apagat i inofensiu en el primer temps. Els blaugrana va reaccionar tard, i només van poder retallar distàncies en el minut 73 a través de Leo Messi, el seu millor home.

 

Este gol va posar més emoció en la recta final de l’encontre. El Barça veia factible la pròrroga i va buscar conseguir un segon gol. Però l’equip valencianista es va defensar amb ungles i dents, i va poder arribar a matar el partit amb un tercer gol en diverses contres de Guedes, que el jugador portugués va fallar.

 

Finalment, encara que va tocar patir, l’equip i l’afició van disfrutar d’un nou títol onze anys després de l’últim.

 

Detencions en la jornada prèvia per un baralla entre radicals

En la matinada de divendres a dissabte es va produir la detenció de 23 aficionats radicals després de registrar-se incidents en la zona de Nervión de la ciutat de Sevilla.

 

Segons recollia el diari esportiu Marca, es tractava d’un enfrontament entre radicals de diversos equips. En esta línia, el diari Las Provincias assenyalava que, segons pareix, la baralla podria haver-se produït entre seguidors del grup ultra del Barça, els ‘Boixos Nois’, i els ultres del Sevilla, ‘los Biris’.

 

Un total de cinc policies nacionals van resultat ferits lleus durant estos altercats.

Últimes notícies

Un velatori-concentració a València reclama llevar l’aforament a Mazón per la dana

Centenars de persones s’han concentrat davant el Palau de la Generalitat, en un acte-velatori, per exigir que es retire l’aforament a Carlos Mazón per la seua gestió de la dana que va causar 231 morts fa 21 mesos.

Nit decisiva a la Vall d’Uixó: l’incendi continua actiu i manté el perímetre

L'incendi forestal de la Vall d'Uixó continua actiu però manté el perímetre de 82 quilòmetres i unes 9.300 hectàrees afectades, mentre els equips d'emergències es preparen per a una nit clau per a la seua possible estabilització. Es mantenen evacuacions, confinaments i recomanacions sanitàries en diversos municipis de Castelló.

Golejada del Vila-real en el seu debut en el Torneig de Como (3-0)

El Vila-real ha debutat en el Torneig de Como amb un contundent 3-0 davant l’Al-Ula Club, gràcies a un doblet d’Ayoze i un gol de Cardona en un duel de 45 minuts totalment dominat pels grocs.

Ajudes urgents de fins a 100.000 euros als pobles afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Diputació de Castelló ha activat una línia extraordinària d’ajudes de fins a 100.000 euros per a municipis amb terreny cremat i fins a 5.000 per a pobles que han assumit gastos per evacuacions arran de l’incendi forestal de la Vall d'Uixó.

Vox rebutja compareixences immediates i reclama centrar tots els esforços en l’incendi de la Vall d’Uixó

El portaveu de Vox en Les Corts, José María Llanos, defensa que ara toca prioritzar l’extinció de l’incendi de la Vall d’Uixó i respon les crítiques sobre una suposada retallada en prevenció d’incendis als pressupostos de la Generalitat.

Fer Niño reforça la davantera de lElx com a primer fitxatge

El davanter andalús Fer Niño sincorpora a lElx com a primer fitxatge per al retorn a Primera Divisió, amb contracte fins a juny de 2030.

Pastor nega que Morant puga aspirar a la Generalitat per avalar indults a afins al PSOE

Fernando Pastor assegura que Diana Morant, com a ministra que ha participat en indults a condemnats afins al Govern de Sánchez, no pot presidir la Generalitat Valenciana. El síndic del PP també critica el debat sobre la nova financació i acusa Compromís de falta de coherència pel seu paper en els incendis forestals.

Morant insta el PP a assumir el canvi climàtic i a pactar mesures d’Estat

La ministra Diana Morant defensa a València que existeixen eines per a frenar el canvi climàtic, reclama al PP que deixe de negar-lo i demana un pacte d’Estat mentre visita els afectats per l’incendi de la Vall d'Uixó.
FILMOTECA D'ESTIU