El València CF guanya la Copa com a cirereta del pastís del Centenari

 

El València CF va guanyar per 1-2 al FC Barcelona la final de la Copa del Rei en Sevilla i va tocar de nou la glòria amb un títol onze anys després, com a cirereta del pastís en l’any del seu centenari. L’equip valencianista va guanyar el partit amb una defensa impecable i sent letal en atac contra un quadre blaugrana que es queda sense el rècord de cinc copes seguides.

 

A esta final de Copa arribaven dos equips amb estats d’ànim a priori dispars: el Barça, un clàssic de la competició i el seu rei absolut, esta vegada ferit i amb l’obligació de recuperar-se de la seua dolorosa eliminació en la Champions en Liverpool; i un València crescut, que va acabar 4t en la Lliga i amb ganes de títols.

 

Un gol del francés Kevin Gameiro, als 21 minuts, i un altre de Rodrigo Moreno, en el 33, van posar per davant al descans als valencianistes, que van demostrar una gran efectivitat amb el seu clàssic joc d’eixir ràpid a la contra davant un Barça apagat i inofensiu en el primer temps. Els blaugrana va reaccionar tard, i només van poder retallar distàncies en el minut 73 a través de Leo Messi, el seu millor home.

 

Este gol va posar més emoció en la recta final de l’encontre. El Barça veia factible la pròrroga i va buscar conseguir un segon gol. Però l’equip valencianista es va defensar amb ungles i dents, i va poder arribar a matar el partit amb un tercer gol en diverses contres de Guedes, que el jugador portugués va fallar.

 

Finalment, encara que va tocar patir, l’equip i l’afició van disfrutar d’un nou títol onze anys després de l’últim.

 

Detencions en la jornada prèvia per un baralla entre radicals

En la matinada de divendres a dissabte es va produir la detenció de 23 aficionats radicals després de registrar-se incidents en la zona de Nervión de la ciutat de Sevilla.

 

Segons recollia el diari esportiu Marca, es tractava d’un enfrontament entre radicals de diversos equips. En esta línia, el diari Las Provincias assenyalava que, segons pareix, la baralla podria haver-se produït entre seguidors del grup ultra del Barça, els ‘Boixos Nois’, i els ultres del Sevilla, ‘los Biris’.

 

Un total de cinc policies nacionals van resultat ferits lleus durant estos altercats.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Girona s’imposa al Vila-real amb un autogol i frega la salvació

Un autogol de Pau Navarro va donar al Girona una victòria treballada davant el Vila-real que li allunya del descens i reforça la seua candidatura a mirar de nou cap a Europa.

Gerard Moreno demana calma després de la derrota del Vila-real a Girona

Gerard Moreno assumix el mal partit del Vila-real a Girona, però reclama calma i recorda que l'equip continua tercer i depén de si mateix per a la Champions.

El Girona tomba al Vila-real i s’acosta a la salvació amb un autogol decisiu

El Girona s'imposa per la mínima al Vila-real en Montilivi gràcies a un autogol de Pau Navarro i s'allunya del descens mentres compromet la lluita groga per la tercera plaça.

Quinze quilòmetres de retenció en l’A-3 a Requena en el retorn de Setmana Santa

La volta de les vacacions de Setmana Santa i Pasqua provoca fins a quinze quilòmetres de circulació lenta en l'A-3 a l'altura de Requena i complicacions en altres vies de la Comunitat Valenciana.

Atzeneta del Maestrat registra la temperatura màxima del Dilluns de Pasqua amb 23,7 graus

Atzeneta del Maestrat ha liderat les temperatures diürnes del Dilluns de Pasqua en la Comunitat Valenciana amb 23,7 graus, per davant de Xàtiva i Carcaixent. Les capitals de província s'han quedat entorn dels 20 graus i el dimarts s'esperen pocs canvis.

La Gladiadora de The VicBros s’imposa en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan

L'hamburguesa La Gladiadora, del local alacantí The VicBros Burger, s'alça amb la victòria en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan i encadena el seu tercer triomf parcial després de Múrcia i Sevilla.

La Generalitat arranca les obres de la nova depuradora de Parc Sagunt II

La Generalitat ha iniciat els treballs de desbrossament i excavació per a construir la nova depuradora de Parc Sagunt II, una infraestructura clau que donarà servici a l'àrea industrial i a diversos municipis de l'entorn.

L’Albufera marca rècord d’aus aquàtiques després de la dana amb 132.000 exemplars de 78 espècies

El cens hivernal al Parc Natural de L'Albufera aconseguix prop de 132.000 aus aquàtiques de 78 espècies, un 52,5% més que en 2025, i marca un màxim històric després de la dana de 2024.